آموزش تعمیرات دوربین عکاسی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

870,000 تومان

تا کنون 210 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1399/09/02

حجم آموزش: 36.55 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1400/09/02

زمان آموزش: 26 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1399/09/02

حجم آموزش: 36.55 گیگابایت

زمان آموزش: 26 ساعت

همه‌ی افراد به ثبت لحاظات زیبا و به یاد ماندنی زندگی خود علاقه دارند. برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز نیازمند دوربین عکاسی خواهید بود. دوربین‌های عکاسی به دلیل لنز حساسی که دارند امکان خراب شدنشان نیز هست. به همین دلیل باید چگونگی تعمیر و عیب یابی آن را به دست افراد مجرب بدهیم. برای یادگیری تعمیر دوربین عکاسی می‌توانید از دوره‌ی آموزشی تعمیر دوربین عکاسی 118فایل استفاده کنید. در این دوره با 26 ساعت ویدئوی آموزشی در کنار شما خواهیم بود. این دوره‌ی آموزشی شامل دو بخش است. بخش اول در مورد آموزش تعمیر دوربین عکاسی حرفه‌ای صحبت می‌کند. در بخش دوم 118فایل به بررسی چگونکی تعمیر دوربین کامپکت می‌پردازد. آموزش تعمیرات دوربین‌ عکاسی به تعمیر و رفع ارورهای دوربین های مختلف معروف است. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز آن به راحتی قابل دسترس  است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

پارت اول آموزش تعمیرات دوربین‌ عکاسی ابتدا دوربین دیجیتال تک لنزی و بدون آینه را معرفی می کند، سپس تفاوت بین آن ها را بیان می کند. پنج مشکل رایج دوربین های سونی، نیکون و کانن، نکات احتیاطی برای تعمیر لنز، گیر کردن فلش، تمیز کردن سنسورهای دوربین دیجیتالی و تعمیرات سایر بخش های مختلف دوربین حرفه ای در این پارت از آموزش گفته شده است.

پارت دوم آموزش به مشکلات کلی دوربین های کامپکت دیجیتال نظیر مشکلات رایج دوربین های دیجیتالی (روشن نشدن، مشکل فلاش، مشکل زمان و تاریخ)، تعمیر مشکلات لنز (ارور لنز، گیر کیردن لنز و غیره) و طریقه تعویض جک ها روی بورد اشاره دارد.

همچنین تعویض ال سی دی سونی، سامسونگ و پاناسونیک پرداخته شده که علاوه بر این رفع عیب ها و تمیز کردن بخش های گوناگون دوربین در این پارت از آموزش تعمیرات دوربین عکاسی به صورت دقیق توضیح داده می شود.

چرا تعمیرات دوربین عکاسی 118فایل را فرا بگیریم؟

این مجموعه تعمیرات را به صورت مرحله به مرحله برای ورژن های مختلفی از برندهایی چون سونی، پاناسونیک، نیکون، کانن و سامسونگ به صورت عملی آموزش می دهد. آموزش تعمیرات دوربین عکاسی برای کسانی که می خواهند تعمیرات دوربین را به عنوان یک شغل آغاز کنند مفید است.

نکات و اصولی که در ضمن آموزش تعمیر دوربین عکاسی ارائه می شود به هنرجویان کمک می کند تا بتوانند تعمیر و تعویض بخش‌های بسیاری از دوربین‌های‌ دیجیتال، از نمونه ساده گرفته تا پیشرفته، را انجام‌ دهند. به همین دلیل این مجموعه علاوه‌ بر کسانی که هیچ دانشی از تعمیرات دوربین‌ عکاسی ندارند، برای افراد حرفه‌ای هم مفید خواهد بود.

آموزش تعمیرات دوربین عکاسی مناسب چه افرادی است؟

پیش نیاز و مهارت لازم برای آموزش تعمیرات دوربین عکاسی

در شغل تعمیرات دوربین  عکاسی، تجربه و مهارت شما از همه‌ چیز مهم‌تر است. شما می‌توانید بدون اینکه تحصیلات آکادمیک در این حرفه داشته باشید، با تجربه کردن و شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف، به یک تعمیر کار حرفه‌ای دوربین عکاسی تبدیل شوید. داشتن مدرک دانشگاهی برای تعمیرات دوربین عکاسی لازم نیست. همانطور که گفتیم مهم‌ترین اصل داشتن مهارت است که شما می‌توانید از طریق دوره آموزش صفر تا صد تعمیرات دوربین عکاسی با تمام نکات این حرفه آشنا شوید و مهارت لازم را کسب کنید.

مدت زمان لازم برای یادگیری تعمیرات دوربین عکاسی چقدر است؟

یادگیری هر حرفه و هنر ابتدا به علاقه و سپس به پشتکار نیاز دارد. اگر این دو ویژگی را دارید چند قدمی از دیگران جلوتر هستید و اگر از پکیج آموزش تعمیرات دوربین عکاسی مبتدی تا پیشرفته نیز استفاده کنید این حرفه را در کمتر از دو ماه یاد خواهید گرفت و بعد از آن قادر خواهید بود به راحتی کارهای تعمیراتی هر نوع دوربین عکاسی را به خوبی انجام دهید. در این آموزش ابتدا به آشنایی با اجزا و قطعات و قسمت‌های مختلف دوربین عکاسی پرداخته می‌شود و بعد از آن در مورد چگونگی عیب یابی و تعمیر قطعات توضیح داده می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای شروع تعمیرات دوربین عکاسی

هر حرفه و هنری برای یادگیری و شکل گرفتن باید با وسایل و تجهیزات آن مناسب خودش انجام شود. برای تعمیرات دوربین عکاسی، آشنا شدن با انواع مختلف دوربین‌های عکاسی یکی از ضرورترین کارهای این حرفه است. بعد از آن برای تعمیر دوربین‌های مختلف به یکسری وسایل تخصصی هر دوربین نیاز دارید. به طور کلی دوربین مانند سایر دستگاه‌های دیجیتال از اجزای ریز و درشت زیادی تشکیل شده است که وجود هر یک برای ثبت تصویر الزامی است. اجزای اصلی دوربین عکاسی شامل بدنه، لنز، دیافراگم، شاتر، سنسور، پردازشگر الکترونیکی و حافظه دیجیتال می‌شود که یک تعمیر کار باید با این قطعات آشنا بوده و آن‌ها را داشته باشد. برای آشنایی بیشتر می‌توانید از آموزش حرفه‌ای تعمیرات دوربین عکاسی استفاده کنید. علاوه براین در این حرفه به یکسری وسایل عمومی مثل انبردست، پیچ گوشتی دوسو  و چهارسو، لحیم و سیم لحیم، لنز دوربین، عدسی و… نیز نیاز دارید تا بتوانید به بهترین شکل دوربین‌های عکاسی را تعمیر کنید.

سرمایه لازم برای شروع تعمیرات دوربین عکاسی

برای وارد شدن به این حرفه ابتدا باید در کلاس‌های آموزش تعمیر دوربین‌‌های عکاسی شرکت کنید یا اینکه با هزینه کمتر پکیج آموزش کامل تعمیرات دوربین عکاسی را تهیه نمایید. بعد از یادگیری این حرفه برای راه اندازی کسب و کار خودتان هم می‌توانید به صورت درصدی پیش افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند مشغول شوید و یا اینکه خودتان کارگاه تعمیراتی کوچکی را راه اندازی کنید که اجاره یا رهن مکان با توجه به شهر و محل زندگی متفاوت خواهد بود. علاوه بر این هزینه‌ها به سرمایه دیگری برای خرید وسایل و تجهیزات این حرفه نیاز دارید. به طور کلی یادگیری و شروع این شغل (به جز در نظر گرفتن اجاره مغازه) به مبلغی کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیاز دارد.

در پایان آموزش تعمیرات دوربین عکاسی چه اتفاقی می‌افتد؟

در پایان هر پارت آموزش تعمیرات دوربین عکاسی هنرجویان مهارت خاصی در زمینه تعمیر و رفع ارورهای دوربین‌های دیجیتالی را فرا می گیرند. در نتیجه می توانند در بازار کار به خوبی فعالیت داشته باشند.

درانتهای پارت اول هنرجویان قادرند تعمیرات دوربین‌های حرفه‌ای برندهایی مانند سونی، پاناسونیک، نیکون، کانن و سامسونگ را به خوبی انجام‌ دهند. این تعمیرات شامل تعمیر شاتر، سوئیچ توالی، تشریح اجزا دوربین، تعمیر دکمه های گیر کرده، نحوه تمیز کردن سنسورها، تعویض ال سی دی و غیره می شود.

آموزش تعمیرات دوربین عکاسی در پارت بعدی به آموزش تعمیر دوربین کامپکت می پردازد. در این پارت مواردی از قبیل حل ارور، تعویض لنز، حل مشکل دوربین پاور، گیر کردن لنز، رفع لکه های سیاه عکس، بررسی اجزای دورنی لومیکس، تعمیر گیر کردن دکمه زوم و غیره اشاره شده است. هنرجویان پس از پایان می توانند به طور کامل پس از پایان هر دو پارت تعمیرات دوربین عکاسی را انجام دهند.

بازار کار تعمیرات دوربین عکاسی در ایران چگونه است؟

کسانی که آموزش تعمیرات دوربین عکاسی را مشاهده می کنند می توانند با سرمایه کم وارد بازار کار شوند. هرچند شاید با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های باکیفیت به نظر برسد که این کار درآمد چندانی نداشته‌ باشد. ولی عکاسان حرفه‌ای برای گرفتن عکس‌هایی با ویژگی‌ها و متدهای خاص نیازمند دوربین‌های مجهزتری هستند. به همین دلیل بازار کار تعمیرات دوربین عکاسی برخلاف آن چه که به نظر می رسد خوب است.

کسانی که در زمینه تعمیرات فعال هستند با فراگیری آموزش تعمیرات دوربین عکاسی می‌توانند درآمد خوبی را کسب کنند. کسانی که تمایل دارند با سرمایه جزئی وارد بازار کار شوند پیشنهاد می‌کنیم ویدئوهای آموزش تعمیرات دوربین عکاسی 118 فایل را ببینند. با کمک این ویدئوها می‌توانند در کمترین زمان، کار پرسودی را آغاز کنند.

درآمد تعمیرات دوربین عکاسی در ایران

عکاسی یکی از شغل‌های پردرآمد و جذاب دنیا است. تنوع در شغل عکاسی بسیار زیاد است و هیچ دو پروژه‌ی عکاسی شما شبیه به هم نیست. این تنوع و زیبایی شغلی در این حرفه باعث شده علاقه مندان زیادی وارد این حرفه شوند و از آنجایی که هر وسیله و دستگاهی بعد از مدتی در اثر نگهداری نامناسب و یا اشتباه دچار ایراداتی می‌شوند و در اینجا نیاز به نیرو متخصص و کاربلد برای تعمیر دوربین عکاسی لازم می‌شود. از آنجایی که دوربین‌های عکاسی بسیار گران قیمت هستند و تعمیر آن‌ها با صرفه‌تر از خرید  دوباره آن‌ها است باعث شده که شغل تعمیرات دوربین عکاسی نیز به یکی از مشاغل پردرآمد تبدیل شود. به طور میانگین حداقل درآمد ماهانه این افراد چیزی در حدود 7 الی 8 میلیون تومان خواهد بود که البته این رقم با توجه به تعداد دوربین‌های تعمیری و نوع دوربین‌های تعمیری و همچنین منطقه و محل زندگی و… متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید برای افزایش درآمدتان از بستر تبلیغات در فضای مجازی نیز استفاده کنید و به این صورت مشتری‌های زیادی داشته باشید.

آشنایی با دوربین های DSLR و نکات احتیاطی برای تعمیر لنز

2 ساعت

تعمیر دوربین حرفه ای سونی

2 ساعت

تعمیر دوربین حرفه ای کانن

6 ساعت

تعمیر دوربین حرفه ای نیکون

6 ساعت

مشکلات کلی دوربین های کامپکت دیجیتال

1 ساعت

تعمیر دوربین کامپکت سامسونگ

2 ساعت

تعمیر دوربین کامپکت سونی

2 ساعت

تعمیر دوربین کامپکت پاناسونیک

5 ساعت

در آموزش تعمیرات دوربین عکاسی به صورت کامل تعمیر قطعات الکترونیکی دوربین توضیح داده شده است.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
پیکسل سوختگی یکی از ایرادات شایع دوربین عکاسی مخصوصا بین افراد تازه کار است.نور شدید،حرارت، و یا حتی روشن بودن طولانی مدت دوربین بدون استفاده، میتواند منجر به داغ شدن و آسیب دیدن سنسور دوربین شود. (توصیه می شود در صورتی که عکاسی بطور متوالی انجام نمی شود دوربین خاموش شود تا سنسور داغ نشود). پیکسل سوخته معمولا به صورت نقطه ای با حاشیه سیاه رنگ به دور آن بر روی عکسها دیده می شود. برای اطمینان از اینکه آسیب دیدگی مربوط به سنسور است یا لنز،می توان یک عکس بدون لنز از صفحه ای سفید گرفت تا مشخص شود که ایراد از سنسور است یا مربوط به لنز می باشد.
اگر دوربین کانن شما نیز دچار این اشکال شده و لنز آن کامل جمع نمی شود پیشنهاد می کنیم موارد درج شده در این بخش را امتحان کنید. مورد اول اینکه مطمئن شوید درب محفظه باتری دوربین شما کاملا بسته شده است. ممکن است در حین کار با دوربین، درب محفظه باتری را ناخواسته باز کرده باشید. سعی کنید دوربین را روشن و خاموش کنید تا مطمئن شوید که لنز در وضعیت جمع شدن قرار گرفته است. تمیز بودن لنز را نیز بررسی کنید. یک پارچه خشک بردارید و زمانی که لنز کاملا کشیده شد آن را تمیز کنید. به این نکته توجه کنید که محفظه لنز نیز می تواند سبب گیر کردن لنز در زمان جمع شدن شود. بنابراین محفظه لنز را نیز بررسی کنید. اگر با امتحان کردن این موارد، مشکل شما برطرف نشد، بهتر است دستگاه توسط تکنسین تعمیر دوربین کانن بررسی شود. این احتمال وجود دارد که لنز، آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشد.
فوکوس نکردن دوربین هم مشکل دیگری است که کاربران بعضا با آن مواجه می شوند. اگر دوربین عملیات فوکوس را به درستی انجام ندهد، نقاط مورد نظر در تصویر فوکوس لازم را ندارند و عکسها از حالت حرفه ای خارج می شوند. آلودگی یا خرابی لنز و سنسورها از جمله دلایل اصلی فوکوس نکردن دوربین کانن هستند. تنظیم نور محیط و غیر فعال کردن اتوفوکوس، بهترین اقداماتی هستند که به برطرف شدن این مشکل کمک می کنند.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش تعمیرات دوربین عکاسی

  1. CMOS

    تعمیر و تمیز کردن سنسور CMOS و لنز (DMc-FS16)رو دارین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله، در این مجموعه تعمیر دوربین های پاناسونیک ارائه شده که می توانید به کمک آن سنسور و لنز این نوع دوربین عکاسی را تعمیر کنید.
      سپاس از همراهی شما

  2. هومن سیدی

    من تعمیر کارم به ارور Turn Off and Then ON Againبرخوردم آموزشتون داره رفع این ارور رو؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله، آموزش تعمیرات دوربین عکاسی به صورت حرفه ای نحوه رفع Turn Off and Then ON Again را آموزش می دهد.
      سپاس از همراهی شما

  3. نصیر

    چقدر بعد خرید بسته به دستم می رسه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بعد از 3 تا 7 روز کاری بسته آموزشی خریداری شده به دست شما خواهد رسید.
      سپاس از همراهی شما

  4. ماهان

    رمز فایل های فشرده چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای دریافت رمز عبور و رفع هر گونه مشکل فنی با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.
      شماره واحد پشتیبانی: 02122221240
      سپاس از همراهی شما

  5. دوربین دیجیتال علی

    میشه با کمک مجموعتون وارد این شغل شد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله، آموزش ها به صورت کاربردی و علمی بوده و می توانید پس از اتمام دوره وارد شغل تعمیرات دوربین عکاسی شوید.
      سپاس از همراهی شما

  6. mmm

    عیب یابی هم یاد میدین مثلا چطور ارورهای دوربین رو بگیریم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله در این دوره جامع رفع ارور های دوربین های محبوب مانند سونی، کانن و نیکون را فرا خواهید گرفت.
      سپاس از همراهی شما

  7. 23587980

    میشه آموزشتون رو دوبله کنین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در صورت تقاضای بالای مجموعه برای دوبله تدوین خواهد شد.
      سپاس از همراهی شما

  8. مِهراب دوربین

    میشه فقط یه پارت آموزش رو خرید؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله، برای خرید پارت خاصی از دوره آموزش روبیک می توانید با واحد فروش تماس بگیرید.
      شماره واحد فروش: 02122221240
      سپاس از همراهی شما

  9. samira

    تعمیر چه قطعاتی از دوربین سونی رو دارین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      تعمیر اسلات کارت حافظه، گیر کردن فلاش دوربین، مشکل گیر کردن شاتر و… در آموزش تعمیرات دوربین عکاسی ارائه می شود.
      سپاس از همراهی شما

  10. دوربین کانن

    تعمیر چه مدلایی رو دارین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در این مجموعه به طور جامع تعمیرات دوربین های سونی، کانن، نیکون و… آموزش داده شده است.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

210

خریدار

4.7

رضایت

شناسه آموزش: 112

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz