آموزش تخصصی کشت هیدروپونیک در منزل+ویژه بازار کار

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
آموزش کشت هیدروپونیک-118فایل

قیمت محصول

41 تخفیف

429,000 تومان

تا کنون 630 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1399/11/13

حجم آموزش: 10.34 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/11/13

زمان آموزش: 16 ساعت آموزش

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1399/11/13

حجم آموزش: 10.34 گیگابایت

زمان آموزش: 16 ساعت آموزش

کشت هیدروپونیک یا آب کشت یک روش جدید و مدرن است که گیاهان به جای آن که در خاک پرورش یابند در آب و مواد معدنی پرورش داده می‌شوند. در فضای خانه یا گلخانه می‌توانید بدون توجه به دما و شرایط آب و هوایی در فصول مختلف هر نوع گل و گیاهی را پرورش دهید. اگر روش کشت هیدروپونیک را انتخاب کنید قادر خواهید بود در زمان کمتر محصول با کیفیت‌تری را تولید کنید.

در آموزش کشت هیدروپونیک بیشتر با مقدمات کاشت آشنا خواهید شد. به گونه‌ای که صفر تا صد کار را فرا خواهید گرفت و آمادگی لازم برای شروع کشت را به دست می‌آورید. در ابتدای آموزش کشت‌ هیدروپونیک به طور جامع با هیدروپونیک آشنا می‌شوید و سپس برآورد هزینه، ابزار و لوازم مورد نیاز توضیح داده می‌شود.

پاسخ به سوالات پرتکرار هنگام شروع به کار، هفت اشتباه هنگام شروع به کار، جلوگیری از پنج اشتباه رایج، نحوه مدیریت گلخانه در روزهای کوتاه سال، مدیریت آفات و ساخت اسپری ضد حشره در بخش مقدمه‌ای بر هیدروپونیک بیان می‌شود تا همه سوالات علاقمندان در مورد این روش پاسخ داده شود؛ همچنین نکات بهداشتی از جمله جلوگیری از زدن جلبک در سیستم کشت‌ هیدروپونیک، پوسیدگی ریشه گیاه و … آموزش داده شده است.

مزایای یادگیری کشت هیدروپونیک

1. کشت هیدروپونیک مصرف آب بسیار کمی دارد.

2. می‌توان این روش را در خانه یا باغچه یا هر جای دیگری که فضایی برای قرار دادن گلدان‌های حاوی محلول مغذی وجود داشته باشد اجرا کرد( بدون محدودیت مکانی).

3. در سیستم‌های هیدروپونیک گیاهان به ‌طور معمول رشد سریعی دارند و پربازده هستند.

4. بهترین روش برای جایی است که خاک مناسب ندارد یا خاک دچار بعضی بیماری‌ها شده است.

5. نیازی به شخم، آبیاری، مبارزه با آفات خاک و مبارزه با علف‌های هرز ندارد.

6. در این روش محصول بسیار بیشتر و کیفیت عالی‌تری دارد زیرا مواد غذایی به راحتی در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.

7. نیاز به نیروی انسانی و ادوات کشاورزی کم و ناچیز است.

چرا آموزش کشت هیدروپونیک را فرا بگیریم؟

یکی  از مشاغل کشاورزی که می‌تواند صرفه  اقتصادی بسیار بالایی برای انسان و دامداران داشته باشد یادگیری روش‌های کشت هیدروپونیک است که باعث می‌شود با کمترین آب و کمترین رسیدگی بهترین نتیجه و ثمره را از محصول داشته باشیم. همچنین یکی از رایج‌ترین ایده‌های کسب و کار کشاورزی محسوب می‌شود مثلا کشت علوفه به روش هیدروپونیک در سطح جهان جایگاه ویژه‌ای دارد و این نوع کشت به دلیل بهره اقتصادی فراوانی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی کشاورزان و دامدارانی که به دلایل مختلف از جمله کمبود آب، نداشتن زمین زراعی و همچنین علاقه به روش کشت بدون خاک می‌توانند کشت هیدروپونیک را یاد بگیرند و از فواید آن بهره‌مند شوند. بهترین راه برای یادگیری این حرفه استفاده از بسته آموزش کشت هیدروپونیک در منزل است.

کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید و کیفیت بالا از مهم‌ترین دلایلی به شمار می‌رود که سبب شده بسیاری از تولیدکنندگان به آموزش کشت‌ هیدروپونیک نیازمند باشند.  از آن جا که شناسایی آفت‌ها در خاک بسیار دشوار است. موجب شده روش هیدروپونیک بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در این روش شناسایی آفت راحت‌تر صورت گرفته و می‌توانید مواد معدنی را به میزان کافی در اختیار گیاه قراردهید. با این کار از صدمات احتمالی سریع‌تر جلوگیری خواهید کرد. در آموزش کشت هیدروپونیک اصول و پایه کار را فرا خواهید گرفت. یک دلیل مهم در فراگیری این مجموعه بازده بالایی محصولات کشاورزی می‌باشد.

به کشاورزان و گلخانه‌داران توصیه می‌کنیم برای آن که بتوانند در طول سال چندین بار برداشت محصول داشته باشند حتماً آموزش کشت هیدروپونیک را مشاهده کنند. اگر هم هیچ شناختی به نحوه کار ندارید آموزش کشت هیدروپونیک به طور جامع و گام‌به‌گام تمامی مراحل و وسایل مورد نیاز را آموزش می دهد.

آموزش کشت هیدروپونیک 118فایل مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش کشت هیدروپونیک

پیش نیاز و مهارت لازم برای شروع کشت هیدروپونیک

بسیاری از افراد هستند که در شاخه‌های مختلف رشته کشاورزی مشغول به تحصیل می‌شوند و این حرفه را به صورت آکادمی و اصولی یاد می‌گیرند و با سیستم‌ها و روش‌های مختلف کشت هیدروپونیک آشنا می‌شوند. اما در پاسخ به این سوال که برای راه اندازی یک گلخانه با کشت هیدروپونیک حتما باید تحصیلات آکادمی داشته باشید یا خیر؟ در جواب باید بگوییم خیر، کشت هیدروپونیک را از روش‌های مختلف می‌توانید یاد بگیرید. برای کسب مهارت و حرفه‌ای شدن در این حرفه می‌توانید از آموزش فنی حرفه‌ای کشت هیدروپونیک استفاده کنید و با نکات مهم و اصول اصلی این شغل آشنا شوید.

مدت زمان لازم برای آموزش کشت هیدروپونیک چقدر است؟

آموزش کاشت به روش هیدروپونیک به شما کمک می‌کند تا این روش کشت را در کمتر از یک ماه به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید. اما داشتن علاقه و پشتکار و تکرار و تمرین و همچنین دقیق بودن در کار نیز بسیار مهم است و در روند یادگیری و به حداقل رساندن زمان یادگیری نقش به‌سزایی دارد.

لیست وسایل مورد نیاز کشت هیدروپونیک

در سال‌های اخیر استفاده از گلخانه‌های با کشت هیدروپونیک بسیار زیاد شده است. شاید مهم‌ترین دلایل ساخت این نوع از گلخانه‌ها را می‌توان صرفه‌ جویی در مصرف آب و کاهش تخریب محیط زیست دانست. از این رو این گلخانه‌ها با تجهیزات و وسایلی شروع به کار می‌کنند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

ناودان معلق: ناودان معلق نوعی کشت هیدروپونیک است. ناودان های دراز، با کمک شیب سازه، از ساختار گلخانه معلق می‌شوند.

سیستم تصفیه آب: در بسیاری از موارد، تخلیه آب توسط دستگاه ضدعفونی کننده UV انجام شده تا انرژی کافی برای از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌های مضر احتمالی را داشته باشد.

تور حشرات: همانطور که از اسمش پیداست برای برای به دام انداختن حشرات و عوامل آفت‌زا استفاده می‌شود. این تورهای شبکه ای در اندازه های مختلف در دسترس هستند و می توانید متناسب با نیاز خود، گونه ی خاص خود را نصب نمایید.

سیستم روشنایی تکمیلی: نور به ‌وسیله خورشید تأمین می‌شود اما نور خورشید برای بسیاری از گیاهان مانند علوفه مناسب نیست، به‌ همین دلیل در فضای سربسته مانند کانکس کشت هیدروپونیک، باید برای تأمین نور از روش مصنوعی استفاده کرد. نوع محصول مورد کشت با میزان نور مورد نیاز متفاوت است در هنگام خرید تجهیزات متناسب با نوع محصول تجهیزات را تهیه کنید.

دماسنج، سینی کشت هیدروپونیک، لوله‌های آبیاری، مه پاش، فن، شیر برقی و… از دیگر وسایل مورد نیاز برای شروع و راه‌ اندازی گلخانه‌ یا سیستم کشت به روش هیدروپونیک است.

سرمایه لازم برای شروع کشت هیدروپونیک

اگر قصد دارید گلخانه هیدروپونیک احداث کنید، در قدم اول باید محیط مناسبی برای احداث گلخانه در نظر بگیرید که هزینه آن متناسب با محل زندگی و محلی که می‌خواهید گلخانه احداث کنید متفاوت خواهد بود. سرمای بعدی که نیاز دارید برای تهیه بذر و مواد مغذی مورد نیاز گیاه همچنین هزینه‌های سیستم‌های گرمایش و سرمایش، هزینه‌های لازم برای ایجاد سیستم آبیاری، نور مصنوعی، تهیه لوله گالوانیزه، سیستم تهویه و… نیاز دارید. به طور میانگین یک گلخانه 500 متری به بیش از 300میلیون تومان سرمایه نیاز دارد. اما بهتر است بگوییم بعد از راه اندازی گلخانه و آشنا بودن با اصول کار سرمایه شما در کمتر از یک سال با سود زیاد به شما برمی‌گردد. برای یادگیری اصولی راه اندازی گلخانه با روش کشت هیدروپونیک بهتر است از دوره آموزش گام به گام کشت هیدروپونیک استفاده کنید.

در پایان آموزش کشت هیدروپونیک چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از یادگیری این نوع کشت شما می‌توانید یک کسب و کار کوچک راه اندازی کنید و خود و دیگران را مشغول به کار کنید. همچنین می‌توانید در محیط خانه گلخانه‌ی کوچکی ایجاد کنید و محصولات و صیفی‌جات دلخواهتان را کشت کنید. برای این کار می‌توانید از پکیج آموزش کشت هیدروپونیک خانگی استفاده کنید.

در انتهای آموزش کشت هیدروپونیک علاقمندان و گلخانه‌داران با مقدماتی از قبیل هیدروپونیک چیست؟، معرفی لوازم مورد نیاز، جلوگیری از پنج اشتباه رایج، نحوه مدیریت گلخانه در روزهای کوتاه سال و غیره آشنا خواهند شد و پس از شناخت مقدمات، نورپردازی، آب، بررسی کودها، بیماری‌ها و مشکلات محتمل در این سیستم، سیستم‌های کشت، دانه و بذر در کشت هیدروپونیک را فرا می‌گیرند.

علاقمندان توجه داشته باشند برای شروع کشت هیدروپونیک نیازمند برآورد هزینه‌های اولیه هستند. در این مجموعه تمامی هزینه‌های گلخانه هیدروپونیک توضیح داده شده است. می‌توانید براساس سرمایه‌ای که برای کار در نظر گرفته‌اید ابزارهای موردنیاز را خریداری و کار خود را شروع کنند.

بازار کار کشت هیدروپونیک در ایران چگونه است؟

یکی از روش‌های مدرن و خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون نیاز به خاک، سم و با حداقل مصرف آب و با استفاده از محلول مغذی، کشت هیدروپونیک است. این روش یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت میزان آب مصرفی بخش کشاورزی و در نتیجه کاهش هزینه‌های تولید است. از این رو کشاورزان زیادی به این روش روی آورده‌اند و محصولات خود را به روش هیدروپونیک پرورش می‌دهند. کشت هیدروپونیک برای گیاهانی با محصولات مقاوم مانند گوجه ‌فرنگی،  توت فرنگی، خیار، انواع فلفل، هندوانه، طالبی ، گیاهان برگی مانند کاهو، اسفناج، کرفس، انواع سبزی‌ها، گیاهان دارویی و گیاهانی که رشد سریعی دارند، مناسب است. از این رو بازارکار این حرفه بسیار داغ و پر رونق خواهد بود. برای همین وارد شدن به این حرفه نیاز به آموزش و یادگیری دارد که بهترین روش برای یادگیری استفاده از پکیج تصویری آموزش صفر تا صد هیدروپونیک است.

درگلخانه‌ها شرایط را به گونه‌ای می‌توان فراهم کرد که در یک سال دو الی سه بار محصولات کشاورزی را برداشت‌کرد. عواملی مانند دما، آب، نور و کود در رشد گیاهان و محصولات کشاورزی موثرند. با توجه به این عوامل قادر خواهید بود در طول یک سال چندین بار برداشت داشته باشید.

البته اگر با آموزش کشت‌هیدروپونیک پیش بروید علاوه بر تعداد برداشت سالانه، حجم بیشتری از محصولات را برداشت خواهیدکرد. توجه داشته باشید برای هر صد متر کشت هیدروپونیک نیاز به سرمایه 4 الی 5 میلیون تومانی دارید.

توصیه می‌کنیم پس از تامین سرمایه ابتدا محصولاتی را به روش کشت هیدروپونیک پرورش دهید که زود بازده هستند. یعنی در کمتر از یک دو ماه بتوانید درآمد کسب کنید.

درآمدی که از گلخانه به روش کشت هیدروپونیک به دست خواهید آورد به نوع محصول وابسته است. هر محصول کشاورزی مانند خیار، فلفل، کلم و غیره در بازه خاصی به عمل می‌آید. به طور میانگین در هر ماه بین 1 الی 2 میلیون تومان در سال اول سود خواهید کرد.

درآمد کشت هیدروپونیک در ایران

یکی از دستاوردهای کشاورزی مدرن روش آب کشت یا کشت هیدروپونیک است که امکان پرورش گیاهان با کیفیت را در تمام فصل‌های سال فراهم کرده است. از این رو کشاورزان و گلخانه ‌داران زیادی به این نوع کشت روی آورده‌اند زیرا این نوع کشت با ساده‌ترین امکانات بیشترین بهره‌ وری را دارد و کسانی که در این حیطه فعالیت می‌کنند با رونق گرفتن کارشان به طور میانگین ماهانه 30 میلیون تومان درآمد دارند. اگر شما نیز جز افرادی هستید که می‌خواهید به این نوع کشت روی بیاورید و با صفر تا صد کار آشنا شوید بهتر است از پکیج آموزش تخصصی کشت هیدروپونیک استفاده کنید.

درآمد کشت هیدروپونیک در جهان

هیدروپونیک نوعی باغبانی یا کشاورزی است که شامل کشت محصولات بدون خاک است. در این روش از محلول‌های مواد مغذی معدنی در یک حلال آبی برای رشد گیاهان استفاده می کنند.  این روش در کشورهای خارجی قدمت بسیار زیادی دارد و به نوعی امروزه این نوع کشت و تولید محصول در کشورهای مختلفی مثل امریکا، انگلستان، آلمان، هلند و… به صورت حرفه‌ای و اصولی انجام می‌شود. اینکه به طور قطع بگوییم میزان درآمد حاصل از کشت هیدروپونیک در کشورهای مختلف چگونه است به طور دقیق امکان پذیر نیست. زیرا میزان درآمد حاصل از این نوع کشت با توجه به مساحت زیر کشت، نوع محصولی که کاشته می‌شود، میزان تقاضا برای آن محصول، بازار فروش یا به قولی بازار هدف و… همه در میزان درآمد حاصل از این حرفه تاثیر گذار هستند. اما به طور  میانگین یک هکتار از محصولات کشت شده به روش هیدروپونیک بین 200000 تا 250000 دلار در سال درآمد خواهد داشت.

مقدمه ای بر هیدروپونیک

3 ساعت

نورپردازی و آب در هیدروپونیک

2 ساعت

بررسی کودها در هیدروپونیک

2 ساعت

سیستم های کشت در هیدروپونیک

7 ساعت

نکات بهداشتی در سیستم هیدروپونیک، دانه و بذر در هیدروپونیک

2 ساعت

کودهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد اما می‌توان به به موارد ذیل اشاره کرد: نیترات پتاسیم، نیترات کلسیم، پتاسیم سولفات و… می‌باشد.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
در این روش، محلول غذایی، در مسیر کم عمق و محدود حرکت می کند و ریشه را تغذیه می کند. حرکت، دوار است و با CIRCULATION در طول مسیر ادامه پیدا می کند. مقصود از نوار، لایه نازک محلول غذایی است. در واقع این روش، شبیه روش غوطه وری است و محلول، به صورت مداوم و مستمر در اختیار گیاه قرار می گیرد.
سیستم های هیدروپونیکی شامل:سیستم نوار غذایی، سیستم شناوری، سیستم هواکش، سیستم مویینگی، سیستم قطره ای و سیستم غوطه وری می‌باشند.
روش کشت آبی: ریشه گیاه، داخل محلول غذایی قرار گرفته و حد فاصل ریشه و ساقه که طوقه نامیده می شود، از مایع بیرون است و با پلاستیک، بالا نگهداشته می شود. روش کشت ماسه ای: ریشه گیاه داخل مواد جامدی که دارای قطر کوچک تر از سه میلی متر هستند، قرار می گیرد و پشم سنگ، از آن جمله است. روش کشت در سنگ ریزه: ریشه گیاه داخل مواد جامدی که دارای قطر بزرگ تر از سه میلی متر هستند، قرار می گیرد و سنگ خارا از آن جمله است. روش کشت در هوا: ریشه گیاه در اکوسیستمی قرار می گیرد که توسط قطرات آب که حامل مواد غذایی است، اشباع می شود. روش کشت در ورمی کولیت: ورمی کولیت، روش دیگری است که ریشه گیاه با مواد کانی، مخلوط می شود.
این که آیا هر گیاه یا محصولی را در هر اقلیمی می توان به روش هیدروپونیک تولید کرد، موضوعی است که نیاز به کار مطالعاتی و امکان سنجی (FEASIBILITY STUDY) دارد. مثلا تولید هیدروپونیک توت فرنگی، گوجه فرنگی، خیار و فلفل و گیاهان برگی مثل کاهو، بازدهی خوبی دارد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 22 نظر ثبت شده است

11 دیدگاه برای آموزش تخصصی کشت هیدروپونیک در منزل+ویژه بازار کار

  1. ابوالفضل

    سلام ببخشین میشه گل ها را طبق روش هیدروپونیک پرورش داد گل ها کوتاه مدت رشد مانند بنفشه و بلند مدت رشد مانند رز؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله می توان انواعی از گل را نیز به روش هیدروپونیک تکثیر کرد. گل رز یکی از گل های پر طرفداری است که می توانید با استفاده از روش هیدروپونیک آن را تکثیر و به سود خوبی دست پیدا کنید.
      سپاس از همراهی شما

  2. sharaf

    خیلی عالی بود دمتون گرم

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

  3. aylar

    هزینه این کشت نسبت به کشت خاکی چگونه است؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      هزینه اولیه و سرمایه گذاری برای کشت هیدروپونیک بیشتر است نسبت به کشت خاکی زیرا نیاز به آماده سازی بستر ها دارد اما در عوض سرعت رشد گیاه در کشت هیدروپونیک بسیار بیشتر است.
      سپاس از همراهی شما

  4. shahab.labi

    سلام خسته نباشید نور در این کشت چجوری تامین میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      نور به طور طبیعی یا مصنوعی تامین می شود اگر نور کافی در محیط نباشد از لامپ هایی با خروجی هاب 6000 – 4000 کلوین که نور گرم را برای گیاه تامین می کنند استفاده می شود.
      سپاس از همراهی شما

  5. ardalan.kami

    این کشت بیشتر به چه روش هایی انجام می شود؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این کشت به روش های مختلفی انجام می شود مانند 1- کشت آبی 2- ماسه ای 3- کشت در سنگ ریزه 4- در ورمی کولیت
      سپاس از همراهی شما

  6. محمد سینا

    کشت هیدروپونیک بیشتر در چه مناطقی انجام می شود؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این کشت بیشتر در مناطقی که با بحران آب رو به رو هستند بیشتر دیده می شود.
      سپاس از همراهی شما

  7. sa.amirparsa

    آیا هر محصولی رو میشه با این روش کشت داد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      باتوجه به اینکه همه گیاهان قابلیت ماندگاری در آب را ندارند ممکن است دچار پوسیدگی شوند. لذا روش هیدروپونیک برای همه گیاهان مناسب نمی باشد.
      سپاس از همراهی شما

  8. آندیا

    آیا درسته که گفته میشه در این روش آلودگی گیاهی کمتر می شود؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      با توجه به اینکه گیاهان در این روش در یک منطقه حفاظت شده ای وجود دارند احتمال ایجاد آلودگی کمتر می شود.
      سپاس از همراهی شما

  9. samirka

    کشت هیدروپونیک معایبی هم داره یا نه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در این کشت ممکن است رطوبت بین گیاه به تعادل نرسد و برای گیاه مشکلاتی را ایجاد کند.
      سپاس از همراهی شما

  10. آبتین

    چه گیاه هایی برای هیدروپونیک بهتره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برخی از بهترین گیاهان برای کشت هیدروپونیک شامل خیار، توت‌فرنگی، کاهو، اسفناج و گوجه‌فرنگی و بسیاری از گیاهان دیگر است.
      سپاس از همراهی شما

  11. پرنده

    فرق این کشت با کشت های خاکی در چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      گیاهان در حال رشد در روش هیدروپونیک مقدار آب کمتری را مصرف می کنند. همچنین افزایش ارزش و کیفیت مواد غذایی تولید شده را درپی خواهد داشت.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

630

خریدار

5

رضایت

شناسه آموزش: 3323

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz