آموزش تعمیر مایکروویو

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

554,000 تومان

تا کنون 1,155 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1399/02/08

حجم آموزش: 7.84 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/02/08

زمان آموزش: 7 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1399/02/08

حجم آموزش: 7.84 گیگابایت

زمان آموزش: 7 ساعت

با توجه به اینکه امروزه در هر منزل از مایکروویو استفاده می‌شود، استفاده روزافزون از این دستگاه باعث ایجاد اشتیاق افراد برای یادگیری تعمیر ماکروویو می‌شود. تعمیر ماکروویو برخلاف تفکر غلط جامعه بسیار پر درآمد است. این حرفه با بازار کار پر رونقی که دارد مورد توجه بسیاری از جوان‌ها قرار گرفته. موضوعی که پیش می‌آید این است که چگونه تعمیر ماکروویو را آموزش ببینیم. آموزشگاه 118فایل با ارائه‌ی یک دوره‌ی آموزشی تمامی نکات و تکنیک‌ها را برای تعمیر ماکروویو به شما عزیزان آموزش داده است. این دوره با بیش از 7 ساعت ویدئوی آموزشی ارائه می‌شود. این مجموعه سه بخش آموزشی دارد. در بخش اول به تعمیر قطعات ماکروویو پرداخته‌ایم. در بخش دوم در مورد تعویض قطعات ماکروویو بحث کرده‌ایم. در پارت آخر نیز در مورد عیب یابی قطعات ماکروویو به صورت مفصل توضیح داده‌ایم. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز آن به راحتی قابل دسترس است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

با توجه به پیشرفت و گسترش روز افزون تکنولوژی، این موضوع باعث اشتغال‌ زایی برای بسیاری از رشته‌ها در زمینه‌های مختلف شده‌ است. یکی از راه‌های رهایی از بیکاری ایجاد ارتباط میان رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی است، تا از این طریق افراد زیادی در حوزه‌های مختلف صنعتی به‌ کار گرفته شوند. امروزه وسایل و تجهیزات بسیار زیادی با پیشرفت و گسترش تکنولوژی وارد زندگی ما انسان‌ها شده‌اند.

این کار باعث سرعت بخشیدن و آسان شدن بسیاری از کارها شده است. از جمله این وسایل می‌توان به مایکروویو اشاره کرد. این دستگاه‌ها توانسته‌اند به یکی از دستگاه‌های مهم در آشپزخانه تبدیل شوند و در بین مردم دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند. دقت داشته باشید که ساختار مایکروویوها از پیچیدگی خاصی برخوردار است و به دلیل ارتباط با امواج مایکروویو تعمیرات آن نیاز به آموزش جامع تعمیر مایکروویو دارد. اهمیت تعمیرات این دستگاه‌ها باعث شده‌ است تا افراد زیادی تمایل به شغل تعمیرات مایکروویو داشته باشند و برای پیشرفت در آن تلاش کنند. دقت داشته باشید که شغل تعمیر مایکروویو می‌تواند به‌ عنوان یک منبع درآمد عالی برای افرادی که به این زمینه علاقه‌ مند هستند باشد.

شما می توانید در قالب ویدئو و فایل آموزشی از آن ها بهره ببرید. مجموعه آموزش تعمیر‌ مایکروویو ابتدا به صورت کامل شما را با ساختمان مایکروویو، نحوه کارکرد آن و باز و بسته کردن آن آشنا کرده و سپس نحوه عیب یابی، کدهای خطا و تعمیر قطعه به قطعه ی مایکروویو را به شما علاقمندان آموزش می دهد.

مزایای یادگیری تعمیر مایکروویو

1. با توجه به اینکه امروزه در هر منزل از مایکروویو استفاده می‌شود، استفاده روزافزون از این دستگاه باعث تمایل بیشتر افرادی می‌شود که تعمیر مایکروویو را انجام می‌دهند.

2. با توجه به نوسانات اقتصادی و گران شدن قطعات مایکروویو همچنین گران شدن این دستگاه‌ها امروزه افراد در جهت خرید این دستگاه‌ها اقدام نمی‌کنند و بیشتر تلاش می‌کنند که دستگاه‌های خود را تعمیر کنند. بنابراین نیاز به تعمیرکار مایکروویو احساس می‌شود.

3. بازار کار این رشته خوب بوده و دارای درآمد نسبتاً بالایی است.

4. نیاز به سرمایه زیادی ندارد.

5. نیاز به کار جسمانی خیلی زیادی ندارد.

6. با توجه به رونق شغل تعمیر لوازم خانگی شغل تعمیر مایکروویو نیز از جمله مشاغلی است که دارای رونق بسیار زیادی است.

چرا تعمیر مایکروویو را فرا بگیریم؟

امروزه مایکروویو تقریبا جزئی از وسایل خانه همه ایرانیان بوده و کم‌کم جای خود را در آشپزخانه مردم باز کرده است. همچنین از‌طرفی تعداد کمی مشغول به‌ فعالیت در زمینه تعمیر‌ مایکروویو بوده و از این لحاظ افراد متخصص در این‌ زمینه اندک‌ شمار‌ هستند.

در مجموع می توان گفت که شما با یادگیری تخصصی و کاربردی تعمیر مایکروویو می توانید به صورت آزاد و یا قراردادی با شرکت های خدماتی، تعمیراتی در این زمینه فعالیت داشته و کسب درآمد کنید.

مایکروویوها با توجه به ساختار پیچیده‌ای که دارند، ممکن است دچار مشکلات یا خرابی‌هایی شوند که نیاز به عیب‌یابی داشته باشند. در این حالت لازم است که افراد برای تعمیر مایکروویوها تمامی قطعات مربوط به آن را بشناسند، نحوه عیب یابی آن را بدانند و بعد اقدام به تعمیر یا تعویض آن‌ها نمایند. دقت داشته باشید که مشکلاتی که در مایکروویو ممکن است به وجود بیاید شامل مشکلات سروصدا، خاموش یا روشن نشدن آن، گرم نکردن، مشکلات درب و فن آن و مشکلات متفرقه است. در این حالت افراد برای تعمیر مایکروویوها لازم است که دارای مهارت و دانش کافی باشند زیرا در غیر این صورت ممکن است به دستگاه مشکلات جبران‌ ناپذیری وارد نمایند. همچنین از طرفی به دلیل این‌ که مایکروویوها جزء وسایل برقی محسوب می‌شوند، ممکن است از این نظر نیز فرد دچار آسیب شود.

آموزش تعمیر مایکروویو مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش تعمیر مایکروویو!

پیش نیاز و مهارت لازم برای شروع تعمیر مایکروویو

برای کسب مدرک در زمینه شغل تعمیر مایکروویو افراد می‌توانند در رشته‌های فنی ثبت ‌نام کنند یا اینکه در رشته برق تحصیل نمایند و از این طریق مدرک به دست آورند. اما دقت داشته باشید که برای ورود به شغل تعمیر مایکروویو لازم نیست که حتماً دارای مجوز یا مدرک خاصی باشید و افراد با گذراندن آموزش‌های مربوط به این رشته نیز می‌توانند در این زمینه کسب مهارت کنند. در این حالت دوره‌های آموزش تعمیر مایکروویو از مبتدی تا پیشرفته به این افراد کمک می‌کنند که در این زمینه به مهارت کافی دست پیدا کنند و از طریق پشتیبانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد به تخصص خوبی در این رشته دست پیدا کنند و برای ورود به بازار کار خود را آماده کنند.

مدت زمان لازم برای یادگیری تعمیر مایکروویو چقدر است؟

با توجه به این موضوع که آموزش تعمیرات مایکروویو ساده و آسان است، زمان یادگیری آن نیز تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. البته افراد بسته به روشی که برای آموزش انتخاب می‌کنند این مدت زمان یادگیری متفاوت است. مثلا کسی که به‌ عنوان شاگرد و کارآموز این کار را شروع می‌کند به مدت زمان بیشتری برای یادگیری احتیاج خواهد داشت اما در صورتی‌ که افراد تمایل داشته باشند با شرکت در دوره آموزش تعمیر مایکروویو این رشته را یاد بگیرند، این مدت‌ زمان به ۲ هفته الی ۱ ماه کاهش پیدا می‌کند.

وسایل مورد نیاز برای شروع تعمیر مایکروویو

همان‌ طور که برای راه ‌اندازی هر شغلی نیاز به ابزار و تجهیزات لازم برای آن شغل هست برای شغل تعمیر ماکروویو نیز به وسایلی احتیاج دارید که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

1. دستگاه وی ا

2. ولت متر لوله خلا

3. ابزارهای دستی مانند پیچ گوشتی، فازمتر و …

4. یورکس

5. تستر نشتی

6. مغناطیس

7. تستر خازن

8. محافظ جهت فیوز و لامپ تست

لیست قیمت وسایل مورد نیاز تعمیر مایکروویو

بروزرسانی : 21 آبان ماه 1401

ردیف وسایل مورد نیاز تعمیر مایکروویو قیمت (تومان)
1 ولت متر لوله خلا 500000
2 ابزارهای دستی مانند انواع پیچ گوشتی و فازمتر و ... 3000000
3 انواع تستر نشتی (بر اساس مدل) 200000 - 5000000
4 تستر خازن 7000000
5 محافظ جهت فیوز 500000
6 لامپ تست 500000

سرمایه مورد نیاز برای شروع تعمیر مایکروویو

برای شروع راه‌اندازی شغل تعمیرات مایکروویو لازم است که شما هزینه‌ای را جهت شرکت در دوره آموزش جامع تعمیر مایکروویو در نظر بگیرید. در ادامه در صورتی‌ که تمایل داشته باشید می‌توانید برای خود کارگاه یا مغازه ای را انتخاب کرده و آن را اجاره یا خریداری نمایید. بنابراین مبلغی نیز جهت این مکان باید در نظر داشته باشید. البته بهترین کار این است که پس‌ از کسب مهارت‌هایی که در این زمینه به دست می‌آورید در ابتدا به‌ صورت شرکت‌های خدماتی و تعمیراتی که در سطح شهر وجود دارد کار خود را شروع کنید و بعد پس‌ از کسب مهارت در آن و تجربه بیشتر به فکر پرداخت اجاره یا خریداری مکان باشید. همچنین در نظر داشته باشید که شما نیاز به یک اندک سرمایه‌ جهت خرید لوازم و تجهیزات لازم این شغل نیز دارید.

در پایان آموزش تعمیر مایکروویو چه اتفاقی می‌افتد؟

افراد در طول آموزش صفر تا صد تعمیر مایکروویو نسبت به تمامی قطعات آن شناخت پیدا می‌کنند. همچنین یاد می‌گیرند که چطور از لوازم و تجهیرات این شغل استفاده کنند. همچنین آن‌ها یاد می‌گیرند که انواع مدل مایکروویو را عیب یابی کرده و مشکلات آن‌‌ها را حل کنند.

در صورتی که مجموعه آموزش تعمیر مایکروویو را به صورت کامل و مرحله به مرحله مشاهده کنید و قبل از تماشای ویدئوها، کتابچه آموزشی این مجموعه را مطالعه نمایید. به طور کامل با مراحل تعمیر و تعویض قطعات مختلف مایکروویو آشنا خواهید شد.

در صورتی که پس از مشاهده کامل ویدئو ها به انجام هر کدام از مراحل بپردازید. قطعاً در پایان مجموعه، تا حد زیادی به مهارت در زمینه تعمیرات مایکروویو دست خواهید یافت.

بازار کار تعمیر مایکروویو در ایران چگونه است؟

حتماً تا امروز با انواع و مدل‌های مختلف مایکروویوها آشنا شده‌اید و می‌دانید که نقش مایکروویوها در پخت ‌و پز و آشپزی و شیرینی‌پزی تا چه حد مهم است. مایکروویو ها علاوه‌بر این‌ که باعث گرم کردن غذا می‌شوند، می‌توانند انجام کارهایی مانند پخت انواع غذا، درست کردن انواع کیک و شیرینی را نیز انجام دهند. این موارد برای افرادی که شاغل هستند و زمان کافی برای آشپزی ندارند بسیار مهم است و در نتیجه نقش ماکروویو برای آن‌ها تا حدی ضروری است. به‌طور کلی می‌توان گفت مایکروویوها وسیله‌ای کاربردی و مهم در منزل هستند که کارها را با سرعت بالایی انجام می‌دهند.

با توجه به الکترونیکی بودن مایکروویوها و امکان ایجاد مشکلات مختلف در آن‌ها باید دقت داشته باشید که این خرابی‌ها می‌توانند دارای علت‌های مختلفی باشند، در نتیجه عیب ‌یابی و تعمیر آن‌ها بسیار مهم است. دقت داشته باشید که کار کردن با امواج مایکروویو خطرات بسیار زیادی دارد و در صورتی‌ که کار کردن با این دستگاه به‌ درستی انجام نگیرد، ممکن است باعث آتش ‌سوزی یا برق‌ گرفتگی نیز شود. به‌ همین دلیل است که بسیاری از افراد برای تعمیر مایکروویوهای خود به‌ صورت خودسرانه اقدام نمی‌کنند و از تعمیرکاران متخصص و ماهر در این زمینه کمک می‌گیرند.

به‌ همین منظور استفاده از مایکروویو و نیاز به متخصص برای انجام عیب‌ یابی و تعمیرات آن باعث شده‌ است تا بازار کار این رشته پررونق و پرسود باشد. همچنین شرایط اقتصادی جدید برای مردم موجب شده‌ است که آن‌ها ترجیح دهند به‌ جای خرید مایکروویو جدید، مایکروویوهای خود را با هزینه کمتر تعمیر کنند. همچنین دقت داشته باشید که امروزه انواع مختلفی از مایکروویو وارد بازار شده‌اند که دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. در نتیجه برای تعمیر مایکروویو نیاز به تخصص و دانش کافی است که خود افراد نمی‌توانند این کار را انجام دهند. بنابراین برای تعمیر مایکروویوهای خود باید به افراد متخصص و با دانش فنی بالا مراجعه کنند.

تعمیر مایکروویو قطعاً کاری تخصصی و نیازمند مهارت بالایی است. از این‌رو تعمیرکاران کمتری به این‌کار مشغول بوده و شما در‌صورت یادگیری، مشتریان و به‌دنبال آن درآمد قابل‌توجهی کسب خواهید‌کرد.

درآمد تعمیر مایکروویو در ایران

توجه داشته باشید که عوامل مختلفی روی درآمد حاصل از شغل تعمیر مایکروویو ممکن است مؤثر باشند. از جمله این عوامل می‌توان به سابقه کاری و مهارت فرد اشاره کرد. در نتیجه افرادی که تعمیرات مایکروویو را انجام می‌دهند در صورتی‌ که آموزش تعمیر مایکروویو را به‌ صورت تخصصی و حرفه‌ای نگذرانده باشند، نمی‌توانند در این شغل موفق باشند. زیرا ممکن است در این حالت به خود یا دستگاهی که با آن سروکار دارند آسیب بزنند. در نتیجه همیشه این را در نظر داشته باشید که انجام کار با کیفیت و حسن انجام کار در بهبود میزان درآمد می‌تواند تا حد بسیار زیادی مؤثر باشد.

همچنین دقت داشته باشید افرادی که تعمیر مایکروویو انجام می‌دهند، همواره باید اطلاعات خود را به روز کنند تا بتوانند انواع مدل‌های این دستگاه را تعمیر کرده و از این طریق درآمد خود را گسترش دهند. یکی از عوامل مهمی که روی درآمد حاصل از تعمیر مایکروویو مؤثر است خوش ‌قولی و رضایت مشتری است. در واقع افراد هر چقدر بتوانند رضایت مشتریان بیشتری را جلب کنند، در این شغل به پیشرفت بالاتری دست پیدا خواهند کرد. علاوه‌بر موارد ذکر شده قیمت مناسب جهت هزینه‌های تعمیر مایکروویو می‌تواند تا حد بسیار زیادی رضایت مشتری را جلب کند. از این طریق به‌ مرور تعداد مشتریان شما بیشتر می‌شود و درآمد شما افزایش پیدا کند. به‌طور کلی درآمد حاصل از تعمیر مایکروویو چیزی حدود ۵ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان است.

تعمیر قطعات مایکروویو

3 ساعت

تعویض قطعات مایکروویو

3 ساعت

عیب یابی مایکروویو

1 ساعت

در این مجموعه آموزش تعمیر‌ مایکروویو با برندهای مختلف از قبیل جنرال الکتریک، ویرپول، فریجدر و… برای تمرین مهیا شده است و تفاوت های آن در برند های مختلف به شما آموزش داده میشود.
قدم بعدی تمرین هست، تنها چیزی که نیاز دارید تا متخصص شدن تمرین و تکرار هست، حتی اگر شده باشد مایکروویو خونه خودتون و اطرافیانتون رو تعمیر کنید تا بتونید با چالش های کار رو در رو شوید، ضمنا ما هرجایی که سوالی داشتید همراه شما هستیم.
نقش فیوز لاین در کار نکردن مایکروویو به قرار زیر است: 1. اگر جریان بیش از حد از مایکروفر عبور کند فیوز لاین، می‌ترکد. 2. اگر فیوز ترکیده باشد ماکروفر روشن نمی‌شود. 3. برای تست فیوز لاین از یک مولتی متر استفاده کنید. شما باید مشکلی را که موجب ترکیدن فیوز شده است حل کنید. 4. اگر این مشکل را حل نکرده‌اید بهتر است اقدام به تعویض فیوز نکنید چراکه ممکن است، فیوز جدید را نیز از بین ببرد.
1. اگر ماکروفر شما در حین پخت غذا از کار افتاده است. نگران نباشید؛ زیرا این کار واکنش ماکروفر درزمانی است که مشکلی در حال اتفاق افتادن است. گاهی اوقات تنها جابه‌جایی ماکروفر از محل و در نظر گرفتن جایی بهتر برای آن مشکل را حل می‌کند. 2. عمده‌ترین دلیل خاموش شدن ماکرویو در حین پخت غذا، کمبود تهویه است. در هنگام کارکردن مایکروفر، باید فاصله مناسبی بین دستگاه و فضای اطراف آن وجود داشته باشد. 3. دلیل دوم این مشکل ممکن است به خاطر سوییچ برد دستگاه باشد. اتصال نامناسب سیم‌ها می‌تواند موجب ایجاد گرمای ناخواسته شود. این امر باعث سوختن فیوز و درنتیجه قطع جریان می‌شود.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش تعمیر مایکروویو

  1. AtenA

    دیروز داشتم از مایکروویو استفاده می کردم یهو دستگاه خاموش شد میتونید کمکم کنید؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      خاموش شدن ناگهانی دستگاه حین کار می تواند به علت گرم شدن زیاد دستگاه، قطع شدن اتوماتیک جریان برق و یا نوسان ولتاژ باشد.
      سپاس از همراهی شما

  2. homeyra67

    مایکروویوی که جرقه میزنه علتش چی میتونه باشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      علت این مشکل می تواند استفاده از ظروف فلزی و یا چرب بودن دیواره داخلی دستگاه باشد.
      سپاس از همراهی شما

  3. neda.rejai

    بهتره از چه ظروفی برای این دستگاه استفاده کنیم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ظروف سرامیکی، پیرکس،آرکوپال و برخی ظرف های پلاستیکی می توانند ظروف خوبی برای این دستگاه باشند.
      سپاس از همراهی شما

  4. Sina

    تفاوت مایکروویو و مایکروفر چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در مایکروویو فقط از اشعه برای پخت و پز و گرم کردن مواد غذایی استفاده می‌شود ولی در مایکروفر هم از اشعه و هم از المنت استفاده می‌شود که کارایی بالاتری دارد.
      سپاس ازهمراهی شما

  5. S_T_50

    سولاردام فرقش با بقیه چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام واحترام
      در سولاردام، سیستم پخت مایکروویو وجود دارد اما المنت‌های نوری نیز به سیستم اضافه گردیده است.
      سپاس از همراهی شما

  6. mahnaz.75

    غذا چجوری داخل مایکروو گرم میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      یکی از قطعات اصلی مایکروو لامپ مگنترون است که وظیفه آن گرم کردن غذا است.
      سپاس از همراهی شما

  7. چارقد گل گلی

    دلیل اینکه مایکروویو غذا ها را گرم نمی کنند چی میتونه باشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      اگر مایکروویو شما غذا را به خوبی گرم نمی کند یکی از دلایل اصلی آن لامپ مگنترون است که خرابی آن نمی تواند غذا را به خوبی گرم کند. همچنین خرابی دیود و خازن هم می توانند مانع گرم شدن غذا شوند.
      سپاس از همراهی شما

  8. پژمان حمیدی

    سینی مایکروویو اصلا نمی چرخه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      علت نچرخیدن سینی مایکروویو می تواند به علت کثیف بودن چرخ های زیر آن باشد و یا می تواند مشکل در قطعه ای باشد که محور اصلی را به مرکز سینی متصل میکند.
      سپاس از همراهی شما

  9. rj32_yasin

    راستش زیاد اطلاعاتی دراین باره ندارم میتونم این دوره رو خریداری کنم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مجموعه آموزش تعمیر مایکروویو برای همه افراد علاقه مند به یادگیری تعمیر وسایل خانه مناسب است.
      سپاس از همراهی شما

  10. Akbar_r

    چه برند هایی داخل مجموعه تعمیرشون گفته شده؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این مجموعه آموزش تعمیر‌ مایکروویو با برندهای مختلف از قبیل جنرال الکتریک، ویرپول، فریجدر و… به همراه عیب یابی کامل برند های مختلف ایرانی و خارجی مایکروویو در این مجموعه گنجانده شده است.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1,155

خریدار

4.7

رضایت

شناسه آموزش: 3247

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz