آموزش سفالگری با چرخ

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

465,000 تومان

تا کنون 735 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1397/01/23

حجم آموزش: 8.20 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/01/23

زمان آموزش: 15 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1397/01/23

حجم آموزش: 8.20 گیگابایت

زمان آموزش: 15 ساعت

آموزش سفالگری یک هنر بسیار با ارزش است، به این دلیل که کار با اشیای گلی و خاک رس باعث می‌شود روحیه افراد منعطف گردد و بتوانند خودشان را برای رویارویی با مشکلات زندگی آماده کنند.

چه کسی فکرش را می‌کند از دل خاک بتوان چنین اشیا زیبایی ساخت. سفالگری برای من مانند آفرینش انسان عجیب و غریب است. افراد با دستان خود ظروف و مجسمه‌های جذاب ساخته و با آن کسب درآمد می‌کنند. سفالگری مانند یک تفریح درآمد زا برای شما به حساب خواهد آمد. تنها کافی است قوانین و تکنیک‌های سفالگری را رعایت کنید. مجموعه آموزش سفالگری 118فایل بابیش از 15 ساعت ویدئوبه اصول و مباحث اولیه سفالگری پرداخته.  همچنین این دوره اطلاعات ضروری را به منظور یادگیری در اختیار علاقمندان قرار می دهد. این مجموعه آموزشی به صورت مرحله به مرحله نحوه آماده سازی گل و قرار دادن بر روی چرخ برای ساخت وسیله مورد نظر را با جزئیات کامل شرح داده است. آموزش سفالگری با چرخ شامل دو بخش می باشد. بخش اول به منظور آشنایی بیشتر با سفالگری بوده و دربردارنده آموزش اصول اولیه سفالگری و همچنین ابزار و وسایل مورد نیاز سفالگری می باشد. در ادامه بخش دوم مجموعه آموزش سفالگری با چرخ به طور ویژه چگونگی ساخت ابزار و وسایل متفاوت را شرح داده است.

سفال گری با چرخ فرآیند شکل دادن به گل رس بر روی چرخ سفالگری است. سفالگری با چرخ یک تکنیک رایج برای ساخت بسیاری از سازه‌های سفالی مانند لیوان، کوزه و کاسه سفالی به شمار می‌رود. از چرخ سفالگری علاوه بر شکل‌دهی گل رس می‌توان برای افزودن عناصر تزئینی سطح مانند خطوط، بافت، رنگ، حکاکی و لعاب به سطح سازه سفالی قبل از پخت در کوره استفاده کرد. در روش سفالگری با چرخ سفالگران محصولاتی مانند گلدان در ابعاد مختلف، لیوان‌های ماگ، فنجان‌های کوچک قهوه خوری، ظروف مصرفی مثل کاسه، پارچ و غیره را می‌سازند. با استفاده از چرخ سفالگری علاوه بر ساخت اشیاء سفالی می توان برای تراش و شست و شو، تزیین سفال، رنگ آمیزی، نقاشی و لعاب کاری قبل از اینکه سفال برای پخت داخل کوره برود نیز استفاده کرد. سفالگر هنگام کار با چرخ از یک سری اشیاء مخصوص هم استفاده می کند که با استفاده از این‌ها می‌تواند محصول مورد نظر خود را به صورت یکدست و متقارن بسازد و شکل دلخواه خود را به وجود آورد. به طور کلی سفالگری جزء هنرهای دیرینه و کهن است که از قدیم وجود داشته است و مردم بسیاری از نیازهای خود را با سفالگری به دست می آوردند. برای یادگیری این حرفه می‌توانید از آموزش سفالگری با چرخ استفاده کنید.

مزایای آموزش سفالگری با چرخ

 در علم روانشناسی، هنر سفالگری را اغلب به ‌عنوان یک درمان و راهی برای رسیدن به آرامش توصیف می‌کنند که هر فردی در هر سنی که باشد می‌تواند توسط کلاس‌‌های آموزش سفالگری در مدرسه سفال، استعدادهای خود را در این زمینه شکوفا کند و مهارت‌های خود را افزایش دهد و اشکال جدید سفالی خلق کند.

آموزش سفالگری یک هنر بسیار با ارزش است، به این دلیل که کار با اشیای گلی و خاک رس باعث می‌شود روحیه افراد منعطف گردد و بتوانند خودشان را برای رویارویی با مشکلات زندگی آماده کنند.

چرا سفالگری با چرخ را فرا بگیریم؟

از دلایل یادگیری سفالگری با چرخ این است که سفالگر می‌تواند گل را به هر حالتی که دوست دارد در بیاورد و ظروفی با حجم‌های متفاوت بسازد چون گل سفالگري قابلیت انعطاف پذیری دارد و می‌تواند به فرم‌های مختلفی دربیاید و امکان برگشت ‌پذیری دارد، اگر جایی از کار خراب شد و به شکل دلخواه درنیامد به راحتی می‌توانیم آن را به حالت اولیه خود برگردانیم. همچنین سفالگری یک راه بسیار مناسب برای تعامل با افراد است. زمانیکه افراد در رابطه با ایده‌ها و نظرات خود با دیگران مشورت می‌کنند و یا از آن‌ها کمک می‌گیرند، می‌توانند تعامل سازنده ایجاد کنند و از آن بهره ببرند. با این حرفه می‌توانید کسب و کاری راه اندازی کنید و منبع درآمدی برای خودتان داشته باشید. پکیج آموزش سفالگری با چرخ راهی برای یادگیری این حرفه است.

آموزش مرحله به مرحله ساخت گلدان سفالی، چگونگی ساخت کاسه و فنجان از مواردی است که مجموعه آموزش سفالگری با چرخ با جزئیات کامل در اختیار علاقمندان قرار داده است. اگر علاقمند به ساخت ظروفی با زیبایی هنری بیشتر هستید، باید سفالگری با چرخ را به طور حرفه ای فرا بگیرید. با تماشای مجموعه آموزش سفالگری با چرخ دستی، مهارت کافی به منظور ساخت ظروف سفالی مختلف و نحوه کار با چرخ سفالگری را فرا خواهید گرفت.

آموزش سفالگری 118فایل مناسب چه افرادی است؟

پیش نیاز و مهارت لازم برای یادگیری سفالگری با چرخ

جالب است بدانید شغل سفالگری از دسته شغل‌هایی است که برای وارد شدن به بازار کار نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد. برخی افراد با کار کردن در کنار یک استاد کار که تبحر و مهارت کافی دارد اصول سفالگری را یاد می‌گیرند و سپس خود به صورت مستقل کار می‌کنند. برخی از افراد علاقه مند هم که به تحصیل در دانشگاه‌ها علاقه مند هستند می‌توانند از طریق رشته‌های هنری و صنایع دستی علم و هنر مرتبط به سفالگری را بیاموزند و همزمان مدرک کسب کنند. آموزشگاه‌های زیادی در شهرها وجود دارد که دوره‌های مختلف مبتدی تا پیشرفته را برای سفالگری ارائه می‌دهند. شرکت در دوره آموزش کامل سفالگری با چرخ بهترین راه برای کسب مهارت در این زمینه است.

مدت زمان لازم برای یادگیری آموزش سفالگری با چرخ چقدر است؟

مدت زمان یادگیری سفالگری با چرخ با توجه به علاقه و پشتکار شما می‌تواند متفاوت باشد و این بستگی به شما دارد که برای حرفه‌ای شدن چقدر تمرین داشته باشید. دوره‌های آموزشی سفالگری با چرخ به شما کمک می‌کند این حرفه را در کمتر از سه ماه به طور کامل یادبگیرید.

وسایل مورد نیاز برای شروع سفالگری با چرخ

به‌طورکلی ابزارهای سفالگری که مورد نیاز است را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد.

1. تجهیزات شکل‌دهی بدنه

2. ابزار تزئین محصول

3. تجهیزات پخت ظروف پس از ساخت

4. وسایل و تجهیزاتی که نیاز است با آن‌ها خاک و گل اولیه را آماده کنیم شامل سطل، بیلچه، کاردک، گونی، پتک، تخته گچی، تخته چوبی، میز کار، لیسه، ظروف پلاستیکی، الک و ورقه نایلونی.

5. تجهیزات شکل‌دهی بدنه ظروف سفالی: چرخ سفالگری (چرخ‌ سفالگری در دو نوع پایه‌ای و برقی در بازار موجود می‌باشد)، میز کار و ورقه‌های شکل‌ دهنده، قالب، ابزار مربوط به تراش و دورگیری و سمباده

سرمایه لازم برای ورود به سفالگری با چرخ

برای شروع کار ساخت سفال باید حدود ۱۵‌میلیون تومان سرمایه اولیه داشته‌ باشید. از اين مقدار بايد ۸‌ ميليون تومان را براي كوره و ۲‌ميليون تومان را براي چرخ و گل و باقي مواد اوليه مورد نياز‌تان مثل رنگ صرف كنيد. مابقي اين مبلغ صرف آموزش و همچنین سایر لوازم مورد نیاز کار می‌شود. هزینه مورد نیاز برای اجاره کارگاه نیز بسته به شرایط و محل متفاوت خواهد بود. با چنين سرمايه‌اي پس از گذشت ۶ تا ۹‌ماه مي‌توانيد ماهانه ۱ تا ۴ ميليون تومان درآمد داشته باشيد. براي دريافت مجوز اين كسب و كار بايد به سازمان صنايع‌ دستي شهر يا استان خود مراجعه كنيد و با در دست داشتن گواهي عدم‌ سوءپيشينه و اعتياد و مدرك معتبر سفالگري اين مجوز را اخذ كنيد. توجه داشته ‌باشيد كه اين حرفه يك هنر محسوب مي‌شود، از اين‌رو كسي كه آن را شروع مي‌كند بايد خلاقيت به خرج دهد و علاوه بر آن پشتكار داشته‌ باشد تا بتواند كارش را به مرحله‌اي برساند كه بتوان آن را به بازار عرضه كرد و نيز با ديگر سفالگران وارد رقابت شد. اگر در اين حرفه خبره شويد با توجه به سايز و مدل كار‌ها و سختي پرداخت‌شان به‌طور متوسط مي‌توانيد روزانه ۱۰۰ عدد سفال توليد كنيد. با استفاده از پکیج آموزش ساخت سفال با چرخ می‌توانید در این کار بهترین باشید.

در پایان آموزش سفالگری با چرخ چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از تماشای مجموعه آموزش سفالگری با چرخ نحوه ساخت قوری سفالین، بشقاب و کاسه سفالی را به طور کامل خواهید آموخت. سفالگری یکی از هنرها و حرفه های پرطرفدار و در عین حال کاربردی است که نیازمند ابزار و لوازم خاصی نظیر سوزن سفالگری، چاقو، مشته، کاردک، اسفنج، قلمو، کاردک و سیم قطع کننده می باشد.برای ساختن ظروف سفالی عادی و ارزان از خاک رس استفاده می کنند، خاک رس قرمز مواد آلی دارد که با افزودن آب به آن به حالت خمیری تبدیل می‌شود. پس از ساخت ظروف سفالی مورد نظر نوبت به پختن و خشک کردن و طراحی روی ظروف مورد نظر می رسد که پارت دوم مجموعه آموزش سفالگری با چرخ به این موارد اختصاص یافته است. پارت دوم مجموعه آموزش سفالگری با چرخ در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد.

بازار کار سفالگری با چرخ در ایران چگونه است؟

در دنیای امروز ایده‌ها و طرح‌های جدید حرف اول را در تولید محصولات می‌زند، همچنین در رشته سفالگری ایده‌ پردازی و خلق آثار منحصر به فرد، تاثیر به‌سزایی در تولید ظروف دارد. افراد می‌‎توانند پس از گذراندن دوره‌های آموزش سفالگری با دست و آموزش سفالگری با چرخ صاحب سبک خود باشند و با ایده خود ظروف سفالی متفاوت بسازند. بازار سفالگری همواره از ایده‌ها و متدهای جدید استقبال می‌کند و افرادی که تازه پا به عرصه گذاشته‌اند می‌توانند به راحتی فعالیت خود را آغاز کنند و کسب درآمد کنند. ظروف سفالی که در ایران ساخته می‌شود قابلیت رقابت با ظروف سفالی دیگر کشورها را دارد و می‌تواند به خوبی بازار خرید مناسبی در سطح جهانی داشته باشد. برای این امر باید بستری مناسب برای عرضه سفال به بازارهای جهانی مهیا شود. وجود صنعت بسته بندی و حمل و نقل در کنار کارگاه آموزش سفالگری می‌تواند تسهیلاتی را در فروش سفال ایجاد کند.

بسیاری از این هنرمندان به صورت مستقل کار می کنند و کمتر فردی پیدا می شود که استخدام فرهنگسراها و این چنین موارد شوند. این افراد ساعت کاری بسیار شناور دارند و ملزم به انجام کار در ساعت خاصی نیستند. این افراد محصولات خود را از طریق گالری‌ها، یا به صورت آنلاین می‌فروشند. فارغ التحصیلان رشته سفالگری در کنار تاسیس کارگاه و فروش محصولات می توانند به آموزش این حرفه در مدارس، فراهنگسراها، دانشگاه‌ها بپردازند.

سفالگری یکی از هنرهایی است که به عنوان نوعی درمان در نظر گرفته می شود و خواص درمانی فراوانی دارد. لازم به ذکر است با انجام سفالگری به آینده خوشبین شده و موجب افزایش تمرکز افراد می شود.به جرات می توان گفت مجموعه آموزش سفالگری با چرخ یکی از برترین مجموعه های حاضر برای ساخت وسایل سفالی می باشد که توسط وب سایت 118فایل ارائه گردیده است.

درآمد سفالگری با چرخ در ایران

همان طور که می‌دانیم سفالگری در محیط‌های خاص انجام می گیرد. این افراد دستگاه و وسایل‌های خاصی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانند به خلق اشیاء مختلف مشغول شوند. آمار دقیق در خصوص استخدام سفالگر در ایران وجود ندارد. بیشتر افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند به صورت مستقل مشغول به کار هستند. در واقع این بدان معناست که بعد از به دست آوردن مهارت و تجربه کافی برای خود کارگاهی راه اندازی می‌کنند و در آنجا مشغول به کار می شوند. سپس از طریق بازارهای مختلف و نمایشگاه‌ها محصولات خود را به فروش می‌رسانند. در حالت کلی میزان درآمد رشته‌های هنر، بستگی به خیلی از شرایط مانند سبک کاری، توافق با کارفرما، ارزش اثر و خیلی شرایط دیگر دارد. به عنوان مثال درآمد فردی که کارگاه دارد و روزانه با تولید آثار هنری، فروش زیادی دارد؛ با فردی که به تدریس می‌پردازد، یکسان نیست.

حتی در زمینه تدریس هم، حقوق کسی که در دانشگاه تدریس می‌کند با فردی که در فرهنگسراها تدریس دارد، بسیار متفاوت است. فردی که در دانشگاه تدریس می‌کند، می‌تواند حقوق ثابت به همراه مزایایی دیگر داشته باشد. به طور متوسط حقوق ماهانه یک فرد شاغل در این زمینه را می توان 3 الی ۸ تومان در نظر گرفت.

اصول اولیه سفالگری

1 ساعت

ابزارآلات سفالگری

1 ساعت

آموزش گام به گام سفالگری

6 ساعت

ساخت کاسه

2 ساعت

ساخت گلدان

2 ساعت

سفالگری در ایران

1 ساعت

متفرقه

2 ساعت

فارغ التحصیلان رشته سفالگری درکنار تاسیس کارگاه و فروش محصولات می توانند به آموزش این حرفه در مدارس، فراهنگسرا ها، دانشگاه ها بپردازند.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
کائولن یا کائولین _ رس بال یا بال کلی _ خاک نسوز _ خاک رس خشت
همان طور که می دانیم سفالگری در محیط های خاص انجام می گیرد. این افراد دستگاه و وسایل های خاصی دارند که با استفاده از آنها می توانند به خلق اشیاء مختلف مشغول شوند. آمار دقیق در خصوص استخدام سفالگر در ایران وجود ندارد. بیشتر افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند به صورت مستقل می باشند. در واقع به این معناست که بعد از بدست آوردن مهارت و تجربه کافی برای خود کارگاهی راه اندازی می کنند که در آنجا مشغول به کار می شوند. و از طریق بازار های مختلف و نمایشگاه ها محصولات خود را به فروش می رسانند.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش سفالگری با چرخ

  1. sohrab

    بنظر شما بهتره دی وی دی سفارش بدیم یا نه با لینک؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام احترام
      از نظر هزینه لینک و دی وی دی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارن تنها با خرید دی وی دی مدت زمان 3 تا 7 روز کاری باید صبر کنید تا بسته به دستتون برسد در صورتی که با لینک میتوانید بلافاصله دانلود کنید.
      سپاس از همراهی شما

  2. رویا شکوری

    برای کسب کار خونگی مجموعه های دیگه هم دارین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله مجموعه های دیگری هم داریم برای اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی118file تماس بگیرید تا به خوبی شما را راهنمایی کنند.
      با تشکر از شما
      شماره واحد پشتیبانی:02122221240

  3. افشین فرامی

    من به سفالگری خیلی علاقه دارم بنظرتون با این دوره کامل یاد میگیرم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله این یک آموزش صفر تا صد هست که به شما کمک می کند سفالگری با چرخ را کامل یادبگیرید.
      سپاس از همراهی شما

  4. shayanh98

    ظروف سفالی یکم گرون شدن با این دوره می تونم تو خونه سفالگری کنم برای خودم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام احترام
      بله با کمک دوره های ما می توانید از صفر تا صد را اموزش ببینید.
      سپاس از همراهی شما

  5. مبین

    با این دوره میشه کسب و کاری را آغاز کرد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله با کمک این دوره می شود کسب و کاری را در این زمینه آغاز کرد و درامد خوبی حاصل شود.
      سپاس از همراهی شما

  6. شایان مهدوی

    چرا به گل سفالگری حرارت میدن؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      طی چرخه ای کامل حرارت دهی خاک سفالگری در کوره، خاک سفالگری از ماده ای کاملا شکننده به ماده ای سخت مانند سنگ (سرامیک) تبدیل میشود که در برابر آب نفوذ ناپذیر است و گذرزمان نیز آن را تخریب نمیکند. بعد از اینکه خاک کاملا خشک شدبه عبارتی استخوانی شد، و در کوره قرار گرفت، حرارت دهی آغاز میشود که شامل چندین مرحله است.
      سپاس از همراهی شما

  7. جلیل

    ترکیبات خاک چینی چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ترکیبات خاک چینی شامل کائولن 40% ، بال کلی 10% ، فلدسپات 30% ، کوارتز 20% است.
      سپاس از همراهی شما

  8. hanane-890

    یک خاک خوب برای سفالگری معرفی میکنید؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بهترین خاک، خاک چینی است.
      سپاس از همراهی شما

  9. raha_motahari

    این حرفه خیلی سخت باید باشه نه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      اگر به این هنر علاقه داشته باشید خیر برای شما ساده و لذت بخش هم خواهد بود.
      سپاس از شما همراه گرامی

  10. soleyman shakoori

    در این دوره چه چیزهایی اموزش داده می شود؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      • در این دوره : ساخت بیش از 10 مدل گلدان سفالی روی چرخ، آموزش، مرحله به مرحله سفالگری، آشنایی با ابزار سفالگری، سفال گری با دست، آموزش ساخت گلدان، اصول اولیه سفالگری، آموزش ساخت کاسه، سفالگری بدون کوره، ساخت گردن سفال و … آموزش داده میشود.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

735

خریدار

4.9

رضایت

شناسه آموزش: 2384

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

کد تخفیف : honaramozan