آموزش پرورش ماهی خاویار

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

405,000 تومان

تا کنون 315 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1399/06/05

حجم آموزش: 7.14 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/06/05

زمان آموزش: 3 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1399/06/05

حجم آموزش: 7.14 گیگابایت

زمان آموزش: 3 ساعت

اگر در گذشته به من گفته می‌شد تنها با پرورش یک نوع ماهی می‌توان سود باور نکردنی به دست آورد؛ حرفشان را جدی نمی‌گرفتم. با این حال بهتر است شما عزیزان این آموزش و نکاتی که توصیه میکنیم را جدی بگیرید. با پرورش ماهی خاویار می‌توان سالانه درآمد بسیار بالایی به دست آورد. لازم به ذکر است که برای موفق شدن در این شغل و داشتن درآمد مناسب باید آموزش لازم را ببینید. آموزشگاه 118فایل با داشتن تجربه در این زمینه، می‌تواند به شما کمک بزرگی کند. با تهیه دوره آموزش پرورش ماهی خاویار به نکات و تکنیک‌هایی دست خواهید یافت که بزرگان این حرفه به آن رسیده‌اند. پرورش ماهی خاویار ممکن است در ابتدا کمی هزینه بر به نظر برسد. اما آن‌قدر منفعت و سود دارند که این هزینه‌ها در مقابل آن، هیچ است. آموزش پرورش ماهی خاویار در ابتدا به معرفی پرورش ماهیان خاویاری، شرایط و ملزومات شروع پرورش ماهی خاویار، سرمایه لازم و هزینه های جاری، نحوه فروش و کسب درآمد از پرورش ماهی‌خاویار و… می‌پردازد. در پایان آموزش پرورش ماهی‌ خاویار با فراگیری کامل دانش پرورش این نوع ماهی، مطالعه و تحقیق بیشتر، مشاوره گرفتن از افراد با تجربه و متخصص در این حوزه و… می توانید به شروع فعالیت در زمینه پرورش ماهی‌ خاویار بپردازید و برای خود کسب درآمد کنید. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز برای پرورش ماهی خاویار  به راحتی قابل دسترس است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

امروز با وجود سیر تکاملی علم و صنعت در کنار یک دیگر راه اندازی و ایجاد هر شغلی نسبت به قبل بسیار آسان­تر شده است، به همین دلیل شغل­ هایی که در دسته شیلات هستند نیز به مراتبط بازدهی بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده­ اند. مشاغلی همچون پرورش ماهی یکی از شغل­های است که امروزه طرفداران خودش را دارد و افراد علاقمند در این حوزه با کسب اطلاعات از دانشکده­ های معتبر کشور به صورت رسمی وارد این حرفه می­ شوند و کار خود را شروع می­ کنند. ماهی خاویار یکی از ماهی­ های تیره تاس ماهیان است که تخم گذار بوده و نسبت به دیگر گونه­ ها این نوع ماهی در سراسر دنیا ارزش بالاتری دارد. تخمک ماهی خاویار به دلیل وجود ارزش غذایی بالا و طعم خاصی که دارد ارزش بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده به گونه­ ای ­که در برخی از رستوران­ ها سرو این نوع غذا هزینه زیادی برای فرد خواهد داشت. غالبا ماهی خاویار در آب­ های شور زندگی می­ کند و تنها در فصل­ تخم ریزی که در بهار است به سمت آب­ های شیرین مهاجرت کرده و پس از مرحله تخم گذاری در آب و گذشت 6 ماه دوباره به  سمت آب­ های شور روانه می­ شوند.

ماهیان خاویار از نظر غذایی با ارزش‌ترین ماهی ها محسوب می شود. وجود شرایط محیطی مناسب برای پرورش، باعث شده ایران پس‌ از روسیه دومین کشور تولیدکننده خاویار درجهان به شمار رود. پرورش ماهیان خاویاری و تولید خاویار شرایط، دانش و مهارت خاصی را می طلبد که طبیعتاً شما برای شروع به کار پرورش ماهیان خاویاری باید آن ها را فرا بگیرید.

پرورش ماهی خاویار به دلیل نایاب بودن آن در آب­های شیرین و فروش محصولات آن همچون خاویار( همان تخمک نابارور ازاد شده) می­تواند برای فرد بسیار سود آور باشد به نحوی  که پرورش این گونه ماهیان نیازمند مراقبت بسیار است و اما  در عوض شغلی پول ساز محسوب می­شود. اما برای ورود به این شغل حتما باید تحت آموزش نحوه پرورش ماهی خاویار قرار بگیرید.

نکات اولیه برای شروع پرورش ماهی، اصول بهداشتی مزارع و بیماری های ماهیان خاویاری، انواع سیستم های پرورشی، روش های صید و جمع آوری مولدین، نحوه ساخت انواع استخر برای پرورش ماهی و… از دیگر موضوعاتی است که در آموزش پرورش ماهی‌ خاویار ارائه شده است.

مزایای یادگیری پرورش ماهی خاویار

شغل پرورش ماهی خاویار یکی از مشاغل پر درآمد در جهان است. این شغل دارای مزایای فراوانی است که از جمله  آن می­توان به این چند مورد اشاره کرد: یکی از مزیت‌های مهم پرورش ماهی خاویار نیاز بازار جهانی و داخلی به این ماهی است، سرانه مصرف ماهی خاویار در کشورهای خارجی بالا است بنابراین با تولید انواع گونه‌های خاویار به راحتی می­توان درآمد مناسبی کسب کرد. همچنین از دیگر مزایای آن می­توان به سیستم پرورشی این گونه ماهی اشاره کرد، خوشبختانه امروزه استخرهای پرورش ماهی با امکاناتی همچون سیستم گردش آب برای ایجاد اکسیژن رسانی بیشتر به آب وجود دارد، این امر سبب کنترل عوامل بیماری زا شده و شیوع بیمار را به حداقل می­رساند. بنابراین پرورش ماهی خاویار به این روش بسیار راحت و بدون دردسر خواهد بود.

از دیگر مزایای پرورش ماهی خاویار می‌توان به استفاده از محصولات جانبی این نوع ماهی در کنار فروش خاویار( تخمک­) و گوشت آن اشاره کرد. امروز در برخی از شرکت­های تولیدی چرم از پوست ماهی خاویار به دلیل مرغوبیت آن به عنوان چرم استفاده می­کنند، همچنین در ساخت برخی از تجهیزات پزشکی از غضروف­های بدن این گونه ماهی استفاده می­شود.

چرا پرورش ماهی خاویار 118فایل را فرا بگیریم؟

پرورش ماهی خاویار یکی از مشاغلی است که امروزه به دلیل ارزش غذایی بالایی که این نوع ماهی پیدا کرده است طرفداران زیادی  دارد. در مبحث ورود به هر شغلی چند شرط بسیار مهم وجود دارد، این شرایط  شامل بازار کار، میزان درآمد، سرمایه لازم  برای راه اندازی آن شغل و در نهایت میزان زمان یادگیری است. اما مهم‌ترین  شرط بازار کار و درآمد یک شغل است، از این رو در رابطه با شغل پرورش ماهی خاویار بهتر است گفته شود که تولید این نوع ماهیان به دلیل ارزش گران­بهای آن می­تواند برای فرد بسیار سود آور باشد.

صید بی رویه ماهیان خاویاری باعث در خطر انقراض قرار گرفتن این ماهیان با ارزش شده است. از این رو با گسترش استخرها و حوضچه های مصنوعی پرورش ماهیان خاویاری، تلاش شده است تا در کنار حفظ چرخه زندگی این ماهیان با ارزش، با صادرات محصولات آنها به خارج از کشور، با کارآفرینی و ارز آوری به کشور کمک شود. بزرگترین بازار هدف برای خاویار خارج از ایران وجود دارد؛ به همین دلیل با صادرات این محصول می توان درآمد فوق العاده ای کسب کرد.

آموزش پرورش ماهی خاویار مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش پرورش ماهی خاویار!

پیش نیاز و مهارت لازم برای شروع پرورش ماهی خاویار

در رابطه با شغل پرورش ماهی خاویار شاید نیاز به داشتن مهارت و پیش نیاز نباشد، اما به روش تجربی نیز نمی‌توان در پرورش ماهی خاویار آنچنان موفق عمل کرد. بنابراین بهتر است برای ورود به این شغل در کلاس­های آموزشی معتبر شرکت کنیم و یا به کمک­ پکیج آموزش پرورش ماهی خاویار 118 فایل اطلاعات لازم را کسب کنیم تا با تمامی جزییات پرورش ماهی خاویار و تکنیک­های زمان تخم گذاری، انواع بیماری و آفت­ها و… کاملا آشنا شویم.

مدت زمان لازم برای یادگیری پرورش ماهی خاویار چقدر است؟

مدت زمان یادگیری و آموزش طریقه پرورش ماهی خاویار حدود 2 الی 3 ماه است. در طول این مدت شما با نحوه پرورش بچه ماهیان، زمان تخمک گذاری ماهی، نحوه اکسیژن رسانی به استخر، نحوه خوراک و تغذیه ماهیان و … آشنا خواهید شد. در طول یادگیری بهتر است به صورت حضوری  چند ماه نیز در یکی از مراکز پرورش ماهی خاویار فعالیت کنید تا کاملا با تکنیک­های پرورش این گونه از ماهیان اشنا شوید.

وسایل مورد نیاز برای شروع پرورش ماهی خاویار

ورود به هر شغلی نیازمند تهیه وسایل مربوط به آن شغل است، از جمله این وسایل برای پرورش ماهی خاویار می­توان به زیر اشاره کرد.

1. استخر پرورش ماهی

2. پمپ هوادهی

3. پمپ انتقال آب

4. دستگاه اکسیژن ساز

5. ظروف صافی برای جدا سازی ماهی

6. خوراک ماهی

7. دماسنج برای کنترل تنطیم دمای آب استخر

8. پمپ تصفیه آب استخر

سرمایه لازم برای شروع پرورش ماهی خاویار

برای ورود به شغل پرورش ماهی خاویار باید از همان ابتدا هزینه­های کلی و جانبی این کار را در نظر بگیریم. سپس با یادگیری آموزش­های کافی و مناسب در این حوزه احتمال  خسارت در ساخت محل پرورش و نحوه پرورش ماهی خاویار را تا حدی کاهش دهیم. یکی از بهترین‌ راه‌های یادگیری این شغل استفاده از پکیج آموزش حرفه‌ای پرورش ماهی خاویار است.

اولین قدم برای پرورش ماهی خاویار خرید زمین مناسب برای ساخت استخر پرورش ماهی است. سپس بعد از این مرحله باید تمامی وسایل لوله کشی­ها و… را به طور دقیق انجام شود. میزان سرمایه لازم برای پرورش ماهی خاویار در ایران با تمامی تجهزیات حدود یک تا یک و نیم میلیارد است.

در پایان آموزش پرورش ماهی خاویار چه اتفاقی می‌افتد؟

آموزش پرورش ماهی خاویار در ابتدا به معرفی پرورش ماهیان خاویاری، شرایط و ملزومات شروع پرورش ماهی خاویار، سرمایه لازم و هزینه های جاری، نحوه فروش و کسب درآمد از پرورش ماهی‌خاویار و… پرداخته است.

بعد از یادگیری آموزش ­های شغل پرورش ماهی خاویار شما به راحتی می­ توانید کسب و کار خود را در این حوزه  شروع کنید و با داشتن مقداری سرمایه استخرهایی پر از ماهی خاویار داشته باشید و شروع به تکثیر این ماهی­ ها و گرفتن خاویار از آن­ ها کنید. با یادگیری و آموزش اصولی پرورش ماهی خاویار می­توان گونه­های مختلف از این ماهی را پرورش داد و محصولات مختلف مثل گوشت، خاویار، چرم و … آن­ها را به فروش رسانید. بازار فروش محصولات خاویار در خارج از کشور دارای درآمد خوبی است. شما می­توانید محصولات خاویار را با بسته‌بندی و تبلیغات مناسب در بازارهای خارجی و داخلی با قیمت گزافی به فروش برسانید.

در پایان آموزش پرورش ماهی‌ خاویار با فراگیری کامل دانش پرورش این نوع ماهی، مطالعه و تحقیق بیشتر، مشاوره گرفتن از افراد با تجربه و متخصص در این حوزه و… می توانید به شروع فعالیت در زمینه پرورش ماهی‌ خاویار بپردازید و برای خود کسب درآمد کنید.

بازار کار پرورش ماهی خاویار در ایران چگونه است؟

بازار کار شغل پرورش ماهی بستگی به میزان مدرنیزه بودن استخر و محل تولید دارد. امروزه افراد بسیاری هستند که در ابعاد بزرگ شروع به تولید و پرورش ماهی خاویار می­ کنند و خوشبختانه نیز به درآمد خوبی می­ رسند. بخش تولید محصولات از این نوع ماهی بسیار بالا است می­توان از تخمک­، گوشت، غضروف و پوست این نوع ماهی  به درآمد رسید . اما بیشترین بخش درآمدی از پرورش ماهی خاویار همان فروش تخمک­های نابارور آن است. افرادی که در شغل پرورش ماهی خاویار هستند می‌توانند با تبلیغات درست و مناسب محصولات تولیدی خود را روانه بازارهای داخلی  و خارجی کنند. این افراد همچنین به راحتی می­ توانند با کارخانجات بسته بندی مناسب قرار داد ببندند و انواع گوشت خاویار، تخمک و… آن را به فروش برسانند.

امروز در جهان حدود 27 نوع ماهی خاویار شناسایی شده است که فقط چند نوع آن جهت پرورش و نگهداری مناسب است، البته هر کدام از این گونه­ ها نیز نسبت به محیط و شرایط نگهداری متفاوت است و مزایای خود را دارد. 

پرورش ماهی خاویار نوع فیل ماهی (ماهی خاویار بلوگا) یکی از بهترین و با کیفیت ­ترین ماهی خاویار محسوب می­ شود. این ماهی بیشتر درآب دریای خرز و دریای سیاه یافت می­ شود اما به دلیل مقاومت بالای آن به دمای بالای آب در آب چاه نیز می ­تواند پرورش یابد اما به  دلیل بلوغ دیر رس آن برای تولید زود بازده کمتر مورد توجه قرار می­ گیرد.

پرورش ماهی خاویار قره برون یا همان ماهی  خاویار ایرانی که در بخش جنوبی دریای  خرز  یافت می­ شود دارای  بلوغ  زود رس است و خوشبختانه هر بار می­تواند حدود 2  کیلوگرم خاویار تولید کند و نسبت به فیل ماهی  مناسب­تر است. شناخت انواع ماهی‌های خاویار و اطلاع یافتن از نحوه پرورش آن‌ها نیازمند یادگیری این حرفه است. لذا تهیه پکیج آموزش تخصصی پرورش ماهی خاویار می‌تواند در این راه  به شما کمک شایانی کند.

برای شروع کسب و کار پرورش ماهی خاویار میزان سرمایه اولیه، نیروی انسانی لازم، شرایط و ملزومات پرورش ماهی خاویاری، سایر هزینه های جاری و نحوه کسب درآمد و پلن درآمدی در آموزش پرورش ماهی‌ خاویار به طور کامل بیان شده است.

در پرورش ماهی‌ خاویار شما می توانید با تولید و فروش محصولات لارو، بچه ماهی‌ خاویار، ماهی‌ خاویار ماده، گوشت ماهی خاویار و خاویار کسب درآمد داشته باشید. همچنین از پوست ماهی‌ خاویار برای لباس شنا و صنعت چرم سازی، غضروف ماهی در مواد اولیه چسب صحافی و داروهای پزشکی و… نیز استفاده می شود.

مهم ترین موضوع در کسب و کار پرورش ماهی‌ خاویار موضوع صادرات آن به سایر کشورها می باشد. کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، ترکیه، اروپا و آمریکا مهم‌ترین بازارهای هدف خاویار محسوب می‌شوند. پرورش ماهی‌ خاویار با تمام سختی‌ها و هزینه‌های زیادی که دارد اما در طولانی مدت باعث ایجاد سودهای کلان می‌شود. هرچند در کوتاه مدت هم می‌توان با فروش گوشت ماهی خاویار، لارو و بچه ماهی هم به درآمد خوبی دست‌ یافت.

درآمد پرورش ماهی خاویار در ایران

شغل پرورش ماهی خاویار در ایران به دلیل آب و هوای مناسب بیشتر در بخش شمال کشور انجام است. افرادی  که در این حرفه فعالیت می­کنند با در نظر گرفتن محیطی مناسب برای تولید این گونه با ارزش از ماهیان  به خوبی می­توانند به درآمد بالا در این شغل برسند. همانطور که این شغل جهت راه­اندازی به هزینه زیادی نیاز دارد سودآوری خوبی نیز خواهد داشت. میزان درآمد شغل پرورش ماهی خاویار در ایران بستگی به نوع تولید خاویار دارد، برخی از انواع گونه ماهی بازده طولانی مدتی دارند و برخی دیگر در طول مدت کوتاهی کاملا به مرحله سود رسانی می­رسند.

در کشور ایران معمولا تولید چند گونه از ماهی­ خاویار با نام ازون برون، قره برون، شیب بیشترین توجه را به خود جلب کرده است.

گوشت ماهی ازون برون دارای میزان بالای پروتئین است، همچنین به دلیل بلوغ زود رس آن در طی 6 سال برای پرورش بسیار مناسب خواهد بود. این نوع ماهی خاویار می­تواند حدود 5 کیلوگرم خاویار تولید کند. ماهی شیب و قره ماهی نیز از دیگر گونه­ها هستند که نسبتا بلوغ زود رسی دارند و می­توانند حدود 2 الی 3 کیلوگرم در حالت بالغ تولید کنند. برای یادگیری بهتر این حرفه می‌توانید از پکیج و دوره آموزش گام به گام پرورش ماهی خاویار استفاده کنید و به سودهای بالا برسید.

درآمد پرورش ماهی خاویار در جهان

شاید برای شما سوال باشد که آیا در خارج از کشور افرادی که در کار پرورش ماهی خاویار هستند چه میزان درآمدی دارند؟ همانطور که در ابتدا گفته شد خوراک ماهی خاویار به دلیل ارزش بالای غذایی که دارد یکی از گرانترین غذاهای جهان محسوب می­شود. از این رو پرورش دهندگان آن نیز محصولات مربوط به این ماهی را با هزینه گزافی به فروش می­رسانند. درآمد اصلی پررش دهندگان خاویار مربوط به فروش تخمک­ها یا همان خاویار ماهی است. با توجه به پرورش گونه­های مختلف ماهی خاویار فروش هر گونه از این ماهی­ها قیمتی متفاوت با دیگری دارد. در کشورهای اروپایی قیمت هر بسته کنسرو خاویار چیزی حدود 1000 دلار یا بیشتر است که بستگی به گونه خاویار و چند گرمی بودن مقدار خاویار دارد. پرورش ماهی خاویار در کشورهای خارجی نسبت به ایران به  دلیل دسترسی کمتر به دریاب خزر کمتر است و تنها چند کشور چین، امریکا و فرانسه در این عرصه فعالیت می­کنند و به نوعی رقبای ایران در بازار جهانی خاویار محسوب می­شوند.

آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
اوزن برون یا بینی‌سیاه، کوچک‌ترین ماهی خاویار دریای خزر است که در ایران به اشتباه کلیه ماهیان خاویاری را به نام آن می‌شناسند. اوزون برون به لحاظ کیفی در رتبه آخر قرار دارد؛ چرا که تخم‌اش ریزتر و ارزان‌تر است. این ماهی از نظر تکثیر مصنوعی با مشکلاتی مواجه است و تعداد آن نیز در شرایط طبیعی، رو به کاهش می‌رود. اوزون برون در فاصله ۸ تا ۱۲ سالگی بالغ می‌شود. قامتی یک تا ۵/۱ متری دارد و وزنی سبک‌تر از دیگر ماهیان خانواده خود در دریای خزر.
تخم ماهی باید در حالی که ماهی زنده است گرفته شود، اگر ماهی ترس مرگ را تجربه کند، یک ماده شیمیایی به داخل تخم ها ترشح می کند که سبب ایجاد مزه تلخ و در نتیجه خراب شدن خاویار می شود.
فیل‌ماهی، بهترین ماهی آب‌های داخلی است که کیفیت ممتازش، رتبه اول را به خود اختصاص داده و نام دیگرش بلوگا است؛ و نمونه‌هایی از آن با وزنی تا ۱۴۰۰ کیلوگرم و سنی بیش از ۱۰۰ سال، از سوی صیادان، به تور انداخته شده‌است.این‌گونه ماهی، هر ۲ یا ۳ سال یک بار، تخم‌ریزی می‌کند و بین ۱۴ و ۱۷ سالگی بالغ می‌شود و به نام بهترین خاویار، رتبه گران‌ترین ماهی و خاویار جهان را دارا است. از قامتی ۵/۱ متر تا ۴ متر برخوردار است و تا امروز، رکورد صید آن در ایران، ۶۲۰ کیلوگرم بوده‌است.
برای پرورش 50 تا 100 تن ماهی، به یک هکتار زمین نیاز است. به نسبت افزایش ماهی ها باید زمین نیز بزرگتر شود.
رقم گونه‌های خاویاری، به ۲۷ گونه و زیرگونه در جهان تقسیم می‌شود که از این تعداد، ۵ گونه در دریای خزر زندگی می‌کنند؛ دریایی که به تنهایی ۹۳ درصد ذخایر ماهیان خاویاری جهان را در خود جای داده‌است.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 22 نظر ثبت شده است

11 دیدگاه برای آموزش پرورش ماهی خاویار

  1. Ozeyr Kardgar

    سلام سرعت گردش اب باید چقدر باشه چجوریباشه

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سرعت آب به عوامل مختلفی بستگی دارد این در صورتی است که آب می تواند از منابع مختلفی همچون دریا، رودخانه، چاه و یا آب برگشتی مزرعه پرورش باشد. نسبت آب برگشتی به آب تازه مزرعه از منابع مختلف می تواند به هر نسبتی باشد، مشروط به اینکه پارامترهای کیفی آب برگشتی حفظ شود، در غیر اینصورت لازم است که مقدار ورودی آب حوض پرورش افزایش یافته و یا مقدار تراکم تولید کاهش یابد.
      سپاس از همراهی شما

  2. radin

    زبان فارسیه ویدیوها؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      خیر کاربر محترم؛ این مجموعه فاقد صوت فارسی دوبله شده است و تنها به صورت زیرنویس تحت‌الفظی ارائه شده است.
      سپاس از همراهی شما

  3. farahnaz99

    چه نوع ماهی خاوریار بهتره پرورش بدم؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      گونه های مختلف ماهیان خاویاری شامل فیل ماهی، قره برون، چالباش، شیپ، دراکول و… هستند که پرورش نوع آنها کاملاً به خود شما وابسته است. اما پیشنهاد می‌شود که از رایج‌ترین گونه یعنی فیل ماهی شروع کنید.
      سپاس از همراهی شما

  4. کیومرث4569

    هر چند وقت باید آب استخر عوض کنم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      پیشنهاد می‌شود هر 4 الی 5 ساعت یکبار آب را تعویض نمایید.
      سپاس از همراهی شما

  5. payamkamyab

    کیفیت ویدیوها چه حالته؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      تمامی ویدیوهای محصولات وب‌سایت 118 فایل دارای کیفیت HD و Full HD هستند و شما می‌توانید آنها را با کیفیت بالا تماشا نمایید.
      سپاس از همراهی شما

  6. sanabiabani

    چه غذایی باید مصرف کنن؟؟!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای تغذیه ماهیان خاوریاری می‌توانید از پودر ماهی، پودر خون، پودر گوشت، آرد گندم، آرد ذرت، مخمر، انواع ویتامین، چربی و… استفاده نمایید که این مواد از فروشگاه های خوراک آبزیان قابل تهیه هستند.
      سپاس از همراهی شما

  7. azita.mahtabi

    میزان اسیدی بودن آب چقدر باید باشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      دوست عزیز؛ آب موردنیاز برای رشد و پرورش ماهی‌های خاویار، نباید خیلی اسیدی باشد. پیشنهاد می‌شود در کلیۀ مراحل از آب خنثی یا اسیدی بسیار ضعیف استفاده نمایید.
      سپاس از همراهی شما

  8. elmira kj

    چجوری باید محیط رو ضدعفونی کرد؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      شما می‌توانید برای این کار از آهک استفاده کنید. به این صورت که برای ضدعفونی هر هکتار زمین، 2 تن آهک به کار ببرید.
      سپاس از همراهی شما

  9. soorush

    واااای … بسته رو سفارش دادم … چقدر هیجان دارم زودتر برسه دستم و شروع به کار کنم … خداخیرتون بده

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      نظر لطف شماست. امیدواریم این مجموعه بتواند کلیۀ نیازهای شما را در راستای پرورش ماهیان خاویار برآورده کند.
      سپاس از همراهی شما

  10. آروین حسنی

    آب محل پرورششون باید از نوع آب شور باشه یا شیرین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ماهیان خاویار غالباً در لب شور دریا زندگی می‌کنند و در فصل تولیدمثل برای فرایند تخم‌‌ریزی به سمت آب شیرین به حرکت درمی‌آیند. بر این اساس برای افزایش کیفیت رشد و تولیدمثل این ماهی‌ها، باید آب محل پرورششان را درنظر بگیرید.
      سپاس از همراهی شما

  11. bardiahasani

    دمای مورد نیاز برای پرورش چقدر باید باشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      میانگین گسترۀ دمایی بهینه برای رشد گونه‌های مختلف ماهیان خاوریار، چیزی بین 22 الی 26 درجۀ سانتی‌گراد باید باشد.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

315

خریدار

5

رضایت

شناسه آموزش: 3280

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz