آموزش تعمیر پنکه رومیزی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

752,000 تومان

تا کنون 105 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1397/11/08

حجم آموزش: 26.52 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/11/08

زمان آموزش: 30 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1397/11/08

حجم آموزش: 26.52 گیگابایت

زمان آموزش: 30 ساعت

با افزایش گرمای زمین، وسایل سرمایشی روز به روز با قابلیت‌های جدید و کاربردی به بازار عرضه می‌شوند. یکی از وسایلی که علاوه بر حس شیرین خنک شدن، حس زیبای نوستالژیک را به همراه دارد پنکه است که دو ویژگی مناسب از نظر قابل حمل بودن و کم هزینه‌ بودن، آن را به وسیله‌ای پرطرفدار تبدیل کرده است. تاریخ استفاده و وجود فن‌ها به 3000 سال قبل از میلاد برمی گردد. همانطور که می‌دانید پنکه وسيله‌اى است كه تعدادى پروانه به صورت اريب در آن نصب شده و موتورى كه در آن است، سبب گردش اين پره‌‌ها مى‌شود. پنكه روميزى نيز يكى از انواع پنكه است كه كاركردى مشابه دارد و در منازل و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار مى‌گيرد. عموما اين وسيله را همانطور كه از نامش مشخص است، روى ميز مى‌گذارند و در فواصل كم از قدرت خنک كنندگى آن بهره مند مى‌شوند. اين وسيله در ابعاد و طرح‌هاى مختلف ارائه مى‌شود و به طور كلى نوع برقى آن در دو مدل پايه كوتاه و پايه بلند تعبيه مى‌شود. این وسیله‌ی سرمایشی هر چقدر هم به خوبی نگهداری شود بعد از مدتی قطعات آن دچار فرسودگی می‌شود که باید تعمیر و تعویض شود برای حل این مشکل می‌توانید از آموزش تعمیر پنکه رومیزی استفاده کنید.

مجموعه آموزش تعمیر پنکه رومیزی 118فایل به عنوان اولین پارت از دوره آموزش تعمیر پنکه با بیش از 30 ساعت ویدیو به آموزش تعمیر پنکه در مدل‌های رومیزی و ایستاده به گونه‌ای واضح و دقیق می پردازد. مجموعه آموزش تعمیر پنکه رومیزی شامل 7 بخش می‌باشد؛

که به طور مفصل طریقه اتصال قطعات، تعمیر و سرویس کردن پنکه رومیزی و ایستاده با برندهای مختلفی مانند توربو، مکس پاور، لاکوود، پاتون، ماندیال و… را آموزش می‌دهد. 

مزایای یادگیری آموزش پنکه رومیزی

مهم ترین مزیت این حرفه بازار کار غیر اشباع ان است و برای شروع و راه اندازی شغل تعمیر پنکه رومیزی به سرمایه زیادی نیاز ندارید و به راحتی و با خریدن تجهیزات ساده‌ی این حرفه می‌توانید مشغول به کار شوید.

چرا تعمیر پنکه رومیزی 118فایل را فرا بگیریم؟

پنکه رومیزی از پرکاربردترین وسایل خانگی، به‌خصوص در فصول گرم سال است. این وسیله که می‌توان با هزینه مناسب‌تر نسبت با کولر گازی آن را تهیه کرد، وظیفۀ انتقال هوا و خنک ‌کردن محیط را بر عهده دارد. آشنایی با دلایل شایع خرابی این وسیله و آشنا بودن با چگونگی تعمیر آن باعث می‌شود به راحتی پنکه خود و دیگران را در کمترین زمان ممکن تعمیر کنید. همچنین می‌توانید با یادگیری این حرفه کسب و کاری برای خود راه اندازی کنید. برای یادگیری این حرفه می‌توانید از پکیج آموزش حرفه‌ای تعمیر پنکه رومیزی استفاده کنید.

پنکه مانند سایر وسایل برقی ممکن است به علل مختلف دچار مشکل گردد از این رو با آگاهی از قسمت‌های مختلف پنکه و نحوه تعمیرشان می‌توانیم در بسیاری از مواقع بدون نیاز به حضور تعمیرکار و صرف هزینه و اتلاف وقت این کار را انجام دهیم. بطور کلی در اکثر موارد مشکلات پیش آمده برای پنکه می‌تواند با اندکی آشنایی با سیستم آن برطرف گردد. بنابراین فراگیری تعمیر پنکه بسیار مفید و کاربردی می‌باشد.

آموزش تعمیر پنکه رومیزی مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش تعمیر پنکه رومیزی

پیش نیاز و مهارت لازم برای تعمیر پنکه رومیزی

پس از یادگیری تعمیر پنکه رومیزی می‌توانید به صورت دائمی و با داشتن یک مغازه کوچک برای خود و دیگران کارآفرینی کنید و کسب و کار تعمیرات لوازم خانگی به خصوص تعمیر پنکه رومیزی را راه اندازی کنید. همچنین با یادگیری این حرفه به راحتی می‌توانید پنکه رومیزی خود را با کمترین هزینه تعمیر کنید. علاوه بر این می‌توانید این حرفه را به دیگران نیز آموزش دهید. برای بالابردن تجربیات و یادگیری اصولی می‌توانید از آموزش حرفه‌ای تعمیر پنکه رومیزی استفاده کنید.

علاقمندان آموزش تعمیر پنکه رومیزی با مشاهده کامل این مجموعه که نحوه باز کردن (حفاظ و تیغه ها، موتور، سر پنکه)، نصب تیغه‌های پنکه، نحوه اتصال قطعات، بالانس کردن تیغه‌ها، تعمیرسوئیچ سرما پنکه، تعویض کیت الکتریکی موتور، تعویض سیم اتصال و موارد دیگر را به طور کامل فرا می‌گیرند و ناگفته نماند که هر کدام از این موارد و سایر آموزش‌ها مربوط به برند‌های مختلفی می‌باشند.

این‌ مجموعه سعی‌کرده تا با ارائه نحوه ‌تعمیر قسمت‌های مختلف پنکه بتواند تعمیرکاران و افراد ‌مبتدی در این‌حرفه را با جزء‌به‌جزء کار آشنا‌ کند. هم‌اکنون می‌توانید مجموعه آموزش تعمیر پنکه‌ رومیزی را از طریق وب‌سایت 118فایل خریداری کنید.

مدت زمان لازم برای یادگیری تعمیر پنکه رومیزی چقدر است؟

مدت زمان لازم برای یادگیری تعمیر پنکه رومیزی با توجه به علاقه و پشتکار شما تعیین می‌شود. اگر به کارهای فنی علاقه دارید و از پکیج آموزش صفر تا صد تعمیر پنکه رومیزی استفاده می‌کنید این حرفه را در کمتر از یک ماه یاد خواهید گرفت و به راحتی می‌توانید بعد از این مدت برای خود و دیگران تعمیرات پنکه رومیزی و حتی دیگر پنکه‌ها را انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای شروع تعمیر پنکه رومیزی

هر وسیله و کاری برای راه اندازی و رونق گرفتن به یکسری تجهیزات و وسایل نیاز دارد که شغل تعمیر پنکه رومیزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای شروع و راه اندازی این حرفه باید وسایل آن را تهیه کنید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم: برای این حرفه شما به انواع آچارها، انبردست، سیم چین، دم باریک، بلبرینگ، سیم رابط برق، پره‌های پنکه و… نیاز دارید.

سرمایه لازم برای شروع تعمیر پنکه رومیزی

برای وارد شدن به این حرفه یعنی تعمیر پنکه رومیزی به سرمایه چندانی نیاز ندارید و با داشتن کمترین میزان سرمایه و خرید تجهیزات اولیه این شغل می‌توانید به راحتی مشغول به کار شوید. حتی بسیاری از افراد تعمیرات مختلف را در منزل انجام می‌دهند و نیازی به اجاره مغازه نیز ندارند و می‌توانند به صورت سیار کار کنند. علاوه بر آن امکان کار کردن در شرکت‌های خدماتی و تعمیراتی مختلف نیز برای این افراد وجود دارد که به صورت ماهیانه و پورسانتی حقوق خود را دریافت می‌کنند.

در پایان آموزش تعمیر پنکه رومیزی چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از یادگیری تعمیر پنکه رومیزی می‌توانید به صورت دائمی و با داشتن یک مغازه کوچک برای خود و دیگران کارآفرینی کنید و کسب و کار تعمیرات لوازم خانگی به خصوص تعمیر پنکه رومیزی را راه اندازی کنید. همچنین با یادگیری این حرفه به راحتی می‌توانید پنکه رومیزی خود را با کمترین هزینه تعمیر کنید. علاوه بر این می‌توانید این حرفه را به دیگران نیز آموزش دهید. برای بالابردن تجربیات و یادگیری اصولی می‌توانید از آموزش حرفه‌ای تعمیر پنکه رومیزی استفاده کنید.

علاقمندان آموزش تعمیر پنکه رومیزی با مشاهده کامل این مجموعه که نحوه باز کردن (حفاظ و تیغه ها، موتور، سر پنکه)، نصب تیغه‌های پنکه، نحوه اتصال قطعات، بالانس کردن تیغه‌ها، تعمیرسوئیچ سرما پنکه، تعویض کیت الکتریکی موتور، تعویض سیم اتصال و موارد دیگر را به طور کامل فرا می‌گیرند و ناگفته نماند که هر کدام از این موارد و سایر آموزش‌ها مربوط به برند‌های مختلفی می‌باشند.

این‌ مجموعه سعی‌کرده تا با ارائه نحوه ‌تعمیر قسمت‌های مختلف پنکه بتواند تعمیرکاران و افراد ‌مبتدی در این‌حرفه را با جزء‌به‌جزء کار آشنا‌ کند.

بازار کار تعمیر پنکه رومیزی در ایران چگونه است؟

یکی از وسایلی که امروزه کاربرد بسیاری مخصوصا در فصل گرما دارد، پنکه است. نوع ایده‌آل پنکه برای خانه و محیط‌های اداری که نیاز به فضایی ساکت دارد، پنکه‌ رومیزی است. تایمر و کنترل از راه دور، دو قابلیت مهمی است که پنکه‌ رومیزی را در آن دسته از مدل‌های پرطرفدار وسایل سرمایشی قرار می‌دهد. اگرچه در سال‌های اخیر با روی کار آمدن ابزارهای سرمایشی مختلف مانند انواع کولرها، جایگاه پنکه تا حدی کمرنگ‌تر شده‌ است، ولی مزایای بی‌شمار پنکه مانند حمل و نقل آسان، مصرف کم انرژی، تولید باد ملایم و سایر موارد باعث شده‌ است که بسیاری از مردم از این ابزار در کنار سایر وسایل سرمایشی مدرن استفاده کنند. بنابراین وقتی تقاضا برای این محصول وجود داشته باشد و مردم آن را خریداری کنند پس بازار کار تعمیر این وسیله نیز گرم خواهد بود. زیرا پنکه رومیزی و دیگر تجهیزات برقی بعد از مدتی به دلیل استفاده نادرست یا مراقبت‌های اشتباه خراب می‌شوند که این کار و تعمیر ان توسط افراد حرفه‌ای و تعمیرکار این تجهیزات انجام می‌شود. پس بازار کار این حرفه تا وقتی تقاضا برای پنکه وجود دارد، گرم است.

مثل هر وسیله الکتریکی دیگر، گاهی تعمیر پنکه هم لازم می‌شود. استفاده از پنکه به عنوان یک وسیله خنک کننده، بالاخص در اقلیم‌های مرطوب و شرجی بسیار رایج است. پس طبیعی است که در فصول گرم سال، نیاز به تعمیر پنکه توسط افراد زیادی از جامعه حس شود. برای همین تعمیرکار این حرفه در این مواقع پر اهمیت می‌شود و درامد این افراد به صورت توافقی تعیین می‌شود. اما اگر یک تعمیرکار حرفه‌ای پنکه رومیزی باشید و اعتماد مشتریان را جلب کرده باشید به راحتی می‌توانید ماهانه بین 7 الی 10 میلیون تومان درآمد کسب کنید. برای کسب مهارت و توانایی خودتان و برای اینکه بتوانید مشتری‌های زیادی جذب کنید بهتر است از آموزش مبتدی تا پیشرفته تعمیر پنکه رومیزی استفاده کنید.

لوازم خانگی در بین سایر وسایل همیشه به دفعات بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود تا بیشتر دچار مشکل شده و به دنبال تعمیر باشند. همیشه تقاضای مردم برای تعمیر اینگونه وسایل وجود‌ داشته و موجب ترغیب افراد برای فراگیری تعمیر انواع لوازم‌خانگی شده است.

افراد برای انجام این کار بدون نیاز به سرمایه اولیه و تنها با آگاهی صحیح از قسمت‌های مختلف و طرزکار آنها و همچنین تسلط کامل به تعمیرشان می‌توانند همیشه دارای درآمد و مشتریان ثابتی باشند.

باز و بست قطعات جهت انجام تعمیرات پنکه رومیزی

5 ساعت

اتصال قطعات پنکه رومیزی

8 ساعت

تعمیرات، سرویس کردن و تمیزکاری پنکه رومیزی

1 ساعت

نحوه اتصال قطعات پنکه ایستاده

1 ساعت

تعمیرات، سرویس کردن و تمیزکاری پنکه ایستاده

1 ساعت

در قسمتی از آموزش تعمیر پنکه رومیزی 118 فایل به صورت جامع به بالانس کردن تیغه‌های پنکه پرداخته شده است.
در برخی از شرایط، مشکل موجود در پنکه فقط مربوط به ریموت کنترل آن است و شما با اختلال پیچیده‎‌ای مواجه نیستید. در این شرایط ممکن است صفحه‌ پنل ریموت کنترل‌ به علت کار زیاد با آن‌ دچار مشکل شده باشد و در نتیجه اتصالی برای روشن کردن پنکه برقرار نکند. همچنین خالی شدن باتری نیز می‌تواند دیگر عامل کار نکردن ریموت کنترل در نظر گرفته شود که شما با تعویض باتری می‌توانید عملکرد صحیح آن را بازیابی کنید.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
بله در این مجموعه ابزار و تجهیزات لازم برای تعمیر پنکه رومیزی معرفی شده است.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 22 نظر ثبت شده است

11 دیدگاه برای آموزش تعمیر پنکه رومیزی

  1. کاظم چاجی

    وقتی که حرکت گردنی پنکه به طرفین با مشکل مواجه میشه چیکار کنم؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      چرخ دنده های داخل گیربکس معیوب هستند :
      اگر چرخ دنده های گیربکس معیوب بودن هر یک از آن ها گردش گردانی را با مشکل مواجه می کند .
      علت ۲- فنر ساچمه های کلید گردنی معیوب است :
      فنر ساچمه ها را به شیار های درون چرخ دند می فشارد تا چرخش چرخ دنده به محور اهرم پلاستیکی و چرخ دنده روی آن انتقال یابد . حال اگر فنر قدرت کافی نداشته باشد ، ساچمه ها از داخل شیارها به بیرون از آن ها و به شیارهای بعدی می لغزند و قدرت به چرخش در آوردن محور اهرم را نخواهند داشت .
      سپاس از همراهی شما

  2. delavaryian

    موتور پنکه صدای هوم داره ولی قدرت چرخش نداره مشکل از کجاست؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      علت ۱- بوشهای موتور بیش از حد ساییده شده اند :
      با ساییده شدن بوشها ، هسته روتور جذب هسته استاتور می شود و دیگر روتور قدرت چرخش نخواهد داشت . جهت رفع عیب باید بوش ها و یا درپوش با نوع مشابه تعویض شوند
      علت ۲- محور موتور گیرپاژ کرده است :
      گیرپاژ از جمله معایبی است که به راحتی می تواند از راه اندازی موتورهای القایی جلوگیری نماید . جهت رفع عیب باید موتور را باز و سرویس نمود .
      سپاس از همراهی شما

  3. sajad

    پنکه روشن نمی‌شه بنظرتون موتور سوخته!؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای عیب‌یابی آن ابتدا باید سلامت پریز برق را بررسی کرد. همچنین گاهی ممکن است موتور پنکه سوخته باشد. کارشناس تعمیر با باز کردن درپوش‌های موتور و بررسی سیم پیچ‌ها می‌تواند سوختگی موتور را تشخیص دهد.
      سپاس از همراهی شما

  4. khaled.8080

    صدای موتور می‌آید، ولی پنکه روشن نمی‌شود چه باید کرد؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      دلایل فراوانی برای این مشکل وجود دارد که می‌توانیم از بین آن‌ها به عیب خازن راه‌انداز، خرابی بوش‌ها یا نیم سوز بودن موتور اشاره کنیم. گاهی کلید یک و دو پنکه را که می‌زنید اتفاقی نمی‌افتد، ولی فشار دادن کلید سوم پنکه را به علت دریافت ولتاژ بالا روشن می‌کند. علت این مشکل خرابی بوش‌ها است.
      سپاس از همراهی شما

  5. رامین دوستی

    چرا موتور و پروانه فقط به کمک دست به چرخش در می آیند!!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      خازن راه انداز معیوب است :
      خرابی خازن راه انداز باعث می شود که موتور توانایی استارت نداشته باشد.
      عیب ۵- حرکت گردنی پنکه به طرفین با مشکل مواجه است
      علت ۱ – چرخ دنده های داخل گیربکس معیوب هستند :
      اگر چرخ دنده های گیربکس معیوب بودن هر یک از آن ها گردش گردانی را با مشکل مواجه می کند .
      سپاس از همراهی شما

  6. elyas.99

    چرا پنکه با زدن کلید روشن نمی شود؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ابتدا از درست بودن پریز برق مورد استفاده خود مطمئن شوید. باز کردن و مشاهده اتصال کابل‌های برق با سر دوشاخه و اتصال آن به مدار داخلی پنکه می‌تواند راهگشا باشد. صفحه کلید پنکه دچار ایراد الکتریکی یا مکانیکی شده باشد. در زمانی که پنکه را از برق کشیده‌اید، کلیدها و نحوه اتصالشان را در مدار پنکه بررسی کنید.
      اگر در زمان فشردن کلید پنکه فیوز قطع می‌شود، نشان‌دهنده اتصالی مهم در بخش مداری یا موتوری پنکه است. شاید با باز کردن پنکه و بررسی مدار بتوانید این اتصالی را بیابید و رفع کنید.
      گاهی اوقات این مسئله به موتور پنکه بر می‌گردد، بنابراین اگر در ظاهر موتور و سیم‌های متصل شده ایرادی مشاهده کردید، احتمال سوختگی موتور زیاد است.
      سپاس از همراهی شما

  7. محمود رازی

    وقتی تایمر پنکه از کار افتاده است چه باید کرد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این مشکل باید به دست یک کارشناس تعمیر رفع شود، ولی با کمک یک اهم متر می‌توانید وضعیت تایمر پنکه را بررسی کنید.
      ابتدا باید سیم‌های رابط از یکدیگر جدا شوند و آن‎ها را به اهم متر وصل کنید. سپس کلید سلکتوری اهم متر را برای بررسی ارتباط سیم‌ها حرکت دهید تا مقدار عددی آن نشان داده شود و اگر ولوم اهم متر را روی خاموش بگذارید، ارتباط از بین می‌رود.
      اگر زمان برقراری ارتباط توانستید عددی ببینید، کلید تایمر سالم است و در غیر این صورت باید تعویض شود.
      سپاس از همراهی شما

  8. _5450Pedram_yaghubpor

    علت داغ شدن زیاد پنکه بعد کمی کار کردن چیه؟!!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      اگر سیم پیچ‌ها نیم سوز شوند، موتور بیش از حد داغ می‌شود. دلیل دیگر این قضیه خرابی خازن یا گشادی بوش‌ها است.
      سپاس از همراهی شما

  9. r.m.a

    چرا گاهی اوقات پروانه پنکه به کندی میچرخه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      علت آن می‌تواند از ضعیف بودن برق منطقه شما باشد برای آزمایش این مسئله کافی است در ساعات مختلف و در چند روز این مسئله را آزمایش کنید. اگر دور پروانه پنکه در برخی ساعات درست بود، پس همین مسئله عامل اصلی اشکال در پنکه شما است، ولی اگر همچنان این مسئله ادامه‌دار شد احتمال دارد موتور پنکه شما نیم‌سوز شده باشد. معمولا در این حالت موتور قابل تعمیر بوده و با تعویض استاتور مشکل رفع و از سوختن کامل موتور جلوگیری خواهد شد.
      سپاس از همراهی شما

  10. reza_yadegari

    چرا پنکه در دورهای بالا دچار لرزش می شود!؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این موضوع می‌تواند از شکستگی در پروانه پنکه حادث شود که با تعویض پروانه آن قابل رفع است. اگر این مورد نبود احتمال خرابی بوش‌های پنکه محتمل‌تر است. خرابی بوش ‌ها به علت فرسودگی معمولا رخ می‌دهد که با تعویض آن این مسئله برطرف خواهد شد.
      سپاس از همراهی شما

  11. sadegh

    صدای فراوان پنکه هنگام کار به چه علت است؟؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      علت اصلی این مشکل کیفیت پایین پنکه است. در واقع استفاده از مواد با کیفیت بالا جلوی ایجاد صدای فراوان را می‌گیرند.
      با این حال، تعمیرکاران متخصص می‌توانند با استفاده از یک تعدیل‌کننده صوتی تا حدی این مشکل را برطرف کنند، ولی در کنار آن علت سر و صدای زیاد می‌تواند موتور یا دیگر قطعات داخلی پنکه نیز باشد.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

105

خریدار

4.7

رضایت

شناسه آموزش: 2908

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz