آموزش پرورش و نگهداری ماهی آکواریومی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

920,000 تومان

تا کنون 105 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1398/12/19

حجم آموزش: 27.03 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1400/12/19

زمان آموزش: 26 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1398/12/19

حجم آموزش: 27.03 گیگابایت

زمان آموزش: 26 ساعت

علاقه بیش از حد انسان به اعماق دریا تا حدی پیش رفته است که انسان تصمیم بر این بگیرد که جانوران اعماق دریا را به خانه‌اش راه دهد. ماه‌های های زینتی و آکواریومی یکی از ساده‌ترین موجودات زیر دریا برای نگهداری هستند. پرورش این ماهی‌ها کار سختی نیست. تنها باید چند نکته را در این باره بدانید. آموزش پرورش و نگهداری ماهی آکواریومی 118فایل در این مورد به شما کمک خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که بسیاری از این ماهیان زینتی نیاز به شرایط خاصی برای رشد و ادامه ی حیات خود دارند. از این رو نگهداری و پرورش ماهی زینتی نیازمند علم و تخصص می باشد. وب سایت 118فایل تلاش کرده تا با آموزش پرورش ماهی زینتی به شما علاقمندان تمامی علوم و مهارت لازم برای پرورش انواع ماهی زینتی را ارائه دهد. شما با فراگیری این دانش می‌توانید در منزل و یا یک سالن تخصصی اقدام به پرورش انواع ماهی زینتی کنید. از این راه کسب درآمد کنید و تخصصی این حرفه را ادامه دهید. اگر سوالی دارید در بخش پرسش و پاسخ ها حتما بپرسید. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته ایم.

در سال‌های گذشته پرورش و نگهداری ماهی آکواریومی چندان طرفدار نداشت. تنها تعداد اندکی از مردم به دنبال نگهداری از این نوع ماهیان زینتی بودند. اما در سال‌های اخیر با توجه به آپارتمان نشینی و شرایط زندگی بسیاری از مردم، بازار ماهی زینتی رونق گرفته و علاقه به نگهداری از انواع ماهی زینتی درمحل زندگی و یا محل کار بیشتر از پیش شده است.

آموزش پرورش ماهی زینتی با بیش از 26 ساعت ویدئو آموزشی به شما علاقمندان نکات لازم نگهداری بیش از 40 نوع ماهی زینتی در آکواریوم آب شیرین و شور از قبیل گربه ماهی، دلقک ماهی، گلدفیش، دیسکس، فایتربتا و غیره را نیز ارائه می دهد.

در این مجموعه آموزش گام به گام پرورش و تکثیر 11 نوع ماهی زینتی از قبیل ماهی تترا نئون، ماهی ابر سفید کوهستانی، ماهی دیسکس، ماهی انجل، دلقک ماهی، ماهی پیگمی، ماهی سیچیلد آفریقایی، گربه ماهی، گلدفیش، ماهی فایتر و… ارائه شده است. در بخش پایانی آموزش پرورش ماهی زینتی روش های درمان بیماری و مشکلات رایج ماهیان زینتی نیز بیان شده است.

مزایای پرورش و نگهداری ماهی آکواریومی

1. برای افرادی که تازه‌ کار هستند و سابقه کاری ندارند این کار می‌تواند مناسب باشد زیرا که کار ساده‌ای است.

2. با آموزش پرورش ماهی زینتی به دیگران می‌توان اشتغال‌زایی و کارآفرینی نمود.

3. با توجه به اینکه در این کار به توجه زیادی احتیاج است، لذا این کار باعث تقویت حافظه و یادگیری شما خواهد شد.

4. این شغل جز مشاغل مستقل است و برای افرادی که قصد دارند به‌ صورت آزاد کار کنند می‌تواند مفید باشد. در نتیجه می‌توان برنامه ‌ریزی کاری انجام داد و بسته به شرایط هر فرد در این شغل فعالیت کرد.

5. با توجه به بازار کار خوبی که این رشته دارد، می‌توان گفت پرورش ماهی زینتی از بازار کار خوبی برخوردار است و درآمد بالایی را برای افرادی که به آن علاقه‌مند هستند به ارمغان می‌آورد.

6. برای انجام آن به کار فیزیکی یا آمادگی جسمانی احتیاجی نیست، زیرا کاری ساده بوده که تنها با دست انجام می‌شود.

چرا پرورش ماهی آکواریومی را فرا بگیریم؟

امروزه با توجه به شرایط زندگی شهری و آپارتمانی بسیاری از مردم علاقمندند با خرید آکواریوم و نگهداری از انواع ماهی زینتی بخشی از آرامش و شگفتی‌های موجود در دریاها را به منزل خود بیاورند. همچنین از آنجایی که داشتن آکواریوم و نگهداری از ماهی زینتی دردسر کمتری نسبت به نگهداری سایر حیوانات خانگی دارد.

بازار تقاضای این گونه از آبزیان رو به گسترش است. به نوعی یکی از پرسود‌ترین بخش‌های آبزی‌پروری، پرورش ماهی‌های زینتی می‌باشد. جالب است بدانی که از گردش مالی بالایی در دنیا برخوردار است. پرورش ماهیان زینتی علاوه‌بر اشتغال‌زایی و کسب درآمد در حفظ تنوع زیستی و افزایش جاذبه‌های گردشگری کشور تاثیرگذار است.

آموزش پرورش ماهی آکواریومی مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش پرورش ماهی آکواریومی

پیش نیاز و مهارت لازم برای پرورش ماهی آکواریومی

افراد علاقه‌مند به این حوزه می‌تواند در رشته‌هایی مانند پرورش ماهی، پرورش آبزیان یا منابع طبیعی تحصیل نمایند. البته برای این کار افراد به یک دوره چندین ساله جهت کسب آگاهی کافی در این زمینه احتیاج خواهند داشت. یکی دیگر از راه‌هایی که افراد برای آموزش پرورش ماهی زینتی می‌توانند از آن استفاده کنند شرکت در کلاس‌های حضوری مرتبط با این رشته است. در این حالت آن‌ها می‌توانند در شهر خود یا در شهرهای دیگر در این کلاس‌های حضوری شرکت کرده و یادگیری خود را در این زمینه آغاز نمایند. همان‌ طور که می‌دانید کلاس‌های حضوری دارای معایبی هستند که از جمله این معایب می‌توان به وقت‌گیر بودن و هزینه‌ی بالاتر آن‌ها اشاره کرد. بنابراین بهترین راه برای آموزش آن استفاده از پکیج دوره‌ی آموزش پرورش ماهی زینتی است که از طریق آن افراد می‌توانند در این رشته به‌ صورت تخصصی عمل کرده و با مهارت کافی کسب ‌و کار خود را شروع کنند. دقت داشته باشید که این آموزش‌ها می‌توانند برای تمامی افراد مناسب باشند، زیرا مطالب به‌ گونه‌ای فراهم شده‌اند که به‌ صورت صفر تا صد در اختیار هنرجو قرار می‌گیرد.

مهارت مورد نیاز

قبل از انجام هر کاری لازم است افراد دارای مهارت‌هایی باشند، از جمله مهارت‌های مورد نیاز برای پرورش ماهی زینتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. شناخت بازار و فروش ماهی‌های زینتی

2. داشتن اطلاعات لازم در مورد شرایط نگه‌داری و پرورش ماهی

3. ظرافت کاری

4. دقت و توجه زیاد

5. صبر و حوصله

مدت زمان یادگیری رشته پرورش ماهی آکواریومی چقدر است؟

فردی که قصد راه ‌اندازی شغل پرورش ماهی زینتی را دارد، هر چقدر علاقه، استعداد و پشتکار بیشتری داشته باشد، مدت زمان یادگیری او کوتاه‌تری خواهد داشت. به‌ همین منظور این فرد می‌تواند به سرعت وارد بازار کار شود و از درآمد آن استفاده کند. البته عوامل زیادی هستند که روی مدت زمان یادگیری حرفه پرورش ماهی زینتی مؤثر هستند. از جمله این عوامل می‌توان به نوع آموزش آن اشاره کرد. در واقع فرد باید بتواند از روشی استفاده کنند که تمامی مطالب مربوط به این شغل را در مدت زمان کوتاهی یاد بگیرد. یکی از بهترین راه‌ها استفاده از پکیج آموزش صفر تا صد پرورش ماهی‌های زینتی است. زیرا این آموزش‌ها به‌ گونه‌ای فراهم شده‌اند که بیشترین مطالب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار افراد قرار می‌دهند. بنابراین افراد می‌توانند با استفاده از این دوره‌های آموزشی اطلاعات خود را در این زمینه کامل‌تر کرده و به‌ سرعت وارد بازار کار شوند.

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای شغل پرورش ماهی آکواریومی

شناخت نسبت‌ به وسایل و ابزارآلاتی که در پرورش ماهی زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد برای راه ‌اندازی این شغل واجب است. زیرا که شما را از سردرگمی نجات خواهد داد. مهم‌ترین ابزاری که برای این شغل شما به آن احتیاج خواهید داشت شناخت انواع ماهی‌ها است. شما می‌توانید با خریداری کردن انواع ماهی‌ها کسب ‌و کار خود را راه‌ اندازی کنید. بعد از آن شما به یک یا چند آکواریوم احتیاج خواهید داشت. از تجهیزات مورد نیاز این شغل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. پمپ هوا

2. انواع فیلتر

3. سنگ هوا

4. دماسنج

5. وسیله گرمایشی مانند بخاری

6. وسیله روشنایی

7. وسایل تزیینی

8. ماسه

سرمایه لازم برای پرورش ماهی آکواریومی

حتماً می‌دانید که برای شغل پرورش ماهی زینتی شما حتی می‌توانید این کار را در یک فضای بسیار کوچک با کمترین سرمایه نیز انجام دهید. در واقع اگر قصد راه‌ اندازی کسب‌ و کار خانگی را دارید می‌توانید در فضای یک اتاق با تهیه یک آکواریوم و یک جفت ماهی کار خود را آغاز نمایید. در این حالت میزان سرمایه‌ای که شما برای این کار باید در نظر بگیرید حتی به ۳ میلیون تومان هم نیز نمی‌رسد. البته در صورتی‌ که بخواهید محیط کاری خود را گسترش دهید به فضای بزرگ‌تر و آکواریوم و ماهی‌های بیشتری احتیاج خواهید داشت. در این‌ صورت سود شما نیز افزایش خواهد یافت. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد سرمایه باید به آن توجه داشته باشید هزینه مربوط به آموزش این حرفه است. در واقع افراد در صورتی‌ که نتوانند در این رشته به آگاهی و دانش لازم دست پیدا کنند نمی‌توانند در آن به‌ صورت موفق عمل کرده و به درآمد دلخواه خود برسند. بنابراین بهترین راه استفاده از پکیج دوره‌ی آموزش تخصصی پرورش ماهی زینتی است.

در پایان آموزش پرورش ماهی آکواریومی چه اتفاقی می‌افتد؟

آموزش پرورش ماهی زینتی با نکات مقدماتی نگهداری صحیح از آکواریوم و شرایط لازم برای نگهداری و پرورش آغاز می‌شود. سپس با آموزش‌پرورش بیش از40 نوع ماهی زینتی آب‌ شیرین و شور از قبیل گربه‌ماهی، فایتر‌بتا، گلدفیش، دیسکس وغیره ادامه می‌یابد.

در این مجموعه آموزش گام به گام پرورش و تکثیر 11 نوع ماهی زینتی از قبیل ماهی تترا نئون، ماهی ابر سفید کوهستانی، ماهی دیسکس، ماهی انجل، دلقک ماهی، ماهی پیگمی، ماهی سیچیلد آفریقایی، گربه ماهی، گلدفیش، ماهی فایتر و… ارائه شده است.

شما در پایان هر قسمت از آموزش پرورش ماهی‌زینتی می‌توانید به پرورش و تکثیر ماهی زینتی مورد نظر خود بپردازید. همچنین شما در این مجموعه با روش های درمان بیماری و مشکلات رایج ماهی زینتی آشنا خواهید شد.

در پایان آموزش پرورش ماهی زینتی شما می توانید به نگهداری، پرورش و تکثیر ماهی زینتی بپردازید. سپس بعد از رونق کار به نوعی وارد صنعت بزرگ پرورش ماهیان زینتی شوید.

بازار کار پرورش و نگهداری ماهی آکواریومی در ایران چگونه است؟

همچنین از آنجایی که ماهی قرمز عضوی جدا نشدنی از سفره هفت سین سال نو ایرانی‌ها می‌باشد. دراواخر هر سال و با شروع اسفند ماه خرید و فروش ماهی قرمز در ایران رونق فراوانی می‌گیرد. شب عید حدود 120 میلیون قطعه ماهی زینتی روانه بازار می‌شود. پس طبق این آمار می‌توان نتیجه گرفت که پرورش ماهی قرمز و گلدفیش که نیازمند یک سرمایه کم می‌باشد.

در نتیجه می‌تواند شما را به یک درآمد میلیونی برساند. گسترش تقاضای جهانی برای این صنعت موجب پرورش انواع ماهی زینتی با استفاده از فناوری‌های مختلف شده و بسیاری از کشورها به کمک این صنعت باعث ارز آوری و رشد اقتصادی خود شده اند.

کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند تایلند، مالزی و سنگاپور از بزرگترین تولید‌کنندگان ماهی زینتی در دنیا به شمار می‌روند. ایران به دلیل نزدیکی به بازارها هدف مانند ترکیه و کشور‌های عربی می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کرده و کمک شایانی به رشد اقتصادی خود کند.

طبق گفته‌های مدیرعامل تعاونی تولید‌کنندگان انواع ماهی‌زینتی، قیمت‌خرید در بازارهای اروپا، آمریکا و کشورهای عربی چندین برابر بازار داخلی می‌باشد. به عنوان مثال یک قطعه ماهی آنجل 14 اینچی در بازار ایران حدود 1500 تومان قیمت دارد.

این در حالی است که در بازار اروپا همین محصول با نرخ 12 یورو معامله می‌شود. در مورد ماهی دیسکس می‌توان این نوع ماهی را با چیزی حدود 5 دلار پرورش داد. در نهایت با نرخی حدود 100 دلار در بازار جهانی به فروش رسانید.

درآمد پرورش ماهی آکواریومی در ایران

درآمد پرورش ماهی زینتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به تعداد ماهی‌هایی که فرد پرورش می‌دهد و میزان حرفه‌ای یا مبتدی بودن آن فرد اشاره کرد. در واقع اگر فردی به این شغل علاقه داشته باشد و بتواند از پس مشکلاتی که در این راه وجود دارد بر بیاید و در طی یک آموزش پرورش ماهی‌های زینتی به صورت درست و اصولی در این زمینه آگاهی به دست آورد می‌تواند مشتریان خود را پیدا کرده و از طریق این شغل به سود ۵ میلیون تومان در ماه نیز برسد. البته این شرایط هنگامی اتفاق می‌افتند که فرد در این زمینه آگاهی و تخصص لازم را داشته باشد. به‌ همین دلیل بهترین کار این است که اگر فردی در این زمینه اطلاعات ندارد قبل‌ از شروع و راه‌اندازی کار پرورش ماهی زینتی ابتدا تحت آموزش مناسب و اصولی قرار بگیرد تا مهارت را در خود افزایش داده و بعد برای کسب درآمد اقدام نماید.

انواع ماهی و نگهداری از آن ها

6 ساعت

نکات نگهداری ماهی ها

1 ساعت

پرورش انواع ماهی (پرورش ماهی تترانئون، دیسکس، آنجل و ...)

16 ساعت

بیماری های ماهی

3 ساعت

یکی از بهترین و کامل ترین غذاها برای ماهیان آکواریومی غذاهای زنده است. نوزاد آرتمیا، آرتمیای بالغ، گاماروس، دافنی، لار و پشه، کرم خونی، کرم سفید و حتی کرم خاکی از این دسته غذاها به شمار می روند. این غذاها علاوه بر کمک به بهداشت آکواریوم، به سلامت، شادابی و زیبایی ماهی ها نیز کمک می کنند، اما باید به این نکته توجه داشت که غذاهای زنده به عنوان مکمل پیشنهاد می شوند.
بله، نحوه تشخیص فایتر نر و ماده و چند نوع ماهی دیگر در این آموزش موجود است.
میزان غذا ثابت و تعداد وعده های غذایی افزایش یابد. (غذا را به ماهی بدهیم نه به آب) میزان غذا در وعده های ابتدایی (صبح) بیشتر و هر چه به وعده های آخر (عصر) نزدیک می شویم به نسبت کاهش یابد. آخرین وعده غذا دهی بین ۳-۲ ساعت قبل از خاموشی کامل باشد. هر چه تکه های غذا بیشتر باشد (غذاهای منجمد) تأثیر بیشتری در رشد ماهی ها و رعایت بهداشت آکواریوم دارد البته تا جایی که شکل غذا تغییر نکرده و در آب پخش نشود. غذا را به صورت پراکنده در آب وارد کنیم نه به صورت توده ای زیرا ماهی ها با حمله به توده غذا باعث پراکندگی و پخش شدن غذا و در نتیجه آلودگی محیط می شوند. غذاهای زنده به عنوان مکمل غذایی پیشنهاد می شوند.
بله، به صورت جامع در بخشی از این فایل آموزشی این موضوع برسی شده است.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش پرورش و نگهداری ماهی آکواریومی

  1. yeganeh.4916

    سختی و پی اچ مناسب ماهی دانیو چقدره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای ماهی دانیو سختی آب باید بین 21 الی 27 و پی اچ آب باید بین 5 الی 8 باشد.
      سپاس از همراهی شما

  2. *دانشجو*

    اگر لینک دریافت کنیم همون اموزشی که روی دی وی دی هست رو ارسال می کنین یا فرق میکنه

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مجموعه مورد نظرتان را می توانید به یکی از روش های لینک دانلود و دی وی دی دریافت کنید و هیچ تفاوتی در محتوای آموزشی وجود ندارد.
      سپاس از همراهی شما

  3. amir_pk

    کتاب اموزشی هم داره یا نه

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ، همراه با مجموعه آموزشی کتابچه راهنما در قالب pdf ارائه می شود.
      سپاس از همراهی شما

  4. mah_tab

    چه ماهی برای تکثیر خوبه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ماهی گورامی یکی از بهترین ماهی برای تکثیر در آکواریوم آب شیرین است.
      سپاس از همراهی شما

  5. E.Z

    بهترین فصل برای پرورش ماهی زینتی کیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      اواخر زمستان بهترین موقع برای شروع پرورش ماهی زینتی می باشد زیرا خیلی سریع وارد فصل بهار می شوید و فصل بهار هم موقع تخم گذاری ماهی هاست.
      سپاس از همراهی شما

  6. IT BEST

    برای شروع چه تجهیزاتی لازم دارم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای شروع شما به تجهیزاتی از قبیل پمپ هوای مرکزی، هیتر برقی یا گازی برای تنظیم دمای محیط، فیلتراسیون آب، سیستم برق اضطراری و… نیاز دارید.
      سپاس از همراهی شما

  7. #mersad#

    برای شروع پرورش ماهی چقدر فضا نیازه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مساحت مورد نیاز جهت تولید اقتصادی ماهیان زینتی در بخش کارگاهی 100 مترمربع و در بخش مشاغل خانگی 30 مترمربع است.
      سپاس از همراهی شما

  8. Rzi & Fzk

    غذای ماهی های زینتی چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این ماهی‌ها گوشتخوار به حساب می‌آیند و در طبیعت از کرم‌های کوچک و لارو پشه تغذیه می‌کنند.
      سپاس از همراهی شما

  9. shahmahi

    راجع به بیماری ماهی هم تو آموزشتون می گین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در بخشی مجزا آموزش پرورش ماهی زینتی روش های درمان بیماری و مشکلات رایج ماهیان زینتی نیز بیان شده است.
      سپاس از همراهی شما

  10. homaun

    پرورش چه مدل ماهی هایی رو دارین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      پرورش ماهی تترا نئون، ماهی ابر سفید کوهستانی، ماهی دیسکس، ماهی انجل، دلقک ماهی، ماهی پیگمی، ماهی سیچیلد آفریقایی، گربه ماهی، گلدفیش، ماهی فایتر و… در آموزش پرورش و نگهداری ماهی آکواریوم ارائه شده است.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

105

خریدار

4.7

رضایت

شناسه آموزش: 3237

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz