آموزش ساخت ظروف دفرمه رزینی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

322,000 تومان

تا کنون 210 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1399/12/06

حجم آموزش: 7.58 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/12/06

زمان آموزش: 7 ساعت

سطح آموزش: 2

تاریخ انتشار: 1399/12/06

حجم آموزش: 7.58 گیگابایت

زمان آموزش: 7 ساعت

ظروف دفرمه (تغییر شکل یافته) رزینی، یکی از هنرهای دستی است که طرفداران زیادی در بین علامندان به هنر پیدا کرده است. همانطور که از اسم این هنر مشخص است این ظروف با استفاده از رزین و تغییر شکل آن در اشکال متنوع، ساخته می‌شوند. آنچه که در ابتدا توجه شما را جلب خواهد کرد اشکال غیر عادی این ظروف است.  از این ظروف می‌توان در تزئین سفره های عقد، در تزئین دیوار اتاق منزل، و … استفاده کرد. این هنر نسبتا جدید است. شما با فراگیری آن می‌توانید در منزل این گونه ظرف‌ها بسازید. سپس علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، درآمدزایی هم داشته باشید. آموزش ساخت ظروف دفرمه‌ رزینی 118 فایل برای ورود به بازار‌ کار، یک منبع جامع و کامل می‌باشد. شما می‌توانید از مدل‌ های این‌ مجموعه و نمونه کارهایی که در فضای اینترنت موجود است ایده‌ بگیرید. آموزش ساخت ظروف دفرمه رزینی 118فایل با بیش از 7 ساعت ویدئو آموزشی ارائه شده است.

یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز برای ساخت ظروف دفرمه رزینی  به راحتی قابل دسترس است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

رزین اپوکسی یک ترکیب شیمیایی همه کاره است که دارای طیف وسیعی از خواص مکانیکی و مقاومتی منحصر به فرد است. به طور کلی، سه نوع یا کلاس اپوکسی وجود دارد: رزین اپوکسی خالص، رزین‌های پلی استر و اپوکسی آکریلات. هر یک از این کلاس‌ها دارای خواصی با کمی متفاوت هستند (به عنوان مثال، آکریلات‌های اپوکسی معمولا زمان پخت سریع‌تری نسبت به رزین‌های اپوکسی خالص دارند) و بنابراین ممکن است در شرایط خاص مورد استفاده و یا جایگزین شوند. بیسفنول دی گلیسیدیل اتر، یک رزین اپوکسی مایع است و بیش از 75 درصد از رزین‌های اپوکسی مورد استفاده در صنعت را تشکیل می‌دهد.

به طور کلی، پوشش اپوکسی مقاومت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش، گرما و سایش را در برابر هر ماده‌ای که روی آن اعمال می‌شود، ارائه می‌دهد. این به جلوگیری از خوردگی کمک می‌کند و به عنوان یک درزگیر از سطوح، از جمله خطوط لوله، فلز، کف، میز و قطعات تجهیزات محافظت می‌کند. این ماده همچنین به عنوان یک عایق عالی عمل می‌کند. اغلب در ترانزیستورها و مدارهای الکتریکی برای محافظت از قطعات در برابر رطوبت، کثیفی، گرد و غبار و سایر زباله‌هایی که می‌توانند در طول زمان به مواد آسیب برسانند، یافت می‌شود. از رزین اپوکسی می‌توان استفاده‌های مختلفی در صنایع مختلف همچون ساخت ظروف دفرمه رزینی و تزئینات دکوری استفاده کرد. برای یادگیری این حرفه می‌توانید از پکیج آموزش ساخت ظروف دفرمه رزینی استفاده کنید.

ظروف رزینی یکی از محبوب‌ ترین ظروف تزئینی است که می‌توانید به عنوان دکوری و یا ظروف شیرینی خوری و شکلات خوری استفاده کنید. این ظروف به دلیل شکل غیر متعارف خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این دوره ابتدا با انواع رزین و رنگ آشنا می‌شوید. همچنین نحوه ساخت قالب سیلیکونی با فرم آزاد و آموزش طرح دادن به رزین را فرا خواهید گرفت و می‌توانید همراه با این آموزش، ظروف را بسازید.

مزایای آموزش ساخت ظروف دفرمه رزینی

1. افزایش حوصله و دقت

2. درآمدزایی

3. این هنر نسبتا جدید است و آینده روشنی در بازار کار دارد.

4. سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع خیلی مناسب است.

5. به محیط خاصی برای شروع

6. می‌توانید از این ظروفی که خودتان ساخته‌اید در مناسبت‌های مختلف به دوستان و آشنایان خود هدیه دهید.

7. مواد اولیه مورد استفاده در این هنر بسیار ساده و ارزان است و شما به راحتی و با صرف هزینه کم می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

چرا ساخت ظروف دفرمه رزینی را فرا بگیریم؟

در ابتدا به طور مختصر در مورد این هنر توضیح می‌دهیم. ظروف دفرمه (تغییر شکل یافته) رزینی، یکی از هنرهای دستی است که طرفداران زیادی در بین علامندان به هنر پیدا کرده است. همانطور که از اسم این هنر مشخص است این ظروف با استفاده از رزین و تغییر شکل آن در اشکال متنوع، ساخته می‌شوند. واژه “ظرف” یک اسم کلی است و به هر آنچه که با استفاده از رزین و به کمک هنر دست ساخته شود، ظروف دفرمه رزینی می‌گویند.  از این ظروف می‌توان در تزئین سفره های عقد، در تزئین دیوار اتاق منزل، و … استفاده کرد. تنوع در طراحی و رنگ این ظروف، هر انسانی را به خود جلب می‌کند. چیزی که اول از همه نظر انسان را جلب می‌کند شکل‌های غیر عادی این ظروف است.

این هنر نسبتا جدید است. شما با فراگیری آن می‌توانید در منزل این گونه ظرف‌ها بسازید و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، درآمدزایی هم داشته باشید. آسان‌ترین راه برای یادگیری این هنر تهیه پکیج تصویری آموزش ساخت انواع ظروف دفرمه رزینی است.

آموزش ساخت ظروف دفرمه‌ رزینی برای ورود به بازار‌ کار، یک منبع جامع و کامل می‌باشد. شما می‌توانید از مدل‌ های این‌ مجموعه و نمونه کارهایی که در اینترنت موجود است ایده‌ بگیرید و طرح‌ های جدید و خاصی را بسازید. توجه داشته باشید تنها با آموزش ساخت ظروف دفرمه رزینی نمی‌ توانید حضوری پر رنگ در بازار داشته باشید. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌ های ورود به بازار ظروف دفرمه (کریستالی) رزینی است.

برای کار با رزین در ابتدا باید مشخص کنید در کدام از قسمت های این هنر می خواهید آموزش ببنید، کار با رزین و چوب یا رزین آبستره یا زیورآلات رزینی البته که یادگیری هر یک از این رشته ها زنجیره وار بهم مرتبط می باشد و برای اینکه به یک فرد حرفه ای در کار با رزین تبدیل شوید ما به شما پیشنهاد می کنیم تمامی تکنیک های موجود در کار با رزین را آموزش ببینید.

این آموزش مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش ساخت ظروف دفرمه رزینی!

پیش نیاز و مهارت لازم ساخت ظروف دفرمه رزینی

برای شروع این کار تحصیلات خاصی نیاز نیست. فقط کافی است که علاقه‌مندی به این شغل در ذهن جرقه بزند. آن وقت شما قدم اول را برای کسب مهارت برداشته‌اید. زیرا علاقه‌مندی به  یک شغل، یکی از مولفه‌های موفقیت در آن شغل محسوب می‌شود. تلاش و استمرار در یادگیری فنون مختلف، شما را از یک هنرمند مبتدی به هنرمندی با تجربه تبدیل خواهد کرد. برای یادگیری نحوه ساخت این ظروف می‌توانید در دوره‌های آموزش ساخت ظروف رزینی به صورت حضوری و غیر حضوری شرکت کنید و صفر تا صد این کار را در مدت کوتاه بیاموزید.

مدت زمان لازم برای یادگیری ساخت ظروف دفرمه رزینی چقدر است؟

برای یادگیری این هنر معمولاً یک ماه زمان نیاز دارید. در مدت یک ماه با استفاده از پکیج آموزش ظروف دفرمه رزینی شما مهارت‌های مقدماتی را برای ساخت این ظروف فرا خواهید گرفت. با تمرین و تکرار و ساخت ظروف بیشتر، تجربه و مهارت شما بالا می‌رود که لازمه موفقیت در این شغل است.

وسایل مورد نیاز برای شروع ساخت ظروف دفرمه رزینی

وسایل مورد نیاز برای این حرفه هم به راحتی قابل دسترس و هم به راحتی با هزینه کم می‌توان تهیه کرد در ادامه معرفی این وسایل می‌پردازیم:

1. رزین

2. اپوکسی

3. هاردنر

4. اکلیل

5. رنگ‌های پودری

6. سشوار

7. ماسک و دستکش

8. همزن

9. ظروف پلاستیکی یا بشر

10. قلمو

سرمایه لازم برای ورود به ساخت ظروف دفرمه رزینی

شاید تعجب کنید ولی می‌توانید بدون داشتن سرمایه خیلی زیاد به این رشته هنری مشغول شوید و درآمد زایی کنید. برای شروع این کار ابتدا باید محیطی را به این کار اختصاص دهید. می‌توانید از پارکینگ خانه، زیرزمین، و یا حتی از انباری استفاده کیند. اما توجه داشته باشید که محل کار شما حتما باید تهویه مناسبی داشته باشد. چون که مواد مورد استفاده در این کار ممکن است برای سلامتی زیان آور باشد و در درازمدت به شما آسیب بزند. بعد از انتخاب محل مناسب، حالا باید وسایل مورد نیاز برای ساخت این ظروف را تهیه کنید. برای شروع لازم نیست حجم زیادی از مواد را خریداری کنید. حدود 5 میلیون تومان برای خرید مواد لازم دارید. اگر فضای مناسبی برای کار کردن ندارید، باید هزینه اجراه یک کارگاه مناسب را نیز به این هزینه اضافه کنید.

در پایان ساخت ظروف دفرمه رزینی چه اتفاقی می‌افتد؟

برای ساخت ظروف دفرمه رزینی و ظروف کریستال رزینی و یا هر ظرفی دیگری نیاز به داشتن ابزار های مناسب و باکیفیت دارید. در این آموزش علاوه‌ بر‌ این وسایل، با رنگ و رزین که بیشترین و اصلی‌ ترین مواد ساخت می‌باشد آشنا می‌شوید. توصیه می‌کنیم در کنار این آموزش، تمرین ساخت این ظروف را فراموش نکنید. با تمرین می‌توانید محصولی با کیفیت و مرغوبی را تولید و در بازار به فروش بگذارید و کسب درآمد کنید.

بازار کار ساخت ظروف دفرمه رزینی در ایران چگونه است؟

ظروف دفرمه رزینی در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین ظروف تزئینی هستند بنابراین بازار کار خوبی دارد. البته تا حدی به میزان فعالیت و آشنایی شما با این هنر نیز مربوط می‌شود. در ابتدا شما باید بدانید مخاطبان و خریداران اصلی این محصول چه کسانی هستند. با شناخت از جامعه هدف و آشنایی با سلایق و علایق آن‌ها، شما می‌توانید بازار کار را در اختیار خود بگیرید. برای یادگیری این حرفه می‌توانید در دوره آموزش حرفه‌ای ظروف دفرمه رزینی شرکت کنید.

برای کار با رزین در ابتدا باید علاقه وجود داشته باشد. ورود به بازار همواره کار دشواری است اما آموزش ساخت ظروف دفرمه‌ رزینی در حال‌ حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ است. در بین ظروف تزئینی، ظروف‌ دفرمه‌ رزینی به دلیل تنوع رنگ بالا، بیشتر در بازار به فروش می‌ رسد. با کمک این آموزش و سرمایه مورد نیاز می‌توانید به راحتی یک شغل خانگی یا کارگاهی کوچک با درآمدی در حدود 2 میلیون تومان در ماه را آغاز کنید. برای شروع به کار نیاز به سرمایه‌ کمی دارید. بیشتر این سرمایه در خرید رزین و رنگ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درآمد ساخت ظروف دفرمه رزینی در ایران

درآمد حاصل از ساخت این ظروف بستگی به تعداد آن‌ها دارد. برای ساخت ظروف ساده که معمولا قیمت کمتری دارند، در طول یک ماه تعداد بیشتری ظرف خواهید ساخت. از طرف دیگر، هر چقدر زمان بیشتری برای ساخت یک ظرف صرف کنید و از طرح ها و مدل‌های جدید بهره ببرید، تعداد کاهش می‌یابد ولی قیمت تمام شده آن زیاد خواهد بود. با بالا بردن مهارت و خلاقیت خود می‌توانید ظرف‌های منحصر به فردی بسازید که سبب می‌شود محصول نهایی را با قیمت بالاتری به فروش برسانید و سود بیشتری کسب کنید.

رزین انواع مختلفی دارد که عبارتند از: رزین فنولیک، پلی اورتان، اپوکسی، پلی آمید، پلی استر، وینیل استر و … انتخاب آن بستگی به معیار شما دارد. رزین گیاهی نیز نمونه دیگری از آن است که بهترین آن همان شیره درخت کاج می باشد.
بله شما می توانید در صورت تمایل ظروف رزینی را در خانه بسازید اما باید آموزش ساخت ظروف رزینی را پشت سر گذاشته باشید و همچنین ابزار و مواد لازم جهت ساخت آن را داشته باشید.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که از تمیز بودن سطح رزین اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات، مقداری کثیفی یا بقایایی از فرآیند ریخته‌گری باقی می ‌ماند. با استفاده از آب گرم و صابون، رزین را به راحتی تمیز کنید. مطمئن شوید که کاملا تمیز و عاری از گرد و غبار باشد.
هنگامی که رزین ریخته گری می ‌شود، ممکن است پخش شدگی یا فلاش ایجاد شود. این زمانی است که برخی از قطعات رزین خشک شده می‌توانند جایی بین نیمه‌ های قالب پیدا کنند. فلاش را می‌ توان با یک چاقوی کاردستی پاک کرد و سطح رزین را باید کاملا سمباده زد. هرچه رزین صاف تر و یکدست تر باشد بهتر است.
از آنجایی که ویژگی رزین اپوکسی پخته شده بسیار سخت است باید به درستی ماده هاردنر را با رزین ترکیب کنید. اگر به هر دلیلی میزان رزین و هاردنر کم و زیاد شود ممکن است رزین به خوبی خشک نشود. از این رو برای ترکیب صحیح رزین اپوکسی با هاردنر از فرمول ۱ به ۲ استفاده کنید. به عبارتی دیگر میزان هاردنر ۲ برابر میزان رزین اپوکسی در نظر بگیرید. در مواقعی نیز میزان ۱ به ۱ موثر است و به نوع و جنس هاردنر بستگی دارد.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش ساخت ظروف دفرمه رزینی

  1. فاطی

    استفاده از رزین میتونه خطرناک باشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      اگر نکات ایمنی مانند استفاده از ماسک و دستکش و…را رعایت کنید خطری ایجاد نخواهد شد.
      سپاس از همراهی شما

  2. khorshidkahom

    رزین رو با چی میتونم رنگ کنم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای استفاده رنگ در رزین نباید از رنگ هایی که پایه آبی دارند استفاده شود بهتر است از پودر رنگ،جوهر رنگ و خمیر رنگ استفاده شود.
      سپاس از همراهی شما

  3. motaharess

    درسته که میگن استفاده از این ظرف ها ضرر داره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      اگر از رزین با کیفیت استفاده شود خطری را ایجاد نخواهد نکرد.
      سپاس از همراهی شما

  4. hamidejun

    ببخشید عزیز چقدر طول میکشه رزین خشک بشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت است اگر هوا گرم باشد نهایت 10 تا 15 دقیقه و رزین اپوکسی حدود ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد.
      سپاس از همراهی شما

  5. lamia

    قالب بندی سیلیکونی رو هم داخل مجموعه میگه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بله در این مجموعه به بررسی آموزش نحوه ساخت قالب سیلیکونی با فرم آزاد پرداخته شده است.
      سپاس از همراهی شما

  6. hoor

    چه نوع ظرفیه تزئینی هستش یا نه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ظروف رزینی یکی از محبوب‌ ترین ظروف تزئینی است که می‌توانید به عنوان دکوری و یا ظروف شیرینی خوری و شکلات خوری استفاده کنید. این ظروف به دلیل شکل غیر متعارف خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
      سپاس از همراهی شما

  7. shekarnaz

    بعد از چند روز محصول به دستمون میرسه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بسته آموزشی شما بین 3 تا 7 روز کاری تحویل داده خواهد شد.
      سپاس از همراهی شما

  8. mohnds

    رزین چجوری سفت و محکم میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      هر رزینی خشک کن خاص خود را دارد ترکیب میزان درست آن با رزین باعث ایجاد واکنش شیمیایی و خشک شدن رزین میشود
      سپاس از همراهی شما

  9. پرشین کت

    فقط با دیدن دوره میتونم کامل بگیرم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      آموزش ساخت ظروف دفرمه رزینی 118 فایل صفر تا صد می باشد توصیه می‌کنیم در کنار این آموزش، تمرین ساخت این ظروف را فراموش نکنید تا به موفقیت برسید.
      سپاس از همراهی شما

  10. parymah

    میتونم طرح های مختف رو باهاش بزنم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      آموزش ساخت ظروف دفرمه‌ رزینی برای ورود به بازار‌ کار، یک منبع جامع و کامل می‌باشد. شما می‌توانید از مدل‌ های این‌ مجموعه و نمونه کارهایی که در اینترنت موجود است ایده‌ بگیرید و طرح‌ های جدید و خاصی را بسازید.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

210

خریدار

4.9

رضایت

شناسه آموزش: 3329

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz