آموزش سفره آرایی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

485,000 تومان

تا کنون 0 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1398/12/26

حجم آموزش: 17.20 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/12/26

زمان آموزش: 15 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1398/12/26

حجم آموزش: 17.20 گیگابایت

زمان آموزش: 15 ساعت

هنرهای بسیاری در دنیا وجود دارد. یکی از این هنرها، هنر سفره آرایی است. این هنر با طراحی های جذاب، احساس شادی و طراوت را در افراد ایجاد می کند. وب‌سایت 118‌فایل در آموزش این حرفه، تکنیک‌ های سفره‌ آرایی، میوه‌ آرایی و سبزی‌ آرایی را به علاقمندان ارائه می‌دهد. در این حرفه شما طراحی های مختلفی در زمینه تزئین میز صبحانه، ناهار و شام، تزئین ظرف سبزیجات و… را آموزش خواهید دید. این دوره‌ی آموزشی دارای 20 ساعت ویدئو آموزشی است. اکثر ویدئوهای این آموزش روش‌های جدید و نوین سفره آرایی است. پس از آموزش کامل هنر سفره آرایی می‌توانید به آموزش آن بپردازید. با این روش صفا و صمیمیت را به خانه‌تان آورده‌اید. همچنین می‌توانید از این هنر کسب درآمد کنید. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز آن به راحتی قابل دسترس است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

سفره آرايي و تزئين مواد غذايی از گذشته های دور در فرهنگ ایرانی وجود داشته و ایرانیان در سفره های خود از تزئينات مختلف استفاده می کردند. امروزه سفره‌ آرایی و میوه‌ آرایی، هنر خاصی به شمار می‌رود و در مراسم‌ های مختلف با تشریفات خاص انجام می‌شود.

این هنر با طراحی های جذاب، احساس شادی و طراوت را در افراد ایجاد می کند. وب‌سایت 118‌فایل در آموزش این حرفه، تکنیک‌ های سفره‌ آرایی، میوه‌ آرایی و سبزی‌ آرایی را به علاقمندان ارائه می‌دهد.

این هنر به رده سنی خاصی مربوط نمی­شود و افراد با توجه به توانایی و مهارت ­های خود می­توانند وارد این حرفه شوند. در هنر سفره آرایی آموزش انواع تزیینات میوه­ ها، مواد غذایی و نحوه چیدمان میز و وسایل روی آن را آموزش می­دهند.

در این حرفه شما طراحی های مختلفی در زمینه تزئین میز صبحانه، ناهار و شام، تزئین ظرف سبزیجات، تزئین دستمال سفره، تزئین دسر هایی نظیر ژله، کیک و شکلات، طراحی و تزئین میوه و سبزیجات مختلف مانند سیب، کلم، هویچ، خیار، پیاز، فلفل دلمه، هندوانه و… را فرا خواهید گرفت. همچنین  چیدمان میزهای مخصوص مهمانی و انواع دسرها، به کار بردن وسایل و رنگ­ها مختلف در کنار یکدیگر آموزش داده خواهد شد تا علاوه بر زیبا سازی میز و سفره، اشتهای افراد نیز بیشتر شود.

مزایای سفره آرایی

شاید تا به حال به هنر سفره آرایی آنطور که باید دقت نکرده باشید، از این رو تاثیر آن بر روی اشتها نیز نادیده گرفته شده است. همه ما انسان ­ها اشتیاق و ذوق خود را به زیبایی و کنار هم قرار گرفتن رنگ ­های مختلف کم و بیش نشان خواهیم داد، از این رو سفره غذا یا همان وعده غذایی که میل می­کنیم باید دارای رنگ و لعابی مناسب باشد. هنر سفره آرایی نیز مانند دیگر هنرها دارای مزایایی است که می­توان به تاثیر آن بر روی افزایش اشتها اشاره کرد.

امروز پزشکان و متخصصان تغذیه زیادی توصیه می­کنند برای افزایش اشتها افراد به خصوص کودکانی که در سن رشد هستند با کمک هنر سفر آرایی میل به غذا را در آن­ها بیشتر کرد، زیرا که این عمل سبب یادگیری و افزایش هوش کودک خواهد شد و از بروز بیمارهای او در سنین بالاتر جلوگیری می‌کند.

چرا سفره آرایی را فرا بگیریم؟

هدف از میوه آرایی این است که میوه ها را جذاب تر و اشتها آورتر نشان داده و امکان سرو راحت تر آن ها برای مهمانان فراهم شود. همان طور که گفته شد سفره‌ آرایی در طرح‌ های جذاب، باعث اشتها‌ آوری افراد می‌شود. از این‌ رو این هنر در سلامت خانواده و جامعه تاثیرگذار بوده و احساس رضایت و خوشنودی را در افراد ایجاد‌ کرده است.

افراد باید برای غذا خوردن خود وقت بگذارند. همچنین باید برای داشتن جسم سالم مدیریت داشته باشند. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که سفره‌ آرایی بسیار اهمیت دارد چرا که باعث جذب‌ بهتر غذا و سلامتی انسان می‌شود.

آموزش سفره آرایی 118فایل مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش سفره آرایی!

پیش نیاز و مهارت لازم برای هنر سفره آرایی

سفره آرایی یکی از مشاغل در حوزه هنرهای دستی محسوب می­ شود. این شغل نیاز به تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی ندارد اما افراد زیادی هستند که برای یادگیری دوره­های مختلف در این حرفه به کلاس­ های آموزشی سفره آرایی مراجعه می­ کنند.

شغل سفره آرایی به گونه ­ای است که بیشتر افراد صبور و با ذوق و استعداد را می­طلبد از این رو این افراد به خوبی می­توانند با گذراندن دوره اولیه و کار با ابزار به راحتی در این حرفه مهارت لازم را کسب کنند. برای آموزش گام به گام سفره آرایی علاوه بر کلاس­ های آموزشی و حضوری می­توان با خرید پکیج ­های ویدیویی آموزشی 118فایل که دارای انواع آموزش ­های میوه آرایی، سفره آرایی، چیدمان میز و ظروف سفره و… است به راحتی در خانه تمامی آموزش­ ها را فراگرفت و حتی مدرک دوره تخصصی آن را نیز دریافت کرد.

مدت زمان لازم برای یادگیری سفره آرایی چقدر است؟

مدت زمان یادگیری در هر شغلی در حالت اول بستگی به میزان مهارت فرد دارد، معمولا کارهای هنری مدت زمان یادگیری کمتری نیاز دارند و بنا به استعداد شخص می­توان در مدت ۲ الی 6 ماه تمام دوره­ های آموزشی آن را طی کرد و یا حتی در زمان کمتری با استفاده از پکیج ­های آموزش سفره آرایی 118 فایل آموزش­های آن را کامل فرا گرفت.

وسایل مورد نیاز برای شروع سفره آرایی

برای ورود به هرکاری شما نیازمند وسیله و ابزارهای مربوط به آن کار را خواهید داشت. از جمله ابزارهای سفره آرایی می­توان به : توپی دوسر، چاقوی ارایشی، شابلون، سوزن­های مروارید دار، تراش و رنده مناسب انواع خرد کردن،مجموعه اسکنه برای کنده کاری به شکل V و U ،کاتر دو طرفه برای فنری کردن سیب زمینی و هویچ، رشته کن سبزیجات،حلقه تزیین غذا، اسلایسر سیب، پوست کن، خیار پیچ و… اشاره کرد.

لیست قیمت وسایل مورد نیاز سفره آرایی

بروزرسانی : 21 آبان ماه 1401

ردیف ابزار و وسایل سفره آرایی قیمت (تومان)
1 توپی دو سر بزرگ 27,000
2 ست چاقوی میوه آرایی 4 عدد 120,000
3 شابلون(در طرح های متنوع) 13,000-70,000
4 سوزن ته مروارید گرد(3 بسته) 90,000
5 کاتر غلتکی دو طرفه الفا 380,000
6 رشته کن سبزیجات و میوه 75,000-115,000
7 اسلایسر میوه دستی 32,000
8 پوست کن سه کاره 85,000
9 خیار پیچ 25,000
10 اسکنه دو سر 27,000

سرمایه لازم برای شروع سفره آرایی

سرمایه راه اندازی هر شغلی یکی از بخش‌های مهم آن است که قبل از ورود به یک  شغل باید در نظر گرفت، به عنوان مثال فردی که قصد ورود به شغل سفره آرایی را دارد باید مبلغی حدود 10 میلیون تومان را در نظر بگیرد. البته این مبلغ شاید تنها هزینه شرکت در چند دوره از کلاس ­های آموزش سفره آرایی باشد و در این حین باید مقداری هزینه برای خرید وسایل مورد نیاز کار را نیز در نظر گرفت. بخش دیگر کار تبلیغات و اجاره مکانی برای راه ­اندازی شغل خود است. البته بسیاری از افراد به خصوص خانم­ ها می­توانند بدون در نظر گرفتن محیط خارج از منزل و با اختیار کردن یکی از اتاق ­های منزل خود این کسب و کار را شروع کنند، اما اگر قصد داشته باشید در کار خود به سرعت به سرمایه و سودآوری برسید لازم است برای آن تبلیغات مناسب داشته باشید و بهتر است مکانی برای معرفی در بین عموم در نظر بگیرید.

در پایان آموزش سفره آرایی چه اتفاقی می‌افتد؟

سفره آرایی می تواند با سبزی آرایی همراه باشد. همچنین در چیدمان میز و سفره بهتر است، با سبزیجات کنار غذایمان را تزیین کنیم و از تنوع رنگ های مختلف سبزیجات مانند انواع فلفل دلمه رنگی، کاهو، جعفری، تربچه، پیازچه و خیار را با هنر سبزی آرایی تزئین نمود و در کنار پلوها، سالادها، خورش ها و … قرار داد و البته می توانید از این طریق به غذا و میوه های خود رنگ و هنری تازه دهید.

در پایان مجموعه آموزش سفره آرایی شما با طرح های مختلف تزئین میز صبحانه، ناهار و شام آشنا شده و نحوه تزئین ظروف غذا و لیوان نوشیدنی، تزئین ظرف سالاد، ظرف سبزیجات، مرغ شکم پر، دسرهای مختلف نظیر ژله، کیک و بستنی و روش های مختلف تزئین دستمال سفره را فرا خواهید گرفت. همچنین در بخش آموزش سبزی آرایی و میوه آرایی، طراحی و تزئین با سیب، کلم، هویچ، خیار، پیاز، فلفل دلمه، سیب زمینی، هندوانه و گوجه فرنگی نیز آموزش داده می شود که شما با یادگیری این طرح ها به کمک خلاقیت خود، می توانید تغییراتی در آن ها ایجاد کرده و طراحی جدیدی را خلق کنید.

پس از یادگیری و آموزش سفره آرایی شما نیز مانند یک فرد حرفه ­ای می­توانید در این حوزه با در نظر گرفتن محیطی مناسب کسب و کار خود را شروع کنید و از طریق چاپ تراکت­ تمامی سفارشات مختلف تالارها و مجالس عروسی، عقد، همیش­های بین المللی و… را بپذیرید. همچنین یک فرد ماهر در این حرفه در مراسمات و مهمانی ­های خانوادگی به راحتی می­تواند سفره و میز شیکی برای مهمانان خود تدارک ببیند و تمامی دسرها، تزئینات میوه، شیرینی، ظروف سفره، دستمال سفره وانواع ژله­ ها و بستنی را به راحتی درست کند. با کسب مدرک حرفه ­ای در شغل سفره آرایی یک فرد به راحتی می‌تواند به عنوان مربی آموزشی در این حرفه کار کند و افرادی را به صورت تخصصی آموزش دهد.

بازار کار سفره آرایی در ایران چگونه است؟

بازار کار و درآمد مبحثی است که برای ورود به هر حرفه ­ای نیاز است کاملا بررسی شود. از آنجا که سفره آرایی یکی از مشاغل هنری محسوب می­شود شاید به نظر برسد که بازار کار چندان پررونقی نخواهد داشت اما این تصور کاملا غلط است. امروزه افراد علاقمند زیادی هستند که به راحتی و تنها با استعداد هنری خود در این زمینه کسب درآمد می­کنند.

شغل سفره آرایی جز مشاغلی است که فرد بنابر نیاز خود محیط کار خود را تعیین می‌کند به طوری که می­توان گفت افراد مختلفی هستند و با تزئینات وسایل سفره به طور دورکاری در رابطه با این حرفه مشغول به کار هستند و افراد دیگر نیز کاملا مستقیم در تالار­های پذیرایی، رستوان­ها و… این شغل را به صورت حرفه ­ای انجام می­دهند. در شهرهای بزرگ همچون تهران ، اصفهان، شیراز و… شغل سفره آرایی بازار کار گسترده­ تری نسبت به شهرستان­ ها دارد، در این شهرها میزان سرمایه در گردش بیشتر است و افراد نسبت به شهرستان­ های کوچک اهمیت بیشتری به اینگونه­ هنرها خواهند داد از این رو میزان درآمد نیز در این کار بیشتر خواهد شد. همانطور که آموزش صفر تا صد سفره آرایی نیازمند صرف هزینه است رسیدن به درآمد مناسب و خوب در این شغل نیز نیازمند تبلیغات درست و مشتری مداری مناسب است.

شما با یادگیری هنر سفره آرایی می توانید به عنوان مدرس در یکی از مراکز فنی حرفه ای و آموزشی به تدریس هنر سفره آرایی و میوه آرایی مشغول شوید. علاوه بر این از آنجایی که بسیاری از بانوان به دنبال یادگیری هنر سفره آرایی هستند؛ می توانید به صورت آزاد، کلاس های آموزش حضوری و یا مجازی برگزار کرده و از این راه نیز کسب درآمد کنید.

اگر شما استعدادی در زمینه تزئین غذا و میوه دارید و یا دوره های سفره آرایی را نگذرانده اید. می توانید با بهره گیری از آن به یک کسب و کار خانگی پردرآمد دست یابید و همچنین برای پیشرفت در این کار نیاز به تبلیغ و تلاش دارید.

درآمد سفره آرایی در ایران

شغل سفره آرایی از جمله مشاغلی است که طرفداران زیادی در بین خانم ­ها دارد، افراد علاقمند به این حرفه نکات و تکنیک­ های چیدمان سفره، انواع دسرها مواد غذایی و… را آموزش می­بینند و برای خود در پذیرایی­ ها و مراسمات مختلف به کار می­گیرند. میزان درآمد شغل سفره آرایی در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد، برخی از افرادی که تجربه کافی در این شغل را کسب کرده ­اند با گرفتن مغازه یا جای مناسب برای خود به تبلیغات در رابطه با شغلشان پرداختند و سفره آرایی و چیدمان­های مراسمات مختلفی همچون میز شام مجالس عروسی، چیدمان میز عقد، چیدمان میزهای تشریفاتی تالارها و… را برعهده می­گیرند و از این طریق به درآمد خوبی می­رسند.

تزئین ظروف و نوشیدنی ها

2 ساعت

آموزش دسر، کیک و بستنی

2 ساعت

یادگیری ایده های تا کردن دستمال

1 ساعت

تزئین ژله و سالاد

1 ساعت

میوه آرایی

9 ساعت

بله، این پکیج آموزشی دارای گارانتی هستند و در صورت اطلاع از شرایط بازگشت وجه از تیم پشتیبانی مشورت بگیرید.
بله، پکیج آموزشی سفره آرایی شامل محتوای تعاملی مانند ویدئوهای آموزشی، تمرین ها و فعالیت های عملی است. این به شما امکان می دهد تا مهارت های خود را در عمل تمرین کنید و بهبود بخشید.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش سفره آرایی

  1. T>

    چن تا دی‌وی‌دیه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مجموعۀ آموزش سفره‌آرایی وب‌سایت 118فایل، شامل 15 ساعت آموزش است که در قالب 5 دی‌وی‌دی ارائه می‌شود.
      سپاس از همراهی شما

  2. _MorvariD

    خیلی خوب بود دستتون درد نکنه

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سپاس از همراهی شما

  3. راحیل

    ویدیو های مجموعه چه کیفیتی دارند؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      کیفیت ویدئوهای آموزشی HD (1920*1080) می باشد.
      سپاس از همراهی شما

  4. Y.Khajavi

    برای سفره آرایی به چه چیز هایی نیز دارم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      برای سفره ارایی به وسایلی مانند توپی دو سر، چاقوی آرایشی، شابلون، سوزن های مروارید دار و …… نیاز دارید.
      سپاس از همراهی شما

  5. &*&

    آیا تزئین کردن سفره می تواند بی اشتهایی کودکان را رفع کند؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سفره ارایی می تواند در کنار ظاهر زیبایی که سفره می دهد باعث افزایش اشتها نیز گردد.
      سپاس از همراهی شما

  6. KAVIR

    این دوره برای چه کسانی مناسبه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      دوره اموزش سفره آرایی برای علاقمندان به زمینه هنرهای خانه داری علاقمندان به زمینه تزیین و سفره آرایی افراد مبتدی و ….. مناسب می باشد.
      سپاس از همراهی شما

  7. SA______HEL

    تزئین میوه ها هم داخل مجموعه هست؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در بخش آموزش سبزی آرایی و میوه آرایی، طراحی و تزئین با سیب، کلم، هویچ، خیار، پیاز، فلفل دلمه، سیب زمینی، هندوانه و گوجه فرنگی نیز آموزش داده می شود که شما با یادگیری این طرح ها به کمک خلاقیت خود، می توانید تغییراتی در آن ها ایجاد کرده و طراحی جدیدی را خلق کنید.
      سپاس از همراهی شما

  8. GolGoli

    چرا سفره آرایی اهمیت داره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سفره‌ آرایی در طرح‌ های جذاب، باعث اشتها‌ آوری افراد می‌شود. از این‌ رو این هنر در سلامت خانواده و جامعه تاثیرگذار بوده و احساس رضایت و خوشنودی را در افراد ایجاد‌ کرده است.
      سپاس از همراهی شما

  9. یلدا کلندرزهی

    من میخواستم طرز تهیه ژله رو یاد بگیرم میتونم از این مجموعه استفاده کنم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در مجموعه آموزش سفره آرایی شما با طرز تهیه ی ژله ی میوه ای و طرز تهیه ژله ی رنگارنگ آشنا خواهد شد.
      سپاس از همراهی شما

  10. delaram_sa

    فقط سفره آرایی آموزش داده میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      مجموعه آموزشی سفره آرایی 118فایل با بیش از 20 ساعت ویدئو، برخی از شیوه ها و طراحی های نوین سفره آرایی، میوه آرایی و سبزی آرایی را آموزش می دهد. به طوری که شما پس از مشاهده هر ویدئو می توانید طراحی مورد نظر خود را اجرا کنید.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0

خریدار

4.7

رضایت

شناسه آموزش: 3239

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz