آموزش کشت علوفه هیدروپونیک

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

653,000 تومان

تا کنون 735 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1400/01/04

حجم آموزش: 8.39 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/11/04

زمان آموزش: 5 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1400/01/04

حجم آموزش: 8.39 گیگابایت

زمان آموزش: 5 ساعت

کلمه هیدروپونیک اصطلاحا به معنی (کار در آب) است و از کلمه یونانی “Hydros” به معنی “آب” و “Ponic” به معنای “عمل یا عملیات” گرفته شده است. هیدروپونیک، کشاورزی بدون خاک است و روشی است که در آن رشد گیاهان و محصولات در آب، بدون نیاز به خاک، عموما در شرایط (محیط) کنترل شده انجام می‌شود. آب و مواد مغذی مختلفی برای رشد گیاه لازم است که در این روش تامین می‌شوند. از این روش می‌توان برای تولید علوفه حیوانات، میوه‌ها، سبزیجات، گل و گیاهان زینتی استفاده کرد. برای یادگیری این حرفه می‌توانید از پکیج آموزش کشت علوفه هیدروپونیک استفاده کنید.

آموزش کشت علوفه هیدروپونیک 118فایل بابیش از 5 ساعت ویدئوآموزشی ارائه شده است. در این مجموعه به ‌صورت گام‌به‌گام مراحل کشت و کودهای مورد نیاز برای کشت علوفه به روش هیدروپونیک، آموزش داده می‌شود. آموزش کشت علوفه‌ هیدروپونیک در ابتدا موضوعاتی از قبیل طریقه مخلوط کردن کودها، اهمیت جنس سینی،نصب سیستم آب‌پاش برای آبیاری، انکوباسیون علوفه هیدروپونیک، طریقه کشت علوفه به روش اصولی و خیس کردن بذر علوفه می‌پردازد.

همچنین طریقه ساختن سیستم کشت علوفه، ساخت سیستم کشت علوفه از روی انیمیشن، اطلاعاتی درباره مواد غذایی و کودها، طریقه آبیاری علوفه هیدروپونیک، راه‌های جلوگیری از قارچ و پوسیدگی، بررسی سیستم کشت علوفه، بررسی تخصصی سیستم کشت وبررسی سیستم کشت و نحوه کار را آموزش می‌دهد.

آموزش کشت علوفه هیدروپونیک نکات کلیدی و جامعی از جمله راهنمای اصولی کشت هیدروپونیک، طریقه و راه‌های ذخیره سازی علوفه، سیستم کشت علوفه به روش ساده، نحوه آبیاری علوفه سبز هیدروپونیک، میزان فاصله نور با سینی رشد، مدت زمان نوردهی برای رشد و غیره را ارائه می‌دهد تا علاقمندان، کشاورزان و دامپروران بتوانند علوفه با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه کنند.

توجه داشته باشید که در کشت هیدروپونیک آب منبع اصلی به شمار می‌رود. از این رو باید موادمعدنی که گیاه از طریق خاک دریافت می‌کند را توسط کودهای محلول در آب در اختیار گیاه قرار دهید. مقدار مواد معدنی مورد نیاز هر گیاه متفاوت است که در آموزش کشت علوفه‌ هیدروپونیک به میزان کود هر گیاه اشاره شده است.

مزایای کشت علوفه هیدروپونیک

1. عدم نیاز به خاک

2. کِشت در تمام فصول سال و در تمام مناطق (شرایط آب و هوایی نیمه خشک، خشک، بیابان‌ها و حتی شهرها و جنگل‌ها، مناطق ساحلی)

3. بدون نیاز به زیر ساخت‌های پیچیده آبیاری و مصرف آب کمتر.

4. به کارگیری آن در مناطق بدون خاک حاصلخیز و صخره‌ای

5. این خوراک نسبت به خوراک‌های سنتی که از گیاهان رشد یافته در خاک تهیه می‌شود، دارای مواد مغذی بیشتری است. این بدان معناست که حیوانات برای دریافت همان مقدار مواد مغذی باید مقدار علوفه کمتری بخورند.

6. هضم علوفه هیدروپونیک راحت‌تر از سایر انواع خوراک است و برای حیواناتی که مشکلات گوارشی دارند انتخاب خوبی است.

7. برق مورد نیاز برای تولید علوفه هیدروپونیک بسیار کمتر از تولید علوفه سنتی است.

8. بازار کار اشباع نشده‌ای دارد و کسانی که وارد این حرفه می‌شوند از خوبی برخوردار هستند.

چرا کشت علوفه هیدروپونیک 118فایل را فرا بگیریم؟

تولید علوفه عمدتا به دلیل فشار روزافزون انسان بر زمین برای تولید غلات، دانه‌های روغنی و حبوبات به راحتی قابل افزایش نیست. برای پاسخگویی به این تقاضای فزاینده برای علوفه سبز، یکی از جایگزین‌ها، علوفه هیدروپونیک برای تکمیل منابع ناچیز حاصل از مراتع است. از سوی دیگر، یادگیری و به کارگیری این روش بسیار آسان است و زمینه خود اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند. آموزش پرورش علوفه هیدروپونیک بهترین راه برای یادگیری این حرفه و برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد خواهد بود.

روش‌های مدرن و جدیدی در حوزه کشاورزی با پیشرفت‌های تکنولوژی روی کار آمده که آموزش کشت علوفه هیدروپونیک به یکی از این روش‌ها می‌پردازد که در کمترین زمان بیشترین بازده را برای کشاورزان موجب می‌شود. اگر در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنید و می‌خواهید محصولی باکیفیت را در حجم بالا تولید کنید. پیشنهاد می‌کنیم آموزش کشت علوفه‌ هیدروپونیک که بهترین گزینه برای شما خواهد بود را تهیه کنید.

دامداران با آموزش کشت علوفه‌ هیدروپونیک می‌توانند در تامین غذای دام‌های خود به طور قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش دهند. علوفه‌ای که به ‌روش هیدروپونیک کشت می‌شود به مراتب خیلی بهتر ازعلوفه‌هایی است که به صورت خشک و آماده تهیه ‌می‌شوند. همچنین از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار هستند.

آموزش کشت علوفه هیدروپونیک مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش کشت علوفه هیدروپونیک

پیش نیاز و مهارت لازم برای کشت علوفه هیدروپونیک

پیش نیاز خاصی برای این کار لازم نیست ولی توصیه می‌شود قبل از راه‌اندازی این سیستم با کسانی که در این زمینه تجربه و تخصص دارند، مشورت کنید. یا اینکه می‌توانید در دوره آموزش هیدروپونیک شرکت کنید و با اصول و نکات این حرفه آشنا شوید.

مدت زمان لازم برای یادگیری آموزش کشت علوفه هیدروپونیک چقدر است؟

برای یادگیری این روش، دوره‌های آموزشی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد به صورت غیر حضوری و توسط فیلم‌های آموزشی، مثل آموزش صفر تا صد کشت هیدروپونیک علوفه در مدت یک ساعت با مراحل مختلف آن آشنا شوید.

وسایل مورد نیاز برای شروع کشت علوفه هیدروپونیک

کشت علوغه هیدروپونیک یا سیستم کشت هیدروپونیک با توجه به نوع محصول و مساحت زیر کشت به وسایل و تجهیزات خاصی نیاز دارد که در یک سیستم هیدروپونیک ساده می‌توان با استفاده از یک ظرف پلاستیکی، لوله‌های پی وی سی، پمپ‌های هوا و پمپ‌های آب ساخت و… کار را آغاز کرد. در واقع موارد گفته شده از وسایل و تجهیزات مورد نیاز این حرفه هستند. برای آشنا شدن بیشتر با وسایل و تجهیزات این حرفه می‌توان از پکیج حرفه‌ای آموزش کشت علوفه به روش هیدروپونیک استفاده کرد.

سرمایه لازم برای ورود به کشت علوفه هیدروپونیک

اگر می‌خواهید وارد شغل کشت علوفه هیدروپونیک شوید، در قدم اول باید محیط مناسبی برای کشت علوفه در نظر بگیرید که هزینه آن متناسب با محل زندگی و محلی که می‌خواهید کار را شروع کنید متفاوت خواهد بود. سرمایه بعدی که نیاز دارید برای تهیه بذر و مواد مغذی مورد نیاز گیاه همچنین هزینه‌های سیستم‌های گرمایش و سرمایش، هزینه‌های لازم برای ایجاد سیستم آبیاری، نور مصنوعی، تهیه لوله گالوانیزه، سیستم تهویه و… است. به طور میانگین یک گلخانه 500 متری به بیش از 300 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. اما بهتر است بگوئیم بعد از راه اندازی گلخانه و آشنا بودن با اصول کار، سرمایه شما در کمتر از یک سال با سود زیاد به شما برمی‌گردد. برای یادگیری اصولی راه اندازی گلخانه با روش کشت هیدروپونیک بهتر است از بسته آموزش علوفه هیدروپونیک استفاده کنید.

در پایان آموزش کشت علوفه هیدروپونیک چه اتفاقی می‌افتد؟

می‌توانیم این روش کشت را در ابعاد کوچک راه‌ اندازی کرده و اقدام به تولید علوفه کنیم. علاوه بر این، بعد از موفقیت  و کسب تجربه لازم در این زمینه، سایر افراد و حتی خانواده را به این کار تشویق کرده و زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کنیم.

در پایان آموزش کشت علوفه هیدروپونیک با نکاتی اصولی چون طریقه مخلوط کردن کودها، اهمیت جنس سینی، نصب سیستم آب‌پاش برای آبیاری، انکوباسیون علوفه‌ هیدروپونیک، طریقه کشت علوفه به روش اصولی، خیس کردن بذر علوفه و طریقه ساختن سیستم کشت علوفه می‌پردازد.

شما خواهید آموخت، ساخت سیستم کشت علوفه از روی انیمیشن، اطلاعاتی درباره مواد غذایی و کودها، طریقه آبیاری علوفه‌ هیدروپونیک، راه‌های جلوگیری از قارچ و پوسیدگی، بررسی سیستم کشت علوفه، بررسی تخصصی سیستم کشت، بررسی سیستم کشت و نحوه کار آن، نحوه آبیاری علوفه سبز هیدروپونیک، میزان فاصله نور با سینی رشد، مدت زمان نوردهی برای رشد و غیره آشنا خواهید شد.

بازار کار کشت علوفه هیدروپونیک در ایران چگونه است؟

یکی از روش‌های مدرن و خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون نیاز به خاک، سم و با حداقل مصرف آب و با استفاده از محلول مغذی کشت هیدروپونیک است. این روش یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت میزان آب مصرفی بخش کشاورزی و در نتیجه کاهش هزینه‌های تولید است. از این رو کشاورزان زیادی به این روش رو آورده‌اند و محصولات خود را به روش هیدروپونیک پرورش می‌دهند. کشت علوفه هیدروپونیک برای دامداران و یا افرادی که در تامین خوراک حیوانات نقش دارند بهترین راه برای افزایش باروری و ایجاد خوراک سالم و مغذی است و همین باعث شده این روش نو طرفداران زیادی پیدا کند و باعث رونق بازار کار شده است، از این رو بازارکار این حرفه بسیار داغ و پر رونق خواهد بود. برای همین وارد شدن به این حرفه نیاز به آموزش و یادگیری دارد که بهترین روش برای یادگیری استفاده از بسته آموزش علوفه هیدروپونیک است.

کشت علوفه‌ هیدروپونیک روشی مقرون‌ به ‌صرفه است که موجب می‌شود تولیدکنندگان علوفه بتوانند درآمد بالایی را در کمترین زمان به دست‌آورند. لازم است بدانید که بلافاصله پس از برداشت باید علوفه فروخته شود. فقط دو روز بعد از برداشت قابل استفاده دام خواهد بود.

در نتیجه بهتر است حجم علوفه‌ای که تولید می‌کنید را محاسبه کنید و با دامداران قرار داد ببندید تا پس از برداشت علوفه به دام داده شود. آموزش کشت علوفه هیدروپونیک حجم تولید در ابعاد مختلف را به طور جامع شرح می‌دهد.

درآمد کشت علوفه هیدروپونیک در ایران

یکی از مهمترین نوآوری و دستاوردهای کشاورزی مدرن کشت علوفه هیدروپونیک است. با روش آب کشت یا کشت هیدروپونیک امکان پرورش گیاهان با کیفیت را در تمام فصل‌های سال فراهم کرده است. از این رو کشاورزان و دامداران زیادی به این نوع کشت روی آورده‌اند زیرا این نوع کشت با ساده‌ترین امکانات بیشترین بهره‌وری را دارد و کسانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند با رونق گرفتن کارشان به طور میانگین ماهانه 50 میلیون تومان درآمد دارند. به طور کلی درآمد حاصل از این روش بیشتر از همه به نوع دانه کشت شده و ابعاد سیستم هیدروپونیک بستگی دارد. انتخاب بذرهایی با رشد سریع در زمان کوتاه، بهره‌وری را تا میزان زیادی افزایش می‌دهد. برای مثال با استفاده از فناوری هیدروپونیک، می توان روزانه حدود 60۰ الی 100۰ کیلوگرم علوفه ذرت را در چرخه رشد 7-8 روزه، تنها در مساحت 45 تا 50 متر مربع در مقایسه با مساحت یک هکتار در کشاورزی سنتی تولید کرد. همچنین بررسی‌های دیگری نشان داده است که تنها یک متر مربع فضا برای تولید علوفه روزانه مورد نیاز برای دو گاو کافی است و تولید شیر را تا 13 درصد افزایش می‌دهد. اگر شما نیز جز افرادی هستید که می‌خواهید کشت علوفه هیدروپونیک را آغاز کنید و با صفر تا صد کار آشنا شوید بهتر است از پکیج آموزش تولید علوفه هیدروپونیک استفاده کنید.

بذر مناسب باید قوه نامیه بالایی داشته باشد که این خاصیت ناشی از عدم ماندگی بذر و رعایت خواب بذر (دوره خواب بذر از زمان برداشت بذر تا استفاده آن)، همچنین بذرها سالم باشند و بذرهای نیم دانه استفاده نشود.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
باعث افزایش سیستم ایمنی و سلامت دام می‌شود علوفه هیدروپونیک به مقدار زیادی ویتامین C دارد که در علوفه خشک وجود ندارد. ویتامین C در افزایش سیستم ایمنی بدن دام کمک زیادی می‌کند و هزینه‌های دامپزشکی را کاهش می‌دهد.
به طورکلی، کیفیت محصولات تولید شده به روش هیدروپونیک بسیار بالاتر از محصولات کشت شده به روش سنتی است. به عبارت دیگر با صرف انرژی و هزینه کمتر می‌توانید علوفه باکیفیت‌تری را در گلخانه کشت علوفه هیدروپونیک تولید نمایید. کیفیت علوفه هیدروپونیک به علت حذف سموم کشاورزی بسیار بالاتر از علوفه سنتی است.
از کشت تا برداشت علوفه هیدروپونیک در مدت زمانی 6 تا 10 روز انجام می‌شود؛ بنابراین این روش کشت بسیار سریع می‌تواند هزینه یک تولیدکننده را باز گرداند. از طرفی تولید زیاد این محصول به‌ازای یک کیلو بذر تا حدود 8 کیلوگرم علوفه، می‌تواند بر سودآوری این محصول دلالت کند.ا
یکی از مزایای کشت علوفه هیدروپونیک این است که محدود به یک فصل از سال نیست و در تمامی فصول سال می‌توانید انواع علوفه را کشت کنید. یکی از مشکلات مهم دامداران، تهیه علوفه تازه در همه فصول سال است که این مشکل با روش هیدروپونیک حل شده است. زیرا امکان کشت علوفه در همه شرایط جوی و در تمام طول سال وجود دارد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش کشت علوفه هیدروپونیک

  1. طالب

    سینی های علوفه اندازشون چقدره؟کوچیکه یا بزرگ؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این سینی ها در طول 60 و عرض 30 وجود دارند و وزن تقریبی آنها 650 گرم می باشد.
      سپاس از همراهی شما

  2. zaniar

    وسایل مورد نیاز برای این کار چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای شروع این کار شما به وسایلی مانند سینی علوفه، کانکس یا گلخانه، سیستم آبرسانی، مخزن آب، سیستم تهویه و …نیاز دارید.
      سپاس از همراهی شما

  3. masoodian

    ممنون از مجموعه خوبتون خیلی مفید بود.

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

  4. همایون

    کار سینی علوفه در این کار چیه ؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سینی علوفه همان بستری است که علوفه داخل آن رشد می کند
      سپاس از همراهی شما

  5. ماجد

    امکانش هست این کشت رو داخل گلخونه هم انجام بدیم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      گلخانه ها و سالن های سرپوشیده بستر های مناسبی برای کشت این محصول هستند.
      سپاس از همراهی شما

  6. ولی

    فضای مورد نیاز برای کشت علوفه هیدروپونیک چقدره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      متراژ فضای کشت علوفه هیدروپونیک به تولید روزانه این محصول توسط دامدار بستگی دارد.
      سپاس از همراهی شما

  7. bahador.gh

    مواد غذایی مورد نیاز چطوری تامین میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      موادمعدنی که گیاه از طریق خاک دریافت می‌کند را توسط کودهای محلول در آب در اختیار گیاه قرار می دهند. مقدار مواد معدنی مورد نیاز هر گیاه متفاوت است که در آموزش کشت علوفه‌ هیدروپونیک به میزان کود هر گیاه اشاره شده است.
      سپاس از همراهی شما

  8. مسیح

    این روش چه مزایایی داره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این روش ارزش اقتصادی بیشتری دارد همچنین این کشت را می توان در تمامی فصول سال استفاده کرد. افزایش سیستم ایمنی و سلامت دام از مزیت های دیگر این روش است.
      سپاس از همراهی شما

  9. farzin.zarin

    میشه یه سرفصل هایی رو از دوره بگین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در این دوره آموزشی طریقه ساختن سیستم کشت علوفه، ساخت سیستم کشت علوفه از روی انیمیشن، اطلاعاتی درباره مواد غذایی و کودها، طریقه آبیاری علوفه هیدروپونیک، راه‌های جلوگیری از قارچ و پوسیدگی، بررسی سیستم کشت علوفه، بررسی تخصصی سیستم کشت وبررسی سیستم کشت و نحوه کار را آموزش می‌دهد.
      سپاس از همراهی شما

  10. kasra.kj8734

    کود هایی که برای این کار نیازه رو بهمون آموزش میده؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در این مجموعه به ‌صورت گام‌به‌گام مراحل کشت و کودهای مورد نیاز برای کشت علوفه به روش هیدروپونیک، آموزش داده می‌شود.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

735

خریدار

5

رضایت

شناسه آموزش: 3337

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz