آموزش ساخت آکواریوم گیاهی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

960,000 تومان

تا کنون 210 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1399/02/17

حجم آموزش: 18.32 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/02/17

زمان آموزش: 17 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1399/02/17

حجم آموزش: 18.32 گیگابایت

زمان آموزش: 17 ساعت

نگهداری آکواریوم و پرورش ماهی در منزل و محل کار، شادابی، نشاط، سرزندگی و تلاش را به افراد منتقل می کند. همچنین آکواریوم برای محیط های شلوغ و استرس زا مانند مراکز درمانی و بیمارستان ها بسیار مناسب است. راه اندازی آکواریوم در همه فضاهای کوچک و بزرگ امکان پذیر است. شما می توانید با توجه به فضای خانه و یا محل کار خود اقدام به ساخت آکواریوم مورد نظر خود کنید. اگر به ساخت آکواریوم گیاهی علاقه دارید بهتر است این دوره‌ی آموزشی 118فایل را بررسی کنید. دوره‌ی آموزش ساخت آکواریوم گیاهی 118فایل دارای 17 ساعت ویدئوی آموزشی است. برای یاد گرفتن حرفه ساخت آکواریوم گیاهی حتماً لازم نیست که افراد در این زمینه مهارت داشته باشند. مجموعه آموزش ساخت آکواریوم گیاهی در ابتدا اصول و نکات مقدماتی نگهداری صحیح از آکواریوم را به شما آموزش می‌دهد. در ادامه شرایطی که باید برای نگهداری از آکواریوم و ماهیان زینتی فراهم کنید را به شما آموزش می‌دهد. سپس در بخش بعدی مجموعه به آموزش ساخت آکواریوم پرداخته می شود. با یادگیری ساخت آکواریوم می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم. معمولا از آکواریوم هایی در ابعاد کوچک و بزرگ در خانه ها، فروشگاه ها، هتل ها، اداره ها و… برای زیباسازی محیط استفاده می شود.

نگهداری آکواریوم و پرورش ماهی در منزل و محل کار، شادابی، نشاط، سرزندگی و تلاش را به افراد منتقل می کند، گذر زمان را دلنشین تر کرده و برای محیط های شلوغ و استرس زا مانند مراکز درمانی و بیمارستان ها بسیار مناسب است. راه اندازی آکواریوم در همه فضاهای کوچک و بزرگ امکان پذیر بوده و شما می توانید با توجه به فضای خانه و یا محل کار خود اقدام به ساخت آکواریوم مورد نظر خود کنید.

آکواریوم ها به دسته کلی آکواریوم آب شیرین، آب شور و پلنت (گیاهی) تقسیم می شوند. نگهداری و راه اندازی آکواریوم آب شیرین راحت تر و کم دردسرتر از آکواریوم آب شور است اما ماهیان آکواریوم آب شور بسیار زیباتر و رنگارنگ هستند به همین دلیل بسیاری آکواریوم آب شور را ترجیح می دهند.

مزایای آکواریوم گیاهی

1. هزینه مربوط به خریداری کردن ماهی‌ها در آکواریوم گیاهی در مقایسه با سایر آکواریوم‌ها بسیار کمتر است.

2. با کمک آموزش ساخت آکواریوم گیاهی می‌توان طرح‌ها و ایده‌های متنوعی را پیاده کرد.

3. در صورت داشتن آکواریوم گیاهی با اندکی تغییر در آن می‌توان به‌ کلی دکور آن را عوض کرد.

4. ساخت اکواریوم گیاهی آرامش‌بخش است و باعث کاهش اضطراب و استرس در افراد می‌شود.

5. از آنجایی‌ که ساخت اکواریوم گیاهی کار هنری محسوب می‌شود دارای بازار کار بسیار خوبی است.

6. برای افرادی که تمایل به کسب درآمد از طریق ساخت اکواریوم گیاهی دارند این رشته دارای درآمد مناسب و سود خوبی است.

7. شغل ساخت آکواریوم گیاهی یک کار پاره‌ وقت محسوب می‌شود و برای افرادی که دنبال شغل دوم هستند نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا ساخت آکواریوم گیاهی 118فایل را فرا بگیریم؟

سبک نوین زندگی شهری و آپارتمانی مردم را از طبیعت و آرامش موجود در آن محروم کرده و بسیاری به دنبال این هستند که گوشه ای از آرامش طبیعت را با خرید و پرورش گل و گیاه، حیوانات خانگی و البته داشتن یک آکواریوم با ماهیان زینتی جذاب به خانه خود بیاورند.

در این بین داشتن آکواریوم و نگهداری از ماهیان زینتی به نسبت طرفداران بیشتری در بین مردم به خصوص ایرانیان دارد چرا که نگهداری از آکواریوم و ماهیان زینتی از نگهداری و پرورش یک حیوان خانگی و یا گل و گیاه های آپارتمانی به زمان و دردسر کمتری نیازمند است.

آکواریوم علاوه بر استفاده در منازل، در هتل ها، بیمارستان ها، مراکز تفریحی و… نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با فراگیری دانش و مهارت ساخت و راه اندازی آکواریوم آب شیرین، آب شور و یا آکواریوم پلنت شروع به فعالیت در این زمینه کنید و از این راه کسب درآمد داشته باشید.

آموزش ساخت آکواریوم گیاهی مناسب چه افرادی است؟

پیش نیاز و مهارت‌های لازم برای ساخت آکواریوم گیاهی

 برای یاد گرفتن حرفه ساخت اکواریوم گیاهی حتماً لازم نیست که افراد در این زمینه مهارت داشته باشند. این افراد از طریق روش‌های مختلفی می‌توانند در این زمینه اطلاعات جمع ‌آوری کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به شاگردی کردن اشاره کرد. افراد بسیاری هستند که نزد استادکار رفته و پس‌ از گذراندن دوران کارآموزی در این زمینه اطلاعات به دست می‌اورند و بعد مشغول به کار می‌شوند.

روش دومی که در این زمینه وجود دارد شرکت در دوره‌های حضوری آموزشگاه‌ها است. این دوره‌ها معمولاً مدت زمان زیادی طول می‌کشند و البته هزینه بیشتری را نیز می‌طلبند. روش دیگری که برای آموزش ساخت اکواریوم گیاهی کوچک وجود دارد شرکت در دوره‌های آموزش ساخت انواع آکواریوم گیاهی است که از این طریق افراد می‌توانند با تمامی قواعد و اصول مربوط به این کار آشنا شده و در آن به مهارت برسند. توجه داشته باشید که این روش یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری است زیرا افراد با آن می‌توانند در مدت زمان کوتاهی نسبت‌ به تمامی مباحث مربوط به این رشته آشنایی پیدا کرده و بعد به‌ سرعت وارد بازار کار شوند و از آن کسب درآمد کنند.

مدت زمان یادگیری ساخت آکواریوم گیاهی چقدر است؟

مدت زمان یادگیری در رشته‌های گوناگون و در افراد مختلف متفاوت است. به‌ عنوان مثال فردی که با علاقه و انگیزه کافی شروع به یادگیری و آموزش ساخت اکواریوم گیاهی می‌کند، نسبت‌ به فردی که در این زمینه استعداد ندارد مدت زمان یادگیری متفاوتی خواهد داشت و برای این فرد تا حد بسیار زیادی زمان کمتر خواهد بود. اما نکته دیگری که به آن توجه داشته باشید این است که روش آموزش کامل ساخت آکواریوم گیاهی نیز روی مدت زمان یادگیری افراد تأثیر دارد. در حالت کلی بهترین روش برای یادگیری ساخت اکواریوم گیاهی استفاده از فیلم آموزش ساخت انواع آکواریوم گیاهی است که از طریق آن افراد می‌توانند تمامی مطالب و اطلاعات مربوط به این شغل را در مدت زمان بسیار کوتاهی فرا بگیرند. دقت داشته باشید که این مطالب توسط مربیان مجرب فراهم شده‌اند تا بیشترین مطالب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار علاقه‌مندان به این هنر قرار دهند.

وسایل لازم برای ساخت آکواریوم گیاهی

در حالت کلی ساخت آکواریوم گیاهی نسبت‌ به ساخت یک اکواریوم معمولی آب شیرین به تجهیزات و وسایل پیچیده‌تری احتیاج دارد که این کار هزینه بیشتری را نیز می‌طلبد. بسیاری از افراد هستند که استفاده از این‌گونه ابزارآلات را بیهوده می‌دانند و اینگونه در نظر می‌گیرند که این وسایل تنها هزینه اضافی در بر دارند. اما در واقع همین ابزار و وسایل هستند که باعث می‌شوند آکواریوم گیاهی شما زیباتر و جذاب‌تر به‌ نظر برسد و فروش بالاتری داشته باشد. از جمله این وسایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. شیشه

2. نوار چسب

3. خط ‌کش برای ساخت آکواریوم یا همان مخزن

4. فیلتر

5. کود مخصوص

6. بستر مخصوص

7. بخاری

8. سیستم فیلتراسیون

9. مواد فیلتری مناسب

10. لامپ‌های مخصوص آکواریوم پلنت

11. سیستم کربن دی اکسید

12. باکتری ساز متعادل‌ کننده آب

13. کود و مکمل

14. تزئینات مخصوص آکواریوم گیاهی

15. پی اچ سنج

16. دماسنج

17. کیت تست سختی

18. مگنت

19. قیچی

20. گیره

21. شلنگ رابط

22. انواع گیاهان مناسب آکواریوم گیاهی

سرمایه لازم برای ساخت آکواریوم گیاهی

با توجه به اینکه انواع مختلفی آکواریوم وجود دارد و در این‌ رابطه تجهیزات و برندهای گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند، نمی‌توان برای سرمایه مورد نیاز ساخت اکواریوم گیاهی قطعی نظر داد اما می‌توان حداقل میزان این سرمایه را در نظر گرفت. برای‌ این که این میزان سرمایه را محاسبه کنید لازم است بدانید که آکواریوم شما از کدام نوع است. در صورتی‌ که آکواریوم شما از نوع اکواریوم گیاهی باشد شما به سرمایه بیشتری نسبت‌ به آکواریوم‌های آب شیرین احتیاج خواهید داشت. البته باید در نظر بگیرید که تنها هزینه آکواریوم و راه‌اندازی آن مدنظر نیست. گاهی لازم است که برای محل قرارگیری آکواریوم نیز هزینه‌ای را در نظر بگیرید. همچنین آکواریوم‌ها نیاز به شرایط نگهداری دارند که برای این شرایط شما احتیاج به میزانی سرمایه خواهید داشت. دقت داشته باشید که برای ساخت آکواریوم گیاهی لازم است که شما ابتدا در این زمینه آموزش‌ دیده باشید. پس یکی از مهم‌ترین فاکتورها که برای سرمایه که باید به آن توجه داشته باشید هزینه مربوط به آموزش ساخت آکواریوم گیاهی است تا از طریق آن بتوانید در این زمینه به مهارت کافی دست پیدا کنید و بعد اقدام به خرید تجهیزات و ابزارهای مربوط به آکواریوم کنید. در کل برای راه اندازی این شغل به سرمایه‌ای حدود ۲۰ میلیون تومان نیاز خواهید داشت.

در پایان آموزش ساخت آکواریوم گیاهی چه اتفاقی می‌افتد؟

مجموعه آموزش ساخت آکواریوم گیاهی در ابتدا اصول و نکات مقدماتی نگهداری صحیح از آکواریوم و شرایطی که باید برای نگهداری از آکواریوم و ماهیان زینتی فراهم کنید را به شما ارائه می دهد. سپس در بخش بعدی مجموعه به آموزش ساخت آکواریوم پرداخته می شود.

همچنین نحوه ساخت آکواریوم آب شیرین، آب شور و پلنت (گیاهی) به صورت مرحله‌ به‌ مرحله آموزش داده‌‌ شده‌ است و شما با مشاهده هر بخش از آموزش ها می توانید آکواریوم مورد نظر خود را راه اندازی کنید. در قسمت آموزش راه اندازی آکواریوم گیاهی با نحوه کاشت و نگهداری انواع گیاهان دریایی آشنا خواهید شد. با مشاهده این بخش از مجموعه می توانید آکواریوم گیاهی با گیاهان مورد نظر خود را بسازید.

بازار کار ساخت آکواریوم گیاهی در ایران چگونه است؟

افراد در طول آموزش ساخت اکواریوم گیاهی یاد می‌گیرند که چطور آکواریوم‌های گیاهی و آکواریوم های آب شور و آکواریوم آب شیرین را راه‌اندازی کرده، نگه‌داری کنند یا اینکه بسازند. همچنین آن‌ها در طول این آموزش‌ها با ابزار و تجهیزات مورد نیاز این شغل به‌ خوبی آشنا شده و نسبت‌ به آن‌ها شناخت پیدا می‌کنند. در این آموزش‌ها همچنین مشکلات رایج در ساخت یا نگه‌داری آکواریوم‌ها آموزش داده می‌شود تا افراد با اطلاعات بیشتری نسبت‌ به این کار اقدام نمایند. پس‌ از آن افراد می‌توانند وارد بازار کار شده و از درآمد خوب این حرفه استفاده کنند. دقت داشته باشید که در این حرفه فرصت‌های شغلی مناسبی وجود دارد که با اشتغال در هر یک از آن‌ها می‌توان باعث افزایش درآمد شد. به‌ عنوان مثال بسیاری از مکان‌ها از جمله سازمان‌ها، ادارات، مراکز، هتل‌ها و رستوران‌ها وجود دارند که از آکواریوم‌های گیاهی استفاده می‌کنند. در این حالت اگر افراد بتوانند آکواریوم های خود را در این مکان‌ها به فروش برسانند به درآمد بسیار خوبی دست پیدا خواهند کرد.

همانطور که پیش از این گفته شد استفاده از آکواریوم در منازل، هتل ها، مراکز تفریحی، مراکز خرید و… زیاد بوده و بسیاری به دنبال داشتن یک آکواریوم زیبا و جذاب می باشند. همچنین در حال حاضر خرید و فروش ماهیان زینتی رونق بالایی داشته است. به گونه‌ای که بسیاری به دنبال پرورش گونه خاصی از این ماهیان زینتی هستند.

طبیعتا برای پرورش، نگهداری و فروش، نیازمند آکواریوم مخصوص آن ماهی می‌باشند. با فراگیری دانش‌ و مهارت ساخت انواع آکواریوم از قبیل آکواریوم آب‌شیرین، آب‌شور و آکواریوم‌ پلنت می‌توانید درآمد خوبی را کسب‌ کنید.

هزینه و درآمد‌های حاصل ازساخت و راه‌اندازی آکواریوم متغیر بوده؛ چرا که آکواریوم آب‌ شیرین نسبت به سایر آکواریوم‌ها ارزان‌تر تمام می‌شود. هزینه های راه اندازی و نگهداری از آکواریوم های آب شور مرجانی بسیار بالاتر می باشد. البته لازم به ذکر است که اندازه و ابعاد آکواریوم و جنس‌ شیشه استفاده شده هم بسیار تاثیرگذار می‌باشد. بازار کار ساخت، راه‌ اندازی آکواریوم به همراه پرورش و خرید و فروش ماهیان زینتی جزء تجارت‌های پردرآمد می‌باشد.

درآمد ساخت اکواریوم گیاهی در ایران

هموان طور که می‌دانید درآمد مشاغل گوناگون در کشور ما با یکدیگر متفاوت هستند. برای ساخت اکواریوم گیاهی نیز برای افراد مختلف باید درآمدهای متفاوتی را در نظر گرفت. از جمله عواملی که روی درآمد حاصل از ساخت اکواریوم گیاهی مؤثر هستند، می‌توان دانش فنی، مهارت فرد، سابقه او، میزان فروش، میزان تولید و غیره را در نظر گرفت. علاوه ‌بر این از آنجایی‌ که درآمد همان تفریق هزینه‌ها و سود است، باید این نکته را به‌ خاطر داشته باشید که هزینه ساخت اکواریوم گیاهی معمولاً بالا است. در نتیجه برای رسیدن به درآمد خوب در این رشته باید کار بهتری را ارائه داد تا سود بیشتری را کسب کرد. افراد زیادی هستند که از طریق فرصت‌های شغلی که در این زمینه به دست می‌آورند می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند. از طرف دیگر بسیاری از افراد هستند که از طریق تدریس آموزش ساخت آکواریوم به دیگران کسب درآمد می‌کنند.

آشنایی با آکواریوم و نکات نگهداری از آن

3 ساعت

ساخت آکواریوم

2 ساعت

آکواریوم گیاهی

8 ساعت

راه اندازی آکواریوم آب شور و شیرین

4 ساعت

این دو تفاوت های زیادی دارند که شامل تفاوت در ساخت، راه اندازی، نوع ماهی و همینطور هزینه ساخت می شود. هزینه ساخت و راه اندازی آکواریوم آب شور تقریبا دو برابر آب شیرین است.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
دمای بالا باعث تحریک بیشتر ماهی ها و افزایش متابولیسم آنها می شود ماهی ها در این دما نیاز غذایی بیشتری پیدا می کنند و در نتیجه محیط آکواریوم با فضولات و یا اضافات مواد غذایی، آلوده می شود. دمای بالا در رشد باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم ها نیز موثر است و اگر توده ای از غذا(به صورت اضافه) در آکواریوم باقی بماند، محل تکثیر سریع باکتری ها می شود و عوامل بیماری زا را در آب افزایش می دهد که برای رفع این مشکل دمای آب را همیشه باید کنترل کرد.
توجه کنید که هرچه اندازه مخزن بزرگ‌تر باشد، نورپردازی و دسترسی به کف آن مشکل‌تر بوده و نگهداری آن هزینه بیشتری می‌خواهد. توصیه می‌شود ارتفاع آکواریوم گیاهی به دلیل مشکلات نورپردازی و سلامت گیاهان بیشتر از 60 سانتی‌متر نباشد.
شما می‌توانید با یک طراحی ساده، مخزن مناسب برای آکواریوم پلنت خود را به دست آورید. انواع مخزن‌ها هم با شکل‌ها و اندازه‌های مختلف برای خرید در بازار موجود است. شکل مکعب مستطیل، پرکاربردترین نوع آکواریوم است. برای شروع می‌توانید از مخزن 55 گالنی استفاده کنید که در همه فروشگاه‌ها موجود است و بسیار پرطرفدار می‌باشد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش ساخت آکواریوم گیاهی

  1. parnian.2002

    چه نوع گیاهانی بهتر است داخل اکواریوم قرار دهیم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      گیاهانی با رشد کم مانند علف مویی، چمن ، چمن سبز روتالا
      گیاهانی با رشد سطحی مانند عدس ابی، نیلوفر
      و گیاهانی با رشد شاخه ای مانند گیاه علف بلوری ف خزه جاوا و …. می توانند مناسب باشند.
      سپاس از همراهی شما

  2. نعیم صادق پور

    اندازه آکواریوم ها چقدر باشه خوبه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      افراد تازه کار بهتر است از اکواریوم های کوچکتر شروع کنند هر چند که کار با اکواریوم های کوچک سخت تر است اما آکواریوم های بزرگتر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید چندین گونه مختلف داشته باشید.
      سپاس از همراهی شما

  3. tehran68

    چرا میگن که باید به آکواریوم های گیاهی Co2 بشه و اینکار چجوری انجام میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      گیاهان برای انجام عمل فتوسنتز به Co2 نیاز دارند. به دلیل تراکم بالای گیاهان در آکواریوم به میزان بیشتری از این گاز نیاز دارند به همین دلیل باید به گیاه این گاز اضافه شود. رایج ترین کار استفاده از قرص های co2 است که به گیاه داده می شود.
      سپاس از همراهی شما

  4. ye.80

    دمای آب هم باید تنظیم باشه ؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای گیاهان آکواریومی دمای بین 26 تا 28 درجه مناسب است.
      سپاس از همراهی شما

  5. @P00RY

    چه نوع نوری برای این نوع آکواریوم ها استفاده میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      نور مهتابی به رشد گیاه کمکی نخواهد ولی نور فلورسنت می تواند برای این کار مناسب باشد.
      سپاس از همراهی شما

  6. همتا حاجی آبادی

    برای راه اندازی این نوع به چه وسایلی نیاز داریم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای شروع این کار شما به یک مخزن، فیلتر ، کود و بستر ، آب و سیستم فیلتراسیون و ….نیاز دارید.
      سپاس از همراهی شما

  7. حامد

    این نوع آکواریوم ها با نوع آبی فرقی داره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این نوع آکواریوم ها نسبت به نوع آبی پرهزینه تر هستند و به تجهیزات پیشرفته تری هم نیاز دارند.
      سپاس از همراهی شما

  8. ARASH.FARIBA

    تزئین اکواریوم آموزش داده میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در آموزش ساخت آکواریوم گیاهی تزئین داخلی آکواریوم پلنت، راه اندازی یک آکواریوم کوچک، راه اندازی ساده آکواریوم آب شور و …. آموزش داده می شود.
      سپاس از همراهی شما

  9. SARA

    میشه هر جایی این اکواریوم رو درست کرد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      راه اندازی آکواریوم در همه فضاهای کوچک و بزرگ امکان پذیر بوده و شما می توانید با توجه به فضای خانه و یا محل کار خود اقدام به ساخت آکواریوم مورد نظر خود کنید.
      سپاس از همراهی شما

  10. D.A.R.Y.A

    در چه جاهای بیشتر استفاده میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      معمولا از آکواریوم هایی در ابعاد کوچک و بزرگ در خانه ها، فروشگاه ها، هتل ها، اداره ها و… برای زیباسازی محیط استفاده می شود.نگهداری آکواریوم و پرورش ماهی در منزل و محل کار، شادابی، نشاط، سرزندگی و تلاش را به افراد منتقل می کند، گذر زمان را دلنشین تر کرده و برای محیط های شلوغ و استرس زا مانند مراکز درمانی و بیمارستان ها بسیار مناسب است.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

210

خریدار

4.5

رضایت

شناسه آموزش: 3249

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz