آموزش سنگ تراشی

روز
ساعت‌
دقیقه
ثانیه
آموزش سنگ تراشی-118فایل

قیمت محصول

100 تخفیف

420,000 تومان

تا کنون 525 نفر این محصول را خریداری کردند

با خرید این آموزش از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

مشاوره و پشتیبانی

تاریخ انتشار: 1398/12/07

حجم آموزش: 9.90 گیگابایت

تاریخ بروزرسانی: 1401/12/07

زمان آموزش: 4 ساعت

سطح آموزش: صفر تا صد

تاریخ انتشار: 1398/12/07

حجم آموزش: 9.90 گیگابایت

زمان آموزش: 4 ساعت

ساخت یک اثر هنری  از شیئی که هیچ زیبایی ندارد کار هر کسی نیست. این کار نیازمند ذوق، سلیقه و هنر است. البته در کنار داشتن تمامی این موارد آموزش دیدن الزامی است. دوره‌ی آموزشی سنگ تراشی 118فایل با 4 ساعت ویدئوی آموزشی مفید در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد. در سنگ‌ تراشی روش‌های مختلفی رایج است که تراش‌سنگ، برش‌سنگ، خراش‌سنگ و روش‌های تلفیقی از جمله آن‌ها می‌باشند. در آموزش سنگ‌ تراشی شما با برخی از این روش ها که کاربردی در معرق، برجسته کاری و پیکرتراشی روی سنگ دارند آشنا خواهید شد. آموزش سنگ‌ تراشی با معرفی کامل ابزارآلات سنگ‌ تراشی و مقدماتی برای شروع سنگ‌ تراشی آغاز شده، با آموزش سنگ‌ تراشی به شکل معرق، برجسته کاری و پیکرتراشی ادامه می یابد. در قسمت معرفی ابزارآلات سنگ تراشی شما با انواع قلم، چکش و سایر ابزار سنگ‌ تراشی آشنا خواهید شد. درادامه نحوه استفاده و کارایی این ابزار را فرا خواهید گرفت. آموزش سنگ‌ تراشی 118 فایل تکنیک های سنگ‌ تراشی را ادائه میکند. یکی از نکات مثبت این کسب و کار این است که ابزار مورد نیاز آن به راحتی قابل دسترس است. در ادامه به معرفی ابزار و تجهیزات مورد نیاز، جهت شروع این حرفه، بازار کار و درآمد آن به صورت مفصل پرداختیم.

امروزه به دلیل بازار کار خوبی که شغل سنگ تراشی دارد آموزش سنگ‌ تراشی بسیار پرطرفدار و محبوب شده است.  درحال حاضر سنگ تراش‌ها دارای درآمدهای بالایی هستند. از طرفی نیاز جامعه به زیبایی و استفاده از زیورآلات موجب شده‌ است که عده‌ای از افراد تمایل به آموزش سنگ‌ تراشی داشته باشند. یادگیری سنگ‌ تراشی به‌ سادگی صورت می‌گیرد و به زمان زیادی احتیاج ندارد. به‌ همین منظور بیشتر افراد علاقه دارند که وارد این هنر شوند. یکی از راه‌های یادگیری این شغل شرکت در دوره‌های آموزش سنگ تراشی است که توسط پکیج های آموزشی زیر نظر مربیان مجرب صورت‌ گرفته است. با توجه به اهمیت هنر سنگ‌ تراشی و توجه افراد به این رشته این آموزش‌ها به‌ گونه‌ای فراهم شده‌اند که نیاز جامعه را از این بابت برطرف می‌نمایند.

سنگ تراشی چیست؟

سنگ‌ تراشی یک نوع هنر است که از هزاران سال قبل مورد استفاده قرار گرفته است. با گذشت زمان و کشف سنگ‌های با ارزش گوناگون و توسعه تجهیزات لازم برای این کار امکان ساخت جواهرات فاخر فراهم شده‌ است. امروزه با استفاده از همین موارد جواهرات زیبا و گران‌بهایی با ایده‌های ناب تولید می‌شود که می‌توانند مورد سلیقه هر فردی واقع شوند. امروزه هنر سنگ‌ تراشی به‌گونه‌ای گسترش پیدا کرده‌ است که هر فردی که به این حرفه علاقه داشته باشد می‌تواند با ایده و سلیقه خود در آن کار کرده و به درآمد برسد. البته باید بدانید که برای این حرفه تکنیک‌ها و ترفندهای خاصی وجود دارد که تنها افرادی که به این رشته مسلط باشند، می‌توانند از پس آن بربیایند. در این حالت بهترین راه آموزش از طریق دوره‌های آموزش سنگ‌ تراشی است.

مزایای سنگ تراشی

1. سنگ‌ تراش یک نوع هنر و صنعت دست محسوب می‌شود.

2. مدت زمان یادگیری سنگ ‌تراشی کوتاه است.

3. آموزش‌ سنگ تراشی ساده و آسان است و در کوتاه‌ترین مدت می‌تواند صورت بگیرد.

4. افرادی که به‌ دنبال کسب ‌و کار ساده ولی پر سود می‌گردند، این حرفه می‌تواند برای آن‌ها مناسب باشد.

5. با توجه به استقبالی که از این هنر می‌شود و تقاضایی که در بین مردم دارد، دارای بازار کار مناسبی است.

6. سنگ تراشی یک نوع کار پاره ‌وقت محسوب می‌شود و برای افرادی که به‌ دنبال شغل دوم هستند می‌تواند مناسب باشد.

چرا سنگ تراشی 118فایل را فرا بگیریم؟

هنر سنگ تراشی علاوه بر یک سرگرمی می تواند یک منبع کسب درآمد برای شما باشد و شما با فراگیری هنر سنگ‌ تراشی می توانید که مجسمه های سنگی زینتی، لوح های سنگی زینتی و… را بسازید و با فروش آن ها کسب و کار خوبی را راه اندازی کنید.

آموزش سنگ تراشی مناسب چه افرادی است؟

خلاصه‌ای از محتویات آموزش سنگ تراشی!

پیش نیاز و مهارت لازم برای یادگیری سنگ‌ تراشی

افرادی که علاقه‌مند به یادگیری و آموزش سنگ تراشی باشند می‌توانند این رشته را از طریق گرایش تراش سنگ‌های قیمتی در پایه کاردانی یا دانشگاه‌های علمی کاربردی فرا بگیرند. آن‌ها از این طریق می‌توانند مدرک به دست بیاورند. البته باید دوران تحصیل خود را به اتمام برسانند. اما برای یادگیری این حرفه می‌توان از روش‌های دیگری نیز استفاده کرد. یکی از این راه‌ها شاگردی کردن و در واقع کارآموزی نزد استادکار است. بسیاری از افراد هستند که نزد استادکار رفته و بعد از گذراندن دوران آموزشی خود و انجام تکرار و تمرین زیاد اقدام به کار می‌نمایند.  بهترین راه برای یادگیری این حرفه شرکت در دوره‌های آموزش سنگ‌ تراشی است. این دوره‌ها به‌ صورت پکیج‌های آموزشی فراهم شده‌اند و در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرند. این آموزش‌ها کاربردی، جامع و کامل بوده و نیاز افراد را برای یادگیری در زمینه سنگ‌ تراشی برطرف می‌کنند.

مدت زمان یادگیری رشته سنگ‌ تراشی چقدر است؟

مدت زمان یادگیری در افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. از جمله عواملی که روی این مدت زمان می‌تواند مؤثر باشد، توانایی‌های فرد مانند مهارت و تجربه او و همچنین استعداد و علاقه است. در صورتی‌ که فردی استعداد و علاقه زیادی به این کار داشته باشد، می‌تواند یادگیری این رشته را در مدت زمان کوتاه‌تری سپری کند. همچنین دقت داشته باشید که روش آموزش سنگ تراشی نیز بر روی مدت زمان یادگیری آن می‌تواند مؤثر باشد. به‌ عنوان مثال فردی که از طریق کلاس‌های آموزش تخصصی سنگ تراشی یا تحصیلات آکادمیک قصد دارد این رشته را بیاموزد قطعا به مدت زمان بیشتری احتیاج خواهد داشت. به همین منظور بهترین راه برای آموزش سنگ تراشی استفاده از دورهای آموزش تراش سنگ‌ است که در این حالت افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کاربردی‌ترین مطالب مربوط به این رشته آشنا شده و ضمن شناخت تکنیک‌ها و فنون سنگ‌ تراشی می‌تواند وارد بازار کار شده و از درآمد خوب این رشته استفاده کنند.

ابزار و تجهیزات لازم برای شغل سنگ ‌تراشی

برای ساخت و تراش سنگ به ابزار وسایل و تجهیزاتی خاص نیاز است که در ادامه هر یک از این وسایل تراش سنگ را نام می‌بریم:

1. ابزار تراش سنگ : انواع قلم، چکش، سوهان  و سمباده 

2. ابزارهای اندازه‌گیری تراش سنگ: خط‌کش و گونیا

3. ابزارهای ایمنی : کلاه، دستکش، عینک

4. مواد مورد نیاز در سنگ‌ تراشی : انواع سنگ شامل سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی یا سنگ‌های ساختمان

5. سایر مصالح :چسب، سیمان و روغن

سرمایه لازم برای سنگ تراشی

مهم نیست که برای شروع کسب ‌و کار سنگ‌ تراشی چه میزان سرمایه ‌گذاری داشته باشید. شما حتی با داشتن یک میلیون تومان نیز می‌توانید این کسب ‌و کار را شروع کرده و از سود خوب آن استفاده کنید. برای این کار ابتدا لازم است که تحت آموزش صفر تا صد سنگ تراشی قرار بگیرید تا بتوانید با مهارت و تخصص محصولات و کارهای باکیفیتی را ارائه دهید. سپس بعد از گذشت مدتی و کسب درآمد از آن شروع به خرید تجهیزات و ابزارهای پیشرفته‌تری کنید و بعد گام‌ به ‌گام کار خود را توسعه دهید. در این حالت شما می‌توانید با حدود ۲۰ میلیون تومان یک کارگاه اجاره کرده یا آن را تبدیل به فروشگاه کنید. دقت داشته باشید که برای هر یک از این کارها شما به سرمایه‌ی بیشتری احتیاج خواهید داشت. همچنین در صورتی‌ که علاقه نداشته باشید که در این زمینه به‌ صورت عملی کار کنید، می‌توانید از طریق آموزش سنگ تراشی به افرادی که علاقه‌مند به آن هستند نیز کسب درآمد کنید.

در پایان آموزش سنگ تراشی چه اتفاقی می‌افتد؟

افراد پس‌ از آموزش سنگ‌ تراشی نسبت‌ به ابزارهایی که در اینجا مورد استفاده قرار می‌گیرد، شناخت پیدا کرده و نحوه کاربرد هر یک را یاد می‌گیرند. همچنین در این آموزش‌ها افراد یاد می‌گیرند که چطور روی سنگ الگو کشی کنند و روی آن حکاکی انجام دهند. در این حالت این افراد می‌توانند سنگ تراشی را در ابعاد مختلف و به شکل‌های گوناگون با ایده‌های خلاقانه خود اجرا کنند. پس‌ از این کارها قادر خواهند بود وارد بازار کار شوند و از فرصت‌های شغلی متنوعی که در این شغل وجود دارد استفاده کنند. از جمله این فرصت‌های شغلی می‌توان به ساخت سنگ‌های قیمتی یا سرلوحه‌ها یا ابزارآلات سنگی و سپس فروش آن‌ها اشاره کرد.

در آموزش سنگ تراشی شما با انواع ابزار سنگ‌ تراشی و حکاکی روی سنگ از جمله انواع قلم، چکش‌ها و… آشنا شده و یاد خواهید گرفت که نحوه کارایی هر ابزار به چه شکل می باشد. همچنین با نحوه انتقال الگو روی سنگ جهت حکاکی آشنا خواهید شد. در آموزش سنگ تراشی نحوه حکاکی روی سنگ مرمر و سنگ آهک نیز ارائه شده است.

شما با مشاهده این ویدئو ها نحوه سنگ تراشی به شکل صورت، حکاکی و سنگ‌ تراشی سرستون ها و حکاکی لوح های سنگی در ابعاد بزرگ و کوچک را فرا گرفته و می توانید با رعایت اصول و تکنیک های سنگ‌ تراشی، تمام طرح ها را پیاده سازی کنید. البته لازم به ذکر است که هنر سنگ تراشی و حکاکی روی سنگ نیاز به تمرین فراوان دارد تا به طور کامل نحوه صحیح استفاده از انواع قلم و قلمه زنی را فراگیرید.

بازار کار سنگ تراشی در ایران چگونه است؟

امروزه مجسمه های سنگی و سرستون های سنگی در معماری بیرونی و داخلی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارند. همچنین لوح‌ها و مجسمه‌های سنگی در ابعاد کوچک‌تر طرفداران زیادی داشته و بسیاری به دنبال‌ خرید این نوع لوازم زینتی هستند. شما بافراگیری هنر سنگ‌ تراشی می‌توانید باساخت لوح‌ها و مجسمه‌های سنگی در ابعاد کوچک و بزرگ درآمد خوبی از فروش آن‌ها داشته‌ باشید.

همان‌ طوری که می‌دانید در سنگ‌ تراشی از گران‌بهاترین جواهرات و سنگ‌های زینتی استفاده می‌شود. به‌ همین دلیل این شغل جزء مشاغل با بازار کار خوب در نظر گرفته می‌شود. این رشته یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها در بین مردم است که گسترش بسیار زیادی پیدا کرده‌ است. از آنجایی که سنگ تراشی جزء هنرهای صنایع دستی محسوب می‌شود، در بین مردم تقاضای زیادی دارد. از آنجایی‌ که از سنگ‌های زینتی و زیورآلات در مکان‌های مختلف می‌توان استفاده کرد فروش اینگونه محصولات بالا بوده و شغل سنگ ‌تراشی از جمله مشاغل با درآمد خوب محسوب می‌شود. بنابراین افرادی که علاقه‌مند به این رشته هستند می‌توانند با آموزش در این زمینه از بازار کار خوب و پر رونق این رشته استفاده کرده و سود خوبی را از آن خود کنند.

درآمد سنگ تراشی در ایران

همان‌ طوری که می‌دانید در کشور ما معادن سنگ بسیار زیادی وجود دارد که بعد از استخراج اینگونه سنگ‌ها قابلیت تبدیل به جواهرات با ارزش را دارند. جالب است بدانید سنگ‌هایی که در معادن ایران استخراج می‌شوند از محبوبیت خاصی در دنیا برخوردار هستند. از جمله این سنگ‌ها می‌توان به فیروزه اشاره کرد. علت اینکه شغل سنگ‌ تراشی از مشاغل پر درآمد است این است که به‌ عنوان مثال اگر فردی بتواند سنگ‌ها را از یکدیگر بشناسد و کسب ‌و کار تراش سنگ‌های زینتی خود را راه‌اندازی کند می‌تواند از این طریق به درآمد خوبی برسد. زیرا بسیاری از سنگ‌ها هستند که در حالت معمولی بی‌ارزش هستند اما بعد از آموزش تراشکاری سنگ و یادگیری این کار می‌توانند آن‌ها را به سنگ‌های خاص، با ارزش و گران‌بهایی تبدیل کنند. به این منظور می‌توان گفت که سنگ‌ تراشی از جمله شغل‌های پرسود و مقرون‌ به‌ صرفه است. یکی دیگر از کارهایی که موجب افزایش درآمد در شغل سنگ تراشی می‌شود کارآفرینی در این رشته است. باید بدانید که برای شغل سنگ تراشی به‌ راحتی می‌توان کارآفرینی کرد و ضمن اشتغال برای جوانان به درآمد بیشتری دست پیدا کرد. درآمد این شغل ثابت و مشخص نیست اما برای افرادی که در این کار تا حدودی مهارت دارند و توانایی زیادی در شناخت سنگ‌ها و نحوه تراش آن‌ها دارند می‌توان درامدی بالای ۵ میلیون تومان در ماه در نظر گرفت. به همین دلیل یادگیری و آموزش اصولی سنگ تراشی ارتباط مستقیمی با درآمد شما خواهد داشت.

حداقل فضای مورد نیاز برای یک کارگاه سنگ تراشی 25 متر است. با توجه به تعداد افرادی که در یک کارگاه کار می کنند باید این فضا بزرگتر شود.
با توجه به سر و صدایی که این کار ایجاد می کند و همینطور خاک و گرد و غبار که ایجاد می شود؛ بهتر است در یک کارگاه بزرگتر این کار انجام شود.
پشتیبانی شما عزیزان به صورتی هست که در روند آموزش، اجرا سنگ تراشی و حتی خرید ابزارآلات و لوازم سنگ تراشی؛ هر سوال یا مشکلی داشتید، پشتیبانان ما شما را با صبر و حوصله کاملا راهنمایی خواهند کرد.
آموزشگاه آنلاین 118 فایل با کمک گرفتن از اساتید برتر بین المللی در  این حوزه سعی بر این داشته  تا بهترین و با کیفیت ترین آموزش‌ها را به صورت زیرنویس تحت لفظی فارسی یا زبان فارسی در اختیار شما قرار دهد.
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00
00:00

تاکنون 22 نظر ثبت شده است

11 دیدگاه برای آموزش سنگ تراشی

  1. بهاره کثیری

    سلام وقت بخیر
    قیمت حدودی ابزار آلات و وسایل مورد نیاز

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام جهت دریافت مشاوره با شماره 28423118-021 تماس بگیرید.سپاس از همراهی شما

  2. …esi…

    بسته چند روزی به دستمون میرسه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      بسته آموزشی شما بین 3 تا 7 روز کاری تحویل داده خواهد شد.
      شماره واحد پشتیبانی : 02122221240
      سپاس از همراهی شما

  3. sahranavard*

    خیلی خوب بود ممنون

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      از لطف و همراهی شما متشکریم.
      سپاس از همراهی شما

  4. farhad

    کیفیت ویدیو هاتون چجوریه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      کیفیت ویدئوهای آموزشی HD (1920×1080) می‌باشد.
      برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی 118file تماس بگیرید.
      سپاس از همراهی شما

  5. بهزاد ارجمند

    در سنگ تراشی از چه مواد و مصالحی استفاده می شود؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سنگ‌های قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت و زبرجد.
      سنگ‌های نیمه قیمتی مانند فیروزه، عقیق، مروارید، لاجورد و کهربا.
      سنگ‌های ابزاری مانند مرمر، تراورتن، گرانیت، بازالت.
      سنگ‌های ساختمانی مانند سنگ چینی، گرانیت، مرمریت، تراورتن، سنگ ماسه.
      سپاس از همراهی شما

  6. مهاجر

    ابزار کار سنگ تراشی چی ها هستن؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      از ابزارهای موردنیاز برای سنگ تراشی می توان به انواع ماله گچ کاری، میسون، گوشه ای، آجری و کاشی‌کاری اشاره کرد.
      سپاس از همراهی شما

  7. حدیقه

    ممنون از پکیج عالیتون

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      از اعتماد شما سپاسگزاریم.
      سپاس از همراهی شما

  8. erfan_nj8483

    برا چی از ملات در سنگ تراشی ها استفاده میشه؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      استفاده از ملات باعث می‌شود تا بلوک‌های ساختمانی بچسبد و شکاف‌های نامنظمی که بین آنها وجود دارد، پر شود.
      سپاس از همراهی شما

  9. Mariwan_p77

    انواع سنگ تراشی چی ها هستن؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      دو نوع اصلی سنگ تراشی وجود دارد؛ روکش و جامد.
      سنگ تراشی روکش معمولاً برای زیبایی ساختمان استفاده می‌شود.
      سپاس از همراهی شما

  10. __.II.FA/TI/II__

    سنگ تراشی چه مزایایی داره؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      سنگ تراشی غیر قابل احتراق است؛ بنابراین حفاظت در برابر آتش را برای ساختمان و ساکنان آن بهبود می‌بخشد. همچنین مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی، آفات، آب و هوا و بلایای طبیعی مانند طوفان و گردباد ارائه می‌دهد.
      سپاس از همراهی شما

  11. Meysam6684

    آموزش ابزار های لازم هم داخل مجموعه هست؟

    • پشتیبان 118فایل

      با سلام و احترام
      در آموزش سنگ‌تراشی به معرفی ابزارآلات سنگ تراشی مانند قلم، چکش و سایر ابزار سنگ‌‌تراشی آشنا خواهید شد و نحوه استفاده و کارایی این ابزار را فرا خواهید گرفت.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

525

خریدار

4.9

رضایت

شناسه آموزش: 3234

اطلاعات تکمیلی

درصد تکمیل آموزش

تسلط مدرس

92%

سرعت دانلود

100%

کیفیت ویدئو

85%

کیفیت صوت

85%

کتابچه آموزشی

ارائه گواهینامه

زبان فارسی دوبله شده

زیرنویس تحت اللفظی

عضویت شما با موفقیت انجام شد

پاپ آپ عید نوروز

کد تخفیف : Nowruz