آموزش پرورش مرغ محلی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

615,000 تومان

تا کنون 105 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1399/02/24

حجم آموزش: 15.36 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/02/24

زمان آموزش: 13 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1399/02/24

حجم آموزش: 15.36 گیگابایت

زمان آموزش: 13 ساعت

مرغ داری یکی از شغل‌های پول ساز در جهان است. اما یکی از بزرگترین مشکلات این حرفه، سرمایه اولیه هنگفت مورد نیاز آن است. با این حال آموزشگاه 118فایل برای این مورد نیز راه حلی اندیشیده است. شما می‌توانید با سرمایه اولیه کم یا متوسط شروع به پرورش چند مرغ محلی کرده و به آرامی کسب و کار خود را وسعت دهید. برای پرورش مرغ محلی برخلاف تصور عموم نیاز به علم و دانش کافی خواهید داشت. تکنیک‌ها و نکات مورد نیاز پرورش مرغ محلی را می‌توانید در دوره‌ی پرورش مرغ محلی 118فایل مشاهده کنید. این دوره‌ی آموزشی دارای 13 ساعت ویدئوی آموزشی است. در این دوره به صورت مرحله به مرحله از خرید جوجه گرفته تا ایجاد شرایط مناسب برای پرورش مرغ و پرورش مرغ‌های گوشتی و تخم گذار به شما آموزش داده می‌شود. همچنین نحوه پرورش و نگهداری جوجه، نحوه تشخیص جنسیت جوجه ها، نحوه درمان انواع بیماری‌ها، نحوه ساخت و استفاده از دستگاه‌های جوجه کشی را به صورت صفر تا صد در این دوره فرا خواهید گرفت. شما می‌توانید پس ‌از این دوره‌ها شروع به پرورش مرغ محلی کنید و از طریق فروش مرغ و جوجه یا گوشت آن‌ها به درآمد برسید.  یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که وسایل مورد نیاز آن به راحتی قابل دسترس است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات لازم جهت پرورش مرغ محلی، شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

بسیاری از افراد به‌ دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند با میزان اندکی سرمایه روی یک کار سرمایه ‌گذاری کنند و بعد اسباب کار خود را راه اندازی نمایند. پرورش مرغ محلی یکی از مواردی است که می‌تواند در این زمینه به آن‌ها کمک کند. همچنین این کار جزء بهترین گزینه‌ها جهت کسب درآمد است زیرا که آن‌ها با پرورش مرغ محلی می‌توانند در هر فضایی و با استفاده از هر میزان سرمایه به سوددهی بالایی دست پیدا کنتد. با توجه به این موضوع که گوشت مرغ و تخم‌ مرغ جز کالاهای ضروری سفره‌های ایرانی است پرورش مرغ محلی می‌تواند به ان‌ها کمک کند که کاری پرسود را شروع نمایند. البته برای انجام این کار افراد نیاز به یک دوره جامع و کامل در زمینه آموزش پرورش مرغ محلی خواهند داشت تا بتوانند این کار را با مشکلات کمتری شروع کرده و با تکنیک‌ها و ترفندهای آن آشنا شوند. و بعد آن‌ها با این کار در مدت زمان کوتاهی وارد بازار کار خواهند شد.

نحوه پرورش و نگهداری جوجه، نحوه تشخیص جنسیت جوجه ها، نحوه درمان انواع بیماری‌ها، نحوه ساخت و استفاده از دستگاه‌های جوجه کشی و نحوه صحیح پرورش انواع مرغ تخم گذار و گوشتی را فرا خواهید گرفت.

مزایای پرورش مرغ محلی

1. مرغ محلی در مقایسه با دیگر پرندگان نسبت به بیماری‌ها مقاومت بیشتری نشان می‌دهد.

2. پرورش مرغ محلی در مقایسه با سایر مرغ‌ها تلفات و مشکلات کمتری دارد.

3. مرغ محلی نسبت‌ به بیماری‌ها و آفت‌ها و گرما و سرما سازگارتر است.

4. با توجه به موارد ذکر شده پرورش این‌گونه مرغ‌ها دارای بازار کار خوب و سودآوری بیشتری است.

5. با توجه به تقاضا برای خریداری این‌گونه مرغ‌ها می‌توان گفت که یادگیری و آموزش پرورش مرغ بومی راه حل خوبی برای اشتغال زایی است، زیرا پرورش مرغ محلی بازار کار خوبی دارد.

6. مرغ محلی را می‌توان در هر شرایطی و در هر مکانی پرورش داد. از جمله این مکان‌ها می‌توان به خانه‌ها یا باغچه‌ها اشاره کرد.

7. پرورش مرغ محلی نیاز به سرمایه زیادی ندارد زیرا که این‌گونه مرغ‌ها از پس مانده غذاها نیز تغذیه می‌کنند.

چرا پرورش مرغ محلی را فرا بگیریم؟

 پرورش مرغ بومی برای تمامی کسانی که به‌ دنبال شروع یک کسب و کار کم‌ ریسک و پربازده هستند می‌تواند مناسب باشد، شما می‌توانید با سرمایه کم، فضای محدود، بدون نیاز به تجهیزات مدرن و با رعایت حداقل اصول بهداشتی و واکسیناسیون به سود بالایی برسید. از این رو همه علاقمندان به پرورش طیور می‌توانند از این آموزش استفاده کنند.

آموزش پرورش مرغ محلی 118فایل مناسب چه افرادی است؟

پیش نیاز و مهارت لازم برای شروع پرورش مرغ

برای شروع هر کسب و کاری لازم است افراد ابتدا در این زمینه آموزش ببینند تا بتوانند با مهارت کافی وارد آن شوند. در شغل پرورش مرغ محلی نیز این موضوع صادق است. افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته مربوط به پرورش مرغ محلی باشند می‌توانند این شغل را در هنرستان یا دانشگاه علمی کاربردی از طریق رشته‌ی مرغداری فرا بگیرند. البته باید دقت داشته باشید که برای این شغل نیاز به تحصیلات خاصی نیست و حتما لازم نیست که افراد در این زمینه مدرک یا مجوز خاصی داشته باشند.

از جمله راه‌های دیگری که برای آموزش پرورش مرغ محلی در خانه وجود دارد می‌توان به حضور در کلاس‌های حضوری یا غیرحضوری این رشته اشاره کرد. در کلاس‌های حضوری افراد باید بعد از برگزاری دوره‌های آموزش کامل پرورش مرغ محلی در آن‌ها شرکت کنند. اما باید بدانید در این زمینه معایبی نیز وجود دارد. از جمله این معایب می‌توان به هزینه و اتلاف وقت بیشتر اشاره کرد. اما بهترین روش برای یادگیری حرفه‌ای مانند پرورش مرغ محلی شرکت در دوره‌های غیر حضوری و آنلاین این رشته است. این دوره‌ها به‌ صورت کاربردی در اختیار افراد قرار می‌گیرند و آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند. دقت داشته باشید که این آموزش‌ها به‌ صورت صفر تا صد آماده شده‌اند، به همین دلیل می‌توانند برای تمامی افراد مفید باشند.

مدت زمان یادگیری شغل پرورش مرغ محلی چقدر است؟

بسیاری از افراد اینگونه تصور می‌کنند که برای پرورش مرغ محلی نیاز به مدت زمان زیادی جهت یادگیری نیست و آن‌ها می‌توانند این شغل را از افراد دیگر یا به‌ صورت خودآموز بیاموزند. اما این افراد باید بدانند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روش‌های تولید، انواع تکنیک و ترفند از جمله نکات مهمی هستند که برای پرورش مرغ محلی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین برای تسلط بر روی این موارد لازم است که افراد ابتدا در این زمینه آموزش ببینند. مدت زمان یادگیری این شغل در افراد مختلف متفاوت است. در واقع هرچقدر فردی استعداد، علاقه و انگیزه بیشتری داشته باشد می‌تواند این حرفه را در مدت زمان کوتاه‌تری یاد بگیرد. همچنین در نظر داشته باشید که روش آموزش پرورش مرغ محلی نیز بر روی مدت زمان یادگیری آن می‌تواند مؤثر باشد. به‌ عنوان مثال فردی که از طریق شرکت در کلاس‌های حضوری آموزش ببیند به مدت زمان بیشتری احتیاج خواهد داشت. در حالی‌ که اگر او از طریق دوره‌های آموزش پرورش مرغ بومی این رشته را بیاموزد زمان یادگیری آن بسیار کاهش پیدا می‌کند و این زمان به چیزی حدود ۱ هفته تا ۲ هفته می‌رسد.

وسایل مورد نیار برای پرورش مرغ محلی

بسته به گستره‌ی کاری که هر فرد دارد تجهیزات مورد استفاده برای پرورش مرغ محلی می‌تواند متفاوت باشد. به‌ عنوان مثال فردی که قصد پرورش مرغ بومی در خانه دارد، تنها به یک قفس و غذا برای پرندگان احتیاج خواهد داشت. اما همین فرد در حالتی که بخواهد از این کار به‌ عنوان یک شغل صنعتی راه اندازی کند نیاز به تجهیزات پیچیده‌تری خواهد داشت که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

1. قفس برای نگه‌داری

2. لانه برای تخم گذاری

3. دان خوری در انواع گوناگون

4. آب خوری در انواع گوناگون

5. بادشکن

6. دریچه هوا

7. زاویه دان خوری

8. زنجیر انتقال دان

9. هیتر و وسایل کنترل دما

10. نور و تهویه و رطوبت

سرمایه مورد نیاز پرورش مرغ محلی

سرمایه جزء اصلی برای شروع و راه ‌اندازی هر کسب ‌و کاری است و بدون آن نمی‌توان در هیچ کاری به موفقیت دلخواه رسید. در مورد سرمایه مورد نیاز برای پرورش مرغ محلی باید این نکته را به‌ خاطر داشته باشید که شغل پرورش مرغ محلی جزء مشاغلی است که نیازمند سرمایه‌ی اندکی است. افراد می‌توانند با حداقل میزان هزینه نیز این کار را راه ‌اندازی کنند اما باید توجه کنید که در صورتی‌ که افراد سرمایه‌ی بیشتری برای این شغل در نظر بگیرند می‌توانند به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنند. اولین مورد برای سرمایه‌ گذاری، هزینه جهت آموزش پرورش مرغ بومی گوشتی و تخم گذار و شرکت در دوره‌های آن است تا از طریق آن افراد بتوانند به مهارت کافی در این زمینه دست پیدا کنند.

سپس لازم است افراد ابزار و تجهیزات مورد نیاز این شغل را خریداری کرده و بسته به گستره‌ی کاری خود تعداد آن‌ها را مشخص کنند. به‌ عنوان مثال فردی که قصد دارد این کار را به‌ صورت صنعتی انجام دهد به ۵۰۰ مرغ تخم ‌گذار و تجهیزات لازم این شغل نیاز دارد که در این حالت هم سرمایه مورد نیاز آن چیزی حدود ۳۵ میلیون تومان است. همچنین بعد از این مورد لازم است که افراد برای تغذیه مرغ‌ها نیز هزینه‌ای را در نظر بگیرند که این هزینه تا زمان تخم‌ گذاری جوجه‌ها به چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان می‌رسد. باید بدانید که این شغل جز مشاغل زود بازده است و افراد در مدت‌ زمان کوتاهی به سرمایه مورد نیاز خود خواهند رسید.

در پایان آموزش پرورش مرغ محلی چه اتفاقی می‌افتد؟

افراد در طول آموزش پرورش مرغ بومی با نحوه ساخت انواع دستگاه‌های جوجه کشی آشنا می‌شوند. همچنین آن‌ها یاد می‌گیرند که چطور مرغ‌های گوشتی و تخم‌ گذار را پرورش دهند و در مورد بهترین نژادهای آن‌ها اطلاعات به دست می‌آورند. همچنین آن‌ها در طول این آموزش‌ها با نحوه تغذیه مرغ‌ها آشنا شده و در مورد شرایط نگه‌داری آن‌ها آگاهی به دست می‌آورند. همچنین بعد از آن با شرکت‌ در دوره‌‌های آموزشی نسبت به شرایط محیطی پرورش مرغ محلی شناخت پیدا می‌کنند و نحوه تولیدمثل آن‌ها را به‌ خوبی می‌شناسند. این افراد می‌توانند پس ‌از این دوره‌ها شروع به پرورش مرغ محلی کنند و از طریق فروش مرغ و جوجه یا گوشت آن‌ها به درآمد برسند. در نظر داشته باشید که مرغداری یا پرورش مرغ محلی جزء مشاغلی است که از هر لحاظ دارای منفعت و سود است.

در پایان آموزش پرورش مرغ محلی با بهترین نژاد‌های مرغ تخم‌ گذار و گوشتی آشنا خواهید شد. شما می توانید با توجه به هدف خود به انتخاب نژاد مرغ مورد نظر جهت پرورش بپردازید و شرایط مناسب محیطی برای پرورش مرغ در فصول مختلف را فراگرفته تا تلفات ناشی از این مورد را در میان مرغ‌های خود به حداقل برسانید و شما با انواع بیماری‌ ها آشنا شده و نحوه درمان هر یک به خصوص بیماری‌های تنفسی را فراخواهید گرفت.

در این‌مجموعه نحوه نگهداری، مراقبت و پرورش جوجه مرغ‌ها، پرورش انواع مرغ‌های تخم‌ گذار و گوشتی نیز ارائه شده است. در این مجموعه نکاتی در خصوص علل تخم نگذاشتن مرغ، نحوه جفت گیری و تولید مثل مرغ، تعداد مناسب مرغ برای شروع پرورش، زمانبندی تخم گذاری مرغ، اقداماتی برای تخم گذاری بیشتر مرغ‌ها و… بیان شده است. در پایان مجموعه شما با نحوه ساخت انواع دستگاه جوجه کشی و نحوه استفاده از آن را یاد خواهید گرفت.

بازار کار مرغ محلی در ایران چگونه است؟

اگر فکر کنیم که شما یک مکان مناسب را ساخته و تمامی نکاتی که برای پرورش مرغ هست را تعلیم و با تمام بیماری ها و راهکارهای پیشگیری و درمان آنها آشنا شداید. حال می‌توانید کسب و کار خود را گسترش داده و کسب درآمد کنید. به طور متوسط اگر شما یک پرورشگاه مرغ راه اندازی کنید، می‌توانید به طور میانگین 5 مرتبه در سال حدود 10 هزار قطعه جوجه ریزی کنید.

اگر فرض کنیم هرکدام باید حدود 2 هزار تومان سود بدهند. در بهترین حالت ثبات بازار هم وجود داشته باشد. همچنین مشکلی با اخذ مدارک مربوط به پرورش مرغ نداشته و در تهیه مواد اولیه با مشکل روبرو نشوید، حدودا هر قطعه 2000 تومان سود می دهد.

به عبارتی می توان گفت در هر دوره جوجه ریزی، حدود 20 میلیون تومان سود به دست آورد. باید اشاره کرد که هزینه خوراک دام به چند دسته سوپر استار، پیش دان، میان دان و پس‌دان تقسیم می‌شوند. میزان دان مصرفی تا حدودا 42 روزگی مرغ‌ها به حدود 150 هزار تومان هم می‌رسد. همچنین شما می‌توانید محصولات خود را وارد بازار کرده و به فروشندگان محصولات غذایی بفروشید. حتی برای خود، فروشگاه اینترنتی ایجاد کرده و به صورت عمده بفروشید.

آشنایی با انواع نژاد ها

1 ساعت

غذای مورد نیاز مرغ و جوجه و شرایط محیطی مناسب

3 ساعت

انواع بیماری ها و راه های درمان

1 ساعت

پرورش جوجه

2 ساعت

نکات تکمیلی پرورش مرغ

2 ساعت

مرغ گوشتی

3 ساعت

دستگاه جوجه کشی

1 ساعت

می‌توانید به جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کنید، و با دریافت لیست مراکز معتبر، از پرورش دهنده های تأیید شده خرید کنید. شرایط آب هوایی و سازگاری را در زمان انتخاب یک نژاد از یاد نبرید.
مرغ خانگی همانطور که از اسمش پیداست ، در خانه نگهداری می شود ولی به خاطر اینکه سروصدای زیادی دارند و ممکن است برای همسایه ها مزاحمت ایجاد کنند و همچنین در تعداد زیاد ممکن است بوی آن برای همسایه ها مزاحمت ایجاد کند. البته با تمهیداتی می توان بوی مرغداری را بطور کامل از بین برد.
بهتر است واحد پرورشی خود را در یک منطقه روستایی دایر کنید. صرف‌نظر از این‌که اجاره یا تهیه فضا در یک منطقه روستایی ارزان‌تر است، امکان دسترسی پرنده به خاک موردنیاز برای تغذیه نیز فراهم بوده و علاوه‌بر این می‌توانید از پسماند کشاورزی و باغداری روستاییان برای تغذیه پرندگان استفاده کنید. هزینه تجهیز واحد پرورشی بین ۴,۵ تا ۶‌میلیون تومان. پس از دوره اول، سود خالص تقریبا صد درصد می‌شود.
شما میتوانید با توجه به تعداد مرغی که میخواهید پرورش دهید فضای خود را تعیین کنید. مثلا حیاط خانه، یا در باغ های روستا و.. خلاصه هرجای که بتوان مرغ نگهداشت.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 22 نظر ثبت شده است

11 دیدگاه برای آموزش پرورش مرغ محلی

  1. مجتبی

    سلام وقت بخیر ویدیو ها زبان فارسی هستن؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      خیر، ویدئوها دارای زیرنویس تحت الفظی هستند.
      سپاس از همراهی شما

  2. parastooooo_16

    بسته چند روزه به دستم میرسه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بسته آموزشی شما بین 3 تا 7 روز کاری تحویل داده خواهد شد.
      سپاس از همراهی شما

  3. t.o

    خیلی دوره مفیدی بود ممنون

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

  4. sARDAr

    مرغ بومی چه نوع مرغیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مرغی که به صورت سنتی پرورش داده می شود اینگونه از مرغ ها در باغ ، حیاط و فضاهای شخصی پرورش داده می شوند.
      سپاس از همراهی شما

  5. yaghoobi

    طول دوره پرورش چقدره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      معمولاً طول دوره پرورش مرغ محلی ۱۲۰ تا ۱۵۰ روز می باشد.
      سپاس از همراهی شما

  6. فرهان

    چقدر سرمایه اولیه لازمه برای شروع کار؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      میزان سرمایه اولیه شما بستگی به تجهیزات ، تعداد مرغ ها ، مکان مورد نیاز برای نگهداری و …. دارد.
      سپاس از همراهی شما

  7. parham.sameti

    چرا پرورش مرغ؟

    • پشتیبان 118فایل

      ب سلام و احترام
      مرغ بومی از مقاوم ترین پرندگان در برابر انواع بیماری ها و سرما شناخته می شود و همچنین با سرمایه کم می توان این کار را شروع کرد.
      سپاس از همراهی شما

  8. a._g610

    عالی بود.

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

  9. HajAli

    فرق مرغ سفید با بومی چیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مرغ های سفید راندمان بالاتر و مصرف دان کمتری دارند در حالیکه مرغ های بومی به دلیل کمیاب بودن، بازار مناسب تری دارند. هزینه برای پرورش مرغ سفید بیشتر است.همچنین پرورش مرغ بومی در مقیاس های کوچک امکان پذیر نیست درحالیکه مرغ بومی را میتوان به راحتی هر جایی پرورش داد.
      سپاس از همراهی شما

  10. amir_mhmd

    پرورش نوع گوشتی اموزش داده میشه یا تخم گذار؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      آموزش پرورش مرغ محلی 118فایل با بیش از 13 ساعت ویدئو آموزش به صورت مرحله به مرحله از خرید جوجه، ایجاد شرایط مناسب برای پرورش مرغ تا پرورش مرغ‌های گوشتی و تخم گذار را به شما آموزش می دهد.
      سپاس از همراهی شما

  11. a0216k

    به چه فضایی برای این کار نیاز داریم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      فضای مورد نیاز برای پرورش مرغ بومی به تعداد مرغ های انتخاب شده شما بستگی دارد.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

105

خریدار

4.8

رضایت

شناسه آموزش: 3251

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz