آموزش معرق کاری از مبتدی تا پیشرفته|ویژه بازار کار

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
آموزش معرق کاری چوب-118فایل

قیمت محصول

30 تخفیف

740,000 تومان

تا کنون 0 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1401/09/26

حجم آموزش: 30.4 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: -

زمان آموزش: 31 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1401/09/26

حجم آموزش: 30.4 گیگابایت

زمان آموزش: 31 ساعت

معرق به معنی وصله، رگه رگه و تکه تکه است و در کل به هر چیزی که رگه‌دار باشد معرق می‌گویند. معرق کاری چوب نیز هنر قرار گرفتن قطعات و تکه‌های ریز چوب در کنار یکدیگر است. دوره آموزش معرق کاری  118فایل با بیش از 31 ساعت ویدئو آموزشی در زمینه معرق کاری چوب خدمت شما عزیزان ارائه شده است. این دوره‌ی آموزشی را می‌توانید به صورت صفر تا صد تهیه کنید.

 در پکیج  آموزش معرق کاری مبتدی تا پیشرفته  شما می‌توانید با صفر تا صد این حرفه آشنا شوید و پس از یادگیری آن وارد بازار کار شده و به درآمد برسید. پس از یادگیری کامل معرق کاری به راحتی می‌توانید وارد بازار شوید. درآمد حاصل از معرق کاری ماهانه 10 تا 20 میلیون تومان است.

امکان مهاجرت کاری از این طریق نیز فراهم است. در پایان آموزش معرق کاری به شما یک مدرک بین‌المللی اعطا می‌شود.  دوره‌ی آموزش معرق کاری چوب 118فایل را می‌توانید مناسب تر از هر آموزشگاهی تهیه کنید. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز آن به راحتی قابل دسترسی و خرید است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل توضیح داده‌ایم.

قدمت معرق در ایران به دوران باستان می‌رسد و نام قبلی این هنر نیز قبل از اسلام موزائیک بوده است. معرق در ایران در قرن 6 هجری یعنی در دوره سلجوقیان به سمت کمال رفت و بسیار متداول شد. در قرن هشتم هجری هنرمندان معرق کار به مراتب از هنرمندان دوره سلجوقی کامل‌تر و ظریف‌تر این کار را انجام می‌دادند. دوره آموزش کناف کاری 118فایل با بیش از 31 ساعت ویدئو آموزشی در زمینه معرق کاری چوب خدمت شما عزیزان ارائه شده است. در پکیج  آموزش معرق کاری مبتدی تا پیشرفته  شما می‌توانید با صفر تا صد این حرفه آشنا شوید و پس از یادگیری آن وارد بازار کار شده و به درآمد برسید.

معرق کاری چوب چیست؟

معرق به معنی وصله، رگه رگه و تکه تکه است و در کل به هر چیزی که رگه‌دار باشد معرق می‌گویند. معرق کاری چوب نیز هنر قرار گرفتن قطعات و تکه‌های ریز چوب در کنار یکدیگر است.

مزایای معرق کاری چوب

1.برای تزئین درب، پنجره، مبلمان و میزها استفاده می‌شود.

2.معرق کاری هنری قدیمی است که فرصت‌های شغلی زیادی دارد.

3.بازار کار آن اشباع نشده و می‌توان به درآمد بالایی از این حرفه رسید.

4.آزادی عمل وموفقیت و خلاقیت و انسان دوستی از ارزش‌های بالای این حرفه است.

چرا آموزش معرق کاری چوب را فرا بگیریم؟

استفاده از دوره آموزش معرق کاری چوب به شما این امکان را می‌دهد که با صفر تا صد این حرفه آشنا شوید و بتوانید برای خود کسب و کار پر سودی را راه‌اندازی کنید. همچنین یادگیری آموزش معرق چوب باعث می‌شود این حرفه را به دیگران نیز آموزش دهید و از این راه نیز به درآمد برسید. امکان مهاجرت کاری از این طریق نیز فراهم است.

آموزش معرق کاری چوب 118 فایل مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش معرق کاری چوب!

پیش نیاز و مهارت لازم برای شغل معرق کاری چوب

معرق چوب یک فن و هنر است، بنابراین برای ورود به آن نیاز به آموزش و سپس تجربه برای رسیدن به مهارت دارید. برای یادگیری این هنر روش‌های مختلفی وجود دارد، برای مثال می‌توانید معرق کاری را در هنرستان شاخه کار و دانش فرابگیرید. همچنین می‌توانید این حرفه را از آموزشگاه‌های معتبر که مدرک این هنر را اعطا می‌کنند نیز یاد بگیرید. اما اگر تحصیلات آکادمی ندارید و یا فرصت شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید می‌توانید از پکیج آموزش گام به گام معرق کاری استفاده کنید و با این هنر زیبا آشنا شوید.

مدت زمان لازم برای یادگیری معرق کاری چوب چقدر است؟

مدت زمان لازم برای یادگیری آموزش‌های این حرفه با توجه به تلاش و پشتکار و استعداد شما تعیین می‌شود که این زمان در بسیاری از افراد متفاوت است. اما به طور کلی با استفاده از پکیج آموزش معرق کاری روی چوب می‌توان این هنر را در کمتر از یک ماه آموخت و شما را مسلط در انجام معرق کاری کند.

ابزار و وسایل معرق کاری چوب

1.دستگاه پرس دستی

2. پیشکار و انواع چکش

3. اره دستی

4. اره های مویی

5. تیزک و سوهان های چوب ساب

6. سوهان تخت، رنده دستی، گاز انبر، سنگ نفت

7. ماشین پرداخت، مته های دستی و سرمته ها، سنجاقی، کبریتی و … از لوازم پرکاربرد این حرفه هستند.

لیست قیمت وسایل مورد نیاز معرق کاری چوب

بروزرسانی : 21 بهمن ماه 1401

ردیف ابزار و وسایل معرق کاری چوب قیمت (تومان)
1 سوهان های چوب ساب گرد 160,000-240,000
2 ماشین سنگ پرداخت محک 3,800,000
3 سوهان تخت 155,000
4 گاز انبر طرح (کنیپکس) 70,000
5 اره دستی (رونیکس) 220,000
6 اره مویی (در مدل های متنوع) 24,000-300,000
7 پرس دستی (5 کیلویی) 1,350,000

قیمت معرق کاری چوب

معرق کاری چوب با توجه به ظرافت و سایز چوب و دست ساز بودن آن قیمت‌های مختلفی بین 1 تا 20 میلیون تومان و بیشتر نیز می‌تواند قیمت بخورد و به فروش برسد.

سرمایه لازم برای شروع معرق کاری چوب

برای وارد شدن به این حرفه باید ابتدا تجهیزات و وسایل این کار را تهیه کنید. برای مثال كمان اره، ميز مخصوص، تيغه، اره مويي حدود یک میلیون تومان و چوب‌هاي رنگي، نئوپان، روغن جلا و پليستر حدود 5 میلیون تومان و… سرمایه نیاز دارد که به طور کلی با داشتن یک محیط کار استاندارد با سرمایه حدود 50 میلیون تومان می‌توانید وارد این حرفه شوید. به طور کلی برای شروع بدون در نظر گرفتن هزینه‌های آموزش اولیه با این فرض که هزینه‌ای برای مکان کارگاه نداشته‌ باشید به کمتر از ۲ میلیون تومان سرمایه نیاز خواهید داشت.

در پایان آموزش معرق کاری چوب چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از یادگیری معرق کاری می‌توانید وارد بازار کار پر رونق این حرفه شوید و بعد از جلب اعتماد و جذب مشتری سفارشات مختلف بگیرید و کار خودتان را گسترش دهید. علاوه بر این با یادگیری این حرفه می‌توانید اشتغال زایی کنید و این هنر زیبا و پر درآمد را به دیگران نیز آموزش دهید.

بازارکار و درآمد معرق کاری چوب در ایران

معرق‌ کاری یکی از حوزه‌های صنایع ‌دستی است که در سال‌های گذشته رونق بسیاری یافته است. با اینکه محصولات این رشته هنری ارزان نیستند و برخی از محصولات مرغوب دست‌ساز تا ۱۵میلیون تومان نیز ارزش داشته و بسیاری دیگر نیز بیش از یک میلیون تومان قیمت ‌گذاری می‌شوند اما همچنان بازار کار پر رونقی دارند. درامد حاصل از این کار بستگی به فعالیت و میزان فروش شما دارد و ممکن است این مبلغ در ماه بین 10 الی 20 میلیون تومان و بیشتر باشد. می‌توانید وقتی وارد این حرفه شدید با دو روش محصولات خود را به فروش برسانید. روش اول فروش در فضای مجازی از طریق ایجاد فروشگاه، پیج‌های اینستاگرام و با استفاده از فروشگاه‌های واسط است و روش دوم فروش در فضای حقیقی است که می‌توانید از این طریق بازار کار ثابتی برای خود رقم بزنید.

ابزار و وسایل مورد نیاز و آموزش ابتدایی معرق کاری

2 ساعت

آموزش ساخت تابلوهای مسطح معرق کاری

4 ساعت

آموزش ساخت تابلوهای برجسته معرق کاری

2 ساعت

آموزش ساخت جعبه معرق کاری

2 ساعت

آموزش ساخت ظروف معرق کاری

14 ساعت

آموزش ساخت میز کمد صندلی معرق کاری

6 ساعت

ایده های جذاب و خلاقانه معرق کاری

1 ساعت

آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
لبه دندانه های تیغه به سمت پائین یا به سمت دسته باشد. یک طرف تیغه را بین بست و کمان قرار می دهیم و تیغه را روی پیچ قرار می دهیم. چون دو تا پیچ موازی هم هستند اگر تیغه روی دو پیچ قرار گیرد بصورت صاف و موازی بسته می شود بعد از اینکه یک سمت پیچ را سفت کردیم با دست یاغ کمان بند کمان را جمع می کنیم و تیغه را در سمت دیگر کمان وبست قرار داده و پیچ را سفت می کنیم. تیغه نباید شل و سفت بسته شود که در هردو صورت باعث شکستن تیغه می شود اگر سفت بسته شود تیغه داغ می کند ومی شکند و اگر شل باشد در هنگام برش توی کار گیر می کند و می شکند.
به‌طور کلی و به تجربه دو راهکار را می توانم پیشنهاد کنم. نخست فروش در فضای مجازی از طریق ایجاد فروشگاه، پیج های اینستاگرام و با استفاده از فروشگاه های واسط و دوم فروش در فضای حقیقی.
معرق کاری ، علاوه بر اینکه یک صنعت و هنر محسوب می‌شود، می‌تواند جایگاه ویژه‌ای نیز در دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما نیز داشته باشد. امروزه در چیدمان‌های سبک کلاسیک که از چوب طبیعی به عنوان متریال اصلی استفاده می‌شود، از طرح‌های منبت و معرق ، در دکوراسیون منزل و حتی آشپزخانه استفاده می‌شود.این هنر به اندازه هنر منبت مورد علاقه ایرانیان است.
بدیهی است چوبی که در هنر معرق کاری کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد، در زیبایی و استحکام آن نقش دارد. هر چه دوام و استحکام چوب بیشتر باشد، طبیعتا ارزش اثر هنری را افزایش خواهد داد و کیفیت آن را ارتقاء می‌دهد.در انتخاب چوب معرق باید دقت نمایید که چوب بسیار مستحکم باشد. به عنوان مثال، چوب درخت گلابی، چوب مناسبی برای انجام هنر معرق کاری است. چوبی که برای معرق کاری انتخاب می‌کنید، باید کاملا خشک شده باشد، چوب‌های تر که تازه از درخت جدا شده‌اند، به زودی ترک می‌خورند و برای معرق کاری مناسب نیستند. چوبی که انتخاب می‌کنید باید قابلیت اره شدن و رنده شدن را داشته باشد. از چوب‌هایی استفاده کنید که دارای رگه‌های طبیعی زیبا هستند تا یک اثر زیبا و منحصر بفرد را برای شما ایجاد کنند. چوب‌هایی که در بافت خود گره و زدگی دارند مناسب کار معرق کاری نیستند.
همیشه بین برش ها فاصله ایجاد کنید تا تیغه ها خنک شوند. برای کار با اره مویی،بهتر است از عینک،ماسک و دستکش استفاده کنید تا گرد و خاک حاصل از برش به شما ضرری نرساند. اگر موی بلند دارید حتما به طریقی آن را جمع کنید و سعی کنید آستین های لباس شما برای برش اخلالی ایجاد نکند. در اره مویی برقی سرعت مناسب برای قطعه کار را باید انتخاب کنید.برای برش قطعه ضخیم از سرعت بالاتر و برای برش قطعه نازک تر از سرعت پایین دستگاه استفاده کنید. همیشه بعد از اتمام برش،گوشه های کار را سمباده بزنید.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 6 نظر ثبت شده است

3 دیدگاه برای آموزش معرق کاری از مبتدی تا پیشرفته|ویژه بازار کار

  1. arash.r2160

    خرید مجموعه به صورت قسطی هم امکان پذیره؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      به صورت اقساطی خیر اما شما می توانید با پشتیبانی ما تماس گرفته و از تخفیفات ویژه عید فطر مطلع شوید.
      شماره پشتیبانی 118فایل 02128423118
      سپاس از همراهی شما

  2. SOROSH

    معرق در مواردی استفاده می شود؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      شما می توانید در موارد زیادی برای زیبایی بیشتر کار خود از معرق استفاده کنید همانند: ساخت کمد و بوفه، تهیه ظروف، انواع تابلو، ساخت میز و صندلی و… .
      سپاس از همراهی شما

  3. حسین یاری

    معرق کاری بسیار ظریف هست میشه با دیدن ویدیو آموزش ببینیم؟؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله این مجموعه به صورت کامل و از صفرتا صد کار را به شما می آموزد شما با دیدن این ویدیوها و تمرین و پشتکار می توانید به حرفه ای شدن خود کمک کنید.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0

خریدار

3.6

رضایت

شناسه آموزش: 3364

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz