آموزش زنبورداری و پرورش زنبور عسل + مدرک معتبر

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
آموزش زنبورداری و پرورش زنبور عسل

قیمت محصول

32 تخفیف

650,000 تومان

تا کنون 6,090 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1397/03/07

حجم آموزش: 33.44 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/12/28

زمان آموزش: 41 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1397/03/07

حجم آموزش: 33.44 گیگابایت

زمان آموزش: 41 ساعت

درآمدی شیرین تر از عسل
آموزش خوب + تلاش = سود تضمینی

در آموزش زنبورداری 118فایل به مهم‌ترین مواردی که یک زنبوردار باید از آن اطلاع داشته باشد اشاره شده است. علاوه بر آن شما در این دوره‌ی آموزشی صفر تا صد مهارت‌های لازم، از نحوه ساخت کندو گرفته تا روش مراقبت از زنبورها و استخراج عسل را آموزش خواهید دید. آموزشگاه 118فایل قدم به قدم در این راه همراه شما خواهد بود.

کاربران در این دوره‌ی آموزشی سه پارت بسیار مفید را آموزش خواهند دید. پارت اول شامل آموزش زنبورداری، پارت دوم آموزش حرفه‌ای زنبورداری و پارت آخر آموزش ساخت کندو است. این سه بخش شامل سرفصل های جامعی هستند و شما می‌توانید با مراجعه به سرفصل‌ها، تمام موارد تدریس شده را مشاهده فرمایید.

زنبورداری یکی از مشاغلی است که می‌توان آن را با سرمایه اندک آغاز کرد و به سود دهی خوبی رسید. برای بازگشت سرمایه و بازگشت وجه تنها کافی است با توجه به آموزش‌های 118فایل عسل مرغوب و باکیفیتی تولید کنید. برای تولید یک عسل مرغوب شما باید تمام نکات اساسی و پایه را در مورد نحوه نگهداری از زنبورها و تولید عسل بدانید که همه‌ی این موارد را دراین دوره‌ آموزشی مشاهده خواهید کرد.

در ادامه‌ی این مقاله به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص آموزش زنبورداری  پاسخ داده شده است. با این حال اگر سوالی ذهن شما را مشغول کرده است که به آن نرسیده‌اید، می‌توانید در قسمت پرسش و پاسخ سوال خود را مطرح کنید. همچنین می‌توانید با تیم پشتیبانی ما تماس گرفته  با مطرح کردن سوالات خود به پاسخ آن‌ها دست یابید.

آموزش زنبورداری 118فایل با بیش از 41 ساعت ویدئو در سه پارت “آموزش زنبورداری”، “آموزش حرفه‌ای زنبورداری” و “آموزش ساخت کندو عسل” ارائه شده تا کشاورزان و دامداران بتوانند به صورت اصولی پرورش زنبور را انجام دهند.

زنبورداری ابتدا در پرورش ملکه به نحوه اضافه کردن مانع ملکه و سوپر به کندو، بازرسی هفتگی و علامت گذاری ملکه، بهداشت، کنترل بیماری‌ها و … بیان شده تا شما هنر جویان عزیز پرورش زنبور را فرا بگیرید.

پرورش زنبور عسل یکی از مهمترین منابع درآمد زنبورداران می‌باشد. در این دوره موضوعاتی مانند آشنایی با کندوها و تجهیزات زنبورداری، ساخت کندو دادانت، کندو مدرن(flow hive)، ساخت مرحله‌ ای کندو لانگستروت و کندوهای کنیایی آموزش داده می‌شود. از این رو تولید کنندگان عسل می‌توانند مرغوب‌ ترین و با کیفیت‌ ترین عسل را تولید کنند.

شغل زنبورداری یکی از مشاغلی است که بدون داشتن دانش و مهارت در آن نمی‌توان دست به اقدامی زد. این در حالی است که بسیاری از افراد تصور اشتباهی دارند. این افراد این طور تصور می‌کنند که چون زنبورداری یک شغل قدیمی و سنتی است، نیازی به داشتن دانش ندارد. البته این تصور در نهایت موجب شکست در این شغل خواهد شد.

با وجود اینکه نیاکان ما در شغل زنبورداری تنها از راه تجربه فعالیت می‌کردند، اما امروزه وضعیت تغییر کرده است. زیرا شرایط در بخش‌های مختلف زنبورداری از جمله پرورش زنبور عسل، برداشت عسل و فرآورده‌ها و… دچار تغییر شده‌ است. از این رو این تغییرات باعث می‌شوند که دیگر نتوان با تکنیک‌های سنتی به شغل زنبورداری پرداخت. در نتیجه بهترین کار این است که فرد قبل از اقدام به کار زنبورداری درمورد آن آموزش ببیند.

سرمایه گزاری برای دیدن یک آموزش با بورسیه 300.000 تومانی
! تا پایان طرح بورسیه فرصت زیادی باقی نمانده !
  650.000 ⇒ 950.000

〈 برخی از دروس این دوره 〉

سرمایه‌ی لازم برای شروع زنبورداری

برای اشتغال در شغل زنبورداری و پرورش زنبور عسل بهتر است ابتدا در این زمینه اطلاعات لازم را به دست آورید. بهترین کار برای شروع کار زنبورداری این است که شما حداقل حدود چهل کندو داشته باشید. دقت داشته باشید که اگر مایل هستید یک واحد زنبورداری با تعداد حدود سیصد کندو راه اندازی کنید، لازم است در ابتدا مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

در صورتی هم که بخواهید اشتغال زایی کنید و افراد مختلف را استخدام کنید می‌توانید تعداد کندوها را حدود پانصد عدد پیش بینی نمایید. به‌طور کلی می‌توان گفت مقدار سرمایه‌ی اولیه برای شغل زنبورداری با توجه به شرایط مختلف متفاوت است. اما به‌طور کلی می‌توان در نظر گرفت که قیمت یک کلنی زنبور عسل با کیفیت حدود پانصد هزار تومان است. بعد از یک یا دو ماه  می‌توان از آن عسل برداشت کرد که همان مقدار سرمایه‌ای اولیه را به دست می‌آورد.

بازار کار زنبورداری در ایران چگونه است؟

قطعا درآمد یکی از مسائلی است که در هر شغلی اهمیت بسزایی دارد. در واقع می‌توان اینطور بیان کرد که درآمد هر شغل مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب و اقدام در جهت آن شغل است. زنبورداری نیز یکی از مشاغلی است که بسیاری از افراد تنها برای درآمد آن وارد این حرفه می‌شوند. این شغل راحت به نظر می‌آید. اما برای کسب درآمد از آن لازم است که ابتدا آن را به خوبی شناخت و در آن ابتدا آموزش دید و سپس به کسب مهارت پرداخت.

شغل زنبورداری همچون بسیاری از مشاغل دیگر به راهنمایی، کسب اطلاعات، مهارت و تجربه نیاز دارد. همه‌ی این کارها موجب پرورش عسل به صورت مرغوب و باکیفیت خواهد شد که درآمد خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته مهم‌ترین نقش در این کار را کارفرما برعهده دارد. برخی از افراد گمان می‌کنند که همه‌ی زنبورداران دارای درآمدهای نجومی هستند. این تصور اشتباه است. زیرا ممکن است تعدادی از زنبورداران دارای درآمدهای کم باشند.

مهم‌ترین نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که  شما باید با کسب مهارت و اطلاعات لازم و همچنین آموزش و یادگیری بتوانید که درآمد خود از شغل زنبورداری را افزایش دهید. به‌طور کلی درآمد شغل زنبورداری به عوامل گوناگونی بستگی دارد، از جمله عواملی که بر درآمد شغل زنبورداری موثر هستند می‌توان به نوع زنبور، نوع کندو، تجربه، مقدار برداشت و …‌ اشاره کرد.

عسل یکی از گران قیمت ترین محصولات کشاورزی و دامپروری محسوب می‌شود.  علاوه بر عسل می توانید موم، زهر و رویال عسل را که قیمت آن‌ ها از خود عسل هم گاهی فراتر می رود را به فروش بگذارید و درآمد خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید.

   این آموزش توسط 118 فایل تضمین میشود   

 در صورتی شروع کردید و یاد نگرفتید  

مبلغ پرداختی به شما باز خواهد گشت

بدون هیچ قید و شرطی؟؟

مزایای یادگیری زنبورداری

عسل محصول ارزشمند و اولیه زنبورداران است که ارزش غذایی زیادی دارد و سرشار از مواد مغذی مانند نیاسین، ریبوفلاوین، آهن و منگنز است.  با تهیه عسل می‌توانند از ارزش غذایی بالای آن بهره مند شوند و همچنین با فروش آن سود خوبی به دست آورند. برای اینکه بتوانید در این حرفه موفق شوید بهتر است به یادگیری آموزش زنبورداری صفر تا صد بپردازید.

 زنبورداری یک سرگرمی جذاب است: زنبورداری که اولین محصول عسل خود را برداشت می کند، سرشار از حس موفقیت است. این موفقیت زمانی حاصل می‌شود که صفر تا صد پرورش زنبور عسل و نگهداری زنبورها را بدانید.

وجود کندوها می‌تواند برای حیات وحش مفید باشد: وجود کندوهای پرورش زنبور عسل و زنبور عسل باعث می‌شود گرده افشانی در محیط صورت بگیرد و این باعث می‌شود گیاهان و میوه‌های زیادی برای سایر موجودات به وجود آید. اینکه کندوها را در چه شرایطی قرار دهید نیاز به آموزش و آزمون و خطا دارد که برای این کار می‌توانید صفر تا صد کندو داری را یاد بگیرید و اجرا کنید.

محصولات مفید شغل زنبورداری: رایج ‌ترین و با ارزش ‌ترین محصولات کندوها را عسل می‌دانیم. این در حالی است که علاوه بر عسل، گرده زنبور عسل، بره موم، ژل رویال و مطمئنا موم خام، محصولات ارزشمندی برای استفاده یا فروش هستند. برای عمل آوری ژل رویال بهتر است صفر تا صد تولید ژل رویال را بدانید تا محصولات جانبی را با کیفیت بالا تولید کنید.

چرا آموزش زنبورداری را فرا بگیریم؟

پرورش زنبور کمک می‌کند که کشاورزان محصولات بیشتری را تولید کنند. اما دلیل دیگری که موجب شده کشاورزان این دوره را مشاهده کنند، بازدهی‌ بالا و رسیدن به سود خالص در کمترین زمان است. در نتیجه می‌توان گفت دوره آموزش زنبورداری، بهترین گزینه برای رسیدن به سود و افزایش تولید در سایر محصولات کشاورزی است.

 

شغل زنبورداری از جمله مشاغلی است که می‌توان آن را با سرمایه‌ای اندک آغاز کرد. از آنجایی که عسل فرآورده‌ای مغذی و محبوب بین مردم است، شغل زنبورداری نیز از گذشته تا به امروز همواره در بین مردم پرطرفدار بوده است. از این رو تقاضای زیاد برای تولید عسل بازار مناسبی را برای شغل زنبورداری فراهم کرده است.

 

با وجود بازار کار خوب در داخل ایران برای شغل زنبورداری و تولید عسل بسیاری از افراد در این کار با صادرات نیز توانسته‌اند‌ که به درآمدهای بالاتری برسند. یکی از دلایلی که شغل زنبورداری در داخل ایران دارای بازارکار خوبی است، این است که این شغل را می‌توان در بسیاری از استان‌های کشور اجرا کرد. در سال‌های اخیر اینطور به نظر می‌رسد که بازار کار همه‌ی مشاغل از جمله شغل زنبورداری در داخل ایران چندان قوی نیست.

 

اما باید بدانید که عسل به عنوان یکی از فراورده‌‌های پرطرفدار شغل زنبورداری دارای محبوبیت زیادی است و خریداران بسیاری را دارد. در نتیجه این فرآورده سود زیادی را برای زنبوردار به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر آن بسیاری از زنبورداران هستند که در همین چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و شغل خود را توسعه داده‌اند. همچنین به غیر از عسل در شغل زنبورداری محصولات دیگری هم تولید می‌شوند که بازار فروش آن‌ها در ایران خوب است. همانطور که می‌دانید کشور ما ایران، چهار فصل است.

این ویژگی خود یک شرایط عالی برای شغل زنبورداری محسوب می‌شود. اگر بخواهید در مورد آینده‌ی کاری شغل زنبورداری اطلاعات کسب کنید در ابتدا باید بدانید که رشد کلان این شغل در آینده به پیشرفت و رشد اقتصاد کشور بستگی خواهد داشت.

آموزش زنبورداری 118فایل مناسب چه افرادی است؟

پیش نیاز و مهارت لازم برای یادگیری زنبورداری

اگر شما نیز جزء افرادی هستید که تمایل به اشتغال در شغل زنبورداری دارید، باید بدانید که برای ورود به این شغل نیاز به هیچ مهارت و پیش نیاز خاصی نخواهید داشت. اما مسلما برای موفقیت در این شغل باید دانش و اطلاعات خود را بالا ببرید و به کسب مهارت و تجربه بپردازید. زیرا تنها در این صورت است که می‌توانید برای خود درآمد خوبی رقم بزنید و در این کار موفق شوید.

مدت زمان لازم برای یادگیری شغل زنبورداری چقدر است؟

یادگیری شغل زنبورداری یا به طور کلی شروع زنبورداری از صفر را به سه روش می‌توان انجام داد. اول اینکه خودتان دست به کار شوید و تعدادی کندو با نژاد دلخواه زنبورعسل را تهیه کنید و با آزمون خطا و تجربه بعد از مدت دو الی سه سال این حرفه را یاد بگیرید که این کار کمی از نظر سرمایه و وقت گیر بودن اذیت کننده خواهد بود.

 راه دوم راهی است که به صورت تئوری و با شرکت در کلاس‌های آموزش شغل زنبورداری، حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و نیز کلاس‌های جهاد کشاورزی این حرفه را یاد بگیرید که این کار تجربه‌ای ایجاد نمی‌کند اما علم شما درباره این حرفه را بالا می‌برد لذا باید در کنار یادگیری تئوری همزمان کار عملی انجام دهید و مرحله به مرحله مسائل تئوری را اجرا کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.

سومین راه شاگردی کردن به مدت یکسال در کنار استادکار این حرفه و زنبوردار با تجربه و حرفه‌ای است. این کار باعث می‌شود از تجربیات این افراد استفاده کنید و به صورت عملی این حرفه را یاد بگیرید. در این صورت در کمتر از یک سال با صفر تا صد این حرفه آشنا خواهید شد. همچنین می‌توانید از دوره جامع آموزش زنبورداری بهره‌مند شوید و نکات ریز این شغل را بدانید.

وسایل مورد نیاز برای شروع زنبورداری

شغل زنبورداری نیز مانند هر شغل دیگری نیازمند ابزار و تجهیزات ضروری است که بتوان از طریق آن‌ها این کار را بهتر انجام داد. این ابزار معمولا قیمت‌های گرانی ندارند و همیشه در دسترس هستند. در ادامه به معرفی ابزار لازم برای شغل زنبورداری می‌پردازیم.

1.لباس مخصوص زنبورداری، کلاه زنبورداری، دستکش مخصوص چرمی اهرم کاردک برس

2. کندوها، ظرف های تغذیه، قفس حمل کننده،قفس مجزای ملکه،شبکه، اکستراتور، پولک تراش(چنگال پولک تراش)

3. موم دوز، تخته موم دوز،موم آج دار، موم ذوب کن آفتابی

4. تله گرده گیر،ظرف مخصوص جمع آوری گرده

5. دستگاه شوک دهنده الکتریکی( برای گرفتن زهر رنبور)

6. قاب تولید سلول ملکه، شبکه مانع ملکه،کندوی جفت گیری

7. تجهیزاتی برای تعمیر کندو مانند میخ،چکش،چسب و…

لیست قیمت وسایل مورد نیاز زنبورداری

بروزرسانی : 21 آبان ماه 1402

ردیف ابزار و وسایل زنبورداری قیمت (تومان)
1 تله گرده گیر هفت گوهر 80,000
2 موم دوز برنجی 20,000
3 تخته موم دوز چوبی 17,000-23,000
4 موم آج دار (هر 2 کیلو 35-36 عدد می باشد.) 280,000
5 دستکش پارچه ای 22,000-38,000
6 دستکش چرم طبیعی 95,000
7 دستکش چرم ساق کوتاه (با تور تهویه) 124,000
8 قفس مجزای ملکه 1,800,000
9 جعبه حمل ملکه 39,000
10 سرهمی زنبوداری با کلاه گرد 212,000
11 صافی عسل 462,000
12 دستگاه پرس موم 3,420,000
13 صافی بزرگ 5 حلبی 720,000
14 پرده دودی هفت گوهر 39,000
15 قاب گیر کندو 80,000
16 مجموعه سلول ملکه، نگهدارنده و پایه 1,000,000
17 کلاه زنبورداری(تاشو) 38,000
18 کلاه زنبورداری (حصیری) 73,000
19 شبکه مانع ملکه 31,000

در پایان آموزش زنبورداری چه اتفاقی می‌افتد؟

در پایان هر پارت علاقمندان مهارت ویژه‌ای در پرورش انواع زنبور به ویژه زنبور عسل را به دست می‌آورند. به گونه‌ ای که قادرند به عنوان پرورش دهنده زنبور، فعالیت گسترده‌ ای داشته باشند.

در انتهای پارت اول دوره آموزش زنبورداری، توانایی اضافه کردن مانع ملکه و سوپر به کندو، آپدیت روش میلر و الی برای پرورش ملکه، آپدیت روش نیکوت، بازرسی هفتگی و علامت گذاری ملکه، برپایی کلونی سلول ساز، کندوچه های جفت گیری ملکه، بهداشت، کنترل بیماری‌ها و غیره را کسب می کنید.

 تقسیم بندی کندو، بازرسی برای تشخیص بیماری، بازرسی هفتگی برای یافتن حشره ی موم خوار، روش استفاده از تخته کاذب و غیره موجب می‌شود که علاقمندان در پایان دومین پارت از دوره آموزش‌ زنبورداری بتوانند اصول اولیه زنبورداری را فرا گرفته و پرورش زنبور را آغاز کنند.

علاقمندان در آخرین پارت با موضوعاتی نظیر آشنایی با کندوها و تجهیزات زنبورداری، ساخت کندو دادانت، کندو مدرن(flow hive)، ساخت مرحله‌ای کندو لانگستروت و کندوهای کنیایی آشنا می شوند و توانایی پرورش زنبور عسل را در انتها به دست می‌آورند.

پس از یادگیری شغل زنبورداری می‌توانید تعدادی کندو با زنبورهای سالم و نژادی که دلخواهتان است تهیه کنید و به تولید عسل مرغوب و محصولات دیگر بپردازید. همچنین می‌توانید باعث ثمر دهی و افزایش بار باغات و مزارع خود و دیگران شوید که این کار به وسیله زنبورهای عسل با گرده افشانی انجام می‌شود. علاوه بر این می‌توانید شغلی برای خود و دیگران دست و پا کنید و درامد خوبی از این طریق داشته باشید. حتی می‌توانید به آموزش زنبورداری به افراد علاقه‌مند بپردازید و همچنین در این زمینه کار آفرینی کنید.

درآمد شغل زنبورداری در جهان

کشورهای چین، آمریکا و ترکیه بیشترین تولید عسل و اشتغال در زمینه‌ی زنبورداری را دارند. در نتیجه بیشترین درآمد مربوط به شغل زنبورداری و تولید عسل در این کشورها است. البته با توجه به اینکه امروزه در بسیاری از کشورها شغل زنبورداری رواج دارد، می‌توان در آن‌ها از طریق شغل زنبورداری به کسب درآمد پرداخت و درآمد خوبی کسب نمود. جالب است بدانید نوعی ماده به نام ملیتین وجود دارد که از زهر زنبور به دست می‌آید و برای مواردی چون دارو یا واکسن و… به کار برده می‌شود.

این ماده حدود شصت درصد از زهر زنبور را تشکیل می‌دهد. هر میلی گرم از این ماده در بازارهای روز دنیا حدود صد دلار درآمد دارد. با وجود این که استخراج این ماده نسبتا سخت است و نیازمند شرایط خاصی است. اما این کار در بسیاری از کشورهای دنیا صورت می‌گیرد و درآمد خوبی را برای افراد فراهم می‌آورد. همچنین با ایجاد تکنولوژی ساخت ژل رویال در دنیا، با تولید این محصول درآمد بیشتری برای زنبورداران در سراسر دنیا فراهم شد.

در بازارهای جهانی گرده گل و موم زنبورعسل هم از دیگر فرآورده‌هایی هستند که باعث کسب درآمد بیشتر برای شغل زنبورداری می‌شوند. به‌طور کلی در دنیا حدود شش و نیم میلیون نفر به شغل زنبورداری مشغول هستند. البته درآمد شغل زنبورداری در کشورهای مختلف توسط افراد گوناگون متفاوت است. زیرا که بسته به اقلیم زنبورداری، شرایط آب و هوایی و نوع زنبورها تولید محصولات متفاوت خواهد بود. در نتیجه درآمد نیز در این شغل متغیر است.

آموزش پرورش ملکه

4 ساعت

بهداشت و کنترل بیماری ها

3 ساعت

زنبورداری هپی ولی

3 ساعت

زنبورداری و مدیریت کلونی

2 ساعت

میکروسکوپی

5 ساعت

شروع به کار

4 ساعت

اصول زنبورداری

3 ساعت

زنبورداری میزمور

3 ساعت

محل زنبورداری و کنترل دسته با مدیریت عسل

2 ساعت

زنبورداری عمومی

3 ساعت

قطعات و تجهیزات لازم ساخت کندو

2 ساعت

کندو لانگستروت

5 ساعت

کندو دادانت

1 ساعت

فصل پرورش نوزادان در شرایط آب و هوایی معتدل ، به مقدار کم ، از اواسط دی ماه شروع شده است و مرتب توسعه می‌یابد و اوایل اردیبهشت به حداکثر خود می‌رسد.در صورتی که شرایط اجازه دهد، فعالیت تولید مثل آن ها ، به همین وضع ، تا اواخر خرداد ماه ادامه پیدا می‌کند.در ماه های آبان و آذر فعالیت زاد و ولد به کلی متوقف می گردد. هنگامی که تولید مثل کلنی در حداکثر توسعه خود می‌باشد، یک ملکه ممکن است ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تخم در روز بگذارد.
بسیاری از مناطق ایران زمین برای زنبورداری مناسب هستند. در واقع به جز مناطق کویری و ارتفاعات بلند و غیر قابل تردد و نیز مناطقی که بادهای تند و طولانی مدت دارند یا مناطق شهری که برای زنبورداری مناسب نیستند, بقیه مکان های جغرافیایی کشورمان مشکلی نخواهند داشت. البته مسلما میزان برداشت در مناطق مختلف, متفاوت خواهد بود.
برای فردی که به تنهایی می خواهد زنبورهایش را اداره کند و شغل دیگری نیز دارد و در طول هفته فقط یک یا دو روز برای زنبورداری وقت دارد و تجربه زنبورداری نیز ندارد, بهتر است حدود ۳ الی ۶ کندو بخرد تا با شکست مواجه نشود. اما کسی که با دوستانش اقدام به شروع نموده و شغل دیگری ندارد و تمام وقت می تواند به زنبورهایش رسیدگی کند و یا یک فرد زنبوردار را در کنار خود دارد, بهتر است بین ۲۰ تا ۱۰۰ کندو خرید نماید.
شما می توانید با داشتن 45 کلنی و دادن آمار به جهاد کشاورزی منطقه خود دفترچه زنبورداری بگیرید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. یکی از مزایا، این است که می توانید با توجه به سهمیه منطقه خود با توجه به تعداد کندوها شکر دولتی بگیرید و یا بیمه تامین اجتماعی بشوید. همچنین قادر به دریافت تسهیلات از جهاد کشاورزی می شوید.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
00:00
00:00
  • بدون عنوان 00:00
00:00
00:00
  • بدون عنوان 00:00
00:00
00:00
  • بدون عنوان 00:00
00:00
00:00
  • بدون عنوان 00:00
00:00
00:00
  • بدون عنوان 00:00

تاکنون 59 نظر ثبت شده است

30 دیدگاه برای آموزش زنبورداری و پرورش زنبور عسل + مدرک معتبر

  1. پشتیبان 118فایل

    با سلام و احترام
    تلاش مجموعه 118فایل بر این بوده و هست که تمامی موارد را در کتابچه نیز توضیح دهد. سپاس از همراهی شما

  2. نیما دهکردی

    در کتابچه اموزشی همه موارد و مشکلات گفته شده؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله تلاش مجموعه 118فایل بر این بوده که تمامی سرفصل ها را در کتابچه نیز ارائه کند. سپاس از همراهی شما

  3. جواد

    با سلام و احترام لطفا نمونه مدرک و گواهی که در اختیار قرار می دهید برامون ارسال کنین

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و ا حترام جهت مشاهده نمونه مدرک با شماره پشتیبانی تماس بگیرید. 09130919448 سپاس از همراهی شما

  4. فرهاد

    سلام. مدرس این دوره کیه؟
    و آیا امکان داره حدود یک ساعت از آموزش ایشون رو بعنوان نمونه تدریس ارائه بدین؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مدرس دوره بین المللی به نام آقای استوارت هستند. جهت مشاهده نمونه ویدئو با شماره پشتیبانی تماس بگیرید. سپاس از همراهی شما

  5. عباس مظفری

    آیا بعد از اتمام دوره به صورت حرفه ای میتونیم شروع به کار کنیم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله این دوره آموزشی کاربردی و ویژه بازار کار هست و شما پس از مشاهده کامل دوره قادر به حرفه ای کار کردن در این زمینه خواهید بود. سپاس از همراهی شما

  6. غلامعلی زاهدانی

    سلام من دوره آموزشی رو گذروندم و خوب برای شروع خیلی کاربردی بود و حتما توصیه میکنم در زمان شروع از یک آشنایی کمک بگیرین که بتونین در زمان کار مباحث رو بهتر درک کنین

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

  7. فاطمه قلعه نویی

    باسلام و احترام روش کار ب چه صورت هست؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی 118فایل تماس بگیرید.
      سپاس از همراهی شما

  8. نرگس

    عالی بود مطالبش

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

  9. نرگس

    چقدر طول میکشه آموزش کامل بشه ؟

    • پشتیبان 118فایل

      باسلام و احترام
      41 ساعت آموزش برای شما عزیزان در این مجوعه قرار داده شده است.
      سپاس از همراهی شما

  10. صالح

    عالی بود مطالب

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

  11. معصومه جمشیدیان

    یک کیلو گرم عسل طی چند وقت جمع آوری میشه

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      به طور کلی سه عامل اصلی در میزان تولید عسل تاثیر می گذارند:1.طبیعت یا همان مکان و جایگاهی که کندو در آن قرار دارد. 2.نژاد زنبورعسل یا همان ملکه 3.مدیریت زنبوردار
      بنابراین نمی توان مقدار مشخص در زمانی مشخص را تعیین نمود در صورتی که سه عامل اصلی در بهترین شرایط باشند شما بهترین نتیجه و برداشت را خواهید داشت.
      سپاس از همراهی شما

  12. معصومه جمشیدیان

    آیا زنبور عسل نیش کشنده هم دارد

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله، برخی از نژادها وجود دارد که به عنوان یک زنبور کشنده شناخته می شوند. نیش این زنبور ها طوری است که می تواند جان انسان را بگیرد.
      سپاس از همراهی شما

  13. معصومه جمشیدیان

    آیا امکان آموزش حضوری در استان مرکزی هم وجود دارد

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      خیر، آموزش های ما بصورت ویدئو برای شما ارسال می گردد.
      سپاس از همراهی شما

  14. کورش خسروی

    با سلام
    برا مجوز فروشگاه محصولات زنبورداری باید از کجا اقدام کنی؟ چه مدارکی میخواد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای دریافت گواهی با تیم پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.شماره پشتیبانی 09101818176.
      سپاس از همراهی شما

  15. کبری

    باسلام آیاامکان ارسال به جهان هم وجود داره

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله، از طریق فرستادن لینک امکان ارسال مجموعه به سراسر دنیا وجود دارد.
      سپاس از همراهی شما

  16. پریا اسدی

    اگه پشتکار داشته باشی قطعا در هر زمینه ایی به موفقیت میرسی کاش تام باور ها به حقیقت تبدیل میشد

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

  17. S__9800

    سلام ببخشید اولین برداشت عسل کندوی من چرا اینقدر شل است آیا این وضعیت عادی است؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در برخی از عسل ها از جمله عسل مرکبات و برخی از عسل های بهاره به جهت رطوبت بالای محیط در مناطق شمالی عسل تولیدی رطوبت بالاتری دارد. البته که این میزان رطوبت کاملا در حد استاندارد است و مشکلی ندارد. اما به طور کلی عسل های مناطق گرم و خشک رطوبت کمتری در مقایسه با عسل های مناطق معتدل و مرطوب دارند، این در صورتی است که عسل در دمای محیط و 24 درجه شل تر و در دماهای کمتر حالت سفت تری به خود می گیرد.
      سپاس از همراهی شما

  18. مهرداد نجفی

    سلام برای گواهی نامه بین المللی باید هزینه جدا از پکیج پرداخت کنیم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله برای دریافت گواهی نامه بین المللی باید هزینه مجزا پرداخت شود برای دریافت اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی تماس بگیرد.
      شماره واحد پشتیبانی: 02128423118
      سپاس از همراهی شما

  19. hamidreza

    چه وسایل و موادی رو برای شروع کار بگیریم بهتره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      براس شروع کار به وسایلی همچون: کندو چوبی، قاب های کندو، ورق موم یا برگه موم آج شده، کلاه،لباس و دستکش زنبورداری و … نیاز دارید.برای اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی ما در تماس باشید 02128423118
      سپاس از همراهی شما

  20. آریا

    سلام خسته نباشید این دوره به صورت عملیه

    • پشتیبانی 118فایل

      با سلام و احترام خیر
      این دوره آموزشی جامع به صورت پکیج برای شما ارسال میشه و تا 6 ماه میتونید از پشتیبانی سایت ما استفاده کنید
      سپاس از همراهی شما .

  21. اروند

    تو کدوم مناطق بهتره زنبورداری کنیم

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در انتخاب محل زنبورستان در فصول مختلف سال عوامل متعددی مؤثرند که زنبوردار باید با توجه به آن عوامل محل مناسبی را برای زنبورستان خود انتخاب کند.
      سپاس از همراهی شما

  22. زانیار

    چطور میشه از یه کندو بچه مصنوعی گرفت حال بخواهیم ملکه پیر کندو اصلی رو تعویض کنیم

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بعد از تقسیم باید ملکه پیر رو بکشید و به هر دو ملکه جوان بدهید.
      سپاس از همراهی شما

  23. روزبهان

    فایل های دوبله برام باز نمی کنه

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای دریافت رمز فایل ها و هر گونه مشکل فنی با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.
      شماره واحد پشتیبانی: 02122221240
      با سپاس از همراهی شما

  24. رایان

    چه فصلی برای پرورش زنبور مناسبه

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      با توجه به نژاد و شرایط محیطی می تواند متغیر باشد ولی بهترین فصل از بهمن ماه تا اواخر شهریور ماه است.
      سپاس از همراهی شما

  25. امید34

    اگر لینک دریافت کنیم همون اموزشی که روی دی وی دی هست رو ارسال مکینین یا فرق میکنه

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله. مجموعه مورد نظرتان را می توانید به یکی از روش های لینک دانلود و دی وی دی دریافت کنید و هیچ تفاوتی در محتوای آموزشی وجود ندارد.
      سپاس از همراهی شما

  26. الیا

    ملکه چندتا تخم میگذارد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ملکه توانایی تخم گذاری بیش از 2000 تخم را دارد.
      سپاس از همراهی شما

  27. اتابک

    به صورت حضوری نیرویی هست که بیان بازدید حضوری کنن ازمکان پرورش زنبور

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      خیر، آموزشگاه کسب و کار 118فایل ارائه دهنده آموزش های مختلف برای ورود به بازار کار می باشد.
      سپاس از همراهی شما

  28. ابراهیم

    چقدر طول میکشه تکثیر بشند؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ملکه در روز به طور میانگین 500 تخم می گذارد که 24 ساعت در کندو رشد می کنند و 24 ساعت هم در خارج کند به عنوان زنبور کارگر فعالیت می کنند.
      سپاس از همراهی شما

  29. اَرشیا

    تغذیه زنبور چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      همه به جز ملکه از شهد گل ها تغذیه می کنند و غذای ملکه ژل رویال می باشد.
      سپاس از همراهی شما

  30. آرشام

    ملکه با کندو خریداری میشه یا جدا؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ملکه کندو به صورت جدا خریداری می شود و توصیه می کنیم قبل از قرار دادن در کندو ملکه را رنگ کنید تا در آینده به راحتی قابل تشخیص باشد.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6,090

خریدار

4.4

رضایت

شناسه آموزش: 104

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz