آموزش صفر تا صد نقاشی خودرو|بتونه کاری، نقاشی با پیستوله+مدرک معتبر

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
آموزش نقاشی خودرو-118فایل

قیمت محصول

23 تخفیف

799,000 تومان

تا کنون 3,465 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1399/06/12

حجم آموزش: 24.47 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/06/12

زمان آموزش: 19 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1399/06/12

حجم آموزش: 24.47 گیگابایت

زمان آموزش: 19 ساعت

عملی و دقیق یادبگیر کار رو
20 سال تجربه در 19 ساعت آموزش

به صافکاری و از بین بردن خط‌های ایجاد شده روی بدنه ماشین نقاشی خودرو گفته می‌شود. نقاشی خودرو یکی از مهارت‌های تخصصی است که نیاز به آموزش‌های فراوان و بیان نکات اساسی دارد. آموزشگاه 118فایل با داشتن تجربه در حوضه‌های فنی و اجرایی، با کمک گرفتن از اساتید برتر در حوضه‌ی نقاشی ماشین این افتخار را از آن خود کرده که با داشتن بیشترین هنرجو در سال 1402، از بهترین‌ها باشد. در این صفحه به معرفی دوره‌ی آموزش صفر تا صد نقاشی خودرو پرداخته‌ایم. در دوره‌ی آموزش صفر تا صد نقاشی خودرو، شما تنها نقاشی و رنگ کاری خودرو را آموزش نمی‌بینید. بلکه از ابتدایی‌ترین موضوعات گرفته تا تخصصی‌ترین مباحث را به صورت کامل و جامع به شما آموزش می دهیم. آموزش نقاشی خودرو 118فایل یک مجموعه کاربردی با بیش از 19 ساعت ویدئو آموزشی می باشد. رنگ شناسی و ابزار و وسایل مورد نیاز اولین موضوعات بررسی شده در این مجموعه می باشد. پس از یادگیری و گذراندن دوره‌های آموزش نقاشی خودرو مهارت­ های لازم را برای ورود به محیط کار پیدا خواهد کرد. همچنین در پایان مجموعه آموزش نقاشی خودرو هنرجویان می توانند صفر تا صد رنگ‌ کاری ماشین را به طور کامل انجام دهند. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز برای نقاشی خودرو حرفه‌ای  به راحتی قابل دسترس است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

زیرسازی رنگ خودرو مانند سمباده کشی و بتونه کاری بدنه از اقدامات اولیه و مهم در نقاشی خودرو بوده که این مجموعه، ابزار سمباده کشی، طریقه میکس کردن بتونه، سمباده کشی و بتونه کاری درزها و لبه ها را گام به گام آموزش می دهد. بعد از زیرسازی به رنگ آمیزی بخش های مختلف خودرو پرداخته می شود. تمام این مباحث برای شما هنرجویان عزیز آماده شده تا بتوانید به راحتی به این حرفه وارد شده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

امروزه با افزایش تکنولوژی و کارخانجات ماشین سازی شرکت­های مختلف دست به تولید انواع اتومبیل­ های مختلف زده ­اند، به نحوی که بر خلاف گذشته­ ها هر خانواده دارای حداقل یک اتومبیل هستند از این رو با افزایش تعداد خودروها در سطح شهر تصادفات نیز بیشتر می­شود در نتیجه بیش از قبل نیاز به افرادی داریم که در شغل نقاشی خودرو مهارت داشته باشند.

شغل نقاشی خودرو یکی از مشاغلی است که با رنگ آمیزی قسمت­های مختلف بدنه خودرو سر و کار دارد البته به قسمت‌های داخلی و قسمت‌های خارجی و خوردگی‌ها نیز مربوط می‌شود. افرادی که در شغل نقاشی خودرو مشغول به کار هستند باید بتوانند با مهارت و دقت لازم رنگ‌ها را تفکیک کرده و مشکلات خودرو را بشناسد و درصدد رفع آن بربیاید. همچنین لازم به ذکر است که افراد برای ورود به این حرفه نیازمند مدرک دانشگاهی نیستند و تنها با شرکت در کلاس و دوره‌های آموزش نقاشی خودرو و گذراندن دوره شاگردی در کنار استادی ماهر به راحتی می­توانند وارد این عرصه شوند و برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند.

سرمایه گزاری برای دیدن یک آموزش با بورسیه 241.000 تومانی
! تا پایان طرح بورسیه فرصت زیادی باقی نمانده !
  799.000 ⇒ 1.040.000

〈 برخی از دروس این دوره 〉

درآمد شغل نقاشی خودرو در ایران

درآمد شغل نقاشی خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین هر فرد نقاش خودرو ممکن است در مقایسه با یک نقاش دیگر درآمد متفاوتی داشته باشد. نقاشان حرفه‌ای خودرو حدودا ماهیانه 20 الی 40 میلیون تومان و بیشتر هم درآمد دارند. اما مشخص است که نقاشان خودرویی که کار خود را به تازگی شروع کرده‌اند یا افرادی که دارای مهارت و دقت کمتری هستند، درآمد کمتری دارند. پس لازم است بدانید که تنها با یادگیری نقاشی خودرو نمی‌توان درآمد آن را پیش بینی کرد بلکه این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد.

در ایران شغل نقاشی خودرو دارای بازار کار و درآمد بسیار خوبی است افرادی که وارد این حرفه می­شوند باید کاملا در حرفه خود مهارت و تخصص لازم را پیدا کنند زیرا این شغل یکی از مشاغل رقابتی محسوب می‌شود. از راه­های کسب درامد در این شغل این است که شما تبلیغات خوبی داشته باشید، این تبلیغات می‌تواند نوع کیفیت کار شما و یا معرفی کارتان در فضای مجازی و یا… باشد. یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در افزایش درآمد کار شما موثر باشد، برقراری ارتباط با سایر افراد در حوزه‌های مشابه چون صافکاری است که از این طریق بتوانید فرصت کار بیشتری را به دست آورید.

همچنین هر چقدر بتوانید کاری را سریع‌تر انجام دهید هم می‌توانید رضایت مشتری را جلب کنید و هم می‌توانید کارهای بیشتری را اختیار کنید. در آخر نیز باید گفت که راه‌های بسیاری از افزایش درآمد وجود دارد که همه‌ی این راه‌ها به خود فرد بستگی دارد تا بتواند آینده‌ کاری خود را تضمین کند.

سرمایه لازم برای شروع نقاشی خودرو

معمولا افرادی که قصد ورود به کار دارند اما در ابتدای آن سرمایه چندانی ندارند، اول به فکر کارهای مرتبط با خودرو می‌گردند. زیرا که این گونه شغل‌ها نیاز به سرمایه‌ای اولیه‌ زیادی ندارند و از طرفی درآمد خوبی دارند. برای ورود به شغل نقاشی خودرو قبل از هر چیز باید مقداری از سرمایه خود را صرف آموزش، یادگیری و بالا بردن مهارت خود کنید. سپس می‌توانید در ادامه ابزار و تجهیزات لازم برای کار خود را خریداری نمایید.

در این حالت شما به سرمایه‌ای حدود ۱۰ تا ۳۰ میلیون نیاز خواهید داشت. دقت داشته باشید که برای راه اندازی شغل نقاشی خودرو شما حتما نباید در یک فضای مجهز و بزرگ کار کنید شما می‌توانید این کار را به صورت آزاد در هر مکانی انجام دهید. اما این نکته را هم به خاطر داشته باشید داشتن یک مکان مناسب در بالا بردن درآمد شما بسیار موثر خواهد بود. همچنین سرمایه‌ای که ذکر شد ممکن است برای هر فردی متغیر باشد.

   این آموزش توسط 118 فایل تضمین میشود   

 در صورتی شروع کردید و یاد نگرفتید  

مبلغ پرداختی به شما باز خواهد گشت

بدون هیچ قید و شرطی؟؟

آموزش مرحله به مرحله نقاشی ماشین

مراحل نقاشی خودرو به طور کلی شامل مراحل زیر می‌شود:

  1. آماده‌سازی سطح خودرو: ابتدا باید سطح خودرو را آماده کنید. این شامل شستشو، پوشش دادن قطعات غیر لازم به جز قسمت‌های قابل نقاشی و اصلاح هر گونه زمینه نامطلوب بر روی خودرو می‌شود.
  2. انتخاب مواد نقاشی: برای نقاشی خودرو، باید مواد مناسبی از جمله رنگ، پرایمر، لاک و غیره را انتخاب کنید که با سطح خودرو سازگار و دارای کیفیت مناسب باشند.
  3. نقاشی پایه: در این مرحله، ابتدا با استفاده از پرایمر سطح خودرو را پوشش دهید تا رنگ بهتری بر روی آن جا بیفتد و پایه محکمی برای نقاشی فراهم شود.
  4. نقاشی اصلی: پس از خشک شدن پرایمر، می‌توانید به نقاشی اصلی بپردازید. این مرحله شامل اعمال رنگ اصلی بر روی خودرو و ایجاد طرح یا الگو مورد نظر می‌شود.
  5. لاک‌کاری: پس از تمام شدن نقاشی، باید سطح خودرو را با لاک پوشش دهید تا رنگ محافظت شود و براقیت و زیبایی رنگ افزایش یابد.
  6. تمیزکاری و تکمیلی: در نهایت، باید سطح خودرو را تمیز کنید و هر گونه نقص یا اشکال را برطرف کنید تا نقاشی به شکل نهایی و زیبا به اتمام برسد
    تمامی مراحل در دوره به طور کامل و عملی مورد بررسی قرار گرفته و شما میتوانید با کمی تلاش و پشتکار به تمامی مباحث بالا به خوبی مسلط شوید.

مزایای یادگیری نقاشی خودرو

همانطور که در چند سطر بالاتر مختصر توضیحاتی در مورد شغل نقاشی خودرو داده شد می­ توان فهمید که شغل نقاشی خودرو خوشبختانه دارای بازار کار و درآمد بالایی است. البته این میزان درآمد بالا نیازمند تخصص و مهارت فرد است. همچنین از مزایای دیگر آن می­توان به هزینه کم برای شروع به کار، آسان بودن کار و یادگیری و آموزش نقاشی خودرو، امکان راه ­اندازی در محیطی کوچک و… اشاره کرد.

چرا نقاشی خودرو 118فایل را فرا بگیریم؟

افراد مبتدی با تماشای آموزش نقاشی خودرو می توانند تمام جزئیات، از قبیل رنگ شناسی و ترکیب رنگ ها، مراحل انجام رنگ آمیزی به صورت گام به گام، واکس و گریس کشی و زیرسازی خودرو آشنا شوند و به مهارت و دانش بالایی در این حوزه دست پیدا کنند. افراد حرفه ای و متخصص هم نیز با تماشای این آموزش می توانند با جدید ترین تکنیک ها و نکات مهم آشنا شده و مهارت خود را افزایش دهند. به طور کل آموزش نقاشی خودرو برای تمام افرادی که به این حرفه علاقه دارند مناسب است و کمک بسزایی در پیشرفت آنها خواهد داشت.

آموزش نقاشی خودرو مناسب چه افرادی است؟

پیش نیاز و مهارت لازم برای نقاشی خودرو

خوب است بدانید که برای شروع شغل نقاشی خودرو شما به هیچ مدرک دانشگاهی احتیاج نخواهید داشت. در واقع اگر به این حرفه علاقه مند باشید تنها کافی است که مهارت‌های ضروری در این حرفه را از طریق آموزش‌هایی که وجود دارد فرا بگیرید سپس دانش فنی خود را افزایش دهید. از جمله مواردی که فرد نقاش خودرو باید همواره به آن دقت داشته باشد این است که او بایستی اطلاعات کاری خود را دائما بروز کند از این طریق در زمینه‌ نقاشی خودرو با دستگاه‌های جدیدی که به بازار وارد می‌شود اطلاعات کافی خواهد داشت.

مدت زمان لازم برای یادگیری نقاشی خودرو چقدر است؟

مدت زمانی که یک فرد صرف یادگیری در یک حرفه می­کند هرچه بیشتر باشد سبب افزایش مهارت او خواهد شد، افرادی که قصد ورود به شغل نقاشی خودرو را دارند باید بدانند که به دلیل حساسیت­ هایی که در این حرفه وجود دارد باید کاملا در آن تخصص و مهارت‌های لازم را کسب کنند. از این رو برای یادگیری و آموزش گام به گام نقاشی خودرو علاوه بر شرکت در کلاس‌های تئوری و استفاده از پکیج‌ و ویدیو‌های آموزشی باید این حرفه را به صورت عملی نیز تمرین و تکرار کنید. زیرا در غیر این صورت فرد مهارت لازم را کسب نمی­کند و  در شغل خود دچار مشکل و سرخوردگی خواهد شد. بنابراین شغل نقاشی خودرو کار مهارتی است و هرچه فرد زمان بیشتری برای یادگیری آن صرف کند سبب افزایش کسب درآمد و بازار کار او می‌شود. ولی به طور کلی مدت زمان لازم برای یادگیری و آموزش صفر تا صد نقاشی خودرو حدود ۲ ماه الی ۱ سال است.

وسایل مورد نیاز برای شروع نقاشی خودرو

1.تفنگ اسپری که دو نوع دارد: تفنگ اسپری قوطی شکل و تفنگ اسپری گرانشی

2.سندر مدور تصادفی الکتریکی

3.کمپرسور هوا

4.سنباده و بلوک آن

5.اسپری ضد رنگ

6.نوار چسب کاغذی جهت ماسک نمودن

7.پر کننده یا بتونه شیشه‌ای

8.پرایمر

9.رنگ خودرو

10.تینر پرایمر

11.حلال پاک کننده

12.ماسک تنفس

13.عینک کار و ایمنی

14.دستکش مخصوص نیتریل

15.لباس‌های مخصوص رنگ آمیزی

16.اتاقک رنگ یا محلی مخصوص برای نقاشی خودرو

17.دستگاه سنجش ضخامت رنگ بدنه خودرو

لیست قیمت وسایل مورد نیاز نقاشی خودرو

بروزرسانی : 21 آبان ماه 1402

ردیف ابزار و وسایل نقاشی خودرو قیمت (تومان)
1 دستگاه سنباده زن محک 400,000,000
2 اسپری روان کننده و ضد زنگ 33,000
3 رنگ سفید روغنی اتومبیل پارس اشن(کد 1414 کوارت) 130,000
4 تینر واش پرایمردیوکس(TI850) 270,000
5 کمپرسور هوای هیوندای(مدل AC-5025) 6,000,000
6 مجموعه بلوک سنباده 6 قطعه سیاه 4,000,000
7 پرکننده بدنه 1,300,000
8 ماسک تنفس(در مدل های متنوع) 320,000-2,700,000
9 حلال و پاک کننده رنگ پاکسول(مدل PR5)حجم 500 میلی لیتر 65,000
10 دستگاه سنجش ضخامت رنگ بدنه و پوشش وینتکت(مدلWT2110) 4,000,000
11 دستکش نیتریل آبی INTCOبسته 100 عددی 158,000
12 چسب کاغذی قرمز جهت ماسک نمودن 100,000

در پایان آموزش نقاشی خودرو چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از یادگیری و گذراندن دوره‌های آموزش نقاشی خودرو یک فرد مهارت­ های لازم را برای ورود به محیط کار پیدا خواهد کرد. از این رو شخص می­تواند وارد عرصه کار شود و نکاتی که در این مدت زمان آموزش دیده است را به کار گیرد تا در کار خود موفق شود. افرادی که در این حرفه هستند بهتر است با توجه به نیاز روز اطلاعات خود را بروز کنند زیرا با گذشت زمان رنگ بدنه اتومبیل ­ها تغییر خواهد کرد و یک فرد نقاش باید بتواند در تمام دوران کاری خود نیاز مشتریان را بر طرف کند. نقاش ماهر حتی می‌تواند این حرفه را به دیگران آموزش دهد و از این طریق نیز به درآمد برسد.

در پایان مجموعه آموزش نقاشی خودرو هنرجویان می توانند صفر تا صد رنگ‌ کاری ماشین را به طور کامل انجام دهند. همچنین زیرسازی رنگ آمیزی که شامل بتونه کاری و سمباده کشی می شود را فرا خواهند گرفت. هنرجویان رنگ‌کردن قسمت‌های داخلی ماشین مانند اگزوز، موتور، رینگ لاستیک و قاب‌ گیربکس نیز پس از اتمام مجموعه فرا گرفته اند. در نتیجه زمانی که یک خودرو در اختیارشان قرار می گیرد می توانند همه بخش ها را رنگ آمیزی کنند.

ترکیب رنگ یکی از موضوعات مهم مجموعه می باشد که پس از پایان آموزش، هنرجویان می توانند با شناخت طیف وسیعی از رنگ ها و ترکیب آنها، رنگ خواسته شده توسط مشتریان را آماده کرده و بر روی بدنه پیاده کنند. افرادی که قصد‌ دارند در کمترین‌ زمان نقاشی‌ خودرو را فرا‌ بگیرند و با مهارت‌ بالایی وارد بازارکار شوند، بهتر است مجموعه را با دقت تماشا‌ کنند.

بازار کار نقاشی خودرو در ایران چگونه است؟

همانطور که قبلا بیان کردیم با وجود تولیدات و استفاده‌ی زیاد از خودروها مشاغل مرتبط با خودرو از درآمد خوبی برخوردار هستند. در این بین نقاشی خودرو نیز بازار کار خوبی دارد و درآمد بالایی را برای فرد فراهم می‌کند.

تصادف جز پیشامدهای ناخوشایندی است که نمی‌توان قطعا از آن ایمن بود و ممکن است برای هر شخصی در طول زندگیش بارها تکرار شود.در واقع این موضوع ربطی به حرفه‌ای بودن و ماهر بودن راننده ندارد و احتمال اتفاق افتادن آن زیاد است. در این حالت احتمالا خودرو آسیب می‌بیند و ممکن است نیاز به نقاشی و رنگ پیدا کند

فردی که شغل نقاشی خودرو را انجام می­دهد باید مهارت و تخصص کاملی در زمینه شناخت رنگ و نحوه ترکیب کردن آن­ها با یکدیگر داشته باش. این افراد در صورتی که تحت آموزش­ تخصصی نقاشی خودرو قرار نگرفته باشند و مهارت‌های لازم را کسب نکرده باشند در این شغل شکست می­خورند و بازار درآمد و کار خوبی نخواهند داشت. پس توجه به این نکته ضروری است که با وجود بازار کار مناسب و درآمد بالای شغل نقاشی خودرو این شغل جز مشاغل نسبتا دشوار بوده و دارای حساسیت‌های زیادی است.

گاهی ممکن است در این شغل شما امکان رنگ و نقاشی خودروهای لوکس و گران قیمت را داشته باشید این موضوع در بالا بردن درآمد شما موثر خواهد بود. البته این موضوع به دقت بسیاری احتیاج دارد.

درآمد شغل نقاشی خودرو در جهان

خودرو تنها منحصر به ایران نیست امروزه در تمام کشورها از خودرو استفاده می‌شود بنابراین این شغل در کشورهای پیشرفته بیشتر به چشم می‌خورد و شغل مهمی محسوب می­شود در این شغل علاوه بر ایران در تمام کشورها دارای بازار کار مناسب است.

باید در نظر داشته باشید که رشد کار شغل نقاشی خودرو نسبت به سایر مشاغل مشابه چیزی حدود دو درصد است. البته پیش بینی می‌شود که این میزان در آینده بسیار افزایش داشته باشد. در کشورهای مختلف میزان درآمد شغل نقاشی خودرو متفاوت است به عنوان مثال متوسط درآمد یک نقاش خودرو در کالیفرنیا چیزی در حدود ۶۶۶ هزار دلار است. اما همین درآمد در بریتیش کلمبیا ۵۸ هزار دلار است.

ابزار و وسایل مورد نیاز نقاشی خودرو

3 ساعت

رنگ شناسی و ترکیب رنگ

3 ساعت

آماده سازی برای رنگ

3 ساعت

بتونه کاری و سمباده کشی

2 ساعت

رنگ آمیزی خودرو

5 ساعت

ترکیب رنگ متالیک

2 ساعت

رنگ آمیزی سپر

1 ساعت

با توجه به انواع تصادفات، افتادن جسمی روی ماشین، به مرور زمان بر اثر خط و خش افتادن، باران و خراب شدن در نور آفتاب نیاز به نقاشی بدنه خودرو خواهیم داشت. این کار نیز همانطوری که در اول مقاله نیز گفته شد کاری تخصصی، تشکیل شده از مراحل مختلف می باشد که در بسته آموزشی حرفه ای 118 فایل صفر تا صد نقاشی خودرو به صورت اصولی آموزش داده می شود
زیر سازی فرآیندی مهم از کار تعمیرات یا نقاشی خودرو را شامل می شود که در اثر مرور زمان زیرسازی ضعیف با پوسته شدن، کدر شدن و… خود را نشان می دهد. جهت جلوگیری از زنگ زدن، تاول، پوسته شدن و چسبندگی میان لایه ها و درست پر کردن خراشیدگی ها و بالاخره جذب خوب پوشش رنگی اهداف زیر در زیرسازی دنبال می شود که عبارتند از: حافظت فلز جهت جلوگیری از زنگ زدن بهبود چسبندگی میان لایه ها حفظ شکل طبیعی قسمت رنگ کاری شده عایق کردن سطح، جهت جذب ماده رنگی
درک حسی رنگ ها و همسان سازی رنگ ها در نقاشی خودرو زمانی اتفاق خواهد افتاد که رنگ را درست تشخیص دهیم. اگر نور به شیئی بتابد، بعد از مقداری جذب، ما بازتاب آن را با توجه به طول موج های مختلف رنگی می توانیم ببینیم و رنگ های مختلف را از هم تشخیص دهیم. پس تشخیص درست رنگ به تجربه مستقیم ما از کار کردن با رنگ در طول زمان به دست می آید.
جزای رنگ مورد استفاده در رنگ کردن خودرو شامل: رزین یا صمغ به عنوان لایه نازک استفاده شده و برای استحکام، چسبندگی و شفافیت به کار می رود. پیگمنت یا رنگ های پودری در آب حل نمی شوند و به جلای رنگی و استحکام کمک می کنند. آلومینیوم و میکا جزو پیگمنت های متالیک می باشند. رنگ حلال جهت بهتر ترکیب شدن پیگمنت ها و رزین می باشد. همچنین می توان براساس هدف یا کاربرد رنگ مواد افزودنی را نیز در اجزای رنگ مورد استفاده قرار داد.
بله تمامی سرفصل های آموزشی دوره نقاشی خودرو به صورت کامل در این آموزش تعلیم داده می شود و کارآموزان با انجام فعالیت عملی کافی می توانند پس از دوره شغل خود را شروع کنند.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 22 نظر ثبت شده است

11 دیدگاه برای آموزش صفر تا صد نقاشی خودرو|بتونه کاری، نقاشی با پیستوله+مدرک معتبر

  1. علیرضا

    سلام مشکل من کیلر پاشی و ترکیب با تینر هست آیا توضیح میده تو دوره ممنون میشم

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام یکی از سرفصل های آموزشی ترکیب رنگ از پوشش پایه تا پوشش کیلر هست . سپاس از همراهی شما

  2. kave564

    زیرسازی در رنگ آمیزی مهمه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      زیرسازی فرآیندی مهم از کار تعمیرات یا نقاشی خودرو را شامل می شود که در اثر مرور زمان زیرسازی ضعیف با پوسته شدن، کدر شدن و… خود را نشان می دهد. جهت جلوگیری از زنگ زدن، تاول، پوسته شدن و چسبندگی میان لایه ها و درست پرکردن خراشیدگی ها و بالاخره جذب خوب پوشش رنگی زیر سازی صورت می‌گیرد.
      سپاس از همراهی شما

  3. maziar.safari

    معرفی رنگ ها و ترکیبات مختلف رو دارد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      خیر؛ در حال حاضر این سرفصل در این مجموعه موجود نمی‌باشد.
      سپاس از همراهی شما

  4. edris.hamidi

    بتونه چیست و چه اهمیتی در کار رنگ آمیزی خودرو دارد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بتونه ماده ای خمیری است که جهت پوشش خراش ها و شکاف ها و پرکردن آن ها مورد استفاده می باشد. انواع بتونه مورد استفاده برای این کار عبارتند از بتونه پلی استری، بتونه لاک و الکل و بتونه اپوکسی.
      سپاس از همراهی شما

  5. hooman.265

    منظور از اپیگمنت های غیر آلی و آلی مورد استفاده در نقاشی خودرو چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      پیگمنت های غیر آلی مثل روی، سرب، مس و… به دلیل مقاومت زیاد در دما، هوا و استتار خوب نسبت به پیگمنت های عالی برتری دارند و از نظر درخشندگی ضعیف هستند که در رنگ کردن ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرند.
      پیگمنت های عالی نیز از نظر درخشندگی خوب هستند و در آب، نفت و حلال های دیگر حل می‌شوند، ولی استتار کمتری نسبت به پیگمنت های غیر آلی دارند.
      سپاس از همراهی شما

  6. aghilghafari

    کاهش و افزایش فاصله پیستوله رنگ در بافت نهایی رنگ خودرو تاثیرگذار است؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      کاهش فاصله بین پیستوله رنگ و و محل نقاشی مورد نظر باعث ایجاد بافتی نرم و صیقلی تر می شود و بر عکس آن، یعنی افزایش فاصله نیز سبب پوششی خشک و ناهموار خواهد شد.
      سپاس از همراهی شما

  7. mohmmdhesam

    نوع ماشین فرقی نداره؟ ماشین ایرانی با خارجی فرق نداره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      دوست عزیز؛ به دلیل اینکه ساختار کلی و بدنه خودروهای تولیدی در سرتاسر جهان با یکدیگر شباهت دارند، این آموزش برای همۀ خودروها کاربرد دارد.
      سپاس از همراهی شما

  8. aydinman

    رقیق یا غلیظ بودن تینر برای رنگ آمیزی خودرو چقدر اهمیت دارد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      رقیق و غلیظ بودن تینر نسبت به استاندارد مورد نظر نیز می تواند روی بافت تاثیرگذار باشد. هر چقدر تینر رقیق باشد، بافت نرم تر می شود، ولی افزایش غلظت تغییر قابل توجهی را نشان نیم دهد.
      سپاس از همراهی شما

  9. adel272

    سلام ببخشید شما پرداخت درب منزلم دارید؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله، بعد از دریافت و اطمینان از سالم بودن محصول امکان پرداخت وجود دارد.
      سپاس از همراهی شما

  10. amirarsalan.kabiri

    میشه در مورد مراحل رنگ آمیزی خودرو توضیح بدین

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مراحل رنگ آمیزی خودرو به ترتیب شامل رنگ کردن ماشین، آستر زنی، زیرسازی، فیلر، پوشش اولیه و رنگ رویه هستند.
      سپاس از همراهی شما

  11. khatere.5682

    ترکیب رنگ برای رنگ آمیزی خودرو چیست؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      رزین یا صمغ به عنوان لایه نازک استفاده شده و برای استحکام، چسبندگی و شفافیت به کار می رود. پیگمنت یا رنگ های پودری در آب حل نمی‌شوند و به جلای رنگی و استحکام کمک می‌کنند. آلومینیوم و میکا جزء پیگمنت های متالیک می باشند. رنگ حلال جهت بهتر ترکیب شدن پیگمنت ها و رزین می باشد.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3,465

خریدار

5

رضایت

شناسه آموزش: 3282

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz