آموزش شمع سازی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

560,000 تومان

تا کنون 2,100 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1397/11/24

حجم آموزش: 12.69 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/11/24

زمان آموزش: 14 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1397/11/24

حجم آموزش: 12.69 گیگابایت

زمان آموزش: 14 ساعت

با گذر زمان دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه برای افراد به خصوص خانم‌ها اهمیت بیشتری یافته است. امروزه خانم‌ها سعی بر این دارند با اکسسوری‌های مختلف و جذاب فضای خانه را از سادگی خارج نموده و جو خانه را به فضایی دوست‌ داشتنی‌تر از قبل تبدیل کنند. یکی از اکسسوری‌هایی که جدیدا مورد توجه افراد در هر سن و جنسیتی قرار گرفته است شمع است. شمع سازی و فروش آن‌ها چه در قالب آنلاین شاپ یا مغازه، سود خوبی به همراه دارد. در این صفحه شغل شمع سازی و بازار کار آن را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر آن یک دوره‌ی آموزشی معتبر به شما معرفی می‌کنیم. در این دوره‌ی آموزشی به راحتی می‌توانید آموزش صفر تا صد شمع سازی را تهیه کنید.  سپس به کمک مدرک آن وارد بازار کار شمع سازی شوید.

آموزشگاه آنلاین 118فایل یکی از بهترین سایت‌ها در ارائه آموزش‌های مختلف برای شروع کسب و کار است. دوره‌ی آموزش شمع سازی 118فایل دارای 14 ساعت ویدئو آموزشی است. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز آن به راحتی قابل دسترس است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز شمع سازی جهت شروع این حرفه و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

در مرحله بعدی به ساخت شمع ساده می پردازیم، در این بخش از آموزش شمع سازی مراحل ساخت شمع ساده برای مبتدیان، ساخت شمع اسانس دار، شمع با دو فیتیله و سایر مدل ها ارائه شده که صفر تا صد نحوه ساخت شمع آموزش داده می شود.

رنگ آمیزی پارافین و ساخت شمع رنگی موضوع بعدی آموزش شمع سازی است که نحوه رنگ کردن شمع، رنگ آمیزی پارافین، ساخت شمع رنگی سه لایه در ظرف شیشه ای، ساخت شمع با طرح آبرنگی، شمع های تزئینی و… را به صورت عملی توضیح می‌دهد. علاقمندان به این هنر جذاب می توانند شمع های دلخواهشان را با کمک آموزش شمع سازی به راحتی بسازند.

مزایای یادگیری شمع سازی

1. به محیط زیست کمک می‌کنید: موم پارافین سنتی که معمولا برای شمع سازی استفاده می شود در واقع تأثیر منفی بر محیط زیست دارد. با این حال، هنگامی که خودتان شمع درست می‌کنید، می‌توانید مواد سازگار با محیط زیست مانند سویا را انتخاب کنید. شمع‌های سویا رایحه‌ای طبیعی دارند، ساخت آن‌ها ارزان‌تر است و به‌ طور طبیعی برای محیط زیست عالی به نظر می‌رسند.

2. درآمد جانبی ایجاد می کند: می توانید با ساخت و فروش شمع‌های خود درآمد کسب کنید! راه اندازی یک کسب و کار شمع خانگی ممکن است به شما کمک کند در حین انجام کاری که دوست دارید درآمد کسب کنید. شمع‌ها روشی فوق العاده برای جشن گرفتن مراسماتی مانند تولد، عروسی، فارغ التحصیلی ، سالگرد ازدواج، بازنشستگی و موارد دیگر هستند. این باعث می‌شود که بازار کار شمع سازی بسیار داغ باشد و درآمد خوبی از این طریق به دست آورید. برای وارد شدن به این حرفه می‌توانید از آموزش حرفه‌ای شمع سازی و همچنین آموزش تخصصی شمع سازی استفاده کنید و بهترین شمع‌ها را بسازید و روانه بازار کنید.

3. باعث کاهش سطح استرس: سرکار داشتن با شمع، شمع سازی و استفاده از خود شمع سوسو زدن نور شمع فضایی دوست داشتنی ایجاد می کند که به سادگی قابل تکرار نیست. روشن کردن چند شمع معطر در خانه می‌تواند جلوه بیشتری به فضا بدهد و فضایی آرام و راحت ایجاد کند. همین امر باعث کاهش استرس و ایجاد آرامش درونی می‌شود. استفاده از رایحه اسطوخودوس در شمع‌های مختلف باعث آرامش ذهن و رفع استرس می‌شود. همچنین شمع‌های اکالیپتوس انرژی زا هستند و تمرکز را بهبود می‌بخشند.

4. عطر: شمع‌های معطر راهی عالی برای اضافه کردن عطر و بوی فوق العاده به فضای شما و پوشاندن بوهای ناخوشایند هستند. طیف گسترده‌ای از رایحه‌ها از میوه‌ای گرفته تا گیاهی و مرکبات و… موجود است که می‌توانید با سلیقه خود انتخاب کنید و فضای خانه را دل انگیز کنید. برای اینکه بدانید چع چیزهایی شمع را معطر می‌کنند می‌توانید از مواد شمع سازی مناسب که در دوره آموزش شمع سازی به آن پرداخته می‌شود استفاده کنید.

5. سلامتی: سوزاندن شمع می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. بخشی از داشتن یک سبک زندگی سالم، مراقبت از خود و مراقبت از ذهن است. روشن کردن فیتیله شمع می‌تواند فضای مناسبی را برای ایجاد آرامش و حس خوب فراهم کند. زمانی که احساس ترس و اضطراب می‌کنید، شمع سوزان می‌تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند. حال اگر این شمع به دست خود شما ساخته شود انرژی و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. برای اینکه بتوانید به شغل شمع سازی وارد شوید می‌توانید از آموزش کامل شمع سازی استفاده کنید.

چرا شمع سازی را فرا بگیریم؟

از دیرباز شاهد حضور روشنایی شمع در خانه ها و اماکن مذهبی بوده‌اید. به دلیل دارا بودن‌ عناصر چهارگانه در شمع و القاء انرژی مثبت و مطلوب به محیط بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. علاوه‌ بر این شمع باعث زیبایی هر‌ چه بیشتر محیط و علی‌ الخصوص سفره ها در مناسبت های گوناگون می شود.

شمع سازی شغلی بسیار پردرآمد در زمینه شغل های خانگی در وسعت کوچک و شغل های کارگاهی در وسعت بزرگ می باشد. در جامعه امروزی شمع بسیار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است که این باعث شده بعد از استفاده از آموزش شمع سازی و یادگیری نحوه ساخت شمع، شما عزیزان به راحتی وارد بازار کار این شغل پردرآمد شوید.

شمع سازی هنری جذاب و خلاقانه است و بهترین گزینه برای کسب و کار خانگی با حداقل سرمایه مخصوصا برای خانم‌های خانه‌دار محسوب می‌شود. از این رو یادگیری این حرفه برای درآمد در خانه بسیار مناسب است. بازار کار شمع سازی هنوز اشباع نشده و روزانه چیزی نزدیک به 5 میلیارد شمع در ایران تولید و به فروش می‌رسد که بازار کار خوب با درآمد عالی می‌توان برای این شغل پیش بینی کرد.

با ساخت شمع می‌توان دکوراسیون خانه را تغییر داد و از شمع‌های جذابی برای هدیه دادن یا مراسمات مختلف مثل جشن‌ها و عزاداری‌ها استفاده کرد. با یادگیری و ساخت شمع به راحتی می‌توانید بازار فروش آن را نیز پیدا کنید و آن‌ها را به گل فروشی‌ها، قنادی‌ها، سوپرمارکت‌ها، خرازی‌ها و… بفروشید و کسب درآمد کنید. هنر شمع سازی جز هنرهایی است که با کمترین سرمایه می‌توان آن را انجام داد و با یافتن بازار فروش مناسب می‌توان به بهترین و بالاترین درآمد رسید.

این آموزش مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش شمع سازی!

پیش نیاز و مهارت لازم برای شمع سازی

برای شروع آموزش شمع سازی به مهارت و پیش نیاز خاصی احتیاج ندارید فقط باید آموزش‌های لازم را ببینید تا بتوانید شمع‌هایی با کیفیت بالا تولید کنید و بازار فروش شمع خودتان را رونق دهید. این شغل را جز مشاغل خانگی محسوب کرده‌اند و به راحتی خانم‌های خانه دار با کمترین هزینه می‌توانند کسب درآمد کنند. در آموزشگاه‌های مختلفی نحوه تولید و بازاریابی شمع آموزش داده می‌شود که باید قبل از شروع هر کاری در این آموزشگاه‌ها مهارت‌های لازم را کسب کنید.

مدت زمان لازم برای یادگیری شمع سازی چقدر است؟

مدت زمان لازم برای یادگیری این شغل بسته به میزان علاقه و پشتکار شما دارد و همچنین شما می‌توانید با استفاده از دوره‌های آموزشی مثل آموزش شمع سازی از مبتدی تا پیشرفته و آموزش شمع سازی در مدت زمان کوتاه یعنی در کمتر از یک ماه وارد شغل شمع سازی شوید و بهترین شمع‌ها را با طرح و رنگ و رایحه‌های مختلف بسازید و به فروش برسانید. همچنین می‌توانید این حرفه را با تجربه و شرکت در کلاس‌های آموزشی یا استفاده از پکیج آموزش شمع یاد بگیرید و بعد از کسب مجوز کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

وسایل مورد نیاز برای شروع شمع سازی

1. قالب: قالب یکی از وسایل پراهمیت برای شمع سازی است. قالب‌ها در انواع جنس و طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند. شیشه، پلاستیک، فلز و سیلیکون از جمله موادی است که قالب‌های شمع با آن‌ها تولید می‌شود.

2. پارافین: در شمع سازی پارافین اصلی‌ترین ابزار است به‌ طوری که بدون وجود پارافین امکان ساختن شمع وجود ندارد. این ماده از مواد نفتی حاصل می‌شود و از نظر ظاهری سفید رنگ و مات است. پارافین کریستالی، قالبی، شنی، پولکی، ژله‌ای و مایع از انواع مختلف پارافین هستند.

3. کاغذ روغنی: در هنگام کار ممکن است مقداری بیشتر از حد نیاز پارافین ذوب کنید برای اینکه پارافین اضافی بیهوده هدر نرود می‌توانید آن را روی کاغذ روغنی که کف سینی قرار داده‌اید بریزید و و بعد از خشک شدن در ساخت شمع‌های بعدی استفاده کنید.

4. فتیله: فتیله‌ها به طور عمده از کتان و در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شوند. ضخامت فتیله به اندازه شمع بستگی دارد و باید متناسب با آن باشد. انواع قیطانی و نخ برگ دو نوع اصلی فتیله شمع است.

5. سوزن یا قلاب فتیله: برای اینکه پارافین ذوب شده را درون قالب بریزید به سوزن یا قلاب فتیله برای نگه‌داشتن فتیله در مرکز شمع نیاز دارید.

6. عطر: استفاده از عطر شمع برای حذف بوی نفتی در هنگام سوختن شمع ضروری است. انواع مختلفی از عطر شمع در بازار موجود است و باید همراه با پارافین ذوب شده داخل قالب ریخته شود.

7. وسایل تزئینی: از وسایل تزئینی مانند گل و پایه‌های فرفورژه برای اکثر کارهای هنری استفاده می‌شود این کار بستگی به سلیقه و خلاقیت سازنده و مشتری دارد.

8. اسید استئارین: برای استحکام بیشتر پارافین شمع از اسید استئارین که یک ماده بدون رنگ بو و مزه است استفاده می‌شود.

9. چسب کاغذی: در موقع ساخت شمع برای اینکه فتیله ثابت نگه‌داشته شود از چسب کاغذی در ته قالب استفاده می‌شود.

10. دماسنج: برای دقت بیشتر در ذوب پارافین می‌توان از دماسنج‌هایی که مخصوص کار شمع سازی هستند استفاده کرد.

11. ظرف مخصوص: برای ذوب کردن پارافین باید از ظروف مخصوص با جنس استیل یا آلومینیوم استفاده کرد.

12. براکس: از یک قاشق چای خوری ترکیب براکس و نمک جهت نسوز کردن فتیله شمع استفاده می‌شود.

13. رنگ: رنگ مخصوص برای شمع سازی یکی دیگر از مواد مورد نیاز برای این کار است.

14. قاشق با همزن: در زمان افزودن رنگ به پارافین برای بهتر ترکیب شدن نیاز به همزن و یا قاشق داری.

15. اسپری سیلیکون یا روغن مایع:  از این دو ماده برای جدا کردن شمع از قالب آن  استفاده می‌شود.

لیست قیمت وسایل موردنیاز شمع سازی

بروزرسانی : 21 آبان ماه 1401

ردیف ابزار و وسایل شمع سازی قیمت (تومان)
1 پارافین جامد (500 گرمی) 34,500
2 پارافین ژله ای (500 گرمی) 64,000
3 پارافین مایع (500 گرمی) 49,000
4 قالب های شمع سازی( در مدل و اندازه های متنوع) 10,000- 120,000
5 کاغذ روغنی(8 متری) 20,000
6 فیتیله شمع ( در ضخامت و مدل های متنوع) 7,000-20,000
7 اسانس با رایحه های مختلف (10 گرمی) 17,000
8 رنگدانه های شمع سازی (32 گرمی) 14,000
9 بوراکس (6 گرمی) 7,000
10 اسید شمع یا اسید استئاریک (100 گرمی) 15,000
11 اسپری سیلیکون (350 سی سی) 40,000
12 دماسنج مایعات دیجیتالی 120,000
13 وسائل تزئینی 10,000-50,000
14 موم ورقه ای (60 گرمی) 20,000

سرمایه لازم برای شروع شمع سازی

برای انجام و شروع هر کاری نیاز به سرمایه است که این سرمایه برای راه اندازی شغل‌های مختلف، متفاوت است و ممکن است میزان سرمایه کم یا زیاد باشد. شغل شمع سازی نیز جز مشاغلی است که برای شروع کار به سرمایه نیاز دارد اما سرمایه اندک. برای شمع سازی شما می‌توانید از آشپزخانه‌ی منزلتان نیز استفاده کنید و یا برای شروع به فضای خیلی بزرگی نیاز نخواهید داشت و تقریبا ۱۲ الی ۲۰ مترمکعب فضا مناسب نیاز دارید.

همچنین مواد اولیه مانند پارافین، اسید استئاریک، فتیله، قالب‌های شمع سازی، ظرف مخصوص ذوب کردن پارافین، ورق موم، گلیسیرین و… را تهیه کنید. این هزینه‌ها به سرمایه‌ای حدود 5 الی 10 میلیون نیاز دارد که متناسب با حجم کار و نوع مواد اولیه می‌تواند این مبلغ کم یا زیاد شود. اما با برآورد اولیه و ساخت ساده‌ترین شمع در منزل تنها با هزینه 500 هزار تومان قابل انجام است.

با راه اندازی شغل شمع سازی کمتر از 4 ماه به اصل سرمایه و سود می‌رسید که بازگشت سرمایه به نسبت سایر شغل‌ها بسیار سریع انجام می‌شود. برای دریافت مجوز از طریق وزارت صنعت، معدن، تجارت اقدام نمود اما اگر در خانه می‌خواهید این کار را انجام دهید نیازی به دریافت مجوز نیست. بهتر است محیط کاری که برای این حرفه انتخاب می‌کنید دور از محیط زندگی باشد مثلا زیر زمین خانه زیرا دور ریختنی‌ها و آلودگی‌های شمع باعث اذیت شدن اطرافیان و خانواده می‌شود.

در پایان آموزش شمع سازی چه اتفاقی می‌افتد؟

در پایان آموزش شمع سازی شما قادر خواهید بود انواع شمع معطر، آنجل و غیره را بسازید به گونه ای که یک شغل خانگی با سرمایه کم و درآمد قابل توجه را برای خود رقم بزنید. تکنیک ها و نکاتی که در این مجموعه گفته شده کمک می کند تا بتوانید شمع هایی با کیفیت بالا بسازید. دقت داشته باشید برای آن که به توانید شمع های جذابی را تولید کنید باید پس از مشاهده هر ویدئوشمع آموزش داده را بسازید تا در انتها بتوانید مشکلات خود را شناسایی و برطرف کنید.

بازار کار شمع سازی در ایران چگونه است؟

از آنجایی که حضور شمع در هر مکان باعث جذابیت و ایجاد آرامشی خالص می‌شود. در برگزاری مراسم‌های مختلف شاهد شمع‌های زیبا در اندازه و طرح‌های متفاوت می‌باشیم. از شمع برای آراستن محیط خانه، اماکن مذهبی، اماکن ورزشی مانند کلاس های مدیتیشن، مناسبت‌هایی نظیر ازدواج، تولد، ولنتاین، سال نو، ایام محرم و مواردی از این قبیل استفاده می‌گردد. در شمع سازی می‌توان بسیاری از هنرهای دیگر را با تنوع بالا برای همه سلایق تولید نمود.

با توجه به مطالب ذکر شده همیشه درخواست برای شمع های گوناگون نظیر شمع یخی، شمع های دکوپاژ، شمع های طرح نوشیدنی، شمع کوبیسم، شمع روی آب، شمع های مناسبتی، آموزش شمع های ژله‌ای و آموزش شمع های کنده کاری(آنجل) وجود دارد و همین امر باعث فروش بالا این محصول زیبا می باشد. برای موفقیت و کسب درآمد مناسب در این زمینه باید سعی کنید جدید ترین و جذاب ترین مدل های شمع را بسازید.

درآمد شغل شمع سازی در ایران

شغل شمع سازی در ایران هنوز اشباع نشده است و این یعنی برای راه اندازی این کار می‌توان به سود آن امیدوار شد. در این شغل با کمک دو نیروی انسانی و با توان تولید 2600 عدد شمع و بیشتر می‌توانید درآمدی ماهیانه 3 تا ۵ میلیون تومان داشته باشید. اگر بتوانید در این شغل پیشرفت داشته باشید و تولیدات خود را افزایش دهید به درامد بیشتری دست خواهید یافت و حتی می‌توانید محصولات خود را به کشورهای خارجی همچون ترکمنستان، ارمنستان و.. صادر کنید.

بر مبنای میزان تولید و کیفیت شمع ساخته شده، اشکال مختلف و رایحه‌ها و میزان درخواست‌ها این درآمد می‌تواند تغییر کند و بیشتر شود. به طور کلی در شغل شمع سازی درآمد ثابتی نمی‌توان تخمین زد زیرا این شغل با توجه به تعداد و نوع و شکل شمعی که می‌سازید و با چه قیمتی آن‌ها را به فروش می‌رسانید نرخ درآمد تغییر می‌کند.

درآمد شغل شمع سازی در جهان

کشورهای مختلفی همچون کشور آمریکا، چین، ژاپن، هند و… پیشرو در تولید و صادرات شمع هستند. از این رو مهاجرت به چنین کشورهایی با شغل شمع سازی درآمد خوبی به همراه خواهد داشت. با مشخص کردن نوع شمعی که می‌خواهید درست کنید می‌توانید بازار هدف را برای فروش شمع‌ها پیدا کنید. شمع‌ها در انواع مختلف سازگار با محیط زیست، شمع‌های تزئینی، شمع‌های لوکس، معطر و شمع‌های ساده که هر کدام متقاضیان خاص خودش را دارد و در هر کشوری که باشید می‌توانید به راحتی این کسب و کار را در خانه انجام دهید و درآمد داشته باشید.

در بسیاری از کشورها مثل آمریکا هر شمع لوکس بین 15 تا 25 دلار به فروش می‌رسد که درآمد ماهیانه آن بستگی به تعداد تولید و فروش شما بستگی دارد و ممکن است در ماه بیش از 5000 دلار درآمد داشته باشید. به طور کلی شمع سازان به طور متوسط ​​سالانه 50000 دلار درآمد دارند. ممکن است 10  درصد پایین کمتر از 25000 دلار و 10 درصد بالا بیش از 100000 دلار درآمد داشته باشند.

آموزش اولیه شمع سازی

2 ساعت

معرفی تجهیزات و مواد شمع سازی

2 ساعت

آموزش ساخت شمع های رنگی

1 ساعت

ساخت شمع های کنده کاری(آنجل)

5 ساعت

ساخت مدل های متنوع شمع( کوبیسم،ژله ای،دکوپاژو...)

4 ساعت

اگر علاقمند به فعالیت در زمینه هنر‌های دستی هستید و خلاقیت و ایده در کارهای هنری دارید، قطعا می توان گفت شمع سازی شغل مناسبی برای شما خواهد بود.
حوزه شمع سازی بسیار گسترده و پیچیده است. منابع رایگان بسیاری هستند که میتوانند در نقطه شروع انتخاب مناسبی باشند ولی برای حرفه‌ای شدن در این زمینه به طور حتم نیاز به آموزش‌های تخصصی یا کسب تجربه عملی خواهید داشت.
از آنجایی که شمع را در مراسم های زیادی می توان استفاده کرد می توان در لوازم تحریر و شیرینی فروشی ها و لوازم تزئینی و تولد فروش خوبی داشته باشید.
در واقع شما با روشن کردن یک شمع معطر، با تحریک حفره بینی ، آغازگر فرآیندی جادویی هستید! استنشاق رایحه شمع ها با تحریک گیرنده های مغزی بطور مستقیم، روح و روان شما را هدف قرار داده و به شکل معجزه آسایی می تواند در خلق و خوی انسان تأثیرگذار باشد! طبق تحقیقات، روشن نمودن شمع ها هنگام خواب نیز ، حتی برای مدتی کوتاه، می تواند تأثیری چشمگیر بر کیفیت خواب بگذارد . و البته از مهمترین خواص به کار بردن شمع ها در دنیای اطرافمان، کاهش استرس و درمان افسردگیست. تنها کافیست شمعی با رایحه ای مناسب انتخاب کنید. شمع هایی با رایحه هایی نظیر لیمو، دارچین، وانیل، اسطوخودوس ، راهی بینظیر برای احیای ذهن و دور کردن حس افسردگی از درون شماست . این شمع ها با رایحه هایی بشدت آرامش بخش می توانند انرژی مثبت غیر قابل باوری را پیرامون شما ایجاد کنند.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 62 نظر ثبت شده است

31 دیدگاه برای آموزش شمع سازی

  1. r.salmani

    ببخشید من روغن معطر به مواد شمع اضافه کردم اما وقتی روشنش می کنم رایحه ای از آن پخش نمیشه دلیلش چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      دلیل آن این است که احتمالا در مراحل ساخت آن اشتباهاتی مرتکب شده اید، به احتمال زیاد میزان و تناسب روغن معطر را بدرستی اضافه نکرده اید و یا اینکه رایحه را در دمای بالا به مواد اضافه کرده اید.
      سپاس از همراهی شما

  2. r.salmani

    سلام وقت بخیر می خوام شمعی درست کنم که وقتی روشنش کنم فضا رو معطر و خوشبو کند مراحل ساخت این شمع فرق می کند ممنون میشم راهنماییم کنین

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای این کار باید کمی به مواد شمع خود روغن معطر اضافه کنید.
      سپاس از همراهی شما

  3. پرستو

    سلام بعد سفارش بسته چند روزه به دستمون میرسه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بسته شما طی 3 تا 7 روز کاری به دست شما خواهد رسید.
      سپاس از همراهی شما

  4. DONYA__

    موم سویا چقدر زمان نیاز دارد تا خشک شود!!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      موم سویا 4 تا 5 ساعت زمان نیاز دارد تا خنک شود.
      سپاس از همراهی شما

  5. hamideh

    من همراه آموزشتون پیش می رم ولی شمع من فرو رفتگی داره چرا؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      شمع به دلایل زیر دچار فرورفتگی می شود:
      1. موم شمع را داخل یک ظرف خنک بریزید.
      2. اجازه ندهید تا موم خنک شود و آن‌را درحالی که بسیار داغ است درون ظرف مخصوص بریزید.
      سپاس از همراهی شما

  6. نعمتی..

    سلام وجود لکه های ریز و درشت روی شمعی که درست کردم به چه علته!😢

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      باید بدانید که ایراد از مومی است که استفاده کردید در واقع مومی که برای ساخت شمعتان استفاده کرده اید، چندین بار استفاده شده است. دلیل دیگر برای به وجود آمدن این مشکل، شاید فرایندی است که در خنک سازی آن اتفاق می افتد، باشد. در واقع در صورتی که این فرآیند آهسته انجام شود، شاید لکه هایی را بر روی شمعی که ساخته اید، به وجود آورد. برای حل مشکل مذکور، توصیه می شود که حتما از موم های با کیفیت و تازه موجود در بازار استفاده کنید تا شمعی که می سازید ظاهر زیبا و جذابی داشته باشد.
      سپاس از همراهی شما

  7. elham50

    اگر شمع با قالب در فریزر بزاریم حجم شمع تغییر می کنه؟

    • پشتیبان 118فایل

      باسلام و احترام
      باعث می شود حجم شمع کمتر شود.
      سپاس از همراهی شما

  8. .

    من می خوام برای سال 1402 شمع طرح خرگوش درست کنم ولی قالب ندارم. میشه بدون قالب درست کرد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      طرح های حیوانات با قالب ساخته می شوند.
      سپاس از همراهی شما

  9. merii

    سلام شعله شمع بیش از اندازه زیاد مشکل چیه؟ ممنون میشم کمکم کنید

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      فتیله بسیار ضخیم یا بلند است: یک احتمال این است که فتیله خیلی بلند یا ضخیم باشد. موم بیش از حد فتیله را می کشد و باعث می شود شعله بزرگتر از حد معمول باشد. این نوع فتیله همچنین می تواند باعث توزیع ناهموار گرما در شمع شود زیرا به یک طرف خم می شود. توصیه می شود نوع فتیله مورد استفاده با نوع پارافین موجود در شمع تنظیم شود تا از این مسائل جلوگیری شود.
      سوختن طولانی مدت: این مسئله می تواند باعث غرق شدن فیتیله یا حتی خاموش شدن خود شود.
      روغن معطر اضافی: باعث افزایش مصرف سوخت شده و باعث می شود شعله شمع بزرگتر شود.
      سپاس از همراهی شما

  10. ن

    سلام
    سایت عالی دارید .در زمینه اموزش غیر حضوری عالی وتک هستید.بقیه سایتها نهایت در یک موضوع بتونن پشتیبانی کنند اما شما واقعا عالی هستید.
    لطفا اموزش های ویترای.شماره دوزی.معرق کاشی.میناکاری.جواهردوزی.وسایر زمینه های صنایع دستی.عکاسی .انواع نقاشی هم کار کنید.
    ممنون

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام واحترام
      ممنون از توجه شما ، دوره های عکاسی ،جواهردوزی و ویترای هم اکنون بر روی سایت موجوده، در صورت کسب اطلاعات بیشتر هم میتونید با شماره 22221240_021 تماس بگیرید.
      سپاس از همراهی شما

  11. .

    من می خوام شغل شمع فروشی رو را بندازم با برنامه ی اینستا، به نظر تون چند درصد موفق میشم؟
    شغل سختیه؟ تجربه ی زیادی هم ندارم.

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      جهت دریافت راهنمایی با شماره پشتیبانی 22221240-021 تماس بگیرید.
      سپاس از همراهی شما

  12. .

    یه سوال میشه به جای روغن معطر از عطر استفاده کرد؟
    همین طور از روغن دیگه ای برای اینکه شمع روی آب بمونه استفاده کرد؟
    ممنون از پاسخگویی تون♡

    • پشتیبان 118فایل

      باسلام و احترام
      اگر خواستید از عطراستفاده کنید حتما عطری باشه که برپایه روغنه و از عطر الکلی استفاده نکنید چون رنگ شمع را تغییر میدهد.شمع های شناور همه ازپارافین تهیه می شوند.
      سپاس از همراهی شما

  13. .

    من از پارافینی استفاده کردم که قبلا شمع بود دلیلش برای همینه؟

    • پشتیبانی 118فایل

      بله احتمالا

  14. .

    سلام خسته نباشید
    گود افتادگی شمع من قبل از روشن کردنش اتفاق افتاد! اول خیلی صاف بود ولی بعد از خشک شدن گود افتاد 🙁

    • پشتیبانی 118فایل

      با سلام و احترام
      احتمالا از پارافین نامرغوبی در ساخت شمع استفاده شده.
      سپاس از همراهی شما

  15. .

    اگه پارافین رو روی حرارت مستقیم قرار بدیم اتفاقی میوفته؟
    و پارافین ژله ای هم باید در حرارت غیر مستقیم بزاریم؟

    • پشتیبانی 118فایل

      با سلام و احترام
      پارافین روی حرارت مستقیم خراب میشه و حتما باید با شعله غیر مستقیم و به صورت بنماری ذوب کنید.پارافین ژله ای هم به همین صورت با حرارت غیر مستقیم باید ذوب شود.
      سپاس از همراهی شما

  16. .

    شمع من قسمتی که فیتیله هست گود افتاده
    دلیلش چیه؟! چیکار کنم اینجوری نشه؟

    • پشتیبانی 118فایل

      باسلام و احترام
      نکته اولی که باید رعایت کنید وقتی شمعی رو برای دفعه اول روشن میکنید باید حدود دو ساعت روشن بزارید که به صورت یکسان بسوزه و اینکه فیتیله به میزانی که پارافین میسوزه ، کوتاه نمیشه و شما حتما دفعه بعدی که خواستید شمع رو روشن کنید باید فیتیله رو با قیچی کوتاه کنید (حدود3میلیمیترباشد) و یا میتونید شمع رو به مدت بیشتری روشن نگه دارید تا گودی با سطح شمع یکی شود. نکته دوم هربار شمع رو خاموش میکنید فیتیله رو در مرکز قرار دهید.
      سپاس از همراهی شما

  17. .

    به جز پارافین و فیتیله و قالب دیگه به چه چیز هایی نیاز داریم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای ساخت شمع شما به رنگ (میکاها، اکسیدها / رنگدانه‌ها، مداد‌های شمعی و رنگ خوراکی)، پارافین، اسید استئارین، قالب، فتیله، تیغ موکت بری یا چاقوی تیز، ظرف مخصوص ذوب کردن شمع، افشانه سیلیکونی، چسب کاغذی، براک، قلاب یا میله بلند، عطر شمع و رنگ های شب نما یا فلورسنت نیاز دارید.
      سپاس از همراه شما

  18. .

    با چه چیزی شمع مون رو رنگ کنیم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      شما می توانید شمع های خود را با میکاها، اکسیدها / رنگدانه‌ها، مداد‌های شمعی و رنگ خوراکی رنگ کنید.
      سپاس از همراهی شما

  19. darvishanpor_tania

    چند نوع پارافین داریم؟!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      پارافین انوع متفاوتی دارد که می توان پارفین ژله ای، پارافین پولکی، پارافین مایع، پارافین شنی و… را نام برد.
      سپاس از همراهی شما

  20. barani_h

    جنس فتیله از چیست؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      از دیگر مواد لازم اصلی برای کار شمع سازی فتیله است که اغلب از جنس کتان می باشد. فیتیله ها در اندازه ها و ضخامت های گوناگون ساخته می شوند که بستگی به قطر شمع دارد. فتیله ها معمولاً در دو نوع قیطانی و نخ پرک ساخته می شوند.
      سپاس ازهمراهی شما

  21. رسول خواجوی

    لوازم مورد نیاز برای ساخت شمع چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای ساخت شمع به مقداری پارافین، فتیله و برای قالب می توانید از انواعی از شیشه مثل شیشه مربا و… استفاده کنید.
      سپاس از همراهی شما

  22. navid.er

    چرا روغن معطر ته نشین می شود؟؟؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در صورتی که با این مشکل روبه رو شوید، قطعاً از میزان رایحه اشتباهی استفاده کرده‌اید. برای جلوگیری از بروز این مشکل، از میزان متناسب عطر استفاده کنید.
      سپاس از همراهی شما

  23. ziba_sani

    شمع من در قالب گیر کرده است چیکار کنم!؟؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای پیشگیری از این مشکل، به هیچ وجه قالب تا لب یا خط آخر آن پر نکنید و از ریختن موم خیلی داغ درون آن خودداری کنید و مطمئن شوید که از موم مناسب برای نوع شمع خود استفاده می‌کنید.
      در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، قالب را درون یخچال قرار دهید تا موم داخل آن منقبض شده و کوچک‌تر شود. سپس موم درون قالب را با یک ضربه محکم بر روی یک سطح سخت، جدا کنید.
      سپاس از همراهی شما

  24. شقایق مشفقی _79

    غرق شدن فیتیله در شمع به چه علت است؟!؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مشخص‌ترین و ساده‌ترین راه برای جلوگیری از این مشکل، توجه کردن به ظرف شمع‌تان می‌باشد. شما در صورتی با این مشکل روبه رو می‌شوید که یا موم را بالای محلی که شکل ظرف شمع تغییر می‌کند بریزید یا ظرف را بیش از حد پر کنید به طوری که جایی برای فیتیله و استخر ذوب باقی نماند.
      دلیل دوم غرق شدن فیتیله در شمع، عدم انتخاب درست برای شمع شما می‌باشد. ممکن است قطر فیتیله‌ای که انتخاب کرده‌اید برای قطر شمع خیلی کوچک باشد. برای مقابله با این مشکل، باید فیتیله متناسب با شمع خود را انتخاب کنید.
      سپاس از همراهی شما

  25. sara.kadkhoda.68

    علت وجود حباب های متعدد در شمع چیست؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      وجود حباب‌های کوچک بر روی شمع یا دانه‌های عطر به شکل یک حوضچه در سطح بالایی یک شمع، حتی وجود دانه‌های کوچک در سطوح کناری شمع‌های ستونی نیز به وجود می‌آِیند. دلیل آن، استفاده بیش از حد از رایحه یا عطر مخصوص شمع می‌باشد.
      سپاس از همراهی شما

  26. اسما صدر

    سر فتیله باید به چه اندازه از شمع بیرون باشد!!!؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      1.5 سانتیمتر
      سپاس از همراهی شما

  27. فرزانه نیک فرجام

    علت زیاد بودن شعله شمع چیست؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      فتیله بیش از اندازه ضخیم است.
      سپاس از همراهی شما

  28. zeynab

    در چه زمانی پارافین بخار می شود!؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بالا رفتن بیش از حد دمای پارافین آتش گرفتن و در نتیجه باعث بخار شدن پارافین می شود.
      سپاس از همراهی شما

  29. azita.noferesti2486

    برای براق کردن شمع از چه چیزی استفاده مي شود ؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      جوراب نایلونی و اسپری جلال دهنده
      سپاس از همراهی شما

  30. sami.davoodi_32

    شرایط اضافه کردن مایه های رنگی به پارافین چگونه است؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مایه های رنگی را به اسید استارین اضافه کنید و سپس پارافین را به آن اضافه کنید.
      سپاس از همراهی شما

  31. zholeykha.akbari

    دلیل صاف نبودن سطح شمع چیه؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      اگر از دیگ مخصوص جوشاندن موقت استفاده کنید، ممکن است موم با آب ترکیب شود. برای جلوگیری از این کار، از یک ظرف بلند برای جوشاندن آب استفاده کنید.
      پس از افزودن رایحه به موم، باید آن‌را به مدت 2 دقیقه مخلوط کرد؛ اما درصورت هم زدن زیاد، ممکن است حباب‌های هوا بر روی شمع به وجود بیایند.
      برای رفع این مشکل، می‌توانید از یک سشوار استفاده کنید. سشوار را نزدیک ناحیه‌ای که صاف نیست، نگه دارید و سپس آن‌را به سمت عقب و جلو حرکت دهید. با انجام این کار، موم کمی ذوب می‌شود و سطح شمع صاف می‌شود.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2,100

خریدار

4.9

رضایت

شناسه آموزش: 2940

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz