آموزش کچه دوزی مقدماتی تا پیشرفته

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
آموزش کچه دوزی مقدماتی تا پیشرفته-118فایل

قیمت محصول

100 تخفیف

750,000 تومان

تا کنون 210 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1401/9/23

حجم آموزش: 84.7 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: -

زمان آموزش: 64 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1401/9/23

حجم آموزش: 84.7 گیگابایت

زمان آموزش: 64 ساعت

کچه پارچه‌ای با استقامت بسیار زیاد است که برای دوخت وسایل مختلفی مانند فرش، کفش و غیره استفاده می‌شود. کچه دوزی یکی از هنرهای دستی بسیار جذاب و نزدیک به نمد دوزی است. این هنر قدیمی با سوزن زدن به الیاف و فشرده سازی آن اشکال مختلفی را تولید می‌کند. برای وارد شدن به این حرفه ابتدا باید آموزش لازم را بگذرانید. دوره‌ی آموزش کچه دوزی 118 فایل با 64 ساعت ویدئوی آموزشی ارائه شده است. آموزشگاه 118فایل با ارائه کاربردی ترین آموزش کچه دوزی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا این هنر جذاب را بیاموزند. برای مهارت یافتن در این کار پس از آموزش دیدن باید، تمرین زیادی داشته باشید. پس از اینکه به طور کامل در این حرفه مهارت پیدا کردید می‌توانید با آموزش کچه دوزی به دیگران نیز درآمد داشته باشید. همچنین می‌توانید با فروش عروسک هایی که دوخته‌اید، درآمد قابل توجهی داشته باشید. آموزشگاه 118فایل در انتهای دوره به شما یک مدرک بین‌المللی نیز اعطا خواهد کرد. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز برای کچه دوزی به راحتی قابل دسترس می‌باشد.

 در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

کچه پارچه محکمی است که قدمتی طولانی دارد و قدیمی‌ترین شکل پارچه شناخته شده است و در بسیاری از نقاط جهان به عنوان ماده اولیه در صنعت پوشاک، کفش، فرش و حتی چادر استفاده می شود. حتی چادرهای سنتی یورد هم از همین کچه‌ها تولید می‌شوند. به طور کلی کچه یک نوع پارچه‌ی سنتی است که از پشم گوسفند درست می‌شود. کچه دوزی یکی از هنرهای نوین و در عین حال بسیار جذاب است که دارای قاعده و قانون و الگو نیست. برای وارد شدن به این هنر باید علاقه زیادی به این نوع پارچه داشته باشید. کچه دوزی را می‌توانید با استفاده از آموزش‌های مختلف فرا بگیرید و بازار پر رونقی برای خود ایجاد کنید. یکی از راه‌های مناسب برای یادگیری این هنر استفاده از پکیج‌های آموزش مقدماتی تا پیشرفته کچه دوزی است.

هنر کچه دوزی چیست؟

کچه دوزی یکی از هنرهای دستی بسیار جذاب و نزدیک به نمد دوزی است. این هنر قدیمی با سوزن زدن به الیاف و فشرده سازی آن اشکال مختلفی را تولید می‌کند. به طور کلی برای تهیه کچه، الیاف را حرارت می‌دهند و سپس با فشرده سازی و جوش دادن الیاف کچه را تولید می‌کنند. کچه پارچه محکمی است که قدمتی طولانی دارد و قدیمی ‌ترین شکل پارچه شناخته شده است. برای وارد شدن به این حرفه می‌توانید از آموزش مقدماتی کچه دوزی استفاده کنید.

آموزش کچه دوزی 118فایل مناسب چه افرادی است؟

پیش نیاز و مهارت لازم برای هنر کچه دوزی

برای وارد شدن به این حرفه نیاز به تحصیلات آکادمی نیست و با شرکت در کلاس‌های برگزار شده در آموزشگاه معتبر می‌توانید این حرفه را یاد بگیرید. یک راه ساده و آسان که با کمترین هزینه و وقت می‌توانید به خوبی این هنر را یاد بگیرید استفاده از پکیج  آموزش مقدماتی تا پیشرفته کچه دوزی است که به شما امکان می‌دهد خیلی سریع و کامل صفر تا صد این حرفه را یاد بگیرید.

مدت زمان لازم برای یادگیری مقدماتی تا پیشرفته کچه دوزی چقدر هست؟

برای اینکه بتوانید این حرفه را یاد بگیرید و سریع ‌تر وارد بازار کار شوید ابتد باید علاقه و بعد پشتکار داشته باشید و سپس از دوره آموزش کچه دوزی صفر تا صد استفاده کنید. می‌توانید این حرفه را در کمتر از یک ماه یاد بگیرید و بعد از یک ماه به راحتی وارد بازار کار شوید.

لیست ابزار و وسایل مورد نیاز برای شروع کچه دوزی

هنر کچه دوزی با ابزار و وسایل خاصی انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سوزن کچه: مهم‌ ترین و اصلی‌ترین ابزار کچه دوزی سوزن است. این سوزن با سوزن‌های معمولی تفاوت دارد، به گونه‌ای که این سوزن روی خود یک سری حفره و برآمدگی‌هایی دارد که با ضربه زدن به الیاف باعث فشرده شدن آن می‌شود. سوزن کچه دوزی در انواع مختلف و در سایزهای متنوعی وجود دارد که متناسب با نوع کار می‌توانید آن‌ها را انتخاب و استفاده کنید، مثلا برای کارهای ظریف می‌توانید از سوزن‌های ظریف استفاده کنید.

پانچ: پانچ دستگاهی است که در آن چند سوزن در کنار هم قرار گرفته شده است. از پانچ برای کارهای بزرگ ‌تر و بالا بردن سرعت کار استفاده می‌شود.

فرچه: فرچه وسیله مورد نیاز بعدی در کپه دوزی است که به عنوان زیر کار استفاده می‌شود. به این صورت که پارچه یا الیافی که می‌خواهید روی آن کچه کار کنید را روی فرچه می‌گذارید و سپس با سوزن روی آن کار انجام می‌دهید.

الیاف پشمی: برای شروع کچه کاری به الیاف پشمی نیاز است. این الیاف‌ها در رنگ‌های مختلف و در دو نوع طبیعی و مصنوعی در بازار وجود دارند.

قیمت لوازم کچه دوزی

هنر زیبای کچه دوزی با استفاده از ابزار خاصی صورت می گیرد که سوزن، الیاف، پانچ و… جز این وسایل هستند و بسته به تعداد و نوع این وسایل با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. برای مثال سوزن کچه با تعداد 5 تایی تا 7 تایی از 80 هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. از دیگر وسایل مورد نیاز این هنر الیاف است که با توجه به طبیعی و مصنوعی بودن قیمت‌های مختلفی دارد برای مثال الیاف کچه 30 گرمی 16 هزار تومان و الیاف 50 گرمی با 30 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت الیاف بر حسب گرم و کیلو محاسبه می‌شود.

در پایان آموزش کچه دوزی چه اتفاقی می افتد؟

کچه دوزی یکی از هنرهای جدید و جذاب عروسک سازی است که در آن بدون استفاده از الگو می‌توانید بهترین اشکال و عروسک‌ها را برای خودتان درست کنید. می‌توانید بعد از یادگیری این حرفه برای خود کارگاه کوچکی بپا کنید و همچنین می‌توانید این هنر را به دیگران آموزش دهید و از این طریق منبع درآمدی برای خود دست و پا کنید. علاوه بر این می‌توانید از این هنر برای پر کردن اوقات فراغت خود و اطرافیانتان نیز استفاده کنید.

بازار کار کچه دوزی چگونه است؟

هنر کچه دوزی جز هنرهایی است که می‌توان آن را هم به صورت کسب و کار خانگی و هم به صورت راه اندازی کارگاه کوچک انجام داد. از آنجایی که با کچه می‌توان عروسک و چیزهای متنوع دیگری ساخت می‌توان به این هنر به عنوان شغلی با بازار کار پر رونق نگاه کرد. وسایل و عروسک‌هایی که با این هنر ساخته می‌شوند با قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند. اگر بازار فروش ثابتی داشته باشید حداقل درآمد ماهیانه این کار بیش از 5 میلیون تومان برای شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید عروسک‌های مختلفی بسازید می‌توانید از پکیج‌های آموزش کچه دوزی حیوانات و همچنین آموزش کچه دوزی عروسک استفاده کنید و با ساخت عروسک‌های مختلف به کار خود تنوع دهید و فروش بیشتری داشته باشید.

درآمد کچه دوزی در ایران

کچه دوزی جز هنرهای پرطرفدار است که بازار کار خوبی دارد. از این هنر برای ساخت عروسک‌های حجمی و اشکال مختلف استفاده می‌شود که اگر بازار فروش دائمی داشته باشید می‌توانید به درآمد خوبی دست پیدا کنید. حداقل میزان درامد این حرفه با توجه به میزان فروش شما می‌تواند چیزی در حدود 5 الی 7 میلیون تومان در ماه باشد. به طور کلی می‌توان گفت شما با ساخت این عروسک‌ها می‌توانید به درآمدهای بالایی دست پیدا کنید، کافیست هنر و خلاقیت خود را با این آموزش ترکیب کنید و بستری را برای فروش آماده کنید.

ابزارهای مورد نیاز کچه دوزی

1 ساعت

آموزش و یادگیری اولیه کچه دوزی

1 ساعت

آموزش و یادگیری ساخت حیوانات با کچه

10 ساعت

آموزش و یادگیری ایده های جذاب کچه دوزی

10 ساعت

آموزش و یادگیری انواع مدلهای عروسک فانتزی

2 ساعت

آموزش و یادگیری ساخت انواع میوه و سبزیجات با کچه

2 ساعت

آموزش و یادگیری طرح های حرفه ای و خلاقانه

4 ساعت

آموزش و یادگیری ساخت انواعی از حیوانات با کچه

17 ساعت

آموزش و یادگیری طرح های حرفه ای چهره های انسانی

9 ساعت

ابزارهای یادگیری کچه دوزی پیشرفته و ایجاد طرح های فانتزی و جذاب

5 ساعت

آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
کچه دوزی دو روش دارد که با آن میتوان به الیاف کچه حالت داد: در روش اول با استفاده از سوزن های مخصوص کچه دوزی، به الیاف کچه برای حال دادن به آن سوزن می زنند. در روش دوم که همان نمد مالی است، با استفاده از محلول آب و صابون، به الیاف کچه حالت میدهند.در روش دوم که همان نمد مالی است، با استفاده از محلول آب و صابون، به الیاف کچه حالت می دهند.
هنر کچه دوزی یا کچه کاری در واقع زیرمجموعه هنر نمدکاری(نمدمالی)است. نمد از دیرباز در کشور ما بوسیله روستائیان از پشم گوسفند یا شتر درست می شده ودر ساخت زیرانداز و لباس کاربرد داشته. در نمد مالی با فشرده کردن الیاف پشم با رطوبت و ایجاد فشار ،باعث درهم رفتن الیاف پشمی و درست شدن نمد می شوند.با اینکار می توانند نقش های زیبایی را در نمد ایجاد کنند.نمد ضد رطوبت وسرما است ودر مناطق سرد بسیار کاربرد دارد.
الیاف پشمی مناسب کچه بافی در انواع گوناگون طبیعی و مصنوعی و در رنگ های مختلف در بازار موجود می باشند. بسته به نیاز و خلاقیتتان می توانید این الیاف را در رنگ های گوناگون تهیه کنید
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 12 نظر ثبت شده است

5 دیدگاه برای آموزش کچه دوزی مقدماتی تا پیشرفته

  1. FARZANEH

    کچه دوزی به وسایل خاصی نیاز دارد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      معمولا هر آموزش به وسایل مخصوص خود نیاز دارد و به همین منظور در ابتدایی ترین حالت در کچه دوزی برای راحتی کار از سوزن مخصوص آن و زیری مخصوصی استفاده می شود.
      سپاس از همراهی شما

  2. yalda

    برای کچه دوزی نیاز به مهارت خاصی است؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      خیر، شما می توانید با دیدن ویدیوهای این مجموعه صفر تا صد کچه دوزی را فرا بگیرید.
      سپاس از همراهی شما

  3. لیلی

    سلام از سوزن عادی برای کچه دوزی می توان استفاده کرد؟؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله می توانید از سوزن ساده نیز استفاده کنید اما استفاده از سوزن مخصوص کچه کار را برای شما راحتتر خواهد کرد.
      سپاس از همراهی شما

  4. سلما74

    سلام کچه دوزی کار راحتیه؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      آموزش کچه دوزی به صورت صفر تا صد ارائه شده تا علاقمندان بتوانند با هر سطحی از مهارت این حرفه را فرابگیرند.
      با سپاس از همراهی شما

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      راحتی هر کار بسته به میزان علاقه و پشتکار شما دارد هر چه بیشتر تلاش کنید موفق تر خواهید بود و هر چه علاقه بیشتری در کار نشان دهید از آن بیشتر لذت خواهی برد.
      سپاس از همراهی شما

  5. A.P

    ممنون از مجموعه خوبتون تنوع بالایی داشت👍

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ممنون از همراهی شما

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

210

خریدار

4.4

رضایت

شناسه آموزش: 116

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz