آموزش ساخت تراریوم

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

300,000 تومان

تا کنون 1,680 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1397/7/5

حجم آموزش: 5.39 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/7/5

زمان آموزش: 10 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1397/7/5

حجم آموزش: 5.39 گیگابایت

زمان آموزش: 10 ساعت

تراریوم را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد. تراریوم‌ها جواهرات سبز رنگی هستند که توسط یک شیشه‌ی شفاف از آن‌ها مراقبت می‌شود. به عبارت دیگر تراریوم‌ها گیاهان مینیاتوری آپارتمانی هستند که به خانه‌ی شما روح می‌دهد. اگر قصد دارید ساخت یا پرورش تراریوم را به عنوان شغل خود آغاز کنید باید اطلاعات کاملی در این باره داشته باشید. 118فایل  در این مقاله سعی داشته تا کامل‌ترین و مفیدترین اطلاعات را در زمینه‌ی پرورش تراریوم در اختیار شما قرار دهد. دوره دارای 10 ساعت ویدئوی آموزشی است. ساده بودن ساخت تراریوم و نگهداری از گیاهان آن باعث شده اشخاص بسیاری به سمت این کار جذب شوند. با این حال تنها کسانی که آموزش درست و اصولی دیده باشند می‌توانند در حرفه‌ی ساخت تراریوم موفق شوند. شما می‌توانید با شرکت در نمایشگاه‌ها یا گالری‌های فصلی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، با ساخت بهترین تراریوم‌ها مشتری‌های زیادی را جذب کنید.

با آموزش صفر تا صد ساخت تراریوم که محصول وبسایت 118فایل است؛ به راحتی می‌توانید علاوه بر یادگیری نکات اصولی ساخت تراریوم، ایده‌های جدیدی را ما بین آموزش دریافت کنید. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز آن به راحتی قابل دسترس است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل توضیح داده‌ایم.

اگر آموزش ساخت تراریوم را به‌ درستی انجام دهید، خواهید توانست تراریومی داشته باشید که تا چندین سال به زندگی ادامه دهد. باید بدانید که برای ساخت آن، مواد زیادی لازم نیست. تنها به خاک مناسب، زغال و گیاه نیاز است و یک محفظه‌ شفاف که تمام این‌ها را در خود نگه دارد. شاید تا به حال چنین تنگ‌های شیشه‌ای را در محل‌های مختلف دیده‌ باشید و از خود بپرسید چگونه ممکن است گیاهان و حتی جانورانی زنده در محیط بسته زنده بمانند. در این آموزش تمام موارد به طور جامع توضیح داده می‌شود.

آموزش ساخت تراریوم شامل سه بخش است که در بخش ابتدایی، با روش‌ های ساخت تراریوم و ابزار مواد مورد نیاز آشنا می شوید. این بخش از آموزش به ساختن تراریوم با کاکتوس، با گیاهان گرمسیری، بومی و غیره اختصاص داده‌ شده‌ است. بخش‌ دوم این مجموعه به ساخت‌ تراریوم بدون هزینه، تراریوم در لامپ، تراریوم بدون ورودی و غیره از بخش‌های این آموزش است.بخش سوم اختصاص به بررسی تراریوم‌ های ساخته‌ شده در بخش‌ های اول و دوم پس از دوره‌ های زمانی مختلف (1‌ماه، 3‌ماه، 6‌ماه و 1‌سال) و همچنین شیوه نگهداری از تراریوم‌ ها پرداخته‌ است که نمونه‌ای از تراریوم‌ های ساخته شده نیز در این بخش موجود هستند.

تراریوم چیست ؟

تراريوم مجموعه اي است از كشت گياهان زنده و در حال رشد كه درون ظرف شيشه اي يا حبابهاي پلاستيكي قرار گرفته اند و بسته به ذوق و سليقه صاحبانش ميتواند از منظره و تركيب متفاوتي برخوردار باشد. اين عمل ضمن جالب بودن، بسيار سرگرم كننده نيز هست و تنها روشي است كه گياهان در محيط بسته و در اتمسفر نسبتاً عاري از آلودگي رشد مينمايند و تقريباً فاقد كليه مشكلاتي هستند كه معمولاً در پرورش گياهان با آنها روبه رو هستيم. تراريوم كه امروزه براي كشت گياهان در تنگهاي شيشه اي دهان گشاد به كار ميرود، يك وسيله چشم انداز طبيعي كوچكي است كه از گياهان زنده پر مي شود و گاهي حيواناتي مانند سوسمارها و يا برخي لاك پشتها در آن قرار داده ميشوند. مي توان منظره هایي از يك بيابان يا بيشه، يك جنگل استوايي و يا منظره هاي تخيلي از گل و گياه را به هم آميخت و در ديد و نظر قرار داد.

مزایای ساخت تراریوم

ساخت تراریوم هم از نظر روحی و هم از نظر مالی می‌تواند برای شما مفید باشد و مزایایی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

1. جنبه سرگرمی و تفریحی دارد.

2. تولید اکسیژن و فیلتر کردن هوا

3. به دلیل شرایط نگهداری آسان، برای محیط‌های آپارتمانی و اداری مناسب هستند.

4. تزئین فضای داخلی منزل و محیط کار

5. وسایل مورد نیاز برای ساخت تراریوم ساده و ارزان است و به راحتی قابل دسترسی است.

6. به عنوان یک شغل خانگی پر درآمد می‌توان از آن برای کسب سود استفاده کرد.

7. ایجاد احساس نشاط و سرزندگی در فرد

8. عدم نیاز به فضا و سرمایه زیاد برای راه‌ اندازی این شغل

9. می‌توانید به جای خرید چند گلدان، یک گلدان با چند گیاه داشته باشید.

10. عدم نیاز به آب و مراقبت‌های خاص. این مزیت سبب می‌شود تا مواقعی که برای مدت طولانی در محل کار یا محل زندگی حاضر نیستید، گل و گیاه شما خشک نشود.  در واقع تراریوم به نوعی خودمراقبتی اعمال می‌کند.

چرا تراریوم را فرا بگیریم؟

تراریوم یکی از زیباترین و آسان ترین روش ها برای نگهداری گل و گیاه در داخل آپارتمان است. اگر حوصله و تایم نگهداری از گلدان را ندارید، پیشنهاد من به شما این است که تراریوم را خریداری یا درست کنید. امروزه افراد برای خوب جلوه دادن محیط زندگی و بالا بردن روحیه خود، به پرورش گل و گیاه روی آورده اند.

شما می توانید در هر بخشی از خانه خود از آن استفاده کنید یا حتی برای هدیه دادن هم، گزینه بسیار مناسبی است. تراریوم یک باکس شیشه ای بسیار زیبا، گیاهی زنده و با طراوت که با هدیه دادن به عزیزان خود موجب خوشحالی آنها می شوید.

آموزش تراریوم 118فایل مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش تراریوم!

پیش نیاز و مهارت لازم برای آموزش تراریوم

یادگیری ساخت تراریوم نیاز به تحصیلات و مهارت خاصی ندارد و همه افراد با هر رده سنی می‌توانند به این شغل روی آورند. برای این حرفه مهارت و توانایی خاصی نیاز است تا بتوانید شرایط لازم برای رشد گیاه را فراهم کنید از این رو بهتر است قبل از وارد شدن به این حرفه ابتدا از آموزش مبتدی تا پیشرفته ساخت تراریوم استفاده کنید و با صفر تا صد این حرفه آشنا شوید و بعد از کسب مهارت کارتان را به صورت حرفه‌ای شروع کنید.

مدت زمان لازم برای یادگیری تراریوم چقدر است؟

یادگیری ساخت تراریوم نیاز به صرف زمان زیادی ندارد. شما می‌توانید به صورت غیر حضوری و با تهیه و تماشای کلیپ‌های آموزشی نحوه ساخت تراریوم در مدت زمان حداکثر یک هفته تمام مراحل لازم برای ساخت آن را یاد بگیرید.

وسایل مورد نیاز برای شروع ساخت تراریوم

1. ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی

2. شن یا سنگریزه برای چیدن در ته طرف به منظور ایجاد یک لایه زهکشی

3. زغال: به منظور جذب بوی نامطبوع و جلوگیری از رشد جلبک و باکتری، و تصفیه آب

4. لایه خزه: به منظور جلوگیری از نفوذ خاک به لایه‌های زیرین

5. خاک مناسب: به منظور محیط رشد گیاه. خاک باید سبک و بدون کود باشد.

6. سنگریزه رنگی برای تزئین

7.  انتخاب گیاه مناسب: گیاهان با رشد آهسته برای این محیط مناسب هستند. انتخاب گیاهان با اندازه، رنگ و شکل‌های متنوع، تراریوم را زیباتر می‌کند.

سرمایه لازم برای شروع ساخت تراریوم

برای وارد شدن به این حرفه ابتدا باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرید. به این منظور می‌توانید با استفاده از پکیج عالی آموزش ساخت انواع تراریوم و با کمترین هزینه با اصولی اصلی و نکات مهم آن آشنا شوید. همچنین با توجه به وسایل مقدماتی برای ساخت تراریوم، سرمایه اولیه لازم برای ساخت آن خیلی پایین است. با حداقل سرمایه حدود ۳ میلیون تومان می‌توانید این کار را شروع کنید و با رونق گرفتن فروش، می‌توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. اگر بخواهید برای فروش تراریوم‌های خود مغازه داشته باشید باید سرمایه‌ای جداگانه برای رهن و اجاره مغازه داشته باشید.

در پایان آموزش تراریوم چه اتفاقی می‌افتد؟

این حرفه مهارت‌ هایی نیاز دارد که شما با مشاهده کردن این مجموعه آموزشی به آن می‌پردازید. پرورش گل و گیاه بستگی به عواملی نظیر: میزان و نحوه نگهداری و مراقبت از گیاهان، نوع گیاهانی که پرورش می دهید، مشتریانی که برای خود در نظر گرفته اید و کیفیت محصولاتی که برداشت می کنید یا پرورش می دهید، دارد.

شما با فراگیری این مجموعه با انواع مختلف تراریوم که نظیر تراریوم باز و بسته شیشه ای با گیاهان طبیعی زیبا که یک گزینه مناسبی برای ایجاد حس سرزندگی در محیط منزل یا کارتان است، آشنا می شوید.

بازار کار تراریوم در ایران چگونه است؟

همانطور که می‌دانید تراریوم در اصل یک محیط کوچک بسته یا نیمه باز برای گیاهان مختلف است که به آن گلخانه‌ی مینیاتوری یا باغ شیشه‌ای هم می‌گویند و ساخت تراریوم به دلیل جدید بودن بازار خوبی دارد. بسیاری از افراد از تراریوم برای تزئین منزل و محیط کار خود استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان از آن به عنوان هدیه استفاده کرد و در مناسبت‌های مختلف به دوستان و آشنایان هدیه داد. ارزان بودن وسایل مورد نیاز برای ساخت تراریوم، افراد زیادی را به سمت این کار جذب کرده است. با طراحی و استفاده از خلاقیت می‌توان تراریوم‌های جذابی را تولید که در جذب مشتری و افزایش سود موثر است.

برپایی نمایشگاه از انواع تراریوم‌ها در فصول مختلف سال و در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام عید نوروز می‌تواند در فروش محصولات شما موثر باشد. همچنین تبلیغات در فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت برای افزایش تبلیغ و فروش تراریوم‎ها مناسب است.

همه ما در خانه و محل کار خود برای داشتن محیطی منحصر به‌ فرد از گل و گیاهان آپارتمانی استفاده می‌کنیم. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که گل‌ های آپارتمانی همواره همه افراد را به خود جذب می‌کند و اگر بتوانید طرح‌ های متنوعی را ارائه دهید مطمئن باشید فقط از ساخت‌ تراریوم می‌توانید درآمدی بیش از دو میلیون تومان در ماه داشته باشید.

 اگر می‌خواهید در این کار حضوری فعال داشته باشید توصیه می‌کنیم از تراریوم‌ هایی که می‌سازید عکس بگیرید و در شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک بگذارید. تا بازار کار فروش گل و گیاه به نسبت خوب برسد.خوبی این حرفه نسبت به سایر مشاغل این است که با کمترین هزینه و تجهیزات می توانید محصولاتی را برای فروش به بازار آماده کنید.

درآمد ساخت تراریوم در ایران

تراریوم یک گلخانه مینیاتوری است که هر کسی دوست دارد یکی از آن‌ها را در چشم‌انداز روبه‌رویش داشته باشد. این باغ‌های زیبای‌ شیشه‌ای همان‌قدر که چشم‌نواز هستند می‌توانند پول‌ساز هم باشند. قیمت تمام شده هر تراریوم بستگی به اندازه آن، نوع گیاه، جنس و کیفیت ظرف، و میزان خلاقیت و نوآوری به کار رفته در ساخت تراریوم دارد. هر چه اندازه طرف بزرگ‌تر باشد و تعداد گیاهان بیشتری در آن استفاده شود، قیمت تراریوم گران‌تر خواهد بود. میزان خاک به کار رفته در گلدان تراریوم، لوازم جانبی و تزئینی نیز در قیمت ترارریوم تاثیر دارد. باز یا بسته بودن گلدان تراریوم یکی دیگر از عوامل تعیین کنننده قیمت نهایی تراریوم است. تراریوم‌های بسته نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند و بنابراین هزینه بالاتری خواهند داشت. به طور کلی میزان درآمد شما از این حرفه بستگی به فعالیت و تبلیغات شما دارد برای همین مبلغ خاصی برای این حرفه نمی‌توان در نظر گرفت اما به طور کلی اگر شما تراریوم‌هایی با سایز متوسط و در حدود 100 عدد در ماه فروش داشته باشید درآمد شما بیش از 2 میلیون تومان در ماه خواهد بود. برای وارد شدن به این حرفه زیبا و جذاب می‌توانید از دوره آموزش کامل ساخت تراریوم استفاده کنید.

روش ساخت تراریوم و خاک مناسب

5 ساعت

ساخت انواع تراریوم

4 ساعت

ساخت تراریوم فانتزی

1 ساعت

بله. منابع رایگان بسیاری هستند که میتوانند در نقطه شروع انتخاب مناسبی باشند ولی برای حرفه‌ای شدن در این زمینه به طور حتم نیاز به آموزش یا کسب تجربه عملی خواهید داشت.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
گیاهانی نظیر پتوس – عشقه – فیتونیا – هیپوئستس – سرخس – سانسوریا – بگونیا – برگ بیدی – انواع ساکولنت و کاکتوس گوشتی را می توانید در تراریوم بکارید.
میزان نور می باشد تراریوم ها احتیاج به نور مستقیم یا غیرمستقیم خورشید دارد و اگر از نور مصنوعی استفاده می کنید حتما از لامپ‌ های فلوئورسنت یا ال‌ ای‌ دی بر لامپ‌ های رشته‌ای استفاده کنید. ضمنا اگر تراریوم‌تان را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار می‌ دهید، بهتر است درپوش محفظه را بردارید تا هوای داخلش داغ نشود.
میزان آب دادن به تراریوم می باشد که باید مقدار بسیار کمی به آن آب بدهید و به دلیل ساختار گلخانه‌ ای که دارد نیازی به آب دادن مداوم ندارد. به طول متوسط در تراریوم‌های بسته باید به‌ طور میانگین آن را ماهی یک‌ بار آب داد. این هم البته به عوامل مختلفی ازجمله نوع گیاه تراریوم و شرایط محیطی آن بستگی دارد، و در نوع محفظه باز آن هر سه تا شش هفته باید آب داده شوند. اما همین که رطوبت خاک را چک کنید، کم‌کم دست‌تان می‌آید که آنها هر چند وقت آب می‌خواهد. دقت کنید که از آب دادن زیاد به آن جدا خودداری کنید زیرا باعث از بین رفتن ریشه گیاه و شروع به ایجاد بود نامطبوع می کند.
1 یا 2 قاشق غذاخوری زغال چوب فعال را روی شن بپاشید. از زغال چوب برای جذب بوی نامطبوع ظرف استفاده می گردد. زغال هوا را تازه نگه می‌دارد و به خصوص زمانی که محیط تراریوم را بسته نگه می‌دارید، دارای اهمیت است.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 29 نظر ثبت شده است

15 دیدگاه برای آموزش ساخت تراریوم

  1. jahanbin.t

    یکی از گیاهان تراریوم نسبت به بقیه گیاهان رشد بیشتری داشته چکار کنم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      هر زمان که تراریوم شما در اثر رشد زیاد، شلوغ و متراکم شد آن‌ها را به‌خوبی کوتاه کنید تا به اندازه قبلی برگردند. ضمن اینکه می‌توانید با هرس کردن ریشه، همواره آن‌ها را کوچک نگهدارید.
      سپاس از همراهی شما

  2. پشتیبان 118فایل

    با سلام و احترام
    برای تراریوم­ های درباز هم بهترین انتخاب­ ها انواع کاکتوس و ساکولنت ­ها هستند.
    سپاس از همراهی شما

  3. zibaa5467

    پرزهای سفید که در تراریوم من رشد کردند چی هستند؟؟؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      کپک و قارچ به دلیل رطوبت زیاد در یک محیط بسته بسیار رایج است. کپک ها می توانند نشانه تراکم بیش از حد گیاهان، آبیاری بیش از حد یا پوسیدگی و بیماری باشد. این کپک ها حتما باید برداشته شوند یا بصورت فیزیکی یا به وسیله قارچکش.
      سپاس از همراهی شما

  4. fatemeh abasi

    ببخشید از زغال چوب هم در درست کردن تراریوم استفاده میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله لایه‌ی زغال چوب با از بین بردن بوها و سموم تولیدشده در حفظ پاکیزگی هوای تراریوم نقش مهمی دارد.
      سپاس از همراهی شما

  5. زهره ناصری

    سلام این مجموعه چند دی وی دی داره؟!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این مجموعه از دو دی وی دی تشکیل شده که دارای 10 ساخت آموزش است.
      سپاس از همراهی شما

  6. گلخونه پری

    تراریوم من خراب شد، من چه کار اشتباهی انجام دادم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      شاید گیاهان نامناسب یا تعداد زیادی گیاه در تراریوم وجود داشته
      زهکش نامناسب
      آفات و بیماری ها
      سپاس از همراهی شما

  7. azadeh.asemani

    سلام ببخشید این مجموعه دوبله شده است؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این مجموعه دارای زیرنویس تحت الفظی است.
      سپاس از همراهی شما

  8. javad67

    سلام وقتی تراریوم زیاده بخار میکنه چیکار کنم؟؟!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      اگر زیاد به بخار روی شیشه علاقه ندارید، یا فکر می کنید ممکن است بیش از حد آبیاری شده باشد، بهتر است به طور متناوب درب ان را باز کنید تا آب آن تبخیر شود.
      سپاس از همراهی شما

  9. Arya1640

    تراریوم من چقدر به آبیاری نیاز دارد؟!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      با توجه به اینکه تراریوم های بسته منبع آب را بازیافت می کنند پس به آبیاری بسیار کمی نیاز دارند. تعداد دفعات آبیاری کاملاً بستگی به بزرگی شیشه، گونه و تعداد گیاهان داخل آن و شرایط نوری و دمایی دارد.
      سپاس ازهمراهی شما

  10. P000000ry

    تراریوم من همیشه بخار دارد، آیا مشکلی دارد؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      البته به شرطی که تراریوم شما در مجاورت منبع گرما قرار نگرفته باشد و هیچ نشانه¬ ای از پوسیدگی در تراریوم مشاهده نکنید. بخار داشتن دائمی می تواند نشان دهنده آبیاری بیش از حد باشد، اما الزاماً نباید به تراریوم شما آسیب برساند، مگر اینکه خاک واقعاً اشباع شده باشد (که می تواند باعث پوسیدگی و خرابی شود).
      سپاس از همراهی شما

  11. parisa_96

    سلام در تراریوم سربسته از چه گیاهی میتونم استفاده کنم!؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      انواع کوچک سرخس های جنگلی، اکثر خزه ها، فیتونیا، بونسای فیکوس، اکثر پپرومیاها، کریپتانتوس، آلترنانترا، کالاته¬ آ و بسیاری گیاهان رطوبت دوست دیگر بهترین گزینه¬ ها برای تراریوم¬ های دربسته هستند.
      سپاس از همراهی شما

  12. sohra+b

    سلام برای ساخت تراریوم سرباز از چ گیاهی میشه استفاده کرد؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای تراریوم­ های درباز هم بهترین انتخاب­ ها انواع کاکتوس و ساکولنت ­ها هستند.
      سپاس از همراهی شما

  13. reyhane.rad77

    خاک و زهکشی تراریوم چگونه باید باشد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سیستم زه‌کشی و خاک تراریوم باید مناسب باشد تا سلامت گیاهان درون محفظه حفظ شود. در تراریوم ۴ لایه خاک مختلف استفاده می‌شود که هرکدام برای هدف خاصی هستند.
      سپاس از همراهی شما

  14. somayeh_barani71

    تراریوم هم به کود تقویتی نیاز دارد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله گیاهان تراریوم در شرایط ایده‌آل زنده هستند و رشد می‌کنند. اگر به‌نظر رسید گیاهان اندکی ضعیف شده‌اند و دچار کمبود مواد مغذی شده‌اند می‌توانید هر چند وقت یک بار یک کود ضعیف به آنها بدهید تا وضعیت آنها بهبود یابد.
      سپاس از همراهی شما

  15. مهسا خزایی73

    برگها با شیشه در تماس هستند و شروع به تغییر رنگ کرده¬ اند، چه کار کنم؟!!!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      تماس داشتن برگ­ ها با شیشه مشکل حادی نیست، اما ما توصیه می­ کنیم گیاهانی که نسبت به سایز شیشه بزرگ شده­ اند را هرس کنید تا هم تناسب مقیاس در تراریوم حفظ شود و هم شاهد جوانه­ های جدید از محل هرس باشید. حتما از تماس مستقیم شاخ و برگ روی شیشه برای مدت طولانی جلوگیری کنید.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1,680

خریدار

5

رضایت

شناسه آموزش: 2663

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

کد تخفیف : honaramozan