آموزش لیختنبرگ

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

قیمت محصول

100 تخفیف

645,000 تومان

تا کنون 210 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1398/11/21

حجم آموزش: 11.36 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/11/21

زمان آموزش: 10 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1398/11/21

حجم آموزش: 11.36 گیگابایت

زمان آموزش: 10 ساعت

لیختنبرگ به ایجاد طرح و سوخته کاری روی چوب با اختلاف ولتاژ بالا بین دو نقطه گفته می شود. طرح های لیختنبرگ با ایجاد اختلاف ولتاژ بالای 2000 ولت بین دو نقطه از جسم تقریبا نارسانا ایجاد می شود. علت آن تخلیه بار الکتریکی حاصل از اختلاف پتانسیل بسیار بالا می باشد. با فراگیری لیختنبرگ روی‌ چوب، می‌توانید طرح‌های زیبا و جذابی را روی وسایل چوبی قدیمی و کهنه ایجاد کنید. با آموزشگاه 118فایل به راحتی ساخت لیختنبرگ را  فرا بگیرید. دوره‌ی آموزش لیخنبرگ 10 ساعت ویدئوی آموزشی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌‌دهد. پیاده سازی لیختنبرگ روی انواع لوازم چوبی امکان پذیر می باشد. می توان با استفاده از رنگ‌های مختلف و رزین به آن زیبایی بیشتری بخشید. وب سایت 118فایل با مجموعه آموزش‌ لیختنبرگ به شما علاقمندان تمامی نکات و تکنیک های هنر سوخته کاری روی چوب یا لیختنبرگ را از صفر تا صد آموزش می دهد. با یادگیری و ساخت لیختنبرگ می‌توانید به راحتی با فروش آن‌ها درآمد زایی کنید.

یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز برای ساخت لیختبرگ،  به راحتی قابل دسترسی و خرید است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداخته‌ایم.

مجموعه آموزش لیختنبرگ 118فایل به ایجاد طرح و سوخته کاری روی چوب با اختلاف ولتاژ بالا بین دو نقطه گفته می شود. این طرح ها حاصل آزمایش ها و تجربیات فیزیکدان آلمانی به نام کریستوف لیشتن برگ (لیختنبرگ) بوده است و از همین جهت با نام لیختنبرگ شناخته می شود.

پیاده سازی لیختنبرگ روی انواع لوازم چوبی امکان پذیر می باشد و می توان با استفاده از رنگ های مختلف و رزین به آن زیبایی بیشتری بخشید. وب سایت 118 فایل با مجموعه آموزش‌ لیختنبرگ به شما علاقمندان تمامی نکات و تکنیک های هنر سوخته کاری روی چوب با لیختنبرگ را از صفر تا صد آموزش می دهد.

همانطور که گفته شد برای ایجاد طرح های لیختنبرگ روی چوب نیاز به اختلاف ولتاژ بسیار بالایی می باشد از این رو به یک ترانس ولتاژ بالا نیاز است که در این مورد توضیحاتی در مجموعه آموزش‌ لیختنبرگ داده شده است. مجموعه آموزش‌ لیختنبرگ با بیش از 10 ساعت ویدئو آموزشی به تمامی اصول پیاده سازی لیختنبرگ یا همان سوخته کاری روی چوب را به شما آموزش می دهد.

همچنین از آنجایی که این کار با ولتاژ بالا انجام می شود اگر اطلاعات کافی از الکترونیک و نکات ایمنی نداشته باشید می تواند بسیار خطرناک و کشنده باشد از این جهت در مجموعه آموزش لیختنبرگ تمامی نکات و اصول ایمنی بیان شده است.

مزایای آموزش لیختنبرگ

1. پر کردن اوقات فراغت

2. می‌توانید از این تابلوهایی که خودتان ساخته‌اید در مناسبت‌های مختلف به دوستان و آشنایان خود هدیه بدهید.

3. مواد اولیه مورد استفاده در این هنر نسبتا ارزان است و شما به راحتی و با صرف هزینه کم می‌توانید آنها را تهیه کنید.

4. افزایش حوصله و دقت

5. درآمدزایی

6. این هنر نسبتا جدید است و آینده روشنی در بازار کار دارد.

7.سرمایه اولیه مورد نیاز برای شروع خیلی مناسب است.

8. به محیط خاصی برای شروع این کار نیاز نیست و مکان‌های دارای تهویه مناسب که به آسانی در دسترس هستند برای این کار مناسب خواهند بود‌.

چرا لیختنبرگ را فرا بگیریم؟

با فراگیری لیختنبرگ روی‌ چوب، می‌توانید طرح‌های زیبا و جذابی را روی وسایل چوبی قدیمی و کهنه ایجاد کنید. همانطور که گفته شد لیختنبرگ را می توان روی انواع وسایل چوبی نظیر قاب‌ عکس، ظروف چوبی، ساعت دیواری چوبی، گردنبندهای چوبی وغیره استفاده کرد.

صنایع دستی لیختنبرگ می تواند بهترین هدیه و یادگاری جذابی برای دوستان و نزدیکان شما باشد. چرا که در کنار زیبایی کار بسیار خاصی می باشد که کمتر کسی نظیر آن را دیده است. شما می توانید با یادگیری لیختنبرگ و اجرای آن روی چوب، صنایع دستی جذابی را تولید کنید و با فروش این محصولات درآمد نسبتا خوبی داشته باشید.

آموزش لیختنبرگ 118فایل مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش لیختنبرگ!

پیش نیاز و مهارت لازم برای آموزش لیختنبرگ

این هنر به پیش نیاز و مهارت خاصی نیاز ندارد  و افراد با هر میزان سواد و توانایی می‌توانند این هنر را یاد بگیرند. اما اگر در زمینه‌های هنر چوب مثل منبت کاری و نجاری پیش زمینه‌ای داشته باشید، لیختنبرگ را زودتر فرا خواهید گرفت. کسب مهارت و حرفه‌ای شدن در این کار نیاز به تمرین و استفاده از اموزش‌های اصولی دارد به گونه‌ای که اگر شما از پکیج آموزش حرفه‌ای لیختنبرگ استفاده کنید مهارت کافی در این زمینه پیدا خواهید کرد.

مدت زمان لازم برای یادگیری آموزش لیختنبرگ چقدر است؟

دوره یادگیری برای افراد مختلف متفاوت است و به میزان علاقه و پشتکار فرد بستگی دارد. بسیاری از افراد با داشتن علاقه و استفاده از ساخت دستگاه لیختنبرگ در کمتر از یک ماه می‌توانید این حرفه را یاد بگیرید. ولی به طور کلی فرد در طی یک ماه همه فنون مربوط به آن را می‌آموزد و می‌تواند شروع به طراحی روی چوب کند.

وسایل مورد نیاز برای شروع لیختنبرگ

هر حرفه و هنری برای یادگیری و شکل گرفتن باید با وسایل و تجهیزات آن مناسب خودش انجام شود و لیختنبرگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است که برای راه اندازی و شروع کار از وسایلی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده شود:

1. دستگاه سوخته‌نگاری یا لیختنبرگ

2. جعبه‌ای که سَری‌های سوزنی مختلف برای سایه انداختن در آن تعبیه شده است. همچنین سَری‌های که برای خط انداختن و یا نوشتن نیاز است در این جعبه وجود دارد.

3. چوب‌ و فرآورده‌های چوبی مناسب (پوسیده نباشند). بهترین چوب‌های برای این کار چوب گیلاس، گردو، توت، افرا و گلابی هستند. اگه به چوب مناسب دسترسی ندارید می‌توانید از روکش های چوب که قیمت مناسبی دارند استفاده کنید.

4. محلول مناسب: که می توانید با استفاده از یک لیوان آب داغ و یک قاشق غذاخوری نمک آن را درست کنید. همچنین می‌توانید از مخلوط آب با جوش شیرین و نوشابه با جوش شیرین استفاده کنید. اگر می‌خواهید عمق سوختگی بیشتر باشد می‌توانید یک قاشق سرکه به محلول آب و نمک اضافه کنید.

5. فرچه و آب برای زدودن ذرات سوخته شده

6. سنباده 80 و 220، 400 برای صیقل دادن سطح کار.

7. سیلر: ماده ای که با رنگ ترکیب شده و برای پر کردن خلل و فرج چوب استفاده می‌شود.

8. تینر

9. گیره تفنگی برای ثابت نگه داشتن چوب

10. هویه سوخته نگاری (قلمی یا رومیزی). معمولا هویه‌های 40 و 60 وات برای سوخته نگاری روی چوب مناسب هستند.

11. کاربن: رنگ کاربن را با توجه به رنگ چوب انتخاب کنید. یعنی رنگی که بتوان آن را بر روی چوب پیاده کرد.

سرمایه لازم برای شروع لیختنبرگ

هر شغلی برای انجام شدن ابتدا به سرمایه نیاز دارد که این سرمایه در بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود مثلا افرادی بدون داشتن زمینه قبلی و به قولی از صفر می‌خواهند این حرفه را شروع کنند و این افراد لازم است مقداری هزینه برای شرکت در کلاس‌های آموزشی این حرفه یا تهیه پکیج‌های آموزشی گام به گام لیختنبرگ بپردازند. علاوه بر این بسیاری از افراد کارگاه و محل خاصی برای شروع کارشان در نظر می‌گیرند که این کارگاه و فضا با توجه به میزان سرمایه و محل زندگی و… می‌تواند قیمت و هزینه مختلفی داشته باشد. اما در کل بدون در نظر گرفتن خرید یا اجاره کارگاه، با سرمایه اولیه حدود 15 تا 20 میلیون می‌توانید این کسب و کار را راه بیاندازید.

در پایان آموزش لیختنبرگ چه اتفاقی می‌افتد؟

شما با مشاهده تمامی ویدئوها و فایل‌های آموزشی مجموعه با نحوه اجرای صحیح آن روی چوب آشنا خواهید شد. در بخشی از آموزش های این مجموعه نحوه استفاده از یک ترانس ولتاژ بالا را یاد خواهید گرفت. از آن برای ایجاد اختلاف ولتاژ مناسب استفاده کرده و طرح های مختلف لیختنبرگ را روی چوب پیاده سازی کنید.

همانطور که پیش از این گفته شد انجام این کار بدون توجه به نکات ایمنی بسیار خطرناک می باشد. از این جهت تمامی اصول و نکات ایمنی که باید رعایت شود در مجموعه آموزش لیختنبرگ قرار داده شده است. همچنین در پایان مجموعه آموزش‌ لیختنبرگ شما با نحوه رنگ و تزئین کردن طرح های لیختنبرگ با استفاده از انواع رنگ ها و رزین آشنا خواهید شد که با استفاده از خلاقیت خود می توانید طرح های زیبایی را روی چوب ایجاد کنید.

بازار کار لیختنبرگ در ایران چگونه است؟

هنر سوخته نگاری چوب هنر جدیدی است و برای بسیاری از افراد ناشناخته است. به همین دلیل بازار کار آن دارای جنبه مثبت و منفی است. ناشناس بودن هنر در نگاه اول به این معناست که بازار کار آن آینده روشنی دارد و هنوز اشباع نشده است. اما بهره گرفتن از این مزیت به میزان توانایی شما در تبلیغ و فروش محصولات بستگی دارد. جنبه دیگری که شاید منفی به نظر برسد این است که به دلیل ناشناخته بودن، شاید اقبال چندانی در خرید این ظروف صورت نگیرد. بنابراین باز هم به میزان تلاش شما برای جذب مشتری بستگی دارد. اما به طور کلی این حرفه بازار کار اشباع نشده‌ای دارد و هر کسی با داشتن مهارت و توانایی بالا وارد این حرفه شود می‌تواند از بازارکار داغ این حرفه بهره‌مند شود. آموزش تکنیک لیختنبرگ به شما کمک می‌کند اصول و نکات مهم این حرفه را یاد بگیرید و با مهارت بیشتری وارد بازارکار این حرفه شوید.

امروزه با اینکه این طرح ها طرفداران زیادی دارد اما در ایران افراد زیادی در این حوزه فعالیت نمی کنند. به نوعی می‌توان گفت هنوز هنر لیختنبرگ ناشناخته می باشد. از این‌ رو می‌توان با یادگیری هنر لیختنبرگ یا همان سوخته‌ کاری روی چوب و اجرای آن روی انواع وسایل چوبی سهم خوبی در بازار فروش این نوع محصولات، به خود اختصاص‌ دهید.

شما می توانید با فروش صنایع دستی لیختنبرگ درآمد زیادی کسب کنید. همچنین از لیختنبرگ می توان در تزئین دکوراسیون های چوبی در منزل و محیط کار استفاده کرد. پس شما می توانید پس از فراگیری هنر لیختنبرگ در این حوزه نیز فعالیت کنید.

درآمد آموزش لیختنبرگ در ایران

میزان درآمد شما به سرعت کار، استفاده از طرح‌های متنوع و میزان کیفیت چوب مورد استفاده بستگی دارد. برای مثال اگر شما بتوانید بعد از کسب تجربه و مهارت، کار کنید ماهانه حدود 5 تا 10 میلیون درآمد خواهید داشت. البته عواملی نظیر: میزان تبلیغات در فضای مجازی، میزان خلاقیت و نوآوری به کار رفته در طرح‌های سوخته نگاری،برگزاری غرفه از تابلوها و محصولات سوخته نگاری و… می‌توانند در میزان فروش و درآمد شما نقش داشته باشند.‌

ابزارآلات مورد نیاز

1 ساعت

آموزش نکات ایمنی

1 ساعت

یادگیری ساخت طرح لیختنبرگ

7 ساعت

1- محلول نوشابه و جوش شیرین 2 – محلول سرکه، آب و جوش شیرین 3 – محلول نوشابه، جوهر لیمو و جوش شیرین
10 تا 20 دقیقه زمان برای جذب نیاز دارد.
ولتاژ برقی که در خانه‌ها استفاده می‌کنیم ۲۲۰ ولت هست. ولتاژ صنایع نیز ۴۰۰ ولت و بیشتر. ولتاژهای ۲۰ هزار ولتی، ۶۰ هزار،۱۲۰،۴۰۰ هزار و بیشتر هم وجود دارد که در سیستم‌های توزیع، فوق توزیع و انتقال شاهد آن هستیم. برای نوشتن ساده‌تر و رسمی‌تر از واحد کیلو ولت برای بیان ضریب هزار استفاده می‌کنیم.
بعد از برش دادن چوب به اندازه و شکل دلخواه، ظاهر و سطوح آن را با دقت چک کنید که عاری از هرگونه عیب باشد. اگر هر نوع شیار یا فرورفتگی در سطح چوب مشاهده کردید، یک پارچه مرطوب را تا کنید و روی آن قرار دهید. سپس اتوی لباس گرم را روی پارچه بگذارید و فشار دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که قسمت‌های فرورفته بیرون بیایند. در نهایت صبر کنید تا چوب خشک شود. در مرحله بعد باید سطح چوب را سنباده بزنید. برای این کار می‌توانید کاغذ سنباده را دور یک قطعه چوبی صاف بپیچید. سپس سطح چوب را سنباده بزنید تا کاملا یکدست و صاف شود.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 20 نظر ثبت شده است

10 دیدگاه برای آموزش لیختنبرگ

  1. hasan_vali poor

    تازه دانلودش کردم، امیدوارم خوب باشه

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      ممنون از اعتماد شما.
      سپاس از همراهی شما

  2. maliheh sarmadi

    پسر 9 سالم هم میتونه این کارو بکنه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      با توجه به حساس و خطرآفرین بودن این کار بهتر است با نظارت کامل بزرگترها این هنر را کودکان فرا بگیرند.
      سپاس از همراهی شما

  3. sahar.payande

    دودش اذیتم می کرد گذاشتمش کنار این کارو !!!!!!!!!!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      افرادی تقاضای ورود به این حرفه را دارند باید این مورد را نیز در نظر بگیرند تا مانع اتلاف وقت خود شوند.
      سپاس از همراهی شما

  4. جوادآهنی

    چه محلول هایی واسه این کار میشه خودمون بسازیم؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      – محلول نوشابه و جوش شیرین
      – محلول آب، سرکه و جوش شیرین
      – محلول نوشابه، جوش شیرین و جوهر لیمو
      سپاس از همراهی شما

  5. mamankanoom

    چند تا نکته ایمنی رو اگه میشه بگید به پسرم گوشزد کنم

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      – حتماً کف پا عایق باشد.
      – برای جابه‌جایی الکترودها از عایق های پی وی سی استفاده کنید و از چوب به این امید که عایق هست هرگز استفاده نکنید.
      – در مدار تغذیه دستگاه حتما از فیوز محافظ جان استفاده کنید. این فیوز اگر در جعبه فیوز منزل یا کارگاه موجود هست نیازی به نصب دوباره نیست .
      – هنگام کار کردن فقط از یک دست استفاده کنید.
      – دستگاه را روشن رها نکنید.
      سپاس از همراهی شما

  6. minaKORD

    نمیشه روی فلزات دیگه هم زد؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      خیر؛ این هنر مخصوص کار با چوب است.
      سپاس از همراهی شما

  7. میعاد باغبان

    چه ابزارهایی برای این کار لازم خواهد بود؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      تنها باید از دستگاه لیختنبرگ استفاده کنید که هم می‌توانید آن را بسازید یا بخرید.
      سپاس از همراهی شما

  8. eskandari_j76

    خطرناک نیست؟!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      اگر از ابزار مناسب همراه با رعایت نکات ایمنی استفاده شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.
      سپاس از همراهی شما

  9. Ferferi

    چی هست اصن؟!!!!!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      لیختنبرگ، ایجاد طرح روی چوب با اختلاف ولتاژ بالا بین دو نقطه از چوب است.
      سپاس از همراهی شما

  10. کمیل چاجی

    روی چه چیزایی میشه اجراش کرد؟!

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      این هنر را می‌توان روی انواع وسایل چوبی نظیر قاب‌ عکس، ظروف چوبی، ساعت دیواری چوبی، گردنبندهای چوبی و… پیاده‌سازی کرد.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

210

خریدار

4.8

رضایت

شناسه آموزش: 3229

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz