آموزش شماره دوزی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
آموزش شماره دوزی-118فایل

قیمت محصول

100 تخفیف

693,000 تومان

تا کنون 0 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1401/9/24

حجم آموزش: 12.2 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: -

زمان آموزش: 17 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1401/9/24

حجم آموزش: 12.2 گیگابایت

زمان آموزش: 17 ساعت

شماره دوزی همان گلدوزی به سبکی دیگر است. به عبارت دیگر شماره دوزی با نخ و سوزن روی یک پارچه‌ی خاص به صورتی ضربدری انجام می‌شود. با شماره دوزی می‌توانید روی لباس خود و بقیه افراد طرح‌های جذاب و زیبا به جا بگذارید. بعضی از افراد به این حرفه به چشم سرگرمی نگاه میکنند و بعضی دیگر هم از این راه درآمد دارند.

آموزشگاه 118فایل با گردآوری بهترین آموزش‌های شماره دوزی در سراسر دنیا، به یکی از بهترین مراجع آموزشی در این حرفه تبدیل شده است. کاربران و هنر آموزان می‌توانند این حرفه را که شامل 17 ساعت ویدئوی آموزشی است تهیه کنند. دوره‌های آموزشی شماره دوزی 118فایل، نیاز به هیچ پیش زمینه‌ای ندارد و تمامی مراحل را به شما آموزش می‌دهد. با کمی خلاقیت و استمرار در تمرین می‌توانید درآمد خوبی از این حرفه داشته باشید. تنها کافی است یک صفحه در فضای مجازی داشته باشید و در آن به تبلیغ بپردازید.

دوره‌ی آموزش شماره دوزی 118فایل را می‌توانید مناسب تراز هر آموزشگاهی تهیه کنید. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز شماره دوزی به راحتی قابل دسترس و خرید است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

اگر به کار دوخت‌ و دوز علاقه دارید و قبلاً کارهایی مانند گل‌ دوزی و کوبلن دوزی را امتحان کرده‌اید، پکیج آموزش شماره‌ دوزی می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. این پکیج آموزشی از طریق مربیان مجربی گردآوری شده‌ است و به شما این امکان را می‌دهد که در این زمینه به مهارت بالایی دست پیدا کنید. در این آموزش‌ها تمامی موضوعات مربوط به این رشته آموزش داده می‌شود و شما می‌توانید آن‌ها را به‌ خوبی یاد بگیرید. همچنین دوره‌های آموزشی شماره دوزی مبتدی تا پیشرفته برای تمامی افراد مناسب هستند و به شما کمک می‌کند این هنر را از صفر تا صد یاد بگیرید.

شماره دوزی چیست؟

شماره دوزی نوعی دوخت گلدوزی و سوزن دوزی روی پارچه مخصوص و سوراخ دار هست در اون از ضربدر برای پر کردن خونه ها استفاده میشه. مدل دوخت در شماره دوزی مثل کوبلن دوزی هست با این تفاوت که در کوبلن فقط یک کوک استفاده میشه ولی درشماره دوزی مربع ها با دو قطر مربع بصورت ضربدر پر میشن. اگر شما دوخت کوبلن را بلد باشید دوخت شماره دوزی و روش های دوختن آن برای شما ساده تر خواهد بود. در شماره دوزی مربع هایی فرضی داریم که توسط نخ رنگی مورد نظر که معمولا نخ کوبلن است ( البته بسته به سلیقه و نقشه کار می تواند نخ ابریشم، کاموا و نیز باشد) و سوزن دو رأس روبروی مربع را باید به هم وصل کنیم (منظور از هر مربع این است که هر ضربدر یک مربع تشکیل می دهد).

 

مزایای شماره دوزی

این کار بسیار شبیه به کارهایی مانند گل‌ دوزی و کوبلن دوزی است و با آموزش شماره دوزی روی لباس می‌توان در این هنرها نیز به مهارت خوبی دست پیدا کرد.

1.شغلی بسیار آسان و سرگرم کننده است.

2. نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی ندارد.

3. فرصت های شغلی مناسبی دارد.

چرا آموزش شماره دوزی را فرا بگیرم؟

1. با توجه به کاربرد شماره دوزی، این رشته در بین مردم محبوب است و بازار کار خوبی دارد.

2. یک کار هنری محسوب می‌شود و با آن می‌توان طرح شماره‌ دوزی فانتزی ایجاد کرد.

3. با استفاده از آن می‌توان کارهای خلاقانه روی انواع پارچه و انواع لباس‌ها ایجاد کرد.

4. برای کاربردهای شخصی می‌توان از آن استفاده کرد.

آموزش شماره دوزی 118فایل مناسب چه افرادی است؟

خلاصه ای از محتویات آموزش شماره دوزی!

پیش نیاز و مهارت لازم برای شماره دوزی

تحصیل در رشته خیاطی و طراحی لباس می‌تواند یکی از مواردی باشد که به شما در این زمینه کمک می‌کند. اما لازم است بدانید در صورتی‌ که تمایل داشته باشید می‌توانید حتی با دوره‌های آموزش شماره دوزی اعداد که در این زمینه وجود دارد  در زمان کوتاهی تمامی سرفصل‌ها و موضوعات مربوط به این شغل را یاد گرفته و در آن  به مهارت و تجربه خوبی دست پیدا کنید.

مدت زمان لازم برای یادگیری آموزش شماره دوزی چقدر است؟

با استفاده از دوره‌های آموزش شماره دوزی ساده که در اختیار شما قرار می‌گیرد می‌توانید این کار را نهایتاً تا چند هفته به‌ خوبی یاد گرفته و در آن به مهارت برسید. البته زمانی را نیز باید برای تمرین و تکرار بیشتر در نظر بگیرید.

وسایل مورد نیاز برای شروع شماره‌ دوزی

برای این کار شما به لوازم و ابزار مخصوصی احتیاج دادید که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد:

1. سوزن در انواع مختلف طرح

2. پارچه شماره دوزی

3. تور شماره دوزی

4. نخ شماره دوزی

5. قیچی

6. کارگاه

سرمایه لازم برای شروع شماره دوزی

این شغل نیز مانند هر شغل دیگری نیازمند مقداری سرمایه است. البته باید بدانید مانند بسیاری از کارهای هنری دیگر برای شماره‌ دوزی نیز به سرمایه آنچنانی نیاز نیست. در ابتدا شما باید مقداری از هزینه را بابت آموزش شماره دوزی روی بافتنی و آموزش شماره‌ دوزی با تور و انواع آموزش‌های دیگر در این زمینه کنار بگذارید. این آموزش‌ها به شما کمک می‌کنند تا در این زمینه به مهارت کافی دست پیدا کنید تا بتوانید در بازار کار به‌ خوبی عمل کنید. در ادامه شما مقداری از سرمایه خود را باید برای خرید ابزار و تجهیزات کنار بگذارید. به طور کلی برای شروع این کار به حدود ۲میلیون تومان نیاز خواهید داشت.

در پایان آموزش شماره دوزی چه اتفاقی می‌افتد؟

شما بعد از این‌ که کاملاً با مباحث شماره دوزی آشنا شدید می‌توانید وارد بازار کار شده و با انجام انواع روش‌های شماره دوزی روی پارچه معمولی و لباس‌های مختلف به درآمد برسید. همچنین از طریق آموزش این رشته به دیگران نیز فرصت شغلی دیگری برای شما فراهم می‌شود.

بازار کار و درآمد شماره‌ دوزی

از آن‌ جایی‌ که صنعت لباس یکی از صنایع پرطرفدار در میان صنایع دیگر است، بنابراین می‌توان شماره دوزی را نیز جزو شغل‌هایی با بازار کار خوب در نظر گرفت. چرا که بسیاری از لباس‌ها نیاز به شماره‌ دوزی دارند و افراد در این زمینه می‌توانند فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را برای خود ایجاد کنند. همچنین باید بدانید که در این زمینه حتی می‌توانید با تدریس شغل شماره دوزی نیز به درآمد برسید.

ابزار و وسایل مورد نیاز

1 ساعت

انواع روش های دوخت

2 ساعت

آموزش ابتدایی و نقشه خوانی

1 ساعت

آموزش شماره دوزی

1 ساعت

شماره دوزی انسان و حیوان

1 ساعت

آموزش شماره دوزی گل

2 ساعت

آموزش شماره دوزی مبتدیان

2 ساعت

طراحی الگو شماره دوزی با نرم افزار

4 ساعت

ایده های جذاب برای زیبایی کار

3 ساعت

نخ مورد استفاده در شماره دوزی نخ آنکور آلمان، کوبلن یا نخ دمسه فرانسه است که این نخ‌ها دارای یک تا شش رشته بوده و تعداد رشته‌های مورد استفاده برای شماره دوزی با توجه به بافت و سوراخ‌های پارچه مشخص می‌شود. برای جدا کردن رشته‌های نخ باید سر آن را کمی بپیچانید تا تارهای نخ از یکدیگر جدا شوند و سپس تعداد رشته‌های مورد نیاز خود را از آن جدا کرده و شماره دوزی را آغاز کنید. رنگ‌های مختلف نخ‌های دمسه و آنکور دارای کد مخصوص هستند که بر روی آنها درج می‌شوند. بهتر است کد مربوط به رنگ‌های خریداری شده را برای خود یادداشت کنید تا اگر در حین کار نیاز به خرید مجدد نخ داشتید به راحتی بتوانید دقیقا همان رنگ و جنس نخ را خریداری نمایید.
اگر شما با دوخت کوبلن آشنا باشید و آن را بلد باشید. دوخت شماره دوزی و روش های دوختن آن برای شما بسیار ساده تر خواهد بود. چرا که شماره دوزی دقیقا مثل کوبلن دوزی است. شماره دوزی در واقع یک نوع گلدوزی است. که در آن خانه های دوخت با ضربدر پر می شوند و باید درون مربع هایی کوچک بدوزیم. مدل دوخت آن مانند کوبلن دوزی است. اما با این تفاوت که در کوبلن فقط یک دوخت کج داریم ولی درشماره دوزی هر دو قطر مربع با دو دوخت کج متضاد و روبروی هم، بصورت ضربدری پر می‌شوند. اگر پارچه از نوعی باشد که به راحتی نتوان روی آن مربع های فرضی در نظر گرفت، بر روی آن از تور سوراخ دار و مخصوص شماره دوزی استفاده می شود.
در شماره دوزی و گلدوزی، پارچه و سوزنی که برای دوخت استفاده می کنید بسیار مهم هستند و تناسب آنها با یکدیگر نیز بسیار مهم است. سوزنی که شما برای این کار انتخاب و استفاده می کنید باید متناسب با پارچه تان باشد. چرا که به طور مثال، اگر برای پارچه هایی که دارای بافت متراکم هستند از سوزن بزرگ استفاده کنید اثر سوراخ سوزن روی پارچه شما باقی خواهد ماند و ظاهر کارتان را بد و نا زیبا جلوه خواهد داد.
شماره دوزی در این روش بدین صورت می باشد که رنگ ها با حروف لاتین و سایر علائم، جداسازی شده است. در پایین نقشه نیز جدولی قرار دارد که علامت هر رنگ بر روی نقشه، کنار شماره نخ قرار گرفته است. تفاوت شماره دوزی با کوبلن دوزی این است که در شماره دوزی، دوخت حالت ضربدری دارد و از دیگر تفاوت این دو نوع دوخت نقشه خوانی آن ها است.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 4 نظر ثبت شده است

2 دیدگاه برای آموزش شماره دوزی

  1. باقری2890

    پارچه مناسب شماره دوزی چه نوع پارچه ای است؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      شما می توانید برای شماره دوزی از پاچه های کتان، هم بافت و آیدا استفاده نمایید.
      سپاس از همراهی شما

  2. E_Z

    سوزن شماره دوزی باید په ویژگی داشته باشد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سوزن‌های شماره دوزی دارای چشمی‌های درشت هستند اما معمولا از سوزن کوبلن دوزی برای انجام این کار استفاده می‌شود. سایز سوزن با توجه به سایز پارچه مناسب شماره دوزی انتخاب می‌شود اما هرچه سوراخ‌های پارچه بزرگ‌تر باشد، سایز یا شماره سوزن نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی برای شماره دوزی از سوزن شماره 18 تا 30 استفاده می‌شود که میزان درشتی آن به درشتی بافت پارچه بستگی دارد.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0

خریدار

4.5

رضایت

شناسه آموزش: 3360

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz