آموزش مکرومه بافی صفر تا صد (کیف و دستبند)

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

329,000 تومان

تا کنون 105 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1397/12/16

حجم آموزش: 46.79 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/12/16

زمان آموزش: 35 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1397/12/16

حجم آموزش: 46.79 گیگابایت

زمان آموزش: 35 ساعت

مکرومه بافی هنری از هنرهای صنایع دستی است که قدمت چندانی هم ندارد. این کار را می‌توان با قلاب یا حتی بدون قلاب و با گره زدن نخ در کنار هم انجام داد. این هنر از زیبایی و ظرافت فوق العاده‌ای برخوردار است. سازه‌های بافتنی از حلقه‌های نخ به هم پیوسته با ساختار ناهمسانگرد تشکیل شده‌اند. خواص پارچه‌های بافتنی با ساختارهای بافته شده متفاوت است، زیرا نخ‌ها به هیچ سمتی جهت نگرفته‌اند و جهت نخ به طور مداوم تغییر می‌کند. حلقه‌های نخ می‌توانند در ساختار روی یکدیگر حرکت کنند. آموزش مکرومه بافی کیف و دستبند یکی از بهترین آموزش‌ها است که شما را با این هنر زیبا آشنا می‌کند و از این طریق می‌توانید با یادگیری مراحل مختلف مکرومه بافی کیف‌های دلخواهتان و اکسسوری های زیبا را بسازید. به طور کلی مکرومه یک شکل همه کاره از هنر الیافی است که می‌تواند برای ساختن همه چیز، از آویزهای دیواری و آویزهای گیاهی گرفته تا جواهرات، کیف پول و حتی اقلام لباس و دستبند و… استفاده شود. برای اینکه با این هنر زیبا آشنا شوید و بتوانید برای خود و دیگران دستبندو کیف مکرومه ببافید می‌توانید از پکیج آموزش مکرومه بافی کیف و دستبند استفاده کنید.

اگر علاقمند هستید هنر زیبا مکرومه بافی را فرا بگیرید، آموزش مکرومه بافی 118فایل با بیش از 35 ساعت ویدئو آموزشی برای شما علاقمندان ارائه شده است. در ابتدای آموزش شما را با ابزار کار مربوط به مکرومه بافی آشنا می کنیم سپس در گام های بعدی انواع گره و بافت مکرومه را به شما هنرجویان عزیز آموزش می دهیم. بافت تمامی دستبند ها و کیف ها موجود در این مجموعه با گره های ساده و تنها با افزودن مهره و سنگ انجام شده است.

مکرومه بافی یکی از هنرهای دستی محبوب است که قدمتی طولانی دارد، اما هنوز هم طرفداران خودش را حفظ کرده است. مکرومه اثری هنری است که هنرمند با گره زدن طناب و بند های مخصوص اثری هنری خلق میکند. یادگیری مکرومه بافی واقعا کاری آسان است و فقط باید چند گره را بلد باشید. باقی کار فقط به خلاقیت و هنر خودتان بستگی دارد.

مزایای یادگیری مکرومه بافی

1. هنر مکرومه بافی از دنیای کلاسیک تا مدرن را پوشش می‌دهد و می‌تواند انتخابی جذاب برای همه‌ی سلیقه‌ها باشد.

2. بازار کار اشباع نشده دارد و به راحتی می‌توان از این هنر به درآمد رسید.

3. محدودیت سنی ندارد و با هر سنی می‌توان وارد آن شد.

4.به سرمایه بسیار کمی نیاز است.

5. وسایل بسیار ساده و ارزان قیمت نیاز دارد.

چرا مکرومه بافی را فرا بگیریم؟

مکرومه بافی هنری زیبا است که با یادگیری آن می‌توان هم بهترین سرگرمی را داشت و هم از این طریق کسب و کاری ایجاد کرد. با این هنر می‌توانید بسیاری از لوازم تزیینی برای دکوراسیون خانه مثل کوسن، آویز گلدان، فرش و قالیچه و… ببافید. دوره آموزش تصویری مکرومه بافی به شما در بهتر شدن و یادگیری این هنر زیبا کمک می‌کند.معمولا بانوان همیشه به دنبال تنوع و زیبایی هستند، اما این زیبایی هزینه ای هم دارد مگر اینکه خود کفا بشوید یعنی خودتان بتوانید زیورآلات وانواع کیف را بسازید. با وسایل ساده از جمله منجوق های رنگی و نخ های مکرومه میشود زیورآلات زیبایی همچون دستبند که کار دست خودتان باشد خلق کرد و آنها را در رنگ های متنوع با لباس های خود ست کرد.

با فراگیری آموزش مکرومه بافی می توانید با کمترین هزینه برای خود و دوستان و آشنایان زیورآلات مکرومه ای زیبایی در طرح و رنگ های مختلف بسازید یا میتوانید از این راه کسب درآمد کنید ، اگر دوست دارید از راه مکرومه بافی درآمد قابل توجهی داشته باشید مکرومه بافی کیف و دستبند گزینه ی مناسبی برای این کار است.

آموزش مکرومه بافی 118فایل مناسب چه افرادی است؟

پیش نیاز و مهارت لازم برای مکرومه بافی

دوره آموزش مکرومه بافی ساده به علاقه مندان این حرفه کمک می‌کند که بدون داشتن تحصیلات بتوانند بهترین آثار هنری مکرومه را ببافند. این آموزش باعث می‌شود مهارت و توانایی شما در این حرفه بالا رود و به راحتی بتوانید وارد بازار کار این حرفه شوید.

مدت زمان لازم برای یادگیری آموزش مکرومه بافی چقدر است؟

برای یادگیری این هنر باید علاقه و مهارت و خلاقیت زیادی داشته باشید و همین باعث می‌شود روند یادگیری شما در این زمینه کمتر شود. اما به طور کلی کسانی که می‌خواهند این هنر را یاد بگیرند بهتر است از دوره آموزش گام به گام مکرومه بافی استفاده کنند که این آموزش مدت زمان یادگیری آن‌ها را به کمتر از یک هفته می‌رساند.

وسایل مورد نیاز برای شروع مکرومه بافی

برای انجام مکرومه بافی به هیچ ابزار پیچیده یا مواد گران قیمتی نیاز ندارید. برای ساخت وسایل مختلف از دستبند و کیف گرفته تا آویزهای مختلف و… فقط به موارد زیر نیاز دارید:

1. نخ مکرومه بافی

2. قیچی

3. نوار اندازه گیری

4.فریم مکرومه: برای مکرومه بافی به چیزی نیاز دارید که نخ‌ها را به آن گره بزنید. البته این‌طور نیست که همه محصولات به فریم نیاز داشته باشند اما بیشتر آن‌ها را باید روی فریم سوار کنید. حلقه، مربع، شاخه، میله از جنس چوب یا فلز، پرکاربردترین فریم‌های مکرومه بافی هستند.

می‌توانید مکرومه را با نخ‌های ساخته شده از مواد مختلف از جمله پنبه، کتان، کنف، جوت، چرم یا پشم درست کنید. برخی از پروژه‌ها مانند کیف به سخت ‌افزار خاصی مانند حلقه‌های فلزی، حلقه‌های چوبی ، دسته کیف یا سگک کمربند نیاز دارند.

سرمایه لازم برای شروع مکرومه بافی

برای وارد شدن به شغل مکرومه بافی یا یادگیری آموزش مکرومه  سرمایه زیادی نیاز ندارید. برای این کار ابتدا شما باید با توجه به محل زندگیتان چیزی در حدود 2 الی 4 میلیون تومان جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی مکرومه بافی هزینه کنید و این هنر را یاد بگیرید. برای اینکه این هنر زیبا را یاد بگیرید و هزینه اضافی پرداخت نکنید می‌توانید از پکیج آموزش کامل مکرومه بافی 118فایلستفاده کنید. در مرحله بعد به سرمایه‌ای نزدیک 1 میلیون تومان نیاز دارید تا وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. اگر بخواهید کارگاه کوچک مکرومه بافی برای خود ایجاد کنید به مکانی نیاز دارید که اجاره و رهن آن با توجه به شهر و محل زندگی متفاوت خواهد بود.

در پایان آموزش مکرومه بافی چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از یادگیری آموزش مکرومه شما می‌توانید برای خود و دیگران کارآفرینی کنید و کسب و کار کوچکی را راه‌اندازی کنید. علاوه بر این می‌توانید این هنر را به دیگران آموزش دهید و وسیله‌ای برای سرگرمی کودکان و بزرگسالان باشد. همچنین می‌توانید به عنوان مشاغل خانگی با درآمد بالا و یا به صورت شغل دوم داشته باشید و از درآمد خوب آن بهره‌مند شوید.

علاقمندان به این حرفه با کمترین هزینه می توانند دستبند های زیبا و رنگارنگ بسازند. لوازم اولیه مکرومه بافی با دستبند چند مورد بیشتر نیست. هنگامی که وسایل مورد نیاز را تهیه کردید پس از به پایان رساندن آموزش مکرومه بافی تمام تکنیک های گره های مکرومه بافی را یاد میگیرید و با استفاده از گره های متنوع توی یک کار می توانید دستبند جذابی ایجاد کنید و با تمرین زیاد می توانید دستبند هایی زیبا و با ظرافت بسازید. در این مجموعه ی آموزشی قصد داریم شما را با برخی از متداول ترین و آسان ترین گره های مکرومه بافی و نحوه ی انجام آن ها آشنا کنیم. زمانی که این گره ها را یاد گرفتید می توانید به راحتی و بر اساس سلیقه ی خود آن ها را با هم ترکیب کنید و بافت مورد علاقه ی خود را ایجاد کنید؛ برای این کار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

این دوره آموزشی همچنین شامل کیف پول زنانه، کیف دستی دخترانه، جا موبایلی، بند کیف، کیف دوشی و کوله می‌باشد و برای هر کدام نمونه های مختلفی همراه با تزیینات گوناگون ارائه شده است. مکرومه بافی یا گره بافی یک نوع بافت بسیار قدیمی است و سالیان گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفته، که در آن به جای استفاده از میله بافی یا بافتن، از گره زدن استفاده می کنند. این هنر در عین سادگی، بسیار زیبا بوده و کاملا مطابق با هنر روز است.

انواع طرح ها و الگوهای خلاقانه می توانند با توجه به فرم و کاربردی که دارد از گره های به هم بافته شده حاصل شود. این هنر زیبا دیگر شبیه به هنر مکرومه بافی مادربزرگ ها نیست و با رویکردی جدید و مدرن وارد خانه ها شده است.

 

بازار کار مکرومه بافی در ایران چگونه است؟

مکرومه بافی در هر دهه بنا به نیاز و سلیقه‌ی مردم زمان خود، برای خلق آثار هنری و اکسسوری‌های جذاب دکوراسیون، کاربرد فراوانی داشته است. امروزه این هنر زیبا برای همگان شناخته شده است و خیلی از مردم به وسایلی که از طریق مکرومه بافته می‌شوند علاقه‌ دارند. دستبند و کیف مکرومه نیز از این نوع وسایل است که تقاضا برای آن زیاد است. برای همین بازار کار این حرفه با توجه به مهارت و خلاق بودن شما می‌تواند پر رونق باشد. پکیج آموزش کیف و دستبند مکرومه به شما کمک می‌کند صفر تا صد این حرفه را یاد بگیرید تا بتوانید در این حرفه موفق شوید.

در مکرومه بافی کیف و دستبند، ظرافت و ذوق هنری شما هم حرف اول را می زند، باید اینقدر طرح های مختلف بسازید و مکرومه بافی کنید تا دیگر دستتان راه بیفتد و قلق های کار و به اصطلاح فوت کوزه گری را یاد بگیرید. باید همیشه طرح های مختلفی در ذهن تان باشد و به مشتری پیشنهاد بدهید تا بر اساس سلیقه اش یکی را انتخاب کند.

هر چه شما طرح های بیشتری داشته باشید می توانید تعداد فروش و مشتری هایتان را بالاتر ببرید، با توجه به اینکه موارد اولیه و متریال مورد نیاز شما بسیار ارزان هست و این کار بیشتر بر  روی هنر دست شما ارزش می گذارد.

درآمد مکرومه بافی در ایران

درآمد حاصل از مکرومه بافی  با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. اینکه کیفیت کار شما چگونه باشد و اینکه آیا توانسته‌اید هنر خودتان را به دیگران معرفی کنید و اینکه در کدام شهر و منطقه فعالیت می‌کنید و… همه و همه روی درآمد شما از این کار تاثیر خواهد داشت. اما به طور کلی با توجه به بازار کار پر رونق این حرفه و اشباع نشدن این حرفه می‌توان درآمد خوبی برای شاغلان این هنر در نظر گرفت. به طور میانگین اگر در این کار حرفه‌ای باشید و خودتان و کارتان را به خوبی معرفی کنید می‌توانید به درآمد ماهانه حداقل 5 میلیون تومان امیدوار باشید. پکیج تصویری آموزش بافت کیف و دستبند مکرومه  یکی از بهترین آموزش‌ها است که هم مراحل مختلف کار را آموزش می‌دهد و هم باعث می‌شود شما در کارتان خلاقیت داشته باشید تا به درآمد بالا برسید.

آموزش ساخت دستبند مکرومه با مهره رنگی

8 ساعت

آموزش ساخت دستبند مکرومه در طرح های مختلف

12 ساعت

ایده های ساخت انواع دستبند مکرومه

8 ساعت

کوله پشتی و کیف ریشه دار

3 ساعت

بافت کیف با د سته های چوبی

2 ساعت

کیف دستی زنانه

4 ساعت

مکرومه بافی بند کیف، کیف مکرومه با چرم و مهره

1 ساعت

کیف دوشی زنانه و کیف موبایل

4 ساعت

دوخت آستر

1 ساعت

کیف پولی زنانه

2 ساعت

صفحه یا برد مکرومه سطحی است که برای پروژه‌های کوچک می‌توانید از آن استفاده کنید. این سطح باید سفت و محکم باشد و ضخامت آن طوری باشد که سنجاق یا پین را به‌راحتی در آن فرو کنید بدون اینکه از طرف دیگر خارج شود. صفحهٔ آماده نمی‌خواهید از چوب پنبه، پلی‌اورتان یا دو تکه مقوای محکم که به هم متصل شده‌اند به‌جای آن استفاده کنید. سطح برد تقریبا باید به‌اندازهٔ ۱۲ اینچ مربع (معادل ۷۷ سانتی‌متر مربع) باشد. برد باید و به‌اندازه کافی ضخیم باشد تا بتوان یک پین یا سنجاق به شکل تی را بدون اینکه از طرف دیگر خارج شود روی آن محکم کنید. . قیچی
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
طناب اصلی: همان رشته‌ای است که با آن کار می‌کنید و در گره‌ها آن را حرکت می‌دهید. طناب فرعی: آن رشته‌هایی را که مستقیم می‌مانند و فقط نقش پرکردن طرح را دارند طناب فرعی می‌نامیم. رشته‌های اصلی دور همین رشته‌ها گره می‌خورند. سِنیت (sennit): گره یا مجموعه‌ای از گره‌ها که تکرار می‌شوند.
نخ مکرومه : نخی که در هنر مکرومه بافی استفاده میشه عموما به نخ مکرومه و یا حتی طناب شناخته میشود و دارای ضخامت های متنوعی است اما انواع ظریف تری از کارهای مکرومه بافی هم هستند که با نخ موم زده و یا انواع دیگر نخ هم بافته میشوند.
بله برای شروع باید از اداره ی مشاغل خانگی مجوز بگیرید و اگر کارتان گسترده شد و کارگاه زدید یک راست بروید سراغ مراکز فنی و حرفه ای و برای کارگاهتان مجوز بگیرید. در هر حال مجوز یکی از قدم های اصلی برای شروع کار است.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش مکرومه بافی صفر تا صد (کیف و دستبند)

  1. salaman

    چطور گره‌های مکرومه بافی را یک‌دست دربیاوریم؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این کار تقریبا بعد از مدتی تمرین دست‌تان می‌آید. همیشه هنگام کشیدن طناب، آن را به اندازه‌ای بکشید که هر گره به‌صورت افقی، عمودی و مورب با بقیه در یک راستا قرار بگیرد. کارهای بزرگ را به شیوه‌ای آویزان کنید که محکم و ثابت قرار بگیرد و مدام به طرفین نچرخد و تکان نخورد. به این ترتیب گره‌ها نامیزان نمی‌شوند.
      سپاس از همراهی شما

  2. _A.Sh_

    اندازه طناب چقدر باشد بهتر است؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      طنابی که برای مکرومه استفاده می‌کنید باید حدودا ۵ تا ۶ برابر بیشتر از طول کار تمام‌شده باشد. طناب‌های فرعی‌ای که فقط نقش پرکردن فواصل را دارند و چپ و راست نمی‌روند، کوتاه هم نمی‌شوند و بنابراین معمولا دو برابر باشند کافی است.
      یادتان باشد برای ایجاد حاشیه انتهایی همیشه طناب اضافی را محاسبه کنید. هرچه طناب بیشتر باشد، بهتر است. اگر بلند باشد، می‌توانید اضافی آن را بچینید اما اگر کم بیاید، کاری نمی‌توانید بکنید.
      سپاس از همراهی شما

  3. Hananeh_1996

    صفحه مکرومه چه نوع صفحه ای است؟!!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      صفحه یا برد مکرومه سطحی است که برای پروژه‌های کوچک می‌توانید از آن استفاده کنید. این سطح باید سفت و محکم باشد و ضخامت آن طوری باشد که سنجاق یا پین را به‌راحتی در آن فرو کنید بدون اینکه از طرف دیگر خارج شود.
      سپاس از همراهی شما

  4. maleki.n

    آیا می‌توان از جوت یا کنف استفاده کرد؟؟!؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله، البته این طناب‌ها در گذشته بیشتر محبوب بودند. به‌تدریج عرضه آنها به بازار کم شد و بیشتر نایلون، ریون ساتن و سایر الیاف مصنوعی باب شدند. بااین‌حال اگر مبتدی هستید، بهتر است از طناب‌های نایلونی یا پنبه‌ای استفاده کنید تا اگر اشتباه کردید، راحت‌تر بازشان کنید.
      سپاس از همراهی شما

  5. شادی آقایی21

    آیا مکرومه قابل‌شست‌وشو است؟!!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله. گره‌های مکرومه بسیار محکم هستند و جنس آن هم طوری است که می‌توانید آن را بشویید. پس از شستن، آن را آویزان کنید تا خشک شود.
      سپاس از همراهی شما

  6. محمد نعیم ساغری

    منظور از طناب اصلی و طناب فرعی چگونه است!؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      طناب اصلی: همان رشته‌ای است که با آن کار می‌کنید و در گره‌ها آن را حرکت می‌دهید.
      طناب فرعی: آن رشته‌هایی را که مستقیم می‌مانند و فقط نقش پرکردن طرح را دارند طناب فرعی می‌نامیم. رشته‌های اصلی دور همین رشته‌ها گره می‌خورند.
      سپاس از همراهی شما

  7. shokofe.zahraiy3480

    فریم مکرومه چیست؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      البته این‌طور نیست که همه محصولات به فریم نیاز داشته باشند اما بیشتر آنها را باید روی فریم سوار کنید. حلقه، مربع، شاخه، میله از جنس چوب یا فلز، پرکاربردترین فریم‌های مکرومه بافی هستند.
      سپاس از همراهی شما

  8. janesar.kamlia

    طناب یا نخ مکرومه چگونه است؟!!!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      طناب‌ها می‌توانند از جنس پنبه، کتان، کنف و کنف هندی (جوت) باشند. بااینکه ترجیح ما مواد طبیعی است، باز هم همه‌چیز به سلیقهٔ خودتان بستگی دارد. بندهایی از ریون، تریکو و موادمصنوعی هم برای مکرومه وجود دارند که اگر دوست داشته باشید می‌توانید از آنها استفاده کنید. این طناب‌های در رنگ‌ها و اندازه‌های متفاوتی موجودند.
      سپاس از همراهی شما

  9. mehrnoosh

    از کجا باید مکرومه را شروع کنیم؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      یادگیری مکرومه بافی واقعا آسان است و فقط باید چند مدل گره را بلد باشید. باقی کار فقط به خلاقیت و هنر خودتان بستگی دارد. لوازم اولیه آن هم چند مورد بیشتر نیست. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدای کار از پروژه‌های کوچک و ساده مانند کیف، آویز دیواری کوچک یا جواهرات شروع کنید و بعد به آویزهای بزرگ، آویز گلدان و صندلی یا قالیچه برسید.
      سپاس از همراهی شما

  10. marzi.t.98

    مکرومه چیه؟؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مکرومه اثری هنری است که هنرمند با گره‌زدن طناب یا بندهای مخصوص دور یک فریم یا چهارچوب خلق می‌کند. می‌توان از این هنر برای ساخت آویز دیوار، حاشیه و آویز آینه، آویز گلدان، رانر میز، صندلی آویز (هاموک)، تاب، جواهرات دست‌ساز مانند دست‌بند و گردن‌بند، بوکمارک برای کتاب، کیف، صندل، جاسوییچی و تابلو استفاده کرد.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

105

خریدار

4.8

رضایت

شناسه آموزش: 118

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz